Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z punktu widzenia relacji popyt/podaż to rzeczywiście wszystko wskazuje na to, że ta relacja się powoli zmienia, wyrównuje, więc pewnie łatwiej będzie o rabaty i negocjacje, a dealerówi będzie bardziej zależało na każdym kliencie, bo już nie będzie kolejki aż do bramy po każdy egzemplarz.

Niemniej jednak, u dealerów pojawi się zdecydowanie więcej serii 5 na stocku i to na nie będzie można urywać dobre rabaty i salonom będzie zależało, aby te stocki sprzedać. Każdy dealer ma nieco inną politykę stockową (jakie auta zamawia), ale w większości to są jednak średnio wyposażone 520d, 530i oraz widziałem ostatnio bardzo dużo hybryd od ręki.

G30 do produkcji to cały czas kilka ładnych miesięcy czekania oraz trzeba pamiętać, że zaraz wchodzi nowy model i za jakiś czas skończy się możliwość zamawiania g30 po produkcji i zostaną tylko stocki

 

Tak, hybrydy muszą sprzedawać, ale zainteresowanie nimi małe, więc dla dealerów to raczej dodatkowy problem.


G30 sedan się kończy z tym rokiem modelowym (produkcja jakoś do 5.2023), Touringa G31 będą robili aż do 2.2024. Ciekawa może być tutaj polityka sprzedaży w kontekście tego, że nowy model będzie najprawdopodobniej wyżej wyceniony (patrząc na serię 3 LCI i nową 7 to dość oczywiste).

  • Odpowiedzi 779
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Masz limuzynę czy touring?

Co do rabatu 18% to wygląda że był tylko w grudniu na stockowe auta

 

Dokładnie był support BMW przez tydzien na pozbycie sie stockowych aut pod koniec Grudnia. Teraz znowu zima, nawet na stockowe auta 2022 jest 11% z buta

Opublikowano
Masz limuzynę czy touring?

Co do rabatu 18% to wygląda że był tylko w grudniu na stockowe auta

 

Dokładnie był support BMW przez tydzien na pozbycie sie stockowych aut pod koniec Grudnia. Teraz znowu zima, nawet na stockowe auta 2022 jest 11% z buta

 

Na koniec pazdziernika byly doslownie 4 dni wsparcia w wybrane VIN (pierwszego zobaczylem, drugiego byla decyzja leasingowa, trzeciego sie zarejestrowalo, czwartego odebralem :mrgreen: )

Opublikowano
Teraz z miesiąca na miesiąc będzie jeszcze trochę taniej zanim zaczną wymieniać wytłaczarki w poszczególnych fabrykach pod nowy model

 

Touringa mają produkować aż do 2/24, więc pytanie, czy będzie ujednolicony rabat, czy tylko na sedana.

Opublikowano

Na początku października 2022 u jednego z dealerów u którego byłem handlowiec bardzo mocno próbował mnie przekonać do swoich aut na stocku i dawał na wejściu 18%. Jak mu powiedziałem, że chce konkretnej konfiguracji i wolę zamówić auto do produkcji, to do dziś nie odpowiedział na maile, ani nie odebrał telefonu :D

W końcu zamówiłem w innego dealera z rabatem ~7%. W tamtym czasie generalnie wszyscy zgodnie mówili, że G30 do produkcji to okres czekania ~6 miesięcy.

Opublikowano
Na początku października 2022 u jednego z dealerów u którego byłem handlowiec bardzo mocno próbował mnie przekonać do swoich aut na stocku i dawał na wejściu 18%. Jak mu powiedziałem, że chce konkretnej konfiguracji i wolę zamówić auto do produkcji, to do dziś nie odpowiedział na maile, ani nie odebrał telefonu :D

W końcu zamówiłem w innego dealera z rabatem ~7%. W tamtym czasie generalnie wszyscy zgodnie mówili, że G30 do produkcji to okres czekania ~6 miesięcy.

 

Hardkorowo, że wziąłeś takie warunki (-7%). To chyba na 4 cylindry? W tamtym czasie jeszcze miałem propozycje -12% na 40d na własny konfig z produkcją nawet na 11.2022 (był slot do modyfikacji) i -14% przy 6 miesiącach oczekiwania (dealer, u którego zamówiłem pierwsze auto a przyszło nie takie, jak powinno). 40d miało wyższe rabatowanie od 30d a to z kolei od 20d.

