Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Sprawa wygląda następująco...

W niedzielę wracając od rodziny wieczorem po zmroku zauważyłem, że xenony świecą bardzo nisko, tak jakby weszły w tryb awaryjny nikogo nie rażąc z naprzeciwka. Jak się później okazało mój domysł był trafny. Po za tym jak już dojechałem do domu to przy zgaszeniu samochodu i wyjściu z niego pojawił mi się komunikat niezgaszonych świateł, pomimo, że światła ustawione są na tryb auto i wcześniej nie było z tym problemu. Ustawiłem światła na tryb "0" i światła się wyłączyły. Następnego dnia wychodząc do pracy, widzę że z tyłu przy zamkniętym samochodzie świecą się diody z tyłu w lampach, pomimo, że wieczorem na pewno sie nie świeciły dnia poprzedniego bo wszystko sprawdzałem dwa razy aby nie rozładować akumulatora. Włączam zapłon w aucie i auto na podnośniku rozładowany akumulator, ale auto odpala więc jadę do pracy, po pracy znowu komunikat o słabym akumulatorze i xenony cały czas w trybie awaryjnym. W dodatku nie działa mi teraz DRL, cały czas się świeci xenon a wcześniej jak było widno to jeździłem na samych ringach, teraz tego nie ma. Odczytałem listę błędów i prezentuje się następująco. Aż dziwne aby tyle błędów pojawiło się na raz. Tak jak pokazuje komputer przeciwmgłowe nie działa ani z przodu ani z tyłu oraz dziwne że w jednym momencie padły oba czujniki poziomowania. Co może być przyczyną, miał ktoś już coś takiego?

http://static.pokazywarka.pl/t/0/x/d124d5682f7ff18735fce376156720a6_big.jpg?1500368109

Opublikowano
Po skasowaniu wracają wszystkie błędy LM. Do tego teraz to już w ogóle przełącznik świateł na nic nie reaguje. Musialem aku odpiąć bo światła nie chciały sie zgasić. A jak odpialem moduł świateł to paliło się podświetlenie zegarów. Nie wiem co robić bo probowalem na nowo moduł zakodować ale nic nie pomaga. Jak podepne akumulator to od razu włączają się światła i świecą. Demontowalem przełącznik świateł i na nic sie to zdało. Caly czas na kompie po wyjeciu kluczyka świeci się komunikat zapalonych świateł i tyle.
Opublikowano
Podświetlenie licznika zapala się kiedy nie ma sygnałów z LM, to normalne. Pomiędzy zarówkami a akumulatorem jest tylko LM, jak światła tak wariują tzn. że doszło do awarii wewnętrznej LM, albo naprawa(jak się da) albo wymiana.
Opublikowano
Czeka mnie wymiana modułu LM? A skąd pewność że on jest uszkodzony skoro jest z nim łączność? A nie będzie to np. włącznik świateł bo nic na nim nie działa, ani regulacja jasności podświetlenia zegarów ani przeciw mgłowe. Wczesniej jak wzialem na "0" to światła gasly a teraz jest brak jakichkolwiek reakcji. Nie wiem czy coś kupować czy co robić.
Opublikowano

Objawy wskazują na uszkodzony moduł świateł, to że jest z nim komunikacja nie oznacza że nie jest uszkodzony. Pewnie któryś z obwodów wykonawczych(włączających napięcie na żarówki), zazwyczaj zrealizowanych na półprzewodnikowych driverach "przełącznikach" poprostu się uszkodził, robi zwarcie itp. To zaburza pracę całego modułu. To że świecą się światłą przednie po podłączeniu aku może oznaczać problem uszkodzenia drivera. Przełącznik świateł nie ma tu nic do gadania, bo on jedynie daje informacje modułowi świateł kiedy i jak ma zasilić odpowiednie wyjścia, sam nie przełącza prądu zasilania lamp. Jak masz miernik to możesz zrobić "eksperyment" zmierzyć rezystancje pomiedzy plusem zasilania lampy i plusem np. tym w komorze świateł, jeżeli z podłączonym LM będzie bliska zwarcia to wstępnie możesz potwierdzić diagnoze.

