Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie lepiej poczekać już na G60 ?

Rabat pewnie będzie 0% no ale model nowy który będzie świeży przez 4-5 lat.

 

Jak widzisz nowy design language to naprawdę podoba ci się bardziej niż świetne G20 czy G30 LCI?

Obsługowo to też jest krok w tył. Ja miałem parcie, żeby zamówić wcześniej.

  • Odpowiedzi 779
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jest krok w tył jeśli chodzi o obsługę, ale wiesz jak to jest. Za dwa, trzy lata ktoś popatrzy na auto w ogłoszeniu i eeeee to przedlift, to już wolę za tyle kasy kupić LCI. W przypadku nowego modelu jest jeszcze bardziej to widoczne. Rok po wejściu nowego modelu jeszcze się nowe nie opatrzy ale już dwa, trzy lata i stare to jest stare. Jak w F32 i G22. Postawisz dwa obok siebie to lata świetlne. Grill dziwadło, ale jednak nowy model to nowy model. Pomijając fakt, że F32 jest fajne i na ładnych kołach zawsze wyglądało extra ale jednak przy nowym już widać lata na karku.

Także patrząc perspektywicznie i biorąc pod uwagę różnicę powiedzmy roku w kupnie auta ja osobiście wolę poczekać na nowy model. Nie lift ale całkiem nowy.

Ale to moje zdanie. Każdy ma swoje :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest krok w tył jeśli chodzi o obsługę, ale wiesz jak to jest. Za dwa, trzy lata ktoś popatrzy na auto w ogłoszeniu i eeeee to przedlift

 

Tylko wiesz co? Nie wszyscy kupują samochody dla przyszłego nabywcy. Mnie np. nie interesuje co sobie ktoś pomyśli za 2-3 lata, a nawet za 5 lat :) Wiem za to, że przez kolejne lata mogę jeździć fajnym autem z odpowiednim wypasem i nie muszę czekać na kota w worku, a do tego rezygnować z mocnego silnika. Czy nowy design się opatrzy? Pewnie tak, ale pożyjemy, zobaczymy. Na szczęście kolejna decyzja zakupowa dopiero za jakieś 5 lat właśnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


W tym momencie jedynie 7-8% do produkcji?

Si , tylko trzeba doprecyzować że ten rabat dotyczy zakup auta finansowanego przez BMW , wyższy rabat można uzyskać ale z zewnętrznym finansowaniem

 

Mógłbyś przybliżyć temat? Z czego to wynika? Bo z moich doświadczeń wychodzi coś zupełnie przeciwnego. Tzn. jak bierzesz BMW z ich finansowaniem (BMW FS) i ich ubezpieczeniem (tzn. BMW jest pośrednikiem i ma np. umowę z Allianz) to jesteś w stanie ugrać wyższy rabat, bo oni w takim przypadku liczą to zupełnie inaczej. Zarobią na samochodzie + zarobią na leasingu + zarobią na ubezpieczeniu (przynajmniej przez pierwszy rok), więc mogą trochę zejść z marży na każdym z tych produktów, bo sumarycznie i tak wyjdą na swoje. Z tego wynika wyższy rabat na samochód. Natomiast jak finansujesz się zewnętrznym produktem to zarabiają "tylko" na samochodzie i jaki mają tu interes, żeby dać wyższy rabat? Mnie zazwyczaj od razu pytają wprost czy będę brał leasing w BMW FS, bo wtedy są skłonni więcej opuścić na cenie samochodu. Nie rozumiem dlaczego mieliby dawać jeszcze wyższy rabat, jeśli leasing brałbym w kompletnie obcej firmie.

Opublikowano


W tym momencie jedynie 7-8% do produkcji?

