Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie długo walczyłem z tym problemem.

Jezdze praktycznie cały czas sam, wiec korzystam z nizszego cisnienia - bez runflatow, jest super komfort nawet na 18" oponach.

Auto jak dluzej postoi to opony robia sie plaskie. Szczegolnie objawia sie to przy zimowkach, bez wzmocnien czyli bez XL.

Po kilku dniach uzytkowania problem znika - opony sie wyokraglaja :norty:

Warto na czas dluzszego postoju korzystac z wyzszego cisnienia, dedykowanego do jazdy z pelnym obciazeniem.

Przy runflatach ten problem w ogole nie wystepuje.

Poczatkowo zrzucalem to na kiepskie zimowki Semperit - rzeczywiscie 2 byly wadliwe mialy ponad 100N bicia, ale teraz zalozylem na oryginalne, proste felgi BMW 189, nowe idealne Conti SC3, bicie na Hunterze pon 30N, ale jak fura postoi 3 tygodnie to nie ma rady - kiera pierwszego dnia tez bije :)

Edytowane przez zetti
Beste Maschine der Welt
  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

cześć Koledzy.

proszę o pomoc - na kierownicy czuć bicie. Pojawiła się i znika się. Dziś czułem je przy 80km/h, ale przy 130 było ok.

Wyważałem koła i majster twierdzi, że są ok.

Będę wdzięczny za podpowiedzi gdzie szukać przyczyny i w jaka kolejność sprawdzania jest dobra.

Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano

pierwsza opcja, która mi przychodzi do głowy to strach, po prostu boi sie, drży ze strachu

 

a druga opcja to wina felg, opon. Felgi mogą być kwadratowe, koła niedokładnie wyważone albo opony do życi. W poprzedniej E39 walczylem z biciem baaardzo długo aż kupiłem nowe opony i jak ręką odjął. Przełóż na chwile koła zimowe i sprawdź

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Ja również walczyłem z biciem.

Kupiłem nowe opony Dunlop, na przód sp sport max zaś na tył sp sport 9000.

Wyważałem z 5 razy, cudowałem. Pojechałem do CNF w Gdańsku. Doważyli mi koła na autku i nic nie dało.

Więc przeprowadzili test drogowy - sprawdzenie bicia opon. Okazało się że ostatnie koło miało bicie 9,5kg i jest uszkodzone.

Ludzie którzy tam pracują mówią, że najczęściej do reklamacji wracają dunlop, pirelli, goodyear. Zaś tylko test drogowy jest dowodem do reklamacji.

Powodzenia z wulkanizatorami.

Ps. maszyna do wyważania i testu drogowego to koszt ok 80tyś zł więc nie każdy ją ma.

Opublikowano

U ciebie to raczej mało prawdopodobne, ale możesz jeszcze sprawdzić tarcze hamulcowe.

Kolega z rok temu miał takie cyrki w X5. Zaczynało bić podczas jazdy (bez hamowania). Cylinderek nie odbijał i rozgrzewał tarcze i zaczynało się bicie. Zrobił porządne czyszczenie cylinderka, zacisków itp i problem się skończył.

U mnie biło kiedyś tylko przy hamowaniu. Owalność tarczy była ponad normę. Najdziwniejsze to, że bicie zaczęło się po dwu tygodniowym postoju auta. Tarcze były oryginalne z serwisu i miały bardzo mały przebieg. Przetoczenie u doświadczonego tokarza rozwiązało problem (od 1,5 roku jest ok).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

dzięki, plan mam taki:

1) przełożę letnie opony na koła zimowe pojeżdżę kilka dni i jeśli nie będzie bicia to mam do wymiany koła

jeśli bicie będzie to szukam dalej w kolejności

2) sprawdzenie hamulców

3) wymiana opon

pozdrawiam

M

Opublikowano

wyważenie kol to jedno

w niektórych serwisach można sprawdzić czy kolo jest proste, czy nie ma bicia osiowego. kolo wywazone nie oznacza ze nie podskakuje bo jest krzywe

Opublikowano

mam oryg. koła

zweryfikuję pomysł z zacinającymi się tłoczkami od hamulca. Wczoraj trzepało przy 80km/h a dziś już nie, ale po hamowaniu zaczęło drżeć przy niższej. To może być to...

Opublikowano
mam oryg. koła

zweryfikuję pomysł z zacinającymi się tłoczkami od hamulca. Wczoraj trzepało przy 80km/h a dziś już nie, ale po hamowaniu zaczęło drżeć przy niższej. To może być to...

Zobacz czy nie masz delikatnego luzu miedzy piastą a felgą :?: [góra dół ]

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Problem polega na drganiu kierownicy podczas jazdy. Kierownica zaczyna drgać przy prędkościach od 70km/h. Auto nie ściąga na żadną stronę jedzie prosto. Problem tkwi tylko w drganiach kierownicy. Auto było uderzone w prawą stronę (pasażer przód ) (dodam iż było to uderzenie kosmetyczne a nie dzwon ) kupiłem i wymieniłem jeden wachacz ten krótki prosty bo był pęknięty a także drążek stabilizatora bo również był pęknięty. Felgi są proste, opony bez garbów i dziś były wyważone. Po przejażdżce z wulkanizatorem usłyszałem diagnozę iz może być to wina półosi. Drgania przenoszoną są podłogą i wyraźnie chodzi o prawą stronę. Pytam o poradę co powinienem sprawdzić i w czym szukać rozwiązania. Gdy auto ma wrzucony ''Luz'' drgania również są wyczuwalne . Ps. Problem krzywych tarcz odpada bo nie o nich tu mowa. Koło 17 225/45. Auto ma zamontowane sportowe amortyzatory i sprężyny. Jesli czegoś nie napisałem a powinienem to proszę o poradę.
Opublikowano

Masz napęd 4x4? Bo jeśli nie to jakim cudem drgania półosi mogą przejawiać się w kierownicy skoro są w tylnych kołach?

