Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko.

W aucie w szczególności na wolnych obrotach można zaobserwować tak jakby chwilami przerywało / wypadał zapłon / coś ala misfire.

Świeczki są nowe, cewki zamieniałem miejscami, następne w kolejności są wtryski ale może ktoś się spotkał już z czymś takim ?

Pozdr

 

http://i67.tinypic.com/imtq1h.jpg

http://i64.tinypic.com/2aahmwy.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz blad wypadania zaplonu?

Przerywa stale czy sporadycznie?

W tym silniku sa dwa katalizatory?

Zobacz co mowi sonda lapda-jesli skacze odczyt to o ile

Zobacz na prace przeplywomierza na wolnych i przy 3000 obr-o ile skacze pomiar

Na pierwszy rzut oka wtrysk nr 5 wygląda podejrzanie, napięcie poniżej normy.

Caly uklad wtryskowy jest rozchwiany napieciowo ale tym steruje przeplywomierz wiec jest to tylko skutek

Opublikowano

Wiec tak:

1. Jako takiego błędu wypadania zapłonu nie ma

2. Nie przerywa cały czas ale dość często na kilka sekund, przy czym na wolnych obrotach czasem sobie sam podbije obroty i na chwile jest spokój

3. Katalizatory są dwa, jeden na cylindrach 1-3 drugi na cylindrach 4-6. Sond w sumie jest 4.

4. Nie do końca wiem na który parametr patrzeć bo jest ich sporo (fotki niżej)

5. Przepływomierz na wolnych pokazuje 16, przy 3k rpm 64. Ale nawet jak chodzi na wolnych i zaczyna przerywać, pomiar cały czas jest taki sam.

 

Zasadniczo chyba coś jest nie tak z sondą przed 1 katalizatorem, napięcie i oporność odbiegają od pozostałych.

Przy dodawaniu gazu parametr: "Lambda integrator gruppe 2" się zmienia a "gruppe 1" jest cały czas zero.

 

Co do błędów to:

- klapka w wydechu - jest odpięta wiec i błąd ma być :P

- błąd termostatu - inna bajka

- pompa paliwa - sprawdzałem, obie pompy robią dobre ciśnienie , auto nie ma problemów z odpalaniem

- dalej to błędy z sondami

 

Co do pytań czy auto traci moc. Jak się jedzie pełnym ogniem to nie, dopiero JB4 ograniczało moc jak się odpuściło gaz, tak to idzie jak przecinak.

 

Błędy:

 

http://i64.tinypic.com/1zpjlag.jpg

 

Przepływka:

 

http://i66.tinypic.com/14iq78g.jpg

http://i67.tinypic.com/2m3sqj8.jpg

 

Sondy:

 

http://i67.tinypic.com/e5p5c4.jpg

http://i63.tinypic.com/1zzscm.jpg

http://i64.tinypic.com/10zpczr.jpg

http://i67.tinypic.com/qpqjv6.jpg

http://i63.tinypic.com/16m4rgz.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasadniczo chyba coś jest nie tak z sondą przed 1 katalizatorem, napięcie i oporność odbiegają od pozostałych.

Tylne nas teraz nie interesuja...

Miedzy przednimi sondami pomiary odbiegaja od siebie

Lampdawert o 150%

Lampdaspanung o prawie 100%

czyli polowa silnika pracuje na mocno bogatej mieszance a polowa na mocno biednej.

Sonda jest tylko elementem pomiarowym ale tez nie jest wieczna...

Zamien je miejscami i luknij na te parametry jesli sie przeniosa razem z sonda to jest ona do wymiany jesli pozostana to z elementow spoza silnika co moga tu robic zamieszanie to katalizator i aby go wykluczyc trzeba go po rostu odkrecic i zrobic prube.

Jesli to wszystko bedzie ok to zostanie jeszcze tylko uklad zasilania powietrze-paliwo

Opublikowano
Zasadniczo chyba coś jest nie tak z sondą przed 1 katalizatorem, napięcie i oporność odbiegają od pozostałych.

Tylne nas teraz nie interesuja...

Miedzy przednimi sondami pomiary odbiegaja od siebie

Lampdawert o 150%

Lampdaspanung o prawie 100%

czyli polowa silnika pracuje na mocno bogatej mieszance a polowa na mocno biednej.

Sonda jest tylko elementem pomiarowym ale tez nie jest wieczna...

