Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak tarcze bija to przy kazdej predkosci i pulsuje pedal...

Jesli nie masz takiego objawu to szukaj w zawieszeniu i kolach.

Opublikowano

Tarcze sam wymieniłem

Nowe mają 0,01 mm i 0,02 mm bicia - czyli jak najbardziej w normie. Delikatne wibracje przy 110 km/h nadal mam i zauważyłem że pojawiają się też przy dohamowywaniu z prędkości wyższej niż 110 km/h. Koła raczej wykluczam bo jednego dnia sprawdziłem zachowanie zarówno na letnich jak i zimowych kołach z przodu. Oba komplety wyważane z testem drogowym.

 

Mam metaliczne stuki z układu kierowniczego przy powolnej jeździe na nierównościach takich jak betonowe płyty aczkolwiek w dwóch warsztatach stwierdzili że żadnych luzów nie ma. Podobno pukanie z kierownicy przy szybkich ruchach na wyłączonym silniku jest normalne, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

 

Obstawiam że przyczyną wibracji jest albo jakiś luz w układzie kierowniczym albo nieszczęsne tuleje przedniego zawieszenia które jakiś czas temu wymieniałem i są niby dobre. W warsztacie zajmującym się BMW założyli tuleje TRW, może te części to jakiś paździerz? Czy ktoś może montował tuleje Meyle HD? Spostrzeżenia ludzi w US są takie, że są sztywniejsze, więc koło powinno lepiej trzymać się w pozycji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obstawiam że przyczyną wibracji jest albo jakiś luz w układzie kierowniczym albo nieszczęsne tuleje przedniego zawieszenia

Jesli mechanicy nie stwierdzili luzu a kola wykluczasz to jest w aucie jeden element ukladu kierowniczego ktorego nie widac , a luzu nie wyczujesz poniewaz gdy auto stoi na kolach drazek ma luz a gdy auto podniesiesz luz znika bo zmienia sie kat i przegub sie innaczej ustswia.

Ten element to Lacznik Drazka Kierowniczego jest wkrecony do przekladni kierowniczej i osloniety guma , jest tam przegub kulowy i luz niewyczuwalny w rece a bedzie tarabanic karoseria.

Rozepnij koncowke drazka kierowniczego od kolumny macpersona , podnies drazek do gory i pusc- ma tam zostac jesli drazek spadnie to lacznik wybity.

Opublikowano

Końcówki drążka nie można sprawdzić macając ją gdy auto stoi na kołach a druga osoba rusza kierownicą? EDIT, rozumiem że jednak chodzi ci o coś co ja nazywam drążkiem kierowniczym a nie o końcówkę drążka kierowniczego? Generalnie luz na końcówce drążka lub na drążku da się też sprawdzić chyba podnosząc przeciwległe koło i ruszając nim? U mnie wszystko jest sztywne w takim przypadku.

 

Jakiś czas temu jak miałem rozebrane trochę rzeczy w aucie to czułem luz chwytając wałek kierowniczy na wejściu do maglownicy i ruszając góra-dół. W warsztacie twierdzili że taki luz przy wyłączonym silniku jest normalny, potrafisz to wytłumaczyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Końcówki drążka nie można sprawdzić macając ją gdy auto stoi na kołach a druga osoba rusza kierownicą?

To mozna.

mozna tez podniesc auto i pozuszac kolem i luz koncowki wyczujesz.

rozumiem że jednak chodzi ci o coś co ja nazywam drążkiem kierowniczym a nie o końcówkę drążka kierowniczego

lacznik drazka to pret z przegubem jest on wkrecony do maglownicy i osloniety guma.

czyli do niego przykrecamy koncowke drazka.

czułem luz chwytając wałek kierowniczy na wejściu do maglownicy i ruszając góra-dół.

tam musi byc taki luz wazne zeby nie bylo wycieku oleju.

Luz ten wynika z budowy magla i jest w kazdym aucie.

Opublikowano

 

Mam metaliczne stuki z układu kierowniczego przy powolnej jeździe na nierównościach takich jak betonowe płyty aczkolwiek w dwóch warsztatach stwierdzili że żadnych luzów nie ma. Podobno pukanie z kierownicy przy szybkich ruchach na wyłączonym silniku jest normalne, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

 

 

Hej

 

Te metaliczne stuki to pewnie łożyska mocowania amortyzatora. Aby to sprawdzić odkręć kolumnę mac persona - trzy śruby i podnieś auto . Wsadź rękę od dołu i poruszaj poduszką . Ten luz może powodować wibracje.