Opublikowano
To nie lepiej trochę odpuścić po prostu przesunąć się o te 2-3 lata gdzie różnice są naprawdę niewielkie i brać starsze auto doposażone na maksa a za połowę ceny? To jest końcówka produkcji serii więc na pewno na rynku pojawiają się landrynki a za kolejne 3-4 lata na nową wersję zapolować :)
Opublikowano
To nie lepiej trochę odpuścić po prostu przesunąć się o te 2-3 lata gdzie różnice są naprawdę niewielkie i brać starsze auto doposażone na maksa a za połowę ceny? To jest końcówka produkcji serii więc na pewno na rynku pojawiają się landrynki a za kolejne 3-4 lata na nową wersję zapolować :)

 

Imho slabo z dobrymi ofertami na 2-3 letnie auta a uzywane to jednak uzywane (ludzie zmieniają olej „jak zaleca ASO” itd.). W cenie 2-3 letniego idealnego zwykle mam nowe lub różnica jest na tyle mała, że nawet nie rozważam. Jeśli już to 4-5 lat - dopiero wtedy pojawia się istotna różnica w cenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak? Komuś udało się uzyskać więcej niż 12% rabatu na auto do produkcji? Myślałem o M850i, ale chyba jednak bliżej mi będzie do M550i skonfigurowanego prawie na maxa. Pocieszające jest to, że na samochody M Performance wystarczy obecnie poczekać jedynie 2-3 miesiące (oczywiście o ile nic po drodze się nie wydarzy) i dla nich znikają restrykcje na kilka podzespołów, które normalnie nie są dostępne w konfiguratorze. Jedynie Night Vision nadal nie ma i już raczej nie będzie :(
Opublikowano
I jak? Komuś udało się uzyskać więcej niż 12% rabatu na auto do produkcji? Myślałem o M850i, ale chyba jednak bliżej mi będzie do M550i skonfigurowanego prawie na maxa. Pocieszające jest to, że na samochody M Performance wystarczy obecnie poczekać jedynie 2-3 miesiące (oczywiście o ile nic po drodze się nie wydarzy) i dla nich znikają restrykcje na kilka podzespołów, które normalnie nie są dostępne w konfiguratorze. Jedynie Night Vision nadal nie ma i już raczej nie będzie :(

 

M550i jest wycenione wręcz okazyjnie patrząc na cennik M850i czy totalnie już obłędną metkę na M8 Competition (tak, wiem, to inne auto, ale dalej zastanawia, że kosztuje tyle, co dwa ładne M550i).

Opublikowano
I jak? Komuś udało się uzyskać więcej niż 12% rabatu na auto do produkcji? Myślałem o M850i, ale chyba jednak bliżej mi będzie do M550i skonfigurowanego prawie na maxa. Pocieszające jest to, że na samochody M Performance wystarczy obecnie poczekać jedynie 2-3 miesiące (oczywiście o ile nic po drodze się nie wydarzy) i dla nich znikają restrykcje na kilka podzespołów, które normalnie nie są dostępne w konfiguratorze. Jedynie Night Vision nadal nie ma i już raczej nie będzie :(

 

M550i jest wycenione wręcz okazyjnie patrząc na cennik M850i czy totalnie już obłędną metkę na M8 Competition (tak, wiem, to inne auto, ale dalej zastanawia, że kosztuje tyle, co dwa ładne M550i).

 

Mam ten model (530 KM), jazda jest bardzo ok auto całkiem dynamiczne przyjemne w jeździe,mam zrobione 120 000 km. Auto nie rzuca się w oczy, wizualnie jest dla większości ludzi tak jak każda 520 czy 530 tka. Dla mnie to zaleta. Jednak przyszedł czas na zamówienie nowego auta bo leasing się kończy, więc podzwoniłem po salonach z nastawieniem na M8 lub alternatywnie M5. jednak w jednym z salonów miałem okazję porozmawiać z Panem od M-ek i to co Pan mi powiedział ujęło mnie i pozwoliło podjąć decyzję. Moje auto stoi teraz w serwisie, wymieniany jest teraz silnik, obie turbiny i chłodnica a dwa miesiące temu, wymieniana była skrzynia i skrzynia x-drive. Pan mi powiedział, że sugeruje poczekać na nowe M5 do 2024 roku, tam silnik powinien być pozbawiony tych wszystkich wad które ma obecne V8, takie słowa w ustach Handlowca, szacunek, tym mnie kupił - czekam na M5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To samo mówili jak trzeba było czekać na polifta w G30. W jakim okresie zrobiłeś 120tys. km jeśli można wiedzieć? Ogólnie te silniki co chwilę są poprawiane i już ten motor od 2020 roku (poliftowy) teoretycznie jest wolny od wad i w ogóle super hiper (względem poprzedników)...aż ujawniana jest kolejna wada :) Takie życie. Dlatego biorę pakier Repair Inclusive na 5 lat. W tym czasie niech sobie wymieniają silnik nawet 5 razy ;) Z ciekawości - co ile wymieniałeś olej w M550i? Ja pewnie nie zrobię tym samochodem więcej niż 60tys. km - czy do tego przebiegu wszystko było ok?


