Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Potrzebuje rady, w mojej 330d jadąc powyżej 80 na godzine występują drgania na kierownicy. Są one niewielkie i nie występują cały czas, tylko momentami, ale jednak. Co to może być? Zawieszenie mam w porządku, tarcze nówki, opony maja rok, wyważanie nie pomaga. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja planuje zrobić tak, oddam felgi do prostowania bo może któraś być delikatnie gdzieś krzywa albo coś, plus do tego te pierścienie centrujące założe jeśli będzie taka potrzeba jak tu mi kolega marvel zasugerował. No i jeszcze zmienie gumy bo mimo tego że nie są stare to jednak troche już ząbkują i są słabej marki. No bo co innego można jeszcze zrobić? Jeśli by ktoś miał jakieś pomysły to będe wdzięczny. Pozdrawiam.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
miałem podobny problem, okazało sie że opony były krzywe, chociaz były nowe :mad2: pomogła wymiana na innej firmy
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
najpierw musisz ustalić przyczynę a nie brnąć w koszta, trzęsienie przy 80 km/h najczęściej powoduje złe wyważenie felg lub wady opon, zamień tył z przodem a jak masz nie oryginalne koła to zakładaj pierścienie centrujace, przy wyważaniu poproś wulkanizatora by sprawdził czy opona i felga równo "chodzi" proponuje też asekuracyjnie zmienić lub zweryfikować u kogo innego oponiarza bo z tym też jest różnie
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie wibracje przy 80 km/h były spowodowane zużytymi tulejami w wahaczach ukośnych. Niestety nie wszystkie warsztaty są w stanie zdiagnozować taką błahostkę.

 

Pewny objaw zużytych tulei to stuknięcie na kierownicy przy lekkim muśnięciu hamulca podczas jazdy ze średnimi i większymi prędkościami. Bardzo ważne żeby z tymi gumami w takim stanie nie jeździć bo opony ulegną wyząbokowaniu. W moim przypadku wyząbkowały się zarówno zupełnie nowe zimowe jak i letnie Bridgestone RFT, teraz niby wszystko w zawieszeniu mam sprawne ale drgania nadal są, przy 100km/h, prawdopodobnie przez... wyząbkowane opony :duh:

Opublikowano

To auto to niezła układanka:) Póki co zamieniłem przednie koła stronami i liczę na to że jeżeli rzeczywiście przyczyną ząbkowania opon były tuleje które są już wymienione, ząbki same się zetrą i wygląda na to że powoli tak się dzieje.

 

