Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

 

Jestem nowy na forum dlatego wszystkich serdecznie witam.

Od około roku jestem posiadaczem E38 728i manual rok prod. 1996.

Do niedawna wszystko grało ale jakieś 2 tygodnie temu wracając z pracy wyświetlił mi się komunikat o temperaturze płynu chłodniczego, spojrzałem na wskazówkę temp i była na czerwonym. Szybko zgasiłem, podniosłem maskę ale nic się nie dymiło, węże nie popękały,żadnego widocznego wycieku, korek na swoim miejscu, generalnie wyglądało w porządku. Odpaliłem po kilku minutach, ustawiłem nawiewy na max temp. i dojechałem do domu (ok. 4km) z pozycją wskazówki w pionie.

Po 2 godzinach poszedłem odpalić, temperatura rosła w normalnym tempie do pozycji pion ale po kilku minutach (na wolnych obrotach) znowu zaczęła zbliżać się do czerwonego pola.

Następnego dnia przejechałem się i specjalnie trzymałem większe obroty, trochę dynamicznego przyspieszania i hamowania , zrobiłem może z 15km a temperatura idealnie w pionie.

Od tamtego czasu nie jeździłem ale 4 dni temu zadowolony wsiadam, odpalam, przejechałem może z dwa kilometry a temperatura znowu na czerwonym.

Pojechałem do mechanika, który powiedział, że visco jest padnięte. Tak więc wymieniłem ale to nic nie pomogło. Następnie wyciągnąłem termostat sądząc, że to może jego wina. Obecnie nawet bez termostatu się grzeje. Górny wąż od chłodnicy jest gorący a ten dolny ciepły. Czytałem, że przyczyną może być zapowietrzony układ no ale wlałem już w nią z 15 litrów płynu i na nagrzanym silniku z odpowietrzników paruje i wylatuje płyn (zrobiłem to już nie wiem ile razy a powietrza uszło tyle, że można by ponton napompować).

Obecnie jest tak, że: odpalam na zimnym, normalnie się grzeje do pionu i tak sobie stoi kilka minut ale jak potrzymam ją z 2 minuty w granicach 2000 obrotów to temp. od razu rośnie i to dość szybko. Żadnych widocznym wycieków, węże nie robią się twarde, z wydechu nie leci para, poziom oleju w silniku się nie podnosi.

Ustawienie nawiewów na max temp pomaga tylko na tyle, że wskazówka zbliża się do czerwonego pola trochę wolniej.

 

Przeszukałem forum, są podobne tematy ale z taką sytuacją jak u mnie się nie spotkałem.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2 minuty jazdy i czerwone pole?! tak szybko narasta temperatura przy zamkniętym (uszkodzonym) termostacie, skoro wymieniałeś to na jaki i czy przypadkiem nie na używany?

samochód z uszkodzoną viskozą nie będzie grzał się w trasie, będą problemy tylko przy wolnej jeździe i korkach. Włącz test 7 i się przejedź od zimnego samochodu do momentu kiedy ta temperatura zaczyna wzrastać poza dopuszczalną. Dolny wąż chłodnicy jeżeli nie jest gorący po rozgrzaniu auta, tzn. że termostat jest zamknięty

Opublikowano
Termostat jest całkowicie wyciągnięty bo chciałem sprawdzić czy to jego wina. Ale nawet bez niego się grzeje. Co oznacza test 7 ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odblokuj test 7 i poobserwuj temperaturę

wskazówka w E38 stoi w pionie od 70 kilku stopni do prawie 120, poobserwuj w jakich warunkach wzrost temperatury się nasila, w jakich nic się nie dzieje

Opublikowano
Sprawdź pompę wody zdarza się ze łopatki pompy kręcą się na walku i nie ma obiegu, jak studzisz silnik nawiewem to z kratek leci mocno gorące powietrze czy tak nie do kaca?
Opublikowano
Leci mocno gorące. Wczoraj zdemontowałem chłodnice i wymieniłem termostat na nowy firmy MEYLE. Chłodnice przelewałem wodą i raczej nie jest zapchana. Dzisiaj będę zalewał nowy płyn.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli mocno gorący, to pompa raczej sprawna, poskładaj wszystko tak jak powinno być, test 7 i obserwuj temperaturę
Opublikowano

Wczoraj zalałem nowy płyn i na odpalonym silniku zrobiłem test 7. Większość pikseli mam martwych ale temp była jakieś 90 kilka stopni bo tylko 9 było widać.

