Skocz do zawartości

[330d] [m57n] Znikający płyn chłodniczy + temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem,

 

1. Zaczął mi znikać dość szybko płyn chłodniczy. Nawet bardzo szybko, zapaliła się kontrolna i 20 km później już temp na czerwonym i silnik się wyłączył.

Mechanik w pierwszym rzucie wymienił mi krociec, który okazało się, puszczał płyn. Po naprawie płyn dalej uciekał. Wyciekł przeniósł się dalej :wink:

Mechanik w drugim rzucie wymienił wszystkie oringi i uszczelki magistrali wody. Wyglądało na to, że problem zażegnany.

Po tygodniu jazdy znów kontrolka braku płynu. Mechanik stwierdził, że być może coś się nieodpowietrzyało albo układ "beknął" i trochę więcej wciągnał.

Na forum czytałem, że tak się zdarza, ze czasem po wymianie płynu potrafi jeszcze przez wiele nagrzań silnika/otwarć przepustnicy wciągać. Niby mnie to uspokoiło, ale po kolejnym tygodniu znowu trochę tego płynu uciekło i musiałem dolać. Za każdym razem dolewam nie dużo, max 200 ml. Nigdzie nie ma śladu wycieku. Czy to normalne, że on ten płyn sobie tak wciąga? Od naprawy przejechałem ok 1000km (miasto, trasa).

 

2. Temperatura podczas testu nr7 przy jeździe po mieście to ok 102-104 st. Czy to jest normalna temperatura dla tego silnika? 330d m57n 204KM

 

3. Pytanie najważniejsze! Wybieram się w trasę ok 3000km a jak ten płyn będzie mi tak uciekał to będe jechał miesiąc :? Zakładając, że po drodze będe musiał płyn uzupełniać to pytanie jest przy jakiej temperaturze bezpiecznie jest odkręcić korek zbiorniczka, żeby mi płyn nie strzelił w pysk? :D

 

4. Czy podczas dolewania płynu wystarczy odpowietrzyć w wersji podstawowej czyli odkręcić ten jeden zaworek, czekać aż poleci płyn, zakręcić i elo czy trzeba przeprowadzić jakąś bardziej zaawansowaną procedurę (taką jak choćby opisują w książce SAM NAPRAWIAM :wink: ?)

 

Dzięki!

Pozdrawiam

Opublikowano
Obawiam się, że mogła Ci pójść uszczelka pod głowicą. Auto dymi Ci na jakiś kolor? Kup test za parę złoty i będziesz miał pewność...

 

Dymi normalnie "na oko" ale faktycznie może taki test warto zrobić. Nie wiedziałem o takim patencie. Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest sporo newralgicznych miejsc, którędy może uciekać płyn: pęknięty zbiornik wyrównawczy, pompa wody, chłodnica, termostat egr i chłodnica spalin. Odpal zimne auto i obserwuj w miarę nagrzewania, na pewno zobaczysz wyciek, po rozgrzaniu przy niewielkiej nieszczelności nie będzie widać. Temperatura zdecydowanie za wysoka, powinna być w zakresie 88-94 stopnie. Masz wisko? Działa? Czy tylko elektryczny? Tak samo czy pracuje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jest sporo newralgicznych miejsc, którędy może uciekać płyn: pęknięty zbiornik wyrównawczy, pompa wody, chłodnica, termostat egr i chłodnica spalin. Odpal zimne auto i obserwuj w miarę nagrzewania, na pewno zobaczysz wyciek, po rozgrzaniu przy niewielkiej nieszczelności nie będzie widać. Temperatura zdecydowanie za wysoka, powinna być w zakresie 88-94 stopnie. Masz wisko? Działa? Czy tylko elektryczny? Tak samo czy pracuje?

 

Hmm kurde nie mam pojęcia, myślałem, że one mają domyślnie visko wszystkie. Jak to sprawdzić?

Coś czuję, że jazda tą furą na Bałkany w piątek to może być średni pomysł :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do piątku jest sporo czasu tylko trzeba zakasać rękawy :8) w tym stanie to nie polecam oddalać się na nawet 50km od domu..porządne sprawdzenie auta przez osobę, która wie gdzie patrzeć (szczególnie tam gdzie napisałem) i przyczyna będzie znaleziona. Wisko było zawsze przy automacie, przy manualu niekoniecznie. Wystarczy otworzyć maskę i spojrzeć czy wentylator jest połączony z silnikiem :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i jak doszedłeś do czegoś? Ja w drodze na wakacje w moim M47N zauważyłem że przy 190km/h dłuższy czas wskazówka wychyla się za pion. Szybkie wejście w test 7 i temp 117 stopni chyba. Zwolniłem i temperatura na 102 się zatrzymała, gdzie zawsze była max 92. Ogólnie do chaty 700km i troche brak mi pomysłu. Wisko moim zdaniem ok. Ręką nie da rady zatrzymać. Mam gdzieś drobny wyciek. Na miesiąc ubywa 50ml płynu, ale jeszcze nie zlokalizowałem gdzie. Termostat wymieniony rok temu, ale przyżydziłem i kupiłem Behr z allegro zamiast z ASO i tu upatruje problem. Zastanawiam się też nad brudną chłodnicą, bo nigdy jej nie czyściłem, ale bez jej demontażu nic nie widać. Jak zjeżdżam z góry to temp spadnie do 91, ale z nogą na gazie do 140km/h temp trzyma die na 102 stopnie. Daj znać jak wymyślisz co twojemu jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie zlikwidujesz nieszczelności to nie dojdziesz do ładu z temperaturą, bo zapowietrza się układ. Ratunek to ogrzewanie na maxa, i szyby na dół :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz mieć racje, układ jest zależny od ciśnienia które u mnie ucieka. Większość czasu jeźdźe po mieście i okolicach to nawet usterki nie widziałem. Mam nadzieje że auto wytrzyma te 600km spokojnej jazdy do domu. Wskazówka opuszcza pion przy ponad 115 więc wtedy użytkownik wie o awari. 100-105 nie powinno miec wpływu bo nie chce mi się rozbierać auta przed hotelem:) a papudrakowi jakiemuś nie oddam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oby to nie była pompa wody, bo niestety może być tylko gorzej..mnie to spotkało przy powrocie z Hiszpanii, niedziela 7 rano i postój na zajeździe niemieckiej autostrady :? od tamtej pory jeździ ze mną cały czas pompa ze szrotu za 50,-, którą mi dowieźli :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Polsce jestem to jakby co nie będzie większego problemu, ale tak z ciekawości chciałbym wiedzieć co kolega ze swoją awarią ustalił, bo ma podobnie. Co do pompy to siur z powrotu wygląda zdrowo:) Ale nigdy nie wiadomo, aż nie padnie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.