Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Mam 335d F31 w wersji sportline i chciałbym zmienić zderzaki na M-pakietowe, jak to wygląda w F31 ? Wystarczy same "skorupy" kupić czy jest jakaś większa rzeźba ? Poprzednio przerabiałem to w E61 i była tragedia z ilością "innych" części ale łudzę się ze w F31 będzie lepiej :D :D . Widziałem tez w paru Fkach nadkola od M3, duża zabawa z tym jest ??

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć,

 

Poszukaj na Youtubie (teraz na szybko nie mogę znaleźć), jest filmik jak koleś przerabia sport line na m3 i robi wszystko na zasadzie plug and play:-)

 

Powodzenia i czekam na zdjęcia.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Na pewno będziesz miał inne wloty powietrza. Na Twoim miejscu kupiłbym skorupy na Allegro do lakierowania a wszystkie spinki, wloty itd. nowe w ASO.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

Dzieki alph,

 

Znalazlem

 

Faktycnzie wyglada ze tylko skorupy sie zmienia, super nie bedzie trzeba rzeźbić za duzo.

 

KNKTR5000 - dokladnie taki jest plan.

Opublikowano

nie wystarczy zmiana "samych skorup". ten film przedstawia zmianę na jakiś M3 sytle... :mad2:

 

Jeżeli chcesz dołożyć oryginalne zderzaki M Sport to w przypadku zderzaka przedniego musisz zmienić wiele części.

 

choćby wspornik zderzaka dolny, absorber uderzenia, kanały powietrza, dolne części nadkoli itp.

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=930959

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1609167&d=1492587873

 

Jest w ofercie oficjalny zestaw doposażenia https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_0766-doposazenie-pakiet-aerodynamiczny-m/i54653/kL/sN/r2014/m11 zestaw części na schemacie oznaczona nr 1

Zapytaj dealera czy w jego skład wchodzi wszystko czego potrzeba, zdaje się, że masz tam wszystkie części prócz samego zderzaków te są na schemacie jako nr 2 i 3 + nr 4 dyfuzor tylnego zderzaka + obudowy progów M Sport bo wg mnie tu ich nie ma, widzę je tu https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/51_8715-oslona-progow-nadkola-m/i54653/kL/sN/r2014/m11

 

Same skorupy zderzaków + obudowy progów M Sport może znajdziesz używane w dobrym stanie na portalach aukcyjnych lub giełdzie. Reszta "drobnych części" to raczej tylko ASO...

 

Być może dostępne są gdzieś zderzaki nieoryginalne "na wzór" m sport jednak nie wiem jak z ich jakością - spasowanie i co trzeba wymienić prócz samej skorupy - być może mniej części bo w przypadku oryginalnego m sport części jest sporo.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Najlepiej kupić ten zestaw doposażenia + skorupy i dyfuzor tak jak kolega napisał.

 

Jeszcze listwy shadowline high gloss i obudowy lusterek jeśli to ma wyglądać porządnie.

Opublikowano
Arghhh wiedziałem że tak łatwo nie będzie już raz to przerabiałem w E61 teraz widzę będzie powtórka z rozrywki.
Opublikowano

dzięki mpier za tak szczegółowy opis.

Jeden plus ze z progami i tylnim zderzakiem nie ma tragedii.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Panowie, odkopie stary temat, ale może komuś się przyda. Doposażenie w M-pakiet nie jest wcale tragedią tak jak napisał kolega wyżej.

Moja autorska :-) instrukcja na podstawie F30, jest jeden mały haczyk, ale o tym później.

F30 doposażenie w M-pakiet:

Kupujemy:

-Kompletny zderzak tył

-Progi

-Kompletny zderzak przód

(do tego momentu nie powinno być problemu)

- Kanał powietrza tarczy lewy M numer: 51748054229

ef5ASeb.jpg


- Kanał kanał powietrza tarczy prawy M numer: 51748054230

XExDQIW.jpg


- Kanał powietrza centralny M numer: 51748054228

p4UOT2a.jpg


Progi i zderzak tylni nakładamy raczej bez problemu. Przechodzimy do zderzaka przedniego.

Zdejmujemy zderzak. Pamiętamy o wypięciu przeciwmgłowych świateł i wężyka od spryskiwaczy po stronie pasażera. Również PDC, jak ktoś ma.

Wyciągamy stare tunele boczne, odkręcając śrubki od strony kół, w nadkolach (po jednej na tunel) oraz zatrzaski.