 

Pisałeś że wymieniałeś tuleje w górnych wahaczach - te tuleje są z olejem w środku i mają one bardzo duży zakres wygięcia bocznego. MeyleHD to już tylko guma ale nadal podobny profil.

Zakładaj od m3 i zobaczysz sztywność - zatęsknisz za małymi wibracjami :norty:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=322125

Opublikowano
Właśnie miałem pisać w tym temacie który podesłałeś. U mnie to raczej nie będzie związane z amortyzatorami, stuki są odczuwalne na końcówce drążka, ale ni cholery nie da się ich zreprodukować poruszając kołami, jedynie poruszając kierownicą. Wyczuwam luz na wałku kierowniczym na wejściu do maglownicy jak i na dolnej końcówce kolumny kierowniczej, w kabinie, przy nogach, ruszając wałek kolumny z wielowpustem, zarówno góra dół jak i na boki, czuć że ma on luz... to tak ma być?
Opublikowano
U mnie za stuki z przodu odpowiadały niedokręcone sanki silnika - według mojego mechanika często je dokręcają. Luzy na układzie kierowniczym miałem od drążków kierowniczych na jabłkach przy przekładni. Tuleje zmieniłem na czerwone strongflex (jedna była znacznie miększa i auto dziwacznie sie prowadziło) i betonu nie ma na pewno, jest za to bardzo czuła na drobny skręt. Na początku miałem tez wibracje silne przy 140 - prawie zdjąłem wał - winne było wyważenie kół - pomógł dopiero 3 zakład z maszyną stacjonarną (koło leży) i z precyzją co do 1g. Od tej pory spokój. Co prawda wyważyłem jeszcze u nich koła na samochodzie potem, ale różnicy już nie poczułem.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
w moim bzyku jak wyjade rano z garazu na obwodnice odrazu to przy 80-100km/h drzenie kierownicy, po przejechaniu ok 5km ustaje i caly dzien jest spoko , kolejny dzien z rana to samo i tak w kółko , nowe opony wyważane idealnie co do mm w zajebistym wulkanizacji, falken fk510 made in japan produkcja kwiecien 2018, planuje zmienic na michelin ps4 bo nie widze innej opcji...
Opublikowano
na amory bym nie stawial to kiedys probowalem w innym aucie nie pomoglo nic a nic jeszcze sztywniej sie zrobilo, opony mam 245/17/45 wiec normalne zadne tam niski profil, a indeks jest fakt duzy 99y ale ponoc to ssa opony sportowe wyczynowe do duzych predkosci i moze tak sie zdarzyc ze beda bily na nie rozgrzanych, wchodzi w gre zmiana na ps4 albo jezdzenie na tych i zabawa z reklamacja :)
Opublikowano
No właśnie opony sportowe, które mają zbudowaną ściankę z materiałów podatnych na tzw flat spoty, czyli wypłaszczenia po dłuższym postoju, które wymagają przejechania kilku kilometrów zanim zostaną zniwelowane. Nie wiem czy wymieniając na inne sportowe opony rozwiążesz ten problem. Na pewno nie próbuj pompować ciśnienia na maks z tabliczki znamionowej (dla dociążonego auta) bo u mnie na tym samym rozmiarze zimówek bieżnik przez to się bardziej zużył w środkowej części niż po bokach. Ale na pewno warto zweryfikować ciśnienie i spróbować np z ciśnieniem z połowy zakresu między min i max dla tego rozmiaru. Spróbował bym np 2.5 przód i 2.6-2.7 tył. Może to pomoże.
Opublikowano
ale nie wiem czy mialaby na to wplyw pora dnia i temperatura
Opublikowano

Hej mg123, moje doswiadczenia sa takie:

Kupilem te felgi 18 styling 162 co masz i zalozylem

Pirelli P ZERO NERO GT 255/35 R18 94 Y XL

Pirelli PZERO NERO GT 225/40R18 92 Y XL

i do 140km/h nie ma zadnych wibracji. Pojawiaja sie powyzej 140 ale pewno to sprawa wywazenia bo zaklad byl bardzo marny gdzie opony zmieniali.