Zamien je miejscami i luknij na te parametry jesli sie przeniosa razem z sonda to jest ona do wymiany jesli pozostana to z elementow spoza silnika co moga tu robic zamieszanie to katalizator i aby go wykluczyc trzeba go po rostu odkrecic i zrobic prube.

Jesli to wszystko bedzie ok to zostanie jeszcze tylko uklad zasilania powietrze-paliwo

Racja, można jeszcze wcześniej spróbować zamienić cewki 1-3 z 4-6 - cewki przekładane były, pytanie czy całość z banku 1 do banku 2

Opublikowano

Na chwilę obecną nie mam za bardzo jak podmienić sond, po odpięciu obydwóch jest jak by odrobinę lepiej.

Zamieniłem wtrysk 5 z 1 i teraz na obu jest napięcie poniżej normy ? Może to kwestia uszczelek pod wtryski ? Teoretycznie są jednorazowe, zamówiłem już nowe.

Może na 5 garczku ją "wydmuchało" i dla tego głupiał ?

 

Przekładałem cewki na wszystkie sposoby, zero różnicy

Opublikowano

Trimmregelung to zazwyczaj padająca sonda, tak wyczytałem na niemieckim forum. Może ci się zdarzyć, że objawy znikną na kilka dni, tylko po to aby zaraz powróciły. Sam przerabiam ten sam błąd W N52.

Sprawdź jeszcze jak napięcia na obu sondach za katem się zachowują pod obciążeniem, czyli najlepiej w trakcie jazdy. U mnie obie sondy za katem początkowo reagują bardzo podobnie na gaz pokazując napięcie około 0,77V, by za chwilę B2S2 pokazywała 0,066V pod obciążeniem. Bład mam ciągle z tej właśnie sondy. Mamy różne silniki ale w N54 sondy akurat są te same co w N52:

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/dox-2026-denso-sonda-lambda,11-DOX~62026-0066-03922--DOX~62026~2DEN.aspx

 

W weekend będę wymianiał obie sondy na to OE Denso jak powyżej to dam ci znać czy pomogło.

Opublikowano

Ok dzięki za info !

U mnie z tą jedną sondą od początku są problemy więc też się pewnie skończy na wymianie ale najpierw je zamienię dla spokojnego sumienia :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To czekamy.Zamiana sond wiele wyjasni.

Uszczelki zawsze nalezy wymienic.

Sondy za katem mierza sklad po dopaleniu i tam sie nic zlego nie dzieje

Jakie miales cinienie paliwa jak mierzyles?

Opublikowano

wg logów z JB4 o ile dobrze to przekminiłem to :

lpfp - średnio 60-65 psi

hpfp - dobijała nawet do 2400 psi

 

FP L: Fuel pressure, low system. Pressure is read on the left hand scale X 10. Otherwise known as the in tank low pressure fuel pump. This value typically ranges from 55-70psi. If dropping below 50psi it indicates a problem with your low fuel pressure pump. Most often that problem is it needs to be augmented with an inline pump to keep up with the higher fuel demands required by ethanol usage.
 
FP H: Fuel pressure, high system. Otherwise known as the high pressure pump. Note all N54 include this and other platforms can only log this if also equipped with the flex fuel connector. This value represents the voltage of the high pressure 0-5V sensor, where a value of 20 is 5v. Each unit of measure is roughly equal to 150psi. Typical values at full throttle are 10-14, or 1500 to 2100psi. Values of less than 900psi as full throttle indicate a fuel delivery problem and the JB4 will failsafe at 700psi at full throttle. Note when not at full throttle a typical value is 5 or 750psi.

 

http://i66.tinypic.com/29h0yd.jpg

Opublikowano

No więc tak,

Wyjąłem wtryski i okazało się ze na 6 było kiedyś sporo wody, wszystko było zaśniedziałe, na pozostałych też było sporo syfu. Wyczyszczenie gniazd wtrysków zajęło dłuższa chwile ale pomogło! Auto zaczęło zdecydowanie lepiej chodzić i przestało śmierdzieć benzyną.

Sond jako tako nie przekręcałem tylko przepiąłem same wtyczki i jedna chyba jest jednak do wymiany. Po zmianie teraz przed drugim katem pokazuje 3V ( a dokładniej to działa działa nagle spada do 0V i potem skacze na 3V i już tak zostaje). Po odpięciu tej sondy auto śmiga jak należy :D

Co jeszcze zauważyłem to wtryski 4-6 już ktoś wcześniej wymieniał. (Widocznie stwierdził że lały a one tylko pracowały na bogatej mieszance bo sonda robiła jaja - taka jest moja hipoteza :D ).

