Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam wielki problem, od paru dni zmagam się z nim i nikt w okolicy nie może zdiagnozować co może być przyczyna.. Samochód jest po naprawie blacharsko-lakierniczej i wymieniana była chłodnica wody na nową. Samochód zawiozłem do bosch serwisu w celu zrobienia próżni i zalania nowego płynu chłodniczego. Samochód po krótkim odcinku (ok.15km) i włączonym zimnym nawiewie wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka.. samochodu nie da się podpiąć komputerem pod silnik w celu uzyskania błędów (nawet przez obd) ponieważ jest jakieś dziwne zabezpieczenie (auto z USA). W samochodzie dodatkowo zaczeło ubywać oleju, ma ktoś jakieś pomysły oraz poleci jakiś mechanikó na terenie małopolski/ślaska którzy są w stanie podjąć sie tego problemu?
Opublikowano
Mam wielki problem, od paru dni zmagam się z nim i nikt w okolicy nie może zdiagnozować co może być przyczyna.. Samochód jest po naprawie blacharsko-lakierniczej i wymieniana była chłodnica wody na nową. Samochód zawiozłem do bosch serwisu w celu zrobienia próżni i zalania nowego płynu chłodniczego. Samochód po krótkim odcinku (ok.15km) i włączonym zimnym nawiewie wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka.. samochodu nie da się podpiąć komputerem pod silnik w celu uzyskania błędów (nawet przez obd) ponieważ jest jakieś dziwne zabezpieczenie (auto z USA). W samochodzie dodatkowo zaczeło ubywać oleju, ma ktoś jakieś pomysły oraz poleci jakiś mechanikó na terenie małopolski/ślaska którzy są w stanie podjąć sie tego problemu?

Kolego, najprawdopodobniej do wymiany elektryczna pompa chłodzenia silnika, te pompy wytrzymują średnio od 150 tys do 200 tys kilometrów.

Wymieniałem już kilka tych pomp więc jak chcesz to mogę Ci to ogarnąć i radzę nie jeździć z uwaloną pompą bo grozi to przegrzaniem i uszkodzeniem silnika.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam wielki problem, od paru dni zmagam się z nim i nikt w okolicy nie może zdiagnozować co może być przyczyna.

Sam zdiagnozujesz...

Moze byc uwalona elektryczna pompa wody.Podlacz lewe napiecie i zobaczysz czy dziala.

Moze byc uwalony termostat.

Zagrzej auto i dotknij chlodnicy jasli polowa dedzie ciepla a polowa zimna to masz przyczyne.

Moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica.

Na zimnym silniku scisnij waz od chlodnicy -po zagrzaniu silnika moze byc delikatnie twardszy.

Jesli to uszczelka to bedzie Ci ciezko ugniesc waz.

Opublikowano
To prawda co pisze kolega że możesz sam zdiagnozować problem i faktycznie mogą to być trzy przyczyny twojego problemu ale najbardziej obstawiam pompę bo termostat jak pada to jest na nim czujnik i informuje o uszkodzeniu termostatu co objawia się wpadaniem silnika w tryb awaryjny a o uszkodzonej uszczelce pod głowicą to nie słyszałem o takim przypadku ale może się zdarzyć.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

widzę kolego że jesteś z Żor czyli stosunkowo blisko, mógłbyś polecić jakiegoś mechanika który by się tego podjął? słyszałem o dobrych specach w Mikołowie ale niestety są na urlopie do końca miesiąca.

 

Gdy załączałem procedure odpowietrzania na zapalonym zapłonie to pompe było słychać.. do tego niepokoi mnie duże ubytki oleju i czy to też może być spowodowane pompa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do tego niepokoi mnie duże ubytki oleju i czy to też może być spowodowane pompa?

niestety nie.oblukaj czy silnik suchy-wycieki

nastepnie sprawdz czy na wolnych obrotach po przegazowce nie pusci baka-uszczelniacze zaworowe i pierscienie mogly pasc na skutek przegrzania

i ostatnia opcja odkrec korek plynu chlodniczego i popatrz czy nie plywaja oczka oleju , zanurz pelec czy juz sie nie zrobila na powierzchni warstwa oleju a nastepnie odkrec korek oleju i sprawdz czy nie robi sie na nim majonez.

Niby padnieta uszczelka glowicy to rzadki przypadek ale pekajace glowice to juz moze dotyczyc kazdego silnika bez wzgl na marke a objawy jak przy uszczelce...

Jedno jest pewne-twoj problem powoduje wzrost temperatury powyzej wartosci krytycznej albo przenikanie kompresji do ukl chlodzenia.

Opublikowano
Zrób sobie u jakiegoś dobrego elektryka łączność z OBD (może ktoś zrobił zabezpieczenie przed kradzieżą). Komputer bardzo się przydaje w E9x. Co do przegrzewania, jak koledzy wyżej napisali. Wcześniej nie było problemu, czy Ty naprawiałeś auto które kupiłeś po dzwonie?
Opublikowano

Co do OBD to sprawdź czy nie masz zainstalowanego JB4 burger Motorsort. Jest to bardzo popularny moduł w USA do tego silnika.

Jak jest aktywny to połączenie po obd jest problematyczne. Przed podpięciem trzeba to wyłączyć (ustawienia zero na obrotomierzu i zero na prędkościomierzu) wtedy nie ma problemów z komunikacją.

 

Często aby uniemożliwić odpalenie auta i dokodowanie kluczyka przez obd zamienia się piny w złączu obd i stąd problemy z połączeniem. Wyjmij kostkę obd i sprawdź po kolorach kabelków czy są na swoim miejscu.

Jeżeli z kabelkami wszystko jest ok, a nie ma komunikacji trzeba sprawdzić wiązkę i o ile się nie mylę moduł cas (tego nie jestem pewien)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest też taka opcja, że masz przeniesione gniazdo a w ori miejscu jest tylko atrapa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak jak koledzy piszą, najpierw rozbierz boczek i zobacz czy piny są na właściwych miejscach i czy w wiązkę od OBD nie są wpięte dodatkowe kable i pociągnięte gdzie indziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.