A co do wibracji - juz tu kiedys pisalem. X1 nowka sztuka z salonu po zmianie opon na zimowe samochod chodzil tak ze drgawek mozna bylo dostac. 3 razy poprawiane wywazenie i to samo. W koncu auto poszlo do BMW bo panowie twierdzili ze cos z samochodem. BMW wywazylo opony i nagle nastala cisza. Przy okazji zasugerowali leasingodawcy zmiane zakladu oponiarskiego.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

rek temu kupiel auto, na letnich mialem bicie przy 80-100km/h, na zimowych idealnie

dwoch wulkanizatorow kasowalo tylko za wywazanie kol i rozkladali rece


trafilem do trzeciego bo chcialem zobaczyc czy felgi proste, okazalo sie ze mialem z przodu zalozone dystane i tak jak mi pokazal to po odkreceniu srub i nalozeniu kola, bylo one lekko luzne i chodzilo gora dol. powiedzial ze kolo po zalozeniu bowinno siedziec ciasno. zdjal dystanse, wywazyl kola i problem zniknal. pisalem tez osobny temat o tym ale na tym forum widze ze odpowiada sie tylko wybranym bo co nie napisalem to 0 odpowiedzi


moze komus to pomoze

Opublikowano
wyjasnilem problem u wulkanizatora, twierdzi ze od zarania dziejow dzieje sie tak że, gdy auto stoi pare godzin (szczegolnie jak jest wiekszy silnik tak jak u mnie) opona od ciężaru sie znieksztalca bo ma taka konstrukcje z tymi tam prętami - wiadomo, gdy ja ruszam z rana, odrazu wjezdzam na obwodnice i mam ok 100 na budziku, mija 2-4 minuty oopona sie rozgrzewa i formuje w okrąg i bicie ustaje - taka diagnoze dostalem, ponoc wiele osob mialo z tym problem i nigdy tego nie naprawili bo juz tak musi byc, na run flat te zjawisko jest znikome bo są twardsze i ciezsze opony dlatgeo bmw zaleca run flat
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wygląda na to że po trzech latach walki udało mi się rozwiązać problem wibracji kierownicy. Niestety nie jestem w stanie (jeszcze) precyzyjnie określić co było u mnie przyczyną. Czynności jakie wykonałem znajdują się poniżej. Zaznaczę że jeżdżę tylko do dobrego wulkanizatora i znam już praktycznie na pamięć instrukcję obsługi wyważarki hunter z testem drogowym:) Geometrię robiłem z cztery razy przez ostatnie trzy lata, głównie w dobrych, polecanych zakładach. Wibracje były zarówno na letnim komplecie 18 RFT jak na zimowym komplecie 17 RFT z tym że na zimówkach delikatnie mniejsze.


1. Wymiana hydrotulei przednich skośnych wahaczy. Zaraz po kupnie auta miałem mocne wibracje na kierownicy przy prędkości około 80 km/h. Przy wyższych prędkościach trochę ustawały, ale dalej nie było tak jak powinno. Dodatkowo lekko hamując przy wyższych prędkościach, dawało się wyczuć pojedyncze stuknięcie na kierownicy. Wymiana tulei rozwiązała ten problem. Jednak po jakimś czasie pojawiły się wibracje przy prędkościach 110-140 km/h. Dopiero od 160-170 km/h dało się jeździć w miarę komfortowo.


2. Wymiana poprzecznych przednich wahaczy i spory remont tylnego zawieszenia - wibracje nadal były.


3. Wymiana tylnych amortyzatorów z rok temu - poprawił się komfort przejeżdżania nierówności, ale wibracje nadal były.


4. Wymiana przednich tarcz hamulcowych. Przy hamowaniu ze 170-180 km/h pojawiły się duże wibracje na kierownicy, wymiana tarcz ten problem rozwiązała, ale nadal były wibracje podczas jazdy ze stałą prędkością z przedziału 110-140 km/h. Stare tarcze miały po około 0,05 mm bicia, nowe bezpośrednio po montażu miały 0,01 i 0,02 mm. Można z tego wywnioskować że krzywe tarcze nie powodują wibracji przy jeździe ze stałą prędkością.


