Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem w Holandii BMW E39 z 1996.06 z silnikiem m52b25 na pojedyńczym vanosie i chce wyremontować auto żeby wrócić nim do Polski ale mam duży problem z odmą a dokładniej z jej brakiem jakiś super mechanik wyrzucił odme i wstawił trójnik który łączy przewód dochodzący do filtra powietrza-kolektora-pokrywy głowicy. Przewód od bagnetu ma włożoną śrubę i opaskę jest zaślepiony.

Wszystkie przewody to jakieś pseudo przeróbki z grubych węży. Czy mógłby ktoś zrobić mi schemat w paincie z rysunków z

https://www.realoem.com/bmw/pl/select?vin=BU15351

Jak mam odtworzyć odme i z którego otworu w odmie jaki wąż wychodzi i gdzie?

Górą odmy do kolektora ssącego tak? Lewy bok do pokrywy głowicy mały że spodu do bagnetu a gdzie idzie czwarty ?

Mogę podać email na pw do wysłania jakiegoś schematu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD31-EUR-07-1996-E39-BMW-523i&diagId=11_1487

 

Tu masz większość.

 

Z pokrywy zaworów z przodu przy vanosie wychodzi wąż pod kolektor do odmy. Z Odmy idzie na dół do podstawy bagnetu, a do góry do dolotu.

 

Cichy nawet filmik zrobił. Inna fura ale silnik ten sam chyba.

Opublikowano
Ok więc mam odme na 3 węże nie 4 więc z czym mam podłączyć przewód z kolanka przed filtrem powietrza mógłby ktoś sprawdzić u siebie? Odma łączy się z pokrywą bagnetem i kolektorem ssacym a zostaje mi teraz jakiś głupi trójnik i wolny wąż od kolanka przed filtrem powietrza oraz jeden przewód od kolanka idzie gdzieś w głąb silnika
Opublikowano
on to doprowadził sam, fabrycznie przed filtrem nie ma żadnego kolanka który idzie do odmy. Podejrzewam że chodzi o odpowietrzenie silnika i doprowadził to do filtra powierza zamiast odmy. niektóre auta zwłaszcza starsze mają przewód idący od kapy zaworowej do kolanka w filtrze powietrza i od skrzyni korbowej do kolektora ssącego zeby odpowietrzyć silnik. dlatego on zastosował takie coś. ale dziwi mnie to ze zaślepił przewód od miarki. nie wiem czy nie powinien się odpowietrzać dól silnika przez to, chyba ze wystarczy tylko przewód od kapy zaworowej.
Opublikowano
Już mam części i uchwyty poproszę o info gdzie mam podłączyć trzeci wąż od odmy 1 od pokrywy drugi bagnet a trzeci do dyfuzera przy filtrze?
Opublikowano
Czy ktoś wie gdzie biegną przewody od silnika krokowego? Do kolektora i do filtra? A więc odmą również ma połączenie z kolektorem ten sam wąż?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeci króciec odmy idzie prosto do kolektora ssącego.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popatrz sobie np.

film, od 27 minuty.

Powinno pomóc Ci we właściwym podłączeniu.

pzdr

yaz

Opublikowano

odma na tym okrągłym talerzyku ma taki otwór http://bmwcentrum.pl/odma-zawor-odpowietrzajacy-m50-m52-s52-bmw-e36-e39-z3,id354.html, który wchodzi bezpośrednio do kolektora. wkłada się ją w taką okrągłą gumę uszczelniającą zwaną "mufa" http://sklep.auto-voll.pl/mufa-gumowa-odmy-bmw-e36-e34-e38-e39-e32-320-323-325-328-523-520-528-540-740-735-728-13411733217.html i przykręca całą odmę trzema śrubkami. od odmy idą dwa przewody, jeden do pokrywy zaworów a drugi do miarki oleju. i to całe połączenie odmy. co do silniczka krokowego jest on mocowany też bezpośrednio do kolektora ssacego i też za pośrednictwem MUFY :) i połączony jest przewodem gumowym który idzie do harmonijki za przepływomierzem.

pod kolektorem ssącym wychodzi jeden cienki przewodzik podciśnieniowy który jest połączony z zaworem chyba odpowiedzialnym za regulacje ciśnienia paliwa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega niech da zdjęcie swojego kolektora bo myślę , że ktos tam nie motał bez powodu.

