Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zamówiłem nową pompę wody, mam nadzieje że to rozwiąże problem. Jak wygląda sprawa z jej wymianą ? Będą potrzebne jakieś specjalne narzędzia ? Na co zwrócić uwagę ?

No i temat odpowietrzania; czytałem już tyle możliwych scenariuszy jak to robić, że sam się już pogubiłem. Nie próbowałem sposobu z wlewaniem wody prosto do tego górnego węża (coś takiego usłyszałem). Ktoś się orientuje o co mogło chodzić ?

Opublikowano

"na zimnym silniku odkręć korek i odpowietrzniki i pomalutku zalej układ aż do samej góry korka

silnik zgaszony ogrzewanie na MAXA ale zapłon włączony

lejesz aż z odpowietrzników leci płyn bez powietrza a następnie zakręcasz je i wężykiem odsysasz płyn ze zbiorniczka aż do kreski

zakręcasz korek i cieszysz się jadą"

 

W ten sposób robiłem. Później jak zaczęła się grzać na wolnych obrotach to powoli odkręcałem ten odpowietrznik na wężu i leciała z niego para na przemian z wodą. Odkręcałem też odpowietrznik na zbiorniku i z niego leciało to samo.

Wczoraj miałem znowu inny objaw, termostat (jest nowy) chyba się zaciął bo temp. pokazywało na czerwonym a dolny wąż był zimny i w środku też mi dmuchało zimnym.

Opublikowano
Z kratek leci gorące powietrze jak odpowietrzysz płynu ubywa? Przelew jest ? Można odkręcić odpowietrznik na pracującym silniku pod warunkiem że jest w układzie ciśnienie. Inaczej zapowoetrzysz układ. Możesz też wlać płyn (ja tak dwa Razy robilem jak nie mogłem pozbyć się powietrza.) przykłada usta do zbiorniczka zaczynasz dmuchać i w tym czasie puszczasz odpowietrznik. Jak brakuje tchu zakrecasz odpowietrznik. Śmieszna ale skuteczna metoda. Nie mam wogole problemów z odpowoetrzeniem ale jednak zdarzyło się jakieś powietrze w układzie którego nie mogłem inaczej wyeliminować. Pierwsza metoda jest ok ja taka stosuje. Możesz spróbować to co pisałem wyżej.
Opublikowano

Odpowietrzałem zgodnie z instrukcją i muszę powiedzieć, że w pewnym sensie podziałało ale niestety to chyba nie była przyczyna.

Odpalony silnik, włączony test 7 temp 92 stopnie na wolnych obrotach, po dodaniu gazu visco się załącza (dźwięk jakby starotwał F-16 :)) i temp. nawet zaczęła spadać do 90 stopni. Trzymam ją przez kilka minut przy 4 tys obrotów i elegancko temp nie rośnie. Uradowany, że auto odzyskane udałem się na przejażdżkę, test 7 uruchomiony, im szybciej jechałem tym szybciej temp spadała (nawet do 88 stopni). Dojeżdżam do krzyżówki, stoję z temp 92, energicznie ruszam... 1,2,3, 100km/h i nagle temp na wyświetlaczu rośnie do 125 stopni, wskazówka na czerwonym. Podniosłem maskę a węże twarde jak kamień. Poczekałem aż ostygnie, płynu w zbiorniczku brak a z odpowietrzników para z wodą i to pod naprawdę dużym ciśnieniem.

Chyba umarła :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
naprawa tego silnika nie powinna być droga, części jest sporo i są dostępne, jak lubisz to auto i chcesz nim jeździć, to naprawić
Opublikowano

Wisko raczej dalej działało, chłodnica była cała bardzo gorąca a w układzie już mam pomieszany płyn z wodą deminer. bo tyle już tego wlałem, że szkoda mi było kasy na kolejny płyn.

Odnośnie naprawy to jeszcze do niedawna bym się nie zastanawiał i robił ale zbieramy z dziewczyną na wesele i wkładanie kolejnych kwot w samochód nie jest pożądane :) Mam jeszcze egzemplarz francuskiej myśli technicznej więc jest czym jeździć :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak się pokazuje b.wysokie ciśnienie (125 stopni) normalny przepływ wody ustaje, pompa kręci ale nie przetacza już wody tak jak powinna, napisz czy sprawdzałeś-wymieniałeś tą pompę wody?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to wyjmij starą na razie i sprawdź po wyjęciu, czy ten rotor odpowiedzialny za przetaczanie wody nie obraca się w stosunku do wałka pompy na którym jest osadzony, jak się obraca, to jesteś szczęściarzem, jak się nie obraca i trzyma sztywno, to możesz oddać nową pompę, jak jest taka możliwość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.