Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym w swoim 320d zmienić przednie hamulce na coś wydajniejszego i tutaj mam pytanie czy ktoś to przerabiał? 330mm z 328i podejdzie pnp? Może jakieś alternatywy w rozsądnych pięniądzach?

Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

328i też wychodziły z tarczami 312

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6792219-tarcza-hamulcowa-wentylowana

tarcze 330 również występowały w tym modelu ale nie wiem od czego zależy wielkość montowanych tarcz...

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6792221-tarcza-hamulcowa-wentylowana/i54110/kL/sN/r2012/m04

 

do tarczy 330 na pewno są inne zaciski. Na zacisk od tarczy 312 nie założysz tarczy 330

 

Na Twoim miejscu jeśli już bym zmieniał to tylko na hamulce M tarcza 340 mm lub 370 mm ale wówczas koła zimowe to min R17 a w przypadku 370 mm może trzeba będzie R18

Opublikowano
Ja mam 320d i by poprawić siłę hamowania zamontowałem na całym aucie klocki hawki HPS 5.0 i na tarczach Zimmermana Sport Coatz. Jest różnica hamuje lepiej. Na zimę gdy dojdzie do lakierowania zacisków i wymianę płynu założę węże w metalowym oplocie. Dlatego zastanawiam się czy jest sens byś do 320 dawał takie hamulce. To wszystko z wymiana wyszło 2500. Nie wiem ile takie wężyki. A dobre zaciski i tarcze widziałem ceny po 6 tys za komplet a watpię by ktoś sprzedał sam przód.
  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta.

Czy przy wymianie z tarcz 300 na 340 oprócz zacisku, jarzma i osłony trzeba wymienić również pompę hamulcową i serwo?

Patrząc po numerach to są inne w modelu 320d i 335i..

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzeję kotleta.

Czy przy wymianie z tarcz 300 na 340 oprócz zacisku, jarzma i osłony trzeba wymienić również pompę hamulcową i serwo?

Patrząc po numerach to są inne w modelu 320d i 335i..

 

Też szukam odpowiedzi na to pytanie, gdyż pojawiały się skrajnie różne: min.od handlarza częściami słyszałem, że nie trzeba, nie ma takiej potrzeby, inni z kolei mówili, że tak.


Faktem jest, że są inne numery tych pomp i w schematach wyszczególnione na te "zwykłe" oraz serwomechanizm ukł. hamulcowego dla samochodów z Hamulec sportowy M. Wszystko działa jak należy, ale nie czuje jakiejś dużej różnicy.


Zmieniałem właśnie tarcze+ zaciski z 300/300 na 340/345 i chodzi mi po głowie równiez wymiana serwa... Zmian dokonywałem ze względu na podniesienie mocy w 320i z 184km na pod 300.


 

Po wymianie rozmiaru tarcz trzeba jeszcze zakodować

 

W jakim celu należy zakodować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.