Może ma kolektor z m50?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dzięki Adamos1988 o to mi chodziło możliwe że kolektor jest inny większy bo nie mogę przekręcić zbiorniczka wyrownawczego wspomagania na jego miejsce kolektor jest za duzy
Opublikowano

W poniedziałek będę montować odme węże i kilka innych rzeczy to zrobię fotki kolektor wygląda na m52.

https://zapodaj.net/aea6494bed0b7.jpg.html

Filtr powietrza ze szrotu bo miałem stożek ale kupiłem zły z dodatkowym wlotem z nadkola.

Tylko zbiorniczek wyrownawczy zamontowany jest na jednej śrubie bo do drugiej nie dochodzi przez kolektor

Opublikowano
Kolego masz zrobionego upgrade na większy power, ten kolektor jest od silnika M50 jak pisał dyzio255 dlatego miałeś bałagan z odmą, ponieważ w tym przypadku jest nieco inne podłączenie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Nie zostawiaj. Jak węże od m50 lub m52 nie podejda bez tych trytek bo kup kolektor z silnika m52. Pewnie ten kolektor z m50 i tak ci nic nie daje widząc do czego doprowadził poprzednik pod maską. Trytki, wkręty w odpowietrzniku z sylikonem, sztukowane przewody lamp, brak wentylatora, osłon
Opublikowano
Wentylator i osłonę ja zdjąłem wiec i zbiorniczek wyrównawczy do wymiany? Ehh kolejne koszty:/ dziwne że ten kolektor idealnie pasuje. Więc nie montować odmy rezem z krokowcem trojnikiem?
Opublikowano
Tak węże będą pasować tylko mocowanie odmy i krokowca będzie do podpórki kolektora a nie bezpośrednio do kolektora a co do korka od odpowietrzania chłodnicy to tylko wymiana chłodnicy wchodzi w grę? Odpowietrznik to część chłodnicy a nie zbiorniczka wyrownawczego:/ a mogę odpowiedzieć tym drugim odpowietrznikiem z obudowy termostatu?
Opublikowano
Nie będę nic kombinował pojadę w poniedziałek po kolektor od m52b25 i trzeba przywrócić oryginalny kolektor odme a potem wydech.
Opublikowano

Kolektor pochodzi z BMW e36 e34 2.5l m50b25

niestety nie ma żadnych modyfikacji jest włożony tak jak siedział nie ma otwory na odme. Teraz mam ważne pytanie czy opłaca się powrót do oryginału? I czy wtrysku i wszystko będzie pasować bo nie chce niespodzianek kupię kolektor z m52b25 a okaże się że są jakieś przeróbki np wtryskow i go nie założę.

Bo jeżeli dam odme i krokowca pod wejście na krokowca w tym kolektorze to czy nie rozerwie membrany z odmy od razu?

Opublikowano
No faktycznie masz "misz masz" pod tą maską. Listwa wtryskowa wygląda jak u mnie więc myślę że powinno być ok. chyba że same wtryski zamontowali inne. Z tym podpięciem odmy i krokowca w jedno wejście w kolektorze wydaje mi się że nie powinno mieć wpływu, ale chyba bym wolał kupić oryginalny kolektor i mieć święty spokój. tylko zobacz czy pod kolektorem masz miejsce na przykręcenie odmy. jak się nie mylę to jest to taka blacha https://hermesautoparts.com/autopart.php?autopart=1997_BMW_528i_E39_-_Idle_Regulating_Valve_Bracket%2C_Universal_Holder_11611703780 i zobacz jeszcze czy masz czujnik temperatury pod kolektorem. bo w oryginalnym kolektorze od m52 jest czujnik, a nie wiem jak w tym co masz teraz. na tym filmie masz montaż i demontaż odmy gdybyś potrzebował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.