Stary tunel centralny jest dosyć ciężki w wyciągnięciu jeśli nie chcemy połamać. Ja odkręciłem dwa wsporniki, które trzymały tunel górny, podsunąłem go do góry i jakoś poszło. Tunel centralny ma dziwne zatrzaski, ale jakoś to rozgryziecie.

Wywalamy również metalową belkę idącą wzdłuż zderzaka - metalowa na dwóch śrubkach - nie jest potrzebna w m-pakiecie.

Jak już wszystko mamy wyciągnięte to zaczynamy zakładać.

Najpierw tunel centralny. Pasuje P&P w zatrzaski, ale niżej boczne trzymania już nie - zatrzaski trzymają wystarczająco, ale można jeszcze opaskami złapać niżej.

Ładujemy tunele boczne. Pasują również P&P. Łapiemy śrubkami od strony kół, oraz kołkami lub nitami to metalowej belki. Dolne ucho trzeba trochę dociągnąć do belki, żeby zamocować.

Tutaj w sumie gotowe i możemy myśleć o składaniu, ALE no właśnie, tu jest ten haczyk, o którym mówiłem na początku.

Sprawdzamy kratkę centralną w zderzaku. Ma ona numer części 8068124, ale szkopuł w tym, że z tym samym numerem są dwa rodzaje kratek. Na zdjęciach poniżej macie przedstawione oba rodzaje:

LhGzfE2.jpg

Yw5siGp.jpg


Zwróćcie uwagę na zaznaczone miejsce.

Kratka górna z pierwszego zdjęcia da wam taki efekt:

EtwF5eQ.jpg

aKetjTb.jpg


Natomiast kratka druga taki:

1JDTenm.jpg


Nie wiem, czemu tak jest. Podobno w oryginale występowały zarówno wersje ze "szparami" jak i bez nich.


Z oczywistych względów wybieramy opcję numer dwa :-)

Sprawdzamy jaka kratka siedzi w naszym zderzaku i jeżeli nie ta co trzeba to trzeba dokupić.

Numer części 8068124, ale trzeba się upewnić u sprzedającego jaką ma, najlepiej za pomocą realnych zdjęć. Ja znalazłem na allegro taką jak trzeba bez problemu.


Zakładamy wszystko z powrotem i cieszymy się pięknym M-pakietem.

Tragedii chyba nie było :-)


Tutaj, krótki film wymiany na M-pakiet. W miarę spoko wszystko pokazane:



Zostawię jeszcze frazy dla Google, może ktoś to znajdzie :-)

F30 dołożenie m-pakiet

F30 doposażenie m-pakiet


Pozdrawiam.

Edytowane przez bania88
bmw.jpg
Opublikowano

Czy przy wymianie tylnego zderzaka na mpakiet w F31 ślizgi pasują i wymiana jest na zasadzie P&P nową skorupę ?


Panowie jeszcze jedno pytanko, zastanawiam się nad zakupem takich listw progowych.

Niby jutro mam jechać po oryginały za 800zł ale wpadło mi w oko coś takiego na allegro

https://allegro.pl/oferta/progi-bmw-3-f30-f31-11-m-performance-style-7373617344


miał ktoś doczynienia z takimi zamiennikami ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze sprawdź.Kolega kupił parę lat temu podróbki listew M performance i od razu odsyłał, bo były jakieś pofalowane. Dopiero gdzieś chyba dopiero trzeci, dorwał prosty komplet, ale też zamiennik. Tak było parę lat temu, może teraz jakość jest dobra.

Aczkolwiek obecnie tylne spojlery na klapę (oczywiście podróbki M performance), też trafiają się pofalowane...

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Już mam wszystkie graty, zderzaki u lakiernika.

Przedni zderzak był goły ale z ori dokładką mperformance więc się rzuciłem jak szczerbaty na suchary :duh:

Przeoczyłem jedynie zaślepki sprysków, do m pakiet sa inne. Juz je zamówiłem, mam nadzieje że spryski są te same i podejdą te zaślepki...