A tak na marginesie - wychodzi na to, że silnik benzynowy 3L (40i) to wzór, bo nic się z nim nie dzieje.

Opublikowano (edytowane)
Śledzę rabaty od Lipca 2022. Rabaty rosły od 8% w Lipcu do 12-13% w Grudniu. Ale i tak we Wrześniu było już 11-13%. A jak ktoś zamowił z 7 % znizka to znaczy ze handlowiec Cię wyczuł że szarpniesz jak reksio szynkę. Teraz straszą już obniżką zniżek. Ale spokojnie. Ceny aut katalogowo nie spadną jedynie zniżki się zwiększą. Nie tu to gdzie indziej zamówcie. Zaczyna się kryzys według mnie. Firma gdzie czekałem 2 miesiącami na towar nagle wyprodukuje mi zamówienie w 2 tygodnie. Także tak to chwilowo wygląda. Edytowane przez kapibara22
Opublikowano
I jak? Komuś udało się uzyskać więcej niż 12% rabatu na auto do produkcji? Myślałem o M850i, ale chyba jednak bliżej mi będzie do M550i skonfigurowanego prawie na maxa. Pocieszające jest to, że na samochody M Performance wystarczy obecnie poczekać jedynie 2-3 miesiące (oczywiście o ile nic po drodze się nie wydarzy) i dla nich znikają restrykcje na kilka podzespołów, które normalnie nie są dostępne w konfiguratorze. Jedynie Night Vision nadal nie ma i już raczej nie będzie :(

 

M550i jest wycenione wręcz okazyjnie patrząc na cennik M850i czy totalnie już obłędną metkę na M8 Competition (tak, wiem, to inne auto, ale dalej zastanawia, że kosztuje tyle, co dwa ładne M550i).

 

Mam ten model (530 KM), jazda jest bardzo ok auto całkiem dynamiczne przyjemne w jeździe,mam zrobione 120 000 km. Auto nie rzuca się w oczy, wizualnie jest dla większości ludzi tak jak każda 520 czy 530 tka. Dla mnie to zaleta. Jednak przyszedł czas na zamówienie nowego auta bo leasing się kończy, więc podzwoniłem po salonach z nastawieniem na M8 lub alternatywnie M5. jednak w jednym z salonów miałem okazję porozmawiać z Panem od M-ek i to co Pan mi powiedział ujęło mnie i pozwoliło podjąć decyzję. Moje auto stoi teraz w serwisie, wymieniany jest teraz silnik, obie turbiny i chłodnica a dwa miesiące temu, wymieniana była skrzynia i skrzynia x-drive. Pan mi powiedział, że sugeruje poczekać na nowe M5 do 2024 roku, tam silnik powinien być pozbawiony tych wszystkich wad które ma obecne V8, takie słowa w ustach Handlowca, szacunek, tym mnie kupił - czekam na M5.

 

Ok, ale kto da ci gwarancję, że ten nowy (2024) nie będzie miał nowych chorób wieku dziecięcego? Ten handlowiec? :lol: Zamawianie nowych-nowych modeli to często niestety trochę proszenie się o kłopoty.


Handlowiec to tylko handlowiec, nie przywiązywałbym do tego co mówi jakiejś wielkiej wagi. Zwłaszcza, że wróżką nie jest. Coś nowego = kot w worku.

Opublikowano
Śledzę rabaty od Lipca 2022. Rabaty rosły od 8% w Lipcu do 13% w Grudniu. Ale i tak we Wrześniu było już 11-13%. A jak ktoś zamowił z 7 % znizka to znaczy ze handlowiec Cię wyczuł że szarpniesz jak reksio szynkę. Teraz straszą już obniżką zniżek. Ale spokojnie. Ceny aut katalogowo nie spadną jedynie zniżki się zwiększą. Nie tu to gdzie indziej zamówcie. Zaczyna się kryzys według mnie. Firma gdzie czekałem 2 miesiącami na towar nagle wyprodukuje mi zamówienie w 2 tygodnie. Także tak to chwilowo wygląda.

 

Nie było żadnych wzrostów / spadków poza: marcem 22 (zabrali wsparcie), październikiem 22 (dali duże na konkretne VIN stokowe), grudniem 22 (wyprzedaż stoku serii 5). Reszta to jedynie polityka na poziomie konkretnych dealerów.


W tym czasie byli dealerzy, którzy próbowali sprzedawać na nowe zamówienie do produkcji na -3%, jak i ci, którzy mieli sloty produkcyjne i byli gotowi na -12% puścić (mowa o 40d/i).

