Skocz do zawartości

[320D] Bardzo duze korekcje na wtryskach i nierowna praca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem juz ponad tydzien z samochodem e46 320d 150km.

 

nagralem prace silnika i mozecie ja zobaczyc tutaj:

 

 

Generalnie silnik pracuje jak traktor. Stalo sie to podczas jazdy jednego dnia poszla sciana szarego dymu podczas przyspieszania i teraz chodzi tak jak na filmiku.

 

co zrobilem to:

 

Wymienilem wwszystkie 4 wtryski i zakodowalem je w DIS 57

Wymienilem turbo bo pokazywalo blad sterownika turbo i sam ten silowniczek elektryczny "cykal" tak jakby nie domagal i nie chcial sie otwierac.

Poczyscilem wszystko to co sciagnalem podczas wymiany turbo czyli kolektor dolotowy, egr etc.

Dalem nowy filter odmy i uszczelki

Dalem nowa uszczelke pod pokrywe zaworow

Dalem 4 nowe swiece rzarowe bo inpa pokazuje blad na kazdej swiecy (nawet po wymianie)

 

Generalnie wydalem juz sporo na to wszystko a samochod dalej nie dziala.

 

Po wymianie turbo samochod odpala ale po 5 sekundach gasnie ale udalo mi sie podtrzymac jego prace tym sprajem do "latwego odpalania" i po rozgrzaniu ( jak wskazowka wyjdzie poza niebieska kreske) to samochod odpala i nie gasnie ale jak tylko lekko wystygnie to znowu zaczyna gasnac zaraz po odpaleniu. Przy czym kompletnie nie ma reakcji na wcisniecie gazu.

 

W inpie sprawdzilem korekcje wtryskow i nie wyglada to najlepiej ale niech oceni to ktos kto sie zna:

 

http://i.imgur.com/lHHfnQ9.png

 

 

I jeszcze zauwazylem ze na innym wykresie w inpie strasznie skacze przelyw powietrza (air mass) na jalowym biegu w postoju airmass skacze od 100 do 400 mg

 

I ostatnia rzecz jaka zauwazylem to jest to ze jak zdjalem ten kolektor dolotowy to na jedno gniazdo do ktorego on przylega jest mokre a reszta jest sucha. Tutaj zaznaczylem na dole na obrazku w ktorym miejscu jest mokro a w tych 3 pozostalych otworach jest sucho na sciankach. "obrazek nizej jest z google nie przyedstawia mojego silnika chodzi tylko o miejsce gdzie jest mokro od oleju/paliwa"

 

http://i.imgur.com/kc0b10e.jpg

 

 

dodam jeszcze ze po odlaczeniu wtyczki z pierwszego wtrysku nie ma kompletnie zadnej reakcji na silnik a jak odlacze 2 3 lub 4 to silnik gasnie. Obawiam sie ze moze cos byc z pierwszym tlokiem ale moze ktos z was mial podobne doswiadczenie i moze cos doradzic.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
Wymieniłeś wtryski na używki, regenerowałeś?? korekcja masakra :shock: Raczej we wtryskach szukałbym problemu
Opublikowano

wtryski sa uzywane ale od sprawnego auta.

 

mam jeszcze te ktore byly wczesniej moge w sumie podmienic i zobaczyc

 

a jak to dziala jak jest np w inpie na -1.0 to jest ze wtrysk daje wiecej czy mniej paliwa ?

 

 

no i tak jak napisalem wczesniej jak odlacze wtyczke od wtrysku na 1 cylindrze to nie ma reakcji kompletnie zadnej dalej silnik chodzi. natomiast jak odlacze 2 3 lub 4ta wytczke to juz silnik gasnie

 

no i ten brak reakcji na gaz po wymianie turbo... ehhh

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli kompresja będzie ok to do podmiany 1 wtryskiwacz, przynajmniej nie trzeba zrzucać kolektora. Opis niestety pasuje do klapki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Na bank zatarty 1 wtryskiwacz. Sam sobie odpowiedziałeś jak odpiales wtyczkę. Obecnie mam w rodzinie pacjenta z tym samym czyli wtrysk na 1 cylindrze, ledwo odpala i chodzi na 3 garnki jakby.