Nawiewy w środku temp. na max i na wolnych obrotach wszystko ok, temperatura w pionie, pojechałem się przejechać i też wszystko spoko no ale w środku jakieś 40 stopni :) po zmianie nawiewów na zimne wskazówka temperatury od razu wędruje na czerwone pole. Jak z powrotem zrobiłem na ciepłe to wskazówka wróciła do pionu. Pojechałem do jednego magika a on orzekł ze głowica jest gdzieś pęknięta bo z odpowietrznika na górnym wężu cały czas wylatuje powietrze (na odpalonym) i to nie tak jednostajnie tylko tak, że sekundę powietrze, przerwa, znowu powietrze itd. Czyli, że gdzieś się dostaje powietrze. Zapytałem czy węże nie powinny się robić twarde a z wydechu jakiś dym, woda itp a on, że w bloku sobie tą wodę odparowuje ale powietrze niby zostaje i przez do wskazówka temp idzie na czerwone chociaż temp. płynu nie jest wcale taka wysoka.

Ogólnie powiedział, że tego już nie warto robić i że auto mogę oddać na złom.

Chłopaki mieliście coś podobnego ?

Od dwóch miesięcy mam ten samochód wystawiony na sprzedaż bo zbieram na wesele :D i myślałem, że trochę mnie wspomoże a tu lipa :/ A nie uśmiecha mi się oddać jej na złom za tysiąc zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
różnie z tymi uszczelkami głowic bywa, raz ewidentnie kopci i pali wodę, raz puchną węże i za wiele nie widać, ale tak czy siak, jak jest rozszczelnienie pomiędzy głowicą to przy dodaniu gazu i złapaniu za górny wąż, powinno zauważalnie dość mocno spinać wąż chłodnicy, przy uszkodzonej uszczelce to ciśnienie po odpuszczeniu gazu, będzie się w nim utrzymywać i jak mechanik ma doświadczenie, od razu zauważy czy to ciśnienie z układu tłokowo-korbowego czy lekkie z pompy wody. Sprawdź może jeszcze tą pompę jak khalima pisał, bo z tego co pisałeś, nie była dotykana
Opublikowano

Sytuacja się wyjaśniła, zdiagnozowano uszczelkę pod głowicą albo pękniętą głowicę. Wczoraj na odkręconym korku od chłodnicy gdy temp. była w pionie (wolne obroty) wszystko grało ale po dodaniu gazu temp. natychmiast zaczęła rosnąć i wylewało się ze zbiorniczka i szły bąble. Wcześniej nie było tego objawu więc wygląda na to, że "choroba" postępuje.

Ja już niestety nie mam funduszy żeby to robić więc jeśli ktoś będzie chętny na zakup samochodu w takim stanie to zapraszam :)

Opublikowano
Albo płyn zaczyna wrzec i są bable. Zrób test na obecność co2 dopiero będziesz miał pewność. Może się okazać źle odpowietrzony układ. Może być uszczelka, ale to trzeba sprawdzić
Opublikowano
Jeszcze nie, wczoraj zamówiłem ten test i czekam na kuriera. Ale chyba to już tylko formalność bo wątpię aby była tak bardzo zapowietrzona.
Opublikowano

Z diagnoza tej uszczelki to mym się wstrzymał.

po 1. gdy była by padnięta uszczelka nie powinieneś wychłodzić silnika ogrzewaniem

po 2. pisałeś ze węże sa miękkie a powinny twardnieć i to dość mocno, a bąble w układzie będą się pojawiać jak będzie zapowietrzona.

 

sprawdź jeszcze pompę wody uwierz mi pracuje w serwisie bmw i już widziałem niezłe cuda z nimi związane, jak będziesz odpowietrzał wjedź przednimi kolami na jakieś najazdy żeby przód auta był wyżej ja tak zawsze odpowietrzam swoja. :)

Opublikowano

Zrobiłem test na CO2 i wyszło, że wszystko jest dobrze, płyn nie zmienił swojego koloru. Miałem to włożone do wlewu zbiorniczka od samego początku tzn. od zimnego silnika aż do temp. na czerwonym. Jednocześnie włączony był test 7. Wskazówka była czły czas w pionie ale po dodaniu gazu zaczęła rosnąć i gdy wyświetlacz pokazywał 110 stopni to od razu zaczęła wędrować w kierunku czerwonego pola.

Teraz to już całkiem się pogubiłem o co może jej chodzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem pokazuje się przy wzroście obciążenia z ukł. tłokowo-korbowego, to może być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, tuleja cylindra..trzeba podnieść głowicę i będzie odpowiedź
Opublikowano
WojtekX nie do kaca się z tobą zgadzam jeśli było by tak jak mówisz test na CO2 powinien to pokazać, ja dalej radze sprawdzić pompę wody czy wirnik nie kreci się na walku i porządnie odpowietrzyć z przodem w górze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.