Opublikowano
Czy ktoś wie może jakie rabaty są w Niemieckich salonach? Bo teraz widzę, że to samo auto w Niemczech wyjściowo kosztuje 455 000 zł, a w Polskim 475 000 zł. Zawsze było inaczej. Już prawie miałem zamawiać, okazało się, że znowu są zmiany w konfiguratorze. A na stronie jest jeszcze stary konfigurator.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba dealera pytać. Ten konfigurator ze strony bmw.pl nie jest aktualny. Np. nie ma w nim audio Bowersa, a opcja ta znów jest dostępna. Poza tym dealerzy mają np. domykanie drzwi w jakimś pakiecie itd. Ceny pakietów też są inne na stronie, a inne u dealera (niższe). Warto udać się do salonu i pogadać. Na stronie bmw.pl można sobie wyklikać wyjściową konfigurację, która będzie stanowiła bazę do dalszych rozmów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo polecam śledzenie konfiguratora w trakcie produkcji własnego samochodu , żeby unikać to co się działo w moim przypadku - w trakcie czekania na produkcję, BMW zakończyło możliwość zamawiania podstawowych foteli w Dakotę ,których miałem w zamówieniu , efekt : status 105 przez kilka tygodni , przy braku info zwrotnego z fabryki do dealera o przyczynę tego statusu , a wszyscy myśleliśmy że to restrykcje itd..
Opublikowano
Bardzo polecam śledzenie konfiguratora w trakcie produkcji własnego samochodu , żeby unikać to co się działo w moim przypadku - w trakcie czekania na produkcję, BMW zakończyło możliwość zamawiania podstawowych foteli w Dakotę ,których miałem w zamówieniu , efekt : status 105 przez kilka tygodni , przy braku info zwrotnego z fabryki do dealera o przyczynę tego statusu , a wszyscy myśleliśmy że to restrykcje itd..

 

Dokładnie. Miałem podobnie z fotelami Sport w alcantarze. Było podejrzenie, że się nie wyprodukują, jak zniknęły z konfiguratora, poleciłem zmianę na Dakotę jeśli będą mieli 100% pewność - mówli, że może jeszcze sie uda. Nie zmienili, auto przyjechało na Sensatec, którego nie chciałem, nie odebrałem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy ktoś wie może jakie rabaty są w Niemieckich salonach? Bo teraz widzę, że to samo auto w Niemczech wyjściowo kosztuje 455 000 zł, a w Polskim 475 000 zł. Zawsze było inaczej. Już prawie miałem zamawiać, okazało się, że znowu są zmiany w konfiguratorze. A na stronie jest jeszcze stary konfigurator.

 

Uwzględniasz w tych wyliczeniach.

Różnice w Vacie 19%/vs 23% no i akcyzę w Polsce?

Opublikowano
Czy ktoś wie może jakie rabaty są w Niemieckich salonach? Bo teraz widzę, że to samo auto w Niemczech wyjściowo kosztuje 455 000 zł, a w Polskim 475 000 zł. Zawsze było inaczej. Już prawie miałem zamawiać, okazało się, że znowu są zmiany w konfiguratorze. A na stronie jest jeszcze stary konfigurator.

 

Kliknąłem na szybko swój konfig i nie widzę tak dużej różnicy, wyszlo niecale 103 tys. EUR (485 na dziś po 4,71) a w PL 489 tys. zł teraz. W niemieckiej konfiguracji kamera+asystent w standardzie, w polskiej przedłużona gwarancja. Pytanie jak z rabatami, czy jest duża różnica PL vs DE. No i ryzykiem kursowym w momencie odbioru.


Plus ściągniecie tego auta, akcyza - wygląda mało opłacalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hey

Jakby ktoś szukał dobrego rabatu zapraszam na priv, podam namiary na osobę z ktora od lat współpracuje

male-bmw-2.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Może ktoś ma szklaną kulę :) teraz jest 15% na stock 2022 plus koła zimowe. Są głosy, że lada chwila wejdzie to na modele 2023 również, bo szczerze mówiąc z tego stoku 2022 to już nie niewiele jest poza 520d i 530e. Szukam 530i to ceny wyrywają z butów. Ja jak dziecko we mgle, bo swoje obecne g30 ze stocku kupiłem z 31% rabatem w 2019r. Kiedyś zawsze marzec/kwiecień było najtaniej, ale chyba po tym co się działo ostatnio to nie ma co teraz na to liczyć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz nie ma takiego eldorado z rabatami, bo do produkcji 13% to chyba max co można dostać. Choć też słyszałem, że karta zaczyna się powoli odwracać - tzn. dealerzy zaczynają przychylniej patrzeć na kupujących. Potwierdzają to też osoby zajmujące się leasingami. Na stockowe samochody w zależności od wersji i wyposażenia z tego co widziałem można dostać więcej niż 13%, ale raczej nie więcej niż 18-20%. No, ale to stock - bierzesz co jest, a nie dokładnie to co byś chciał. Coś za coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.