5. Wymiana przednich skośnych wahaczy na te z pełnymi tulejami, z M3. Myślałem że może to te hydrotuleje jednak powodują przestawianie się geometrii i wibracje, skoro totalnie padnięte powodowały wibracje przy niższych prędkościach. Wymiana tulei na te z M3 nic nie zmieniła i wibracje nadal były. Efektem ubocznym auto zaczęło się precyzyjniej i przyjemniej prowadzić. Układ kierowniczy przestał być ospały.


6. Wymiana przednich amortyzatorów z miesiąc temu. Wszystkie opony na przedniej osi się ząbkowały, więc postanowiłem wymienić amorki dopatrując się być może w tym przyczyny wibracji. Stare amortyzatory nie ciekły i ciężko było się przyczepić do ich działania. Bezpośrednio po wymianie amortyzatorów auto zaczęło się trochę bardziej komfortowo prowadzić na nierównościach, nie wydaje się już takie twarde jak beton, jednak wibracje nadal były, też w przedziale 110-140, trochę nawet silniejsze niż wcześniej i jakby o większej częstotliwości.


7. Zrobienie geometrii, ponowne wyważenie kół, z doważaniem na samochodzie oraz zrotowanie przednich wyząbkowanych kół między sobą. No i wibracji praktycznie nie ma. Ciężko tylko powiedzieć z jakiego powodu. Zbieżność przodu po wymianie amortyzatorów nadal była w normie, w dolnej granicy przedziału. Teraz jest trochę w stronę górnej granicy przedziału ustawiona. Przy doważaniu trzeba było dołożyć 10g z lewej strony z przodu i po 10g z tyłu. Trzymałem kierownicę podczas doważania i przed dołożeniem ciężarka z lewej strony z przodu było czuć wibracje na kierownicy, po, już nie. Trochę ciężko mi uwierzyć żeby 10g robiło taką różnicę, więc się zastanawiam czy to przypadkiem nie piasta - mierzyłem czujnikiem zegarowym i bicie osiowe wynosiło około 0,01 mm a promieniowe około 0,02 mm. Spróbuję jeszcze obrócić przednie lewe koło o mniej więcej 180 stopni i jeżeli wibracje wrócą to rzeczywiście coś jest nie tak z piastą albo z wyważeniem tarczy. Natomiast jak wibracji pomimo tego nie będzie, to chyba oznaczałoby że wymiana amortyzatorów pomogła, tylko trzeba było zrobić geometrię.

Opublikowano
dobry kawałek wiedzy, teraz cos o moim przypadku, sprawe rozbujania opon o ktorej pisalem wczesniej jednak wykluczam gdyz zauwazylem ze u mnie wibracje wystepują poprostu zawsze na zimnym silniku /skrzyni nie rozgrzanej w przedziale 80-100km/h, lecz nie dla tego ze auto stoi i opony sie niby 'odkształcają' jak to powiedział pewien fachowiec, sprawdzilem to w ten sposob : rano poprostu odpalilem auto czekalem az sie rozgrzeje i ruszylem po 5 minutach, nastepn ruszyłem odrazu na obwodnice i drgań pomiedzy 80-100 nie było po mimo iż auto stało, wystarczylo ze sie rozgrzal, przypomne ze drgania/telepania kierownicy są u mnie tylko podczas jazdy wlasnie tą predkoscią na zimnym, na postoju nic nie drży ....wiec odpadają opony, myslalem ze to przez to ze nie mam run flat tylko falkeny fk510 17'' maj 2018 245x17x45, niby dobre ale nie mają run flat i nie mają gwiazdki homologacji bmw, podmiana na inne micheliny na chwile też nie pomogły ..
Opublikowano
Ja mam zjawisko flatspotów po postoju. W oponach z gwiazdką od BMW. Przechodzi po paru kilometrach. Nie pojawia się zawsze. Nie widzę nic co mogłoby sprawiać że rozgrzane auto nie wibruje a zimne wibruje. Obstawiam że jako że sprawdziłeś to tylko raz, to był akurat zbieg okoliczności i że to jednak opony. Zresztą jak wpiszesz w google "falken azensis flat spots" to są jakieś tam tematy. Jak podniesiesz koło lewarkiem po jakimś postoju i zakręcisz, to flatspoty powinieneś zobaczyć jeżeli są, u mnie widać wyraźnie, nawet zmierzyłem że jest 1mm bicia.
Opublikowano
pierwszy raz slysze o flat spotach, to podlega reklamacji ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.