Miałem jeszcze jedną przyczynę drgań kierownicy, odczuwalną podczas jazdy po mieście. Zarówno w letnich jak i zimowych Bridgestone'ach RFT, przy pompowaniu do dolnej granicy ciśnienia z naklejki (dla nie przepełnionego auta) po kilkunastu godzinach stania samochodu na płaskiej powierzchni lub po kilku godzinach stania na nierównej, np jedną stroną na krawężniku, pojawiały się na oponach "flat spoty" które potrzebowały kilku kilometrów jazdy żeby zniknąć :mad2: Rozwiązaniem jest pompowanie kół do górnej granicy ciśnienia z naklejki (dla pełnego samochodu). Efekt jest taki że mam sportowe zawieszenie i 18 calowe opony RFT napompowane na 2.6 z przodu i 3.2 z tyłu - każda studzienka na jezdni to wróg.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam jak w temacie kupilem auto 2tyg temu sprawdzilismy je i wszystko bylo ok po za delikatnym drzeniem facet mowil ze to nie wyważone kola i na to wskazywalo a teraz jest problem bo strasznie sie to nasililo pojechalem wczoraj na stacje diagnostyczna i wszystko jest ok po za prawym wahaczem facet ze stacji twierdzi ze to nie od wahacza problem jest pod czas jazdy jak i przyspieszania auto wpada w drgania momentami uczucie jak gdybym jechal na feldze automat zmienia płynnie biegi obroty nie faluja nie szarpie wiec to chyba odpada oprócz tego co napisalem mam wrazenie jak gdyby cos gdzies tarlo np gdyby bylo cos między tarcza a klockami ale tam wszystko jest dobrze dodam ze niekiedy sa to naprawde mocne drgania ma ktos jakis pomysl :( :cry2:
Opublikowano
Z tym ze to sa naprawde dosc mocne drgania do tego te wrazenie jazdy na feldze i uczucie ze cos o cos gdzies trze tak jak opisalem wyzej tak samo drzenie wystepuje przy kazdej predkosci nie wazne czy jest to 10km/h czy 90 wiecej nie probowalem bo przy 90 drgania sa tak mocne ze strach depnac
Opublikowano
Dokładnie sprawdź w tej kolejności, opony wyważ z testem drogowym na maszynach huntera - sprawdzą ci tam oponę i od razu felgę, potem ewentualnie doważenie kół na samochodzie, jeżeli to nie pomoże wyważanie dynamiczne , potem to już tarcze hamulcowe, piasty kół i tak dalej .... a tak z ciekawości zapytam - drga co id razu na zimnym samochodzie czy musisz trochę pojeździć ?
Opublikowano
Tarcze klocki byly sprawdzane sa okej co do Twojego pytania to fakt jak np do auta wsiade po nocy i dopoki nim nie pojezdze objawy sa duzo mniejsze
Opublikowano
skoro tak to ok, ale ja stawiam na krzywe tarcze, rozgrzejesz je i wtedy bardziej się ujawniają deformacje co czuć na kierownicy, i nie słuchaj, że np bicie tarczy 0,02 mm jest w normie - bo nie jest w przypadku BMW.
Opublikowano
Tak tylko ze podczas hamowania nie ma ani jednego drgniecia a gdyby bylo cos od tarczy to bylo by zapewne czuc w e60 mialem krzywa to telepalo podczas hamowania
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie wszystkich zużytych elementów w przednim i tylnym zawieszeniu nadal mam delikatne wibracje kierownicy w okolicach 100 km/h. Geometria zrobiona. Opony praktycznie nowe, felgi proste, wszystko sprawdzone na teście drogowym. Padła diagnoza że jedna tarcza hamulcowa ma bicie 0.25 mm i jest do wymiany. Nie wyczuwam żeby przy hamowaniu pojawiały się jakiekolwiek wibracje na pedale hamulca, ale pewnie niedługo wymienię te tarcze, to napiszę czy to było rozwiązanie zagadki.
Opublikowano
Koła masz dobrze wyważone, żaden ciężarek się nie odkleił? Jak nie to też bym obstawiał tarcze hamulcowe (jeżeli tak jak piszesz wszystkie pozostałe elementy wymieniłeś).
Opublikowano
Koła dla świętego spokoju pewnie wyważę jeszcze raz ibto bicie twrcz sam zmierzę. Generalnie identyczne wibracje mam na pbu kompletach kół więc skłaniam się dp myślenia że koła nie są przyczyną. Z ciekawości zrobiłem też jakiś czas temu doważanie kół na samochodzie. Bardziej w celach diagnostycznych niż naprawczych. Wyszło że na jednym z kół jest niedoważenie 25g, właśnie na tym na którym tarcza ma bicie. Z obliczeń wychodzi że gdyby tarcza była cieńsza o 0.25mm na powierzchni 10cm × 10cm to da to ubytek 20g wagi - może coś w tym jest:)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam taki problem podczas jazdy glownie na autostradzie przy mocniejszym hamowaniu przy duzych predkosciach odczuwam dosc mocne bicie tarcze mają ok roku i mam pytanie czy od razu wymieniac na nowe czy sprobowac przetoczyc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw warto zmierzyć czujnikiem jakie mają bicie, przyczyną mogą być piasty, ale to trzeba pomierzyć i oczywiście luz w zamieszeniu też może powodować bicie przy hamowaniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.