Si , tylko trzeba doprecyzować że ten rabat dotyczy zakup auta finansowanego przez BMW , wyższy rabat można uzyskać ale z zewnętrznym finansowaniem

 

Mógłbyś przybliżyć temat? Z czego to wynika? Bo z moich doświadczeń wychodzi coś zupełnie przeciwnego. Tzn. jak bierzesz BMW z ich finansowaniem (BMW FS) i ich ubezpieczeniem (tzn. BMW jest pośrednikiem i ma np. umowę z Allianz) to jesteś w stanie ugrać wyższy rabat, bo oni w takim przypadku liczą to zupełnie inaczej. Zarobią na samochodzie + zarobią na leasingu + zarobią na ubezpieczeniu (przynajmniej przez pierwszy rok), więc mogą trochę zejść z marży na każdym z tych produktów, bo sumarycznie i tak wyjdą na swoje. Z tego wynika wyższy rabat na samochód. Natomiast jak finansujesz się zewnętrznym produktem to zarabiają "tylko" na samochodzie i jaki mają tu interes, żeby dać wyższy rabat? Mnie zazwyczaj od razu pytają wprost czy będę brał leasing w BMW FS, bo wtedy są skłonni więcej opuścić na cenie samochodu. Nie rozumiem dlaczego mieliby dawać jeszcze wyższy rabat, jeśli leasing brałbym w kompletnie obcej firmie.

 

Zmieniają politykę. BMW Polska albo wspiera rabat albo finansowanie, nie chce dla szarego klienta łączyć tych rzeczy:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Zmieniają politykę. BMW Polska albo wspiera rabat albo finansowanie, nie chce dla szarego klienta łączyć tych rzeczy:-)

Zawsze tak było tylko teraz jest to bardziej widoczne, bo ogólny poziom wsparcia zmalał.

Za wyjątkiem akcji PROMO oczywiście.

Opublikowano
Jest krok w tył jeśli chodzi o obsługę, ale wiesz jak to jest. Za dwa, trzy lata ktoś popatrzy na auto w ogłoszeniu i eeeee to przedlift

 

Tylko wiesz co? Nie wszyscy kupują samochody dla przyszłego nabywcy. Mnie np. nie interesuje co sobie ktoś pomyśli za 2-3 lata, a nawet za 5 lat :) Wiem za to, że przez kolejne lata mogę jeździć fajnym autem z odpowiednim wypasem i nie muszę czekać na kota w worku, a do tego rezygnować z mocnego silnika. Czy nowy design się opatrzy? Pewnie tak, ale pożyjemy, zobaczymy. Na szczęście kolejna decyzja zakupowa dopiero za jakieś 5 lat właśnie.

 

O. 100% zgadzam się. Auto kupuję dla siebie i tylko dla siebie. Zwykle są to dość mało popularne auta / wersje.

Pod kątem przyszłej odsprzedaży staram się jedynie naprawdę dobrze kupić to auto. O przyszłym nabywcy nie myślę.

Opublikowano
Jest krok w tył jeśli chodzi o obsługę, ale wiesz jak to jest. Za dwa, trzy lata ktoś popatrzy na auto w ogłoszeniu i eeeee to przedlift, to już wolę za tyle kasy kupić LCI. W przypadku nowego modelu jest jeszcze bardziej to widoczne. Rok po wejściu nowego modelu jeszcze się nowe nie opatrzy ale już dwa, trzy lata i stare to jest stare. Jak w F32 i G22. Postawisz dwa obok siebie to lata świetlne. Grill dziwadło, ale jednak nowy model to nowy model. Pomijając fakt, że F32 jest fajne i na ładnych kołach zawsze wyglądało extra ale jednak przy nowym już widać lata na karku.

Także patrząc perspektywicznie i biorąc pod uwagę różnicę powiedzmy roku w kupnie auta ja osobiście wolę poczekać na nowy model. Nie lift ale całkiem nowy.

Ale to moje zdanie. Każdy ma swoje :D

 

A wolałbyś 2003 E39 LCI, czy 2004 E61?

Mnie się jednak podoba bardziej klasyczne auto po lifcie. Ale generalnie zwykle wersje LCI dobrze się starzeją.


Miałem S60 I po ostatnim lifcie (do dziś mi się podoba) i 100 razy wolałem ten model od udziwnionego następcy przed liftem… którego dopiero lift wygładził.


