Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW e90 318i 2007 silnik N43 przebieg 76000 km, Warszawa

 

Przy nagrzanym silniku kiedy na biegu jalowym mam obrotow 650, bardzo latwo silnik wprawic w szalone obroty ktore pikuja do 900 a potem w dol do 400 potem znow w gore i w dol, czasem trwa to okolo 5-8 sekund zanim sie uspokoi i wykona okolo 4,5 falowan w tak duzym zakresie.

Gdy stoje w korku i podjezdzam do kolejnego auta o 2 m to az glupio tu cisnac gaz zeby auto sie przetoczylo ten kawalek, czasem sie zdazy ze tego gazu dam po prostu za malo, wowczas obroty spadna np do 400 i potem mam taki problem ze pikuje do gory i w dol i tak kilka razy jak to opisalem. Po takiej akcji mam "nieswoj" silnik tzn inaczej reaguje na gaz wolniej wchodza obroty, z wiekszym opoznieniem, i wprowadzenie auta w takie falowanie ponowne jest bardzo proste, juz nawet bez sprzegla tylko na biegu jalowym lekko podnosze pedalem gazu obroty do 800 i wchodzi w falowanie - wyglada to tak ze wciskam delikatnie pedal gazu i puszczam doslownie na chwile ale nie w podloge i faluje sobie. Pomaga gdy wylaczacze silnik i uruchomie ponownie. Na komputerze bledow nie bylo. Akcja serwisowa na cewki zrobiona, zaplonowe swiece tez wymienione. Macie pomysl co wariuje ?

 

Prosze o pomoc.

Opublikowano
Wydaje mi sie ze problemem nie jest to