Opublikowano
Zdawaj tutaj prosze relacje, bo oprocz samych poszyc zderzakow, to jednak sporo jest fantow pod zderzakami - wzmocnien itd. innych w M-Paku. Tak wiec ciekawy jestem, jak to wyjdzie na samych zderzakach, a bez fantow pod spodem (poza oczywiscie wlotami na tarcze).
Opublikowano
Jakby się komuś nie chciało płacić miliona złotych a mieć wszystko w jednej paczce ;) widziałem jak to u znajomego siedzi, spoko wykonanie. Za cenę 3200zl macie wszystko w zestawie. Co prawda to do F30 ale wystarczy telefon do Skoczowa i myśle ze znajdzie się do f31. Zobacz ofertę: Body Kit BMW F30 (2011-2015) M-Performance Design https://allegro.pl/oferta/body-kit-bmw-f30-2011-2015-m-performance-design-6667765841 Dodatkowo dorzucam link do zderzaka M3 pasującego do F30/F31 Zobacz ofertę: ZDERZAK BMW F30 F31 11-15 LOOK M3 Z HAL SPLITER https://allegro.pl/oferta/zderzak-bmw-f30-f31-11-15-look-m3-z-hal-spliter-7443722652
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kilka osób z forum kupiło u nich mówiąc ładnie, repliki dodatków M performance.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
tylko jaki sens kupować taki zestaw jak ori na używkach + części z ASO wychodzi praktycznie tyle samo. To by była spoko opcja jeśli cena tego byłaby koło 2000zł.
Opublikowano
tylko jaki sens kupować taki zestaw jak ori na używkach + części z ASO wychodzi praktycznie tyle samo. To by była spoko opcja jeśli cena tego byłaby koło 2000zł.

 

W pakiecie z linka, w zestawie są dyfuzor + splitter + progi + listwy pod progi.


Może teraz widać różnicę w cenie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale wiesz, co oryginał, to oryginał i tu dużo osób ze mną się zgodzi.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
tylko jaki sens kupować taki zestaw jak ori na używkach + części z ASO wychodzi praktycznie tyle samo. To by była spoko opcja jeśli cena tego byłaby koło 2000zł.

 

W pakiecie z linka, w zestawie są dyfuzor + splitter + progi + listwy pod progi.


Może teraz widać różnicę w cenie ;)

 


Dalej to słabo wychodzi, wiem bo akurat zebrałem już wszystkie graty do montażu mpakietu.

Opublikowano

Ale że gdzie zebrałeś?

Nowe kupiłeś czy używki kompletujesz?

Tutaj rozmawiamy o fabrycznie nowych, zagruntowanych do malowania elementach.


Co do porównania z oryginałem to miałem w ręce zarówno to jak i oryginał.

Nie widzę różnicy ani w jakości materiałów ani w jakości spasowania.


Ok. Od środka nie posiada znaczków BMW.

Jeśli ktoś ma się z tym źle czuć to zdecydowanie polecam oryginały :)

Opublikowano
Ale że gdzie zebrałeś?

Nowe kupiłeś czy używki kompletujesz?

Tutaj rozmawiamy o fabrycznie nowych, zagruntowanych do malowania elementach.


Co do porównania z oryginałem to miałem w ręce zarówno to jak i oryginał.

Nie widzę różnicy ani w jakości materiałów ani w jakości spasowania.


Ok. Od środka nie posiada znaczków BMW.

Jeśli ktoś ma się z tym źle czuć to zdecydowanie polecam oryginały :)

 


No chyba jest jasne że nikt oryginalnego mpakietu nie kupuje nowego. Wyszło by to na moje oko około 15k zł.

Mając listę cześći szukałem używanych części na allegro, czego nie było albo było w tej samej cenie lub droższe od nowych części w ASO kupiłem w ASO.

Zanim zacząłem zbierać graty dzowniłem do gościa od tych zderzaków i on otwarcie mówi przez telefon że oryginał to nie jest, jest to gorzej spasowane i dużo zależy od osoby która to będzie składać.

Biorąc pod uwagę powyższą informację i całość kosztów zakupu ori mpakietu zdecydowałem się na oryginał . Bo skoro nie ma znaczącej różnicy w cenie to po co ładować zamienniki.

Oczywiście każdy ma swój rozum i zrobi jak uważa, ile ludzi tyle pomysłów :)

Opublikowano

l.e.s.t.e.r będziesz sam składał?

Jak już wszystko skompletujesz, poskładasz to czekam na podsumowanie bo jestem bardzo ciekaw efektu. :wink:

Jak skończysz daj proszę znać ile kosztowało Cię to ostatecznie czasu, pieniędzy, pracy i nerwów. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.