 

BTW. czy ty nie kombinowałeś czegoś z lampami? jakieś przetwornice, wymiany , przeróbki itp?

Opublikowano

Ok. A powiedz mi jeszcze jedno czy moduł LM2 z AHL będzie pasować do zwykłych xenonów? Ja mam LM2 bez AHL. Chyba nie powinno byc problemu z kodowaniem?

Tak był robiony retrofit lamp przód + tył ze zwykłych halogenowych pre LCI na xenony LCI. Zmieniałem lampy w maju i do tej pory działało wszystko poprawnie i nagle wszystko padło... a wczoraj to już na amen bo wcześniej to jeszcze dało się wyłaczyć światła a teraz tylko odpinanie aku pomaga.

Opublikowano
Może z kodowaniem problemu nie bedzie, ale wersja bez AHL z tego co pamiętam bezpośrednio steruje silnikami pozycjonowania, a z AHL steruje modułami SMC w lampach, a dopiero one silnikami pozycjonowania. Więc to nie bedzie działać 1-1. Ty masz LM2 z AHL?(oprócz tego twojego) czy chcesz kupić?
Opublikowano

Ja mam bez AHL. Zamówiłem już bo tanio się trafił drugi moduł więc zobaczymy co z tego będzie, jutro powinien byC, zamówiłem dokładnie taki sam jak ja mam więc przeleję swoje LMA i zobaczymy czy ruszy. Oby bo jak nie to średnio to widzę, niestety nie mam teraz czasu bo pracuję aby rozebrać auto na dłużnej i moduł rozkleić aby coś zobaczyć co jest grane w układach. Jedyne na co mogę sobie teraz pozwolić to wypięcie aku po wyjściu z auta i podłączenie jak będę odjeżdżał. Jak jutro przyjdzie moduł to moze po pracy zakoduję i sprawdzę, narazie mam nisko xenony więc 20km do pracy nikogo nie rażę jadąc. I tak staram się jechać za kimś aby mi drogę oświetlał w lesie. Czekam do weekendu bo wtedy wezme się za auto jak juz nic nie ruszy...

 

Dokładnie mam taki moduł

20187486_1506987109358183_2083227218_n.jpg?oh=bf00ae5a25884a7f1d36e3c6596c89f2&oe=59716F7F

Opublikowano

U mnie moduł świateł (LM2, BMW e61 2009 LCI) sypie błędem: 9CB9 LM: Battery exhausted - Signal below threshold

Akumulator kupiony nowy zakodowany 110Ah, więc niemożliwe aby bateria nie dawała rady. Oświetlenie całe działa, tylko Xenon-Dynamic raz działa raz nie. Ma ktoś jakiś pomysł jak rozwiązać problem. Dodam jeszcze ze w INPIe jak wejdę w moduły to LM nie ma przypisanego numeru VIN ma same kropki.

Można go jakoś na nowo przeprogramować ?

Opublikowano
Siemka. Przyszedł do mnie moduł świateł "nowy" który kupiłem. O takich samych numerach. Przekodowałem go na moje LMA bo był zakodowany na lampy PRE LCI tak jak ja miałem. I usterka nadal występuje... wymieniłem dodatkowo włącznik świateł bo kupiłem przy okazji ale to tez nie to. Może ktoś pomóc i podesłać swoje LMA od xenonów LCI nieskrętnych? Być może jest to błąd w kodowaniu. Coś sie wysypało i nie moge dojść do ładu z tym światłem.
Opublikowano
Dziwna sytuacja bo teraz już działa. Sprawa wyglada tak jak piszesz. Włożyłem nowy moduł i było to samo. Pojechalem do pracy i po pracy wpialem akumulator i juz dziala a co najlepsze na obu modułach. Teraz jestem na mazurach na weekendzie i jest wpięty stary moduł. Wszystko dziala jak wczesniej a nic nie robilem, na nowym jest to samo. Dziala... sam nie wiem o co chodzi a wygrałem moje ustawienia ze starego modułu do nowego.
Opublikowano

raczej wszystko styka na kablach bo nie widzę innej możliwości, jak prowadziłem kable to z luzem je prowadziłem, nie są naprężone i wszystkie konektory sprawdzałem dwa razy po zaciśnięciu, nie ma prawa gdzieś coś nie stykać.