A wracając do wtrysków to na 5 dalej napięcie lubi spaść po niżej normy ale zasadniczo nic się z autem nie dzieje. Wtryski zamieniałem miejscami, i nie ważne jaki wsadzę, na 5 zawsze spada napięcie na czerwone pole.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
misieqq zmieniałeś uszczelki po wyciągnięciu wtrysków?
Opublikowano

Tak uszczelki założone nowe,

pojeździłem autem dwa dni i wywaliło nowy błąd (nr 3 ):/ coś z ciśnieniem doładowania ?

 

Wtryski:

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/sLsAks.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/vwQZKE.jpg

 

Błędy:

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/95d88J.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wszystko wskazuje na uszkodzenie sondy.

Nowy blad to za niskie cisnienie doladowania wiec musisz zrobic porzadek z turbina

Opublikowano

Sonda zmieniona, teraz odczyty z sond są dobre ale napięcia na wtryskach bez zmian :/

ten błąd 30FF to (boostleak) przyczyn może być mnóstwo :roll: dzisiaj się wziąłem za sprawdzanie wszystkiego po kolei

Jak nie urok to sraczka z tym autem...

Opublikowano
dlatego jak brać 335i to po 2009 roku bo te 2006-2008 sprawiają dużo problemów i potem poprawili pare rzeczy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyczyn niskiego cisnienia doladowania moze byc kilka ale ja bym odwiedzil warsztat i sprawdzil jak pompuje i jak wstaje.

Robiles reset adaptacji wtryskow?

Napiecia sa ok bo trzeba je zestawic z korektami.

5ty i 6ty troszke zostaja w tyle ale szkoda juz tego teraz szukac a moze sie jeszcze poprawic jak zrobisz porzadek z turbo a jesli sie nie poprawi to szukanie idealu to juz beda koszty a puki co masz co robic.

Opublikowano

Turbiny były wyjmowanie miesiąc temu bo wastegate'y rzegotały już dość konkretnie ( typowa bolączka 335i i to obstawiałem jako główną przyczynę boostleak'a).

Poza tym turbiny były w całkiem dobrej kondycji więc nie oddawałem do jako takiej regeneracji.

Zrobiłem małą próbę ciśnieniową dolotu i przy jakichś rurkach od recyrkulacji powietrza trochę gwizdało. Wymieniłem oringi i po dzisiejszej krótkiej jeździe testowej, odpukać żadnego błędu nie wywaliło. ( ale coś podejrzanie łatwo z tym poszło )

Niestety auto na zimnym dalej ma ochotę szarpnąć, przerwać :/ na ciepłym jest trochę lepiej

Żadnego resetu adaptacji wtrysków nie robiłem, może to coś pomoc ? Jak to zrobić ?

Co do samego auta to przez ostatnie 1,5 roku śmigało elegancko bez żadnych problemów, zmieniałem tylko olej i lałem benzynę :P

Może i jest z 2007 czyli początku produkcji ale za dużego wyboru nie miałem przy kupnie. Plus jest taki że jeszcze żaden Mietek rzeźbiarz-blacharz przy nim nie miał okazji grzebać :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żadnego resetu adaptacji wtrysków nie robiłem, może to coś pomoc ? Jak to zrobić ?

Pomuc nie musi ale na pewno nie zaszkodzi.

Popytaj kolegow jak to zrobic-ja nigdy nie pracowalem z INPA i nie znam tego programu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanko.

W aucie w szczególności na wolnych obrotach można zaobserwować tak jakby chwilami przerywało / wypadał zapłon / coś ala misfire.

Świeczki są nowe, cewki zamieniałem miejscami, następne w kolejności są wtryski ale może ktoś się spotkał już z czymś takim ?

Pozdr

 

Witam, czy znalazłeś przyczynę tego przerywania?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Jak widze po 5 latach temat powraca tylko ze u mnie - mam te same objawy :-D

A wypadl jakby cylinder nr 3 i nie chcial odpalic. podmienilem cewki i odpalil ale po poltoraminutowej pracy silnika na postoju.


Z tym ze auto dalej szarpnie czasem. Szkoda ze temat zostal nie rozwiazany. U mnie cos zagrywa ostatnio w wydechu i zastanawiam sie czy to wszystko nie wina wastegatow?

Jakby nieco glosniej chodzi i to poszarpywanie a zaplon wypadl pierwszy raz. I teraz ja bede przerabial te sama sciezke co koledzy wyzej :-D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.