Próbowałeś zamienić koła tył - przód? Albo pojechać do innego wulkanizatora?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
drazek osiowy sprawdz, prawdopodobnie sie wybil, rozgarniety mechanik to sprawdzi jest troche ciezko bo mieszek jest plastikowy ale da rade sprawdzic
Krzysztof
Opublikowano
Teraz sie przejechałem z wulkanizatorem i ewidentnie chodzi o prawy przód coś tam jest nie tak. Na jutro mam mechanika umówionego to dowiem się coś więcej i dam znać tu. Dzięki
Opublikowano
Problem krzywych tarcz odpada bo nie o nich tu mowa.

To, że nie o nich tu mowa nie oznacza, że nie są krzywe, ale gdyby to tarcze były krzywe to drgania byłyby odczuwane w trakcie hamowania.

Ponieważ drgania występują w czasie normalnej jazdy przy nieco większej prędkości proponuję:

1. Założyć na przód inny, pewny zestaw kół ( np. koła letnie, lub pożyczone od kolegi )

To, że koła są świeżo wyważone nie znaczy, że są dobre.

2. Dokładnie niech sprawdzą luzy w układzie kierowniczym.

3. Jeśli nie ma luzów to trzeba sprawdzić całą geometrię podwozia.

Skoro pękł wahacz i drążek stabilizatora to nie była to ,, kosmetyka ' '

Nie wiele to kosztuje, a po takich przygodach i tak warto to sprawdzić.

Czasem wjechanie w dziurę załatwi ci podwozie.

Po przejażdżce z wulkanizatorem usłyszałem diagnozę iz może być to wina półosi.

A był trzeźwy :?: :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

Przed zimą Kolega z forum pożyczał mi koła bo chciałem sprawdzić czy u mnie szumią łożyska czy gumy. Jak się przejechałem na jego 17 cali to kierownica lekko biła. I On powiedział, że już był z nimi u kilku wulkanizatorów i niby mu wyważali bez uwag. A biły właśnie przy prędkościach 70-80. A na moich 16 spokój pod tym względem.

Podobnie miałem w Accordzie, też miałem 225/45R17 i mimo wyważania kilka razy w roku ciągle coś biło. A na zimowych 15 bez problemu.

Niestety nasze drogi nie są przystosowane nawet do felg 17. Niewielka dziura i już jest lipa. Wulkanizator przyjmie, że jest to akceptowalne a w kierownicy i tak będzie czuć.

Opublikowano
u mnie waliło od 120- 150.Byłem na 4 wyważarkach- łącznie z prostowaniem felgi.I [BAD]-bez zmian- po wymianie opon bicie ustało. pewnie opona dostała strzała i waliła
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
i mnie dopadło lekkie bicie kierownicy przy około 80-100km. Koła wyważane z trzy razy u różnych magików, zamieniane tył z przodem. Zawieszenie sprawdzone na stacji kontroli. Jednym dziwnym objawem jaki zaobserwowałem jest to że te drgania są trochę większe po dłuższym postoju. Niby nic ale wnerwia!
Opublikowano

Mam to samo :-( Jechałem na wakacje i biło przy prędkościach ok 80-100, potem przy 140+. Przed wyjazdem wyważałem koła i wyważyły się poprawnie. Po drodze wstąpiłem do kolejnej wulkanizacji, wyważyli koła ale spec powiedział, że to może być wina opony jednej bo według niego ma lekkie wybrzuszenie.

Po powrocie kupiłem dwie opony na przód nowe. Wyważyły się elegancko a kierownica nadal bije, może trochę mniej ale i tak mnie to denerwuje niemiłosiernie. Dodatkowo wydaje mi się, że zrobił się lekki luz na którymś drążku kierowniczym :-(

Wygląda więc na to, że musi być lekko krzywa któraś felga. Szczególnie, że kiedyś wymieniałem się na chwilę kołami z uprzejmym forumowiczem i na jego zestawie było ok.

 

W ogóle wydaje mi się, że zawieszenie w E90 jest tak sztywne i twarde, że przenosi wszystkie, nawet minimalne drgania na karoserię i kierownicę. W żadnym innym samochodzie nie czułem na kierownicy gorszej jakości asfaltu - nie mam na myśli dziur, kolein itd ale po prostu bardziej szorstką nawierzchnię.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Jestem swiezo po wymianie 4 amortyzatorow w moim aucie.

 

Problem jest w tym ze przy predkosci ok 85 kmh do 90-95 dosc mocno zaczyna drgac kierownica.

 

Dodam ze mam juz pofalowane tarcze ham, jednak gdy drgania wystepuja to NIE HAMUJE.

 

Felgi są proste, opony maja 2 tygodnie ( nowki ) wywazone oczywiscie.

 

Przy wyzszych predkosciach rzedu 100-180 jest idealnie.

 

Proszę o wskazówki do czego powinienem zajrzeć :)

Opublikowano
Zacznij od tarcz na poczatek.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.