Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was forumowicze.

Kilka dni temu kupiłem moje pierwsze BMW, model e46 320d 150 KM po chipie na 180. Niestety tak przyjemnym autem nie da się spokojnie jeździć i tu powstał problem. Przy szybkim starcie, zaraz po wrzuceniu dwójki i strzale że sprzęgła coś strzeliło, auto utraciło moc i zostawia chmurę czarnego dymu przy każdym naciśnięciu gazu. Dojechałem kilometr do domu, jednak po drodze silnik zaczął pracować jak stary traktor. Widziałem już podobny wątek, w komentarzach informacje o turbinie lub katalizatorze. Turbina regenerowana rok temu, więc raczej nie, katalizatora brak, auto na pełnym przelocie. Poradźcie co to może być i jakie koszty mnie czekają. Z góry dziękuję.

Szczególnie proszę o wypowiedź osoby które tego doświadczyły i wiedzą co się stało.

Opublikowano
Zaraz po tym silnik wydawał normalny dźwięk, w połowie tej krótkiej drogi do domu zaczął właśnie wydawać podobny dźwięk. Uszkodzony wał idzie w parze z chmurą dymu?
Opublikowano
Właśnie nie jestem pewien, chmura dymu często wskazuje na turbo, słuchać turbo przy powolnym dodawaniu gazu ? Najlepiej jakby ktoś stał obok silnika.
Opublikowano
Słychać gwizd, ale słuchać go było zawsze bo to przelot RM jest i bardziej to z wydechu słychać niż spod maski. Odpaliłem przed chwilą silnik, na wolnych obrotach normalnie pracuje, jak przyciskam do 2,5-3 tys obrotów to czasem coś tam huczy czasem nie.
Opublikowano
Od znajomego mechanika dostałem 2 możliwości pp opisaniu sytuacji. Uszczelka pod głowica, albo rozrząd przeskoczył o ząbek i pokrzywił zawory. Któraś z tych opcji jakoś Ci pasuje albo odpada? Turbinie tak jak mówiłem słyszę normalnie z auta, regenerowana była około rok temu przez poprzedniego własciciela (auto znam od 2 lat i byłem świadkiem tej naprawy). Co prawda trochę dostawała po dupe bo przy dynamicznym przyspieszaniu auto robi najwięcej hałasu, ale z drugiej strony przez ostatnie pół roku z garażu wyjeżdżał max 2x w tygodniu.
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem powinieneś zacząć od sprawdzenia turbiny.

Przy pokrzywionych zaworach auto kręciłoby rozrusznikiem na wolnych jak wściekłe, niestety znam z autopsji.

Nie wiem czy przeskoczenie o 1 ząbek spowodowałoby już pokrzywienie zaworów, ale nie wykluczałbym tego.

Edytowane przez Damian1911
Opublikowano
Zaraz dam link do filmu jak to teraz pracuje. Pracuje całkiem normalnie, tylko chwilami słychać taki jakiś dziwny szum, jakby jakieś tarcie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ten mechanik to zaglądał ci w ogóle pod maskę? Moim zdaniem to masz nieszczelność w dolocie. Łapie ci lewe powietrze i dlatego dymi na czarno. Jak mi pękł waż przy IC to świstało jak u ciebie, dymił masakrycznie i nie jechał. Chociaż ty masz przelot to pewnie przez to jeszcze bardziej ten swist słychać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy awarii turbo dym byłby szary (olej w wydechu), ale możesz sprawdzić wirnik, to 2 śrubki przy przepływomierzu, wyjmujesz rurę i gotowe. Czarny dym to wtryskiwacze lub bardziej prawdopodobne nieszczelność dolotu, sprawdź rury od ic, często pęka rura koło egr, ewentualnie strzelił sam icek. Maska w górę, ściągnij osłony i do dzieła a nie filmiki kręcisz z kabiny :wink:

 

Kolega był szybszy :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mechanik niestety na wakacjach, opisałem mu to tak jak Wam. Ten świst jest normalny, przynajmniej jest od kiedy jest przelot czyli od ponad roku. W dźwięku nienormalne jest tylko takie tarcie, jakby szuranie metaliczne. Jutro będę rozkręcał i zaglądał, bardzo liczę na Waszą pomoc, bo to pierwsze BMW, a i w poprzednich autach często pod maskę zaglądać nie musiałem :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To musisz ubrudzić ręce, bo to co napisałeś to wygląda jak z programu usterka.

