Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Jaka powinna być temperatura oleju?

 

W mieście trzyma mi się około 90, ale teraz jak jechałem w trasie, zaznaczę, że z 3 rowerami na dachu, a w środku 3 osoby i bagaż to dochodziła mi pod 120. Czy to prawidłowe? Czy za dużo?

 

Jaka jest maksymalna?

 

Olej to Millers.

 

Z góry dziękuję za info.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Ufff, bo trochę się niepewnie poczułem:-)

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak w benzynie, obecnym dieslem przejechałem ponad 5tys. i niezależnie od obciążenia ilości osób itp. jak i prędkości, nie miałem nigdy innego wskazania jak równe 100st.
Opublikowano
w Benzynie grzeje się mocniej moim zdaniem, ale nigdy do 120 mi nie doszło, jakoś 110-115 max chyba w mega upalnu dzień i zasuwanie autostradą.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja miałem pod 120 na autostradzie. Diesla nie ma po co porównywać - pracuje w całkiem innej temperaturze.
  • 4 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie, każdy silnik spalinowy. Tylko ze w innych autach na desce masz temperaturę wody a nie oleju.
Opublikowano
U mnie jak się nagrzeje, to ma temp. 110 stC. Nie wiem jak na długiej trasie i autobahnie, bo jeszcze nie miałem okazji.
Opublikowano
U mnie jak się nagrzeje, to ma temp. 110 stC. Nie wiem jak na długiej trasie i autobahnie, bo jeszcze nie miałem okazji.

 

 

No właśnie u mnie w mieście zawsze jest na 95 stopniach ale jak wyjeżdżam na trasę dopiero idzie w górę.

 

Teraz zrobiłem kolejne 2000 km po autostradzie i nawet powyżej 200 km/h jest poniżej 120 stopni więc uważam to za standard.

 

Zastanawiam się tylko bo nigdzie nie jest to napisane jak mierzyć poziom oleju. Oczywiście na ciepłym silniku. Tylko czy odczekać chwile żeby ściekło czy odrazu i co jest prawidłowe?

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
W dieslu wskazówka jest przyspawana to środkowego położenia - niezależnie czy to zima i mrozy, czy korki i upały. Jednak jak miałem kiedyś benzynę (M54) to wskazówka zachowywała się dokładnie tak samo - więc te wahania to nie domena silników benzynowych w ogóle, a bardziej tego konkretnego silnika (2,0i). Z drugiej strony trzeba pamiętać, że to wskazanie temperatury oleju a nie cieczy - więc widać tak ma być.
Opublikowano
dzięki za konkretne odpowiedzi :D do tej pory jezdziłem tylko vw a tam temeratura utrzymuje sie zawsze na poziomie 90 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oszukiwali na spalaniu to mogą też na wskazaniach... kto ich wie.

Poza tym to trochę też kwestia stylu jazdy i obciążenia auta.

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za konkretne odpowiedzi :D do tej pory jezdziłem tylko vw a tam temeratura utrzymuje sie zawsze na poziomie 90 stopni.

W VW w tych którymi jeździłem wskaźnik pokazuje temp. płynu a nie oleju.

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
Opublikowano

sory ze odkopuje temat.


Mam pytanie odnośnie temp oleju. Jadąc na wczasy zaobserowowałem pewien obijaw odnośnie właśnie temp. a mianowicie. Jadąc drogami lokalnymi podczas deszczu akurat to było. po przejechaniu około 30-40km temp olej nie potrafiła dobić do 100. Trzymała poziom 75. W momencie kiedy podnisłem obroty zaczela rosnąć. I tak w kółko dojechałem do zjazdu powoli zaczeła opadać.

Jadąc autostradą 4h (temp 100*) zjeżdzam na zjazd a temp powoli zaczyna spadać.


zamieszczam filmik z jazdy na autostradzie


https://youtu.be/CrGTRXiUix0


Obstawiam że to termostat. Ale ktoś mi powiedział że są dwa ?

Moje pytanie to który to może być


Dzięki za pomoc ;)

Opublikowano
Nie wiem jak w benzynie ale w n47,n57 wskaźnik temp oleju zawsze przekłamuje 100 stC a fizycznie jakieś 80stC i mimo późniejszego wzrostu temp wskazówka nie zmienia położenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jest normalne.

Wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje temp. oleju która znacznie się różni od rzeczywistej temp. oleju.

W B47 po nagrzaniu silnika nie ważne jakbym obciążał silnik wskazówka jak przyklejona zawsze pokazuje równe 100st. W rzeczywistości w zależności od obciążenia temp. oleju się zmienia. Teraz latem od ok 95 do 105 st. w normalnym cywilnym użytkowaniu przy dobrym oleju.

W celu dokładniejszego pomiaru sprawdź w menu ukrytym przede wszystkim temp. płynu chł. i oleju również.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za konkretne odpowiedzi :D do tej pory jezdziłem tylko vw a tam temeratura utrzymuje sie zawsze na poziomie 90 stopni.

W VW w tych którymi jeździłem wskaźnik pokazuje temp. płynu a nie oleju.

W VW (nowych) to w ogóle jest tak że fizycznie jest np. 73*C a wskaźnik pokazuje 90*C :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.