 

Problem w obecnej chwili polega na czym innym...

mianowicie światła działają ale znowu weszły w tryb awaryjny, tzn. xenony opadły do minimum i widzę może ze 3m drogi przed autem. Natomiast jest coś dziwnego ponieważ poziom xenonu podczas jazdy zaczął "skakać" cały czas xenony zmieniają swoją wysokość, nawet jak jedzie się po równej drodze bez wyboi to "szukają" odpowiedniej wysokości. Wygląda to tak że jadę równą droga przez las stałą prędkością 90km/h i xenon jest ustawiony że widzę tylko na 3m światło, naglę wskakuje na prawidłowy poziom jaki jest pierwotnie ustawione aby po 5sek. zacząć powoli opadać do odległości na 3m, później się podniesie na jakieś 10m wiązka światła i znowu opada do 3m. Cały czas te xenony latają i szukają swojego poziomu. co może być przyczyną tego szukania poziomu? Bo nawet nie można sobie dobrze świateł ustawić i mieć konkretnej wysokości.

Opublikowano
Jeżeli masz teraz xonony to musiałeś dokładać czujniki nachylenia nadwozia, z przodu i z tyłu, wszystko z nimi ok? Jakie masz teraz błędy w LM?
Opublikowano

Dziś zajrzałem bo w końcu pojawiła się jakaś dobra pogoda więc i auto mogłem podnieść do góry. Dobrze,że jak robiłem retrofit to kupiłem 3 czujniki poziomowania (2x takie same i 1x o innym numerze seryjnym). Po dostaniu się do czujnika okazało się, że został cały zalany wodą. Prawdopodobnie to wyszło z mojego przeoczenia bo we wtyczce do czujnika jest 6 otworów z czego wykorzystuje się tylko 3. Natomiast pozostałe 3 były wolne i niczym nie zaślepione przez co w złączu było pełno wody, styki trochę przy śniedziały, nalało się błota do środka. Oczywiście wyczyściłem czujnik i wtyczkę z tego błota i we wtyczce te otwory zakleiłem sylikonem aby była już szczelna w 100%. Na miejsce czujnika zalanego włożyłem nowy ponieważ nie wiem jak ale dostała się woda do środka bo aż "chlupie" jak się nim potrząśnie. Czekam na nocną przejażdżkę aby móc sprawdzić czy usterka ustąpi. Dodam że od razu z tyłu zrobiłem ten sam zabieg z uszczelnieniem wtyczki, mimo że była ona akurat sucha ale aby nie mieć już na przyszłość problemów z tymi czujnikami. Jak będę już po jeździe próbnej to dam znać czy się uspokoiło. Być może i to przez to miałem problemy z tym modułem i palącymi sie światłami cały czas. Nie mam pojęcia ale zobaczymy co będzie dalej, być może się okaże że kupno modułu było zbędne i teraz będę go sprzedawał.

http://static.pokazywarka.pl/d/w/t/0dd4ad70656a3f92fc74c3bbd20e2034_big.jpg?1501353649

http://static.pokazywarka.pl/x/q/m/2186a626869ba49d18d37c1a3865ed1e_big.jpg?1501353649

http://static.pokazywarka.pl/n/l/1/efa591e5d2338e5dc364283162b37423_big.jpg?1501353649

Opublikowano
Mam pytanie jeszcze jedno. Po wymianie czujnika coś się dodatkowo robi aby światła działały normalnie? bo cały czas świecą nisko, nie mam pojęcia co zrobić z tym. ni ma już błędów, moduł LMA kodowałem na nowo pustym plikiem .MAN i nic z tego, nadal są nisko chociaż widać że czujniki pracują. Poradzi ktoś coś na ten temat?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.