Dlatego nie napalam się „z zasady” na nowy model. Tym bardziej, że już wiem, że wyróżniki nowego języka BMW (światła, grille, klamki) są brzydsze w nowych modelach (patrz X1 nowe vs stare LCI).


Przez to co się dzieje dziś z motoryzacją, G31 planowałem akurat trzymać dłużej, choć w ostatnich latach raczej rotowałem autami co 2 lata. Jak będzie, życie pokaże :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniają politykę. BMW Polska albo wspiera rabat albo finansowanie

Dokładnie te słowa padły z ust mojego sprzedawcy / kierownika salonu


Natomiast wracając do tematu czy warto kupić G30 LCI mając 6 miesięcy do premiery nowego modelu ? uważam że są 3 grupy pacjentów którzy powinni się spieszyć z zamówieniem G30:

1- prawdziwi miłośnicy mechaniki motoryzacyjnej z grubym portfelem , bo nie będzie V8 przynajmniej w obecnym przedziale cenowym

2- prawdziwi biedacy , bo najprawdopodobnie nie będzie 518d rwd, co spowoduje że bazowa cena 5er będzie wyraźnie wyższa niż obecnie

3- osoby które zachwyca ich klasyczne , wręcz kolonialne wnętrze G30 , bo na pewno na długo zniknie z oferty BMW i nie tylko, na rzecz industrialnego stylu

Ja należę do grupy 2 i 3 :P

IMG20230317175130.jpg

Opublikowano

Zmieniają politykę. BMW Polska albo wspiera rabat albo finansowanie, nie chce dla szarego klienta łączyć tych rzeczy:-)

 

A to ciekawe, bo w lutym zamówiłem samochód i sprzedawca kategorycznie powiedział, że rabat takiej wysokości obowiazuje tylko w pakiecie z finansowaniem BMW "bo to tez ich zarobek", nie moge przyjsc ze swoim. Przy czym nie było mowy o zadnym "dotowaniu" finansowania. Byc moze to kwestia modelu, nie na kazdy jest promocyjne finansowanie (u mnie mowa o 4)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniają politykę. BMW Polska albo wspiera rabat albo finansowanie, nie chce dla szarego klienta łączyć tych rzeczy:-)

 

A to ciekawe, bo w lutym zamówiłem samochód i sprzedawca kategorycznie powiedział, że rabat takiej wysokości obowiazuje tylko w pakiecie z finansowaniem BMW "bo to tez ich zarobek", nie moge przyjsc ze swoim. Przy czym nie było mowy o zadnym "dotowaniu" finansowania. Byc moze to kwestia modelu, nie na kazdy jest promocyjne finansowanie (u mnie mowa o 4)

 

Miałem podobnie w styczniu, gdy zamawiałem serię 5. Dlatego się zdziwiłem, że teraz jest odwrotnie. Aczkolwiek przemawia do mnie argument o wsparciu tylko jednego produktu. Tylko ciekawe, że chwilę wcześniej mogli mi mocniej zrabatować i samochód i leasing i jeszcze ubezpieczenie też dostosowali do lepszej oferty, którą pokazałem z innej firmy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wniosek jest jeden @sOnar : nie jesteś szarym klientem :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wniosek jest jeden @sOnar : nie jesteś szarym klientem :wink:

 

Szarym, detalicznym :) Pytali mnie też o flotę (bo wtedy mogliby zastosować jeszcze jakiś rabat flotowy) to powiedziałem, że jeśli chodzi o BMW to moja jednoosobowa korporacja posiada flotę jednego samochodu :mrgreen:

Opublikowano
A propos floty, akurat znajomy niedawno zamawial (inny model) i przy flocie nie ma roznicy w rabacie zaleznej od zrodla finansowania (bmw/zewnetrzne). Roznie to bywa jak widac
Opublikowano

Zmieniają politykę. BMW Polska albo wspiera rabat albo finansowanie, nie chce dla szarego klienta łączyć tych rzeczy:-)

 

A to ciekawe, bo w lutym zamówiłem samochód i sprzedawca kategorycznie powiedział, że rabat takiej wysokości obowiazuje tylko w pakiecie z finansowaniem BMW "bo to tez ich zarobek", nie moge przyjsc ze swoim. Przy czym nie było mowy o zadnym "dotowaniu" finansowania. Byc moze to kwestia modelu, nie na kazdy jest promocyjne finansowanie (u mnie mowa o 4)

 

Nic nowego. Jeśli jest tańszy leasing (PROMO), nie łączy się z maksymalnym rabatowaniem. Czasem zewnętrzne finansowanie wyjdzie taniej od promo CL od BMW FS, czasem nie.