- panie mechaniku auto nie jedzie

- a to trzeba naprawić, tam w środku się zepsuło, silnik i turbina do wymiany.

Spokojnie, nie jaraj się, tylko poobserwój. Na przelocie ciężko coś o dzwięku powiedzieć, bo tylko świst słychać. Niech ktoś przygazuje, a ty spróbuj wąż między IC a EGR ścisnąć. Jak się da to jest nieszczelność. Powinien być twardy. INPE podłącz lub coś nowszego do BMW. Popatrz na parametry pracy silnika. może jakiś błąd się zapisał.

Opublikowano

Chyba wszystko jasne. Czy to jest ta rura od ic? https://youtu.be/oJbUtiAImSk

Tak się jeszcze zastanawiam, czy ta rura wygląda Wam na całą czy uszkodzoną? Mam na myśli czy to trzeba tylko włożyć jedno w drugie i zacisnąć mocno czy wymienić? I jeszcze jedno, dam rade bez uszkodzenia czegoś jeszcze dojechać 50 km do kogoś komu ufam żeby zrobił to i przy okazji kilka innych drobiazgów, czy lepiej nie? Olej sprawdzałem, o dziwo od wymiany 7kkm temu jest prawie max na bagnecie, chociaż auto nie jest używane "przez starszą osobę tylko do kościoła" :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak to przez to. Nic nie jest zepsute, tylko było źle zapięte i wyskoczyło od ciśnienia. Weź się schyl, wytrzyj to wszystko szmatą od oleju. Następnie na IC masz takie zapezpieczenie z drutu, które trzeba śrubokrętem pociągnąć w dół za ten cyndzelek, aby trochę odeszło. Następnie wsadzić porządnie rurę do końca i zapiąć zabezpieczenie. Roboty na 10 min max i nigdzie nie musisz jechać. Zrób to porządnie to nie będzie spadać.

 

P.S. jechać możesz ale po co?!?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porządnie dociśnij żeby wskoczył na miejsce i "zamknij" zabezpieczenie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Niestety po 10 metrach rozpielo się ponownie, tam sa takie zatrzaski, które się wytarly i powyginaly. Ze znajomym przymocowalismy to wkretem i teraz trzyma elegancko. Dzięki wszystkim za pomoc.

Przy okazji, jeżeli przyspieszam z pedałem w podłodze, to na 3 biegu czuje wibracje/stukanie od dołu, da się bez rozbierania rozróżnić czy to podpora czy przegub elastyczny wału? Czy dźwięk jednego różni się od dźwięku drugiego? Czy dopiero po rozebraniu można ocenić? Sam robił tego nie będę, ale nie wiem co kupić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Objawy wskazują na podporę, ale pewności nie będzie do puki nie sprawdzi się pod autem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak jak Maniek pisze ,
jeżeli przyspieszam z pedałem w podłodze, to na 3 biegu czuje wibracje
Przy wyrobionej podporze to przy takim przeciążeniu podpora lekko się wygina co powoduje bicie. Jak masz ciężką nogę to szukaj podporę dobrej jakości.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewny będzie tylko oryginał, do dostania za trochę ponad 300,- nie kojarzę czy lemforder robi podpory, febi na pewno ma słabe łożysko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Faktycznie, znalazłem podpore lemfordera ale tylko do 318d/320d 136KM, do 320 cd 150 już chyba nie pasuje. Zależy mi nawet na czymś "wzmocnionym" bo moc trochę większa a i opony nienajgorsze i przy starcie nawet nie mieli w miejscu tylko wał dostaje w dupe 5x bardziej niż producent przewidział. Jak myślisz, czy można włożyć wał z 3.0d na zasadzie jeden wyjmuje drugi wkładam (oczywiście z podpora, łącznikiem gumowym) czy trochę więcej zabawy? I jeżeli się uda to wytrzyma taki zestaw więcej niż obecny? Ma to sens, czy lepiej 3x w roku podpore wymieniać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawna ori wytrzymuje większe momenty, więc proponuję kupno oryginału i będzie po temacie, jak problem powróci to możesz swoją starą odesłać do wzmocnienia, są firmy, które tym się zajmują.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.