 

Co do mokrego 1 wlotu kolektora to norma bo to najbliżej i turbo może ci tez olej trochę pcha dolotem i stąd mokro

 

Tak w ogole to fajne wtryski kupiłeś, 3 do regeneracji z czego jeden nie pracuje. Oddaj to sprzedającemu.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież pozostałe wyrównują to co dzieje się na 1 cylindrze, więc z takim stwierdzeniem trzeba poczekać na rozwiązanie problemu z nr 1.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

witam panowie dzieki za odpowiedzi

 

jak troche przestanie padac pojde i podmienie jeszcze ten 1wszy wtrysk na jeden z tych co mialem wczesniej

 

co do sprawdzenia kompresji to musze poczekac az przyjdzie mi zamowiony tester bo nawet nie mam od kogo pozyczyc a i nie podjade do mechanika z takim ledwo dzialajacym silnikiem.

 

dam znac jakby cos dala podmiana wtryskow.

 

A jesli ktos sie moze orientuje czy jesli jest w inpie na + korekcja to jest ze daje wiecej paliwa a jak na - to mniej ? bo gdzies czytalem ze jest odwrotnie ze jak jest -2.0 to leje a +2.0 to daje mniej?

 

co do klapek to jest dosc ciekawa historia z tym samochodem poniewaz jak go kupilem to pierwsze co zrobilem to zdjalem ten kolektor zeby zobaczyc czy sa klapki ale po zdjeciu nie bylo zadnej. Niestety jak czyscilem kolektor z tydzien temu podczas wymiany turbo to lejac wode pod cisnieniem z karchera w kolektor wyleciala jedna z tych klapek... I wtedy troche stracilem nadzieje ze wymiana turbo i calej reszty moga pomoc. Dziwne tylko jest to ze jezdzilem przez prawie 10 miesiecy z utwierdzeniem ze nie ma klapek i tak nagle jesli powiedzmy byla jeszcze jedna to mogla sie odkleic po takim czasie ?

 

Jesli zamiana wtryskow nic nie da i tester pokaze ze nie ma kompresji to kupie nowy silnik a ten rozkrece to dodam zdjecia jak wygladal w srodku.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie

 

troche minelo czasu od ostatniego posta ale nie mialem zbytnio czasu nic robic przy aucie

 

przyszedl mi zestaw do testowania kompresji na tlokach jakis czas temu i dzisiaj jak mialem chwile to poszedlem zdialem kolektor i przez otwor do swiec sprawdzilem kompresje na pierwszym cylindrze no i w sumie nawet sie nie zdziwilem ale na tym zegarze wskazowka nawet sie nie ruszyla czyli nie ma kompletnie zadnej kompresji. Potem sprawdzilem cylinder obok - 2gi i bylo 25 barow.

 

Tak jak pisalem wczesniej i zaznaczalem na obrazku, w to miejsce gdzie przychodzi kolektor na 1wszym cylindrze jest mokro od paliwa/oleju. Moje przypusczenia sa takie ze zawor w glowicy jest kompletnie nie szczelny i przez to wywala paliwo na kolektor dolotowy oraz przez to tez silnik nie generuje kompletnie zadnej kompresi na tym jednym cylindrze.

 

Terez mam kilka pytan bo w weekend planuje sciagnac glowice i zobaczyc czy jest dzura w tloku i jak wygladaja te zawory i wtedy zdjagnozowac na 100% co jest problemem. Zrobie zdjecia jak to wygladalo to dodam potem.

 

Tylko pytania sa takie czy taka glowice w M47 sie oplaca regenerowac ? Jaki bylby koszt powiedzmy wymiany zaworow na jenym cylindrze ? Czy lepiej kupic uzywana sprawna glowice ? Ma ktos jakis poradnik jak ustawic rozrzad do tej operacji i o czym pamietac rozkrecajac to wszystko ?

 

Kolejne pytanie to czy mozna te glowice z tych silnikow m47tu planowac ? Mam taki manual w ktorym pisze ze niby nie moze byc ale nie wiem do konca o co chodzi z tym. I jeszcze jakiej grubosci dac uszczelke nowa ? Sa dostepne 1.45 1.55 i 1.65mm ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.