Czasem są warunki, że jest i PROMO CL i wysokie rabaty. Wszystko zależy od bieżącej polityki i potrzeb. A handlowcy gadają jak handlowcy, zawsze starają się podkreślić unikalność swojej oferty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak żebyśmy zweryfikowali czy finansowanie BMW jest atrakcyjne czy nie : czy klasyczny leasing na sumę około 40% ceny samochodu na dwa lata , z całkowitym kosztem leasingu 101,5% , jest dobrą ofertą obecnie ? czy da się ją znaleźć łatwo gdzieś indziej ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klasyczny leasing na 60 m-cy z wpłatą własną 20% i wykupem 20%. Całkowity koszt 119% wartości pojazdu. W obecnych warunkach gospodarczo-ekonomicznych to prawie darmowy kredyt :wink:
Opublikowano
Zatem na jaki realnie można w BMW obecnie liczyć leasing - bliżej 120% czy 101%? Mówię tu przy np. maksymalnie dużej wpłacie własnej i tylko 2 latach spłaty. Bo rozbieżność jest spora ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo rozbieżność jest spora ;)

nie ma rozbieżności bo są różne parametry leasingu/kredytu , 20% wpłatę własną to nie 45% , 60% cenę samochodu jako wartość leasingu to nie 37% , i 60 miesięcy okres leasingu to nie 24m

Opublikowano
Bo rozbieżność jest spora ;)

nie ma rozbieżności bo są różne parametry leasingu/kredytu , 20% wpłatę własną to nie 45% , 60% cenę samochodu jako wartość leasingu to nie 37% , i 60 miesięcy okres leasingu to nie 24m

 

Ok, może się źle wyraziłem. Zamawiałem auto w grudniu i warunki leasingowe proponowane wówczas były bardziej na poziomie 109%. Pytanie, czy obecnie da się otrzymać ofertę zbliżoną do 101% w opcji najtańszego leasingu - czyli na 24 miesiące, z maksymalnie dużą wpłatą własną itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz mają promocję 104%, czyli na 24 m-ce pewnie wyjdzie 108% :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo rozbieżność jest spora ;)

nie ma rozbieżności bo są różne parametry leasingu/kredytu , 20% wpłatę własną to nie 45% , 60% cenę samochodu jako wartość leasingu to nie 37% , i 60 miesięcy okres leasingu to nie 24m

 

Ok, może się źle wyraziłem. Zamawiałem auto w grudniu i warunki leasingowe proponowane wówczas były bardziej na poziomie 109%. Pytanie, czy obecnie da się otrzymać ofertę zbliżoną do 101% w opcji najtańszego leasingu - czyli na 24 miesiące, z maksymalnie dużą wpłatą własną itd.

Na pewno da się otrzymać taką ofertę , bo taką dostałem tydzień temu , tylko jak zauważyłeś sprawa jest bardzo indywidualna i zależna od różnych czynników, najlepiej zapytać swojego dealera o taką ofertę

Opublikowano

Na pewno da się otrzymać taką ofertę , bo taką dostałem tydzień temu , tylko jak zauważyłeś sprawa jest bardzo indywidualna i zależna od różnych czynników, najlepiej zapytać swojego dealera o taką ofertę

 

Ja dziś dostałem na 109% (od BMW / Santander). To Twoja prezentuje się naprawdę mega promocyjnie :)

Opublikowano
Słyszałem ostatnio, że za 4-5 lat ma nie być już w ogóle rabatów i będzie obowiązywać cena katalogowa zawsze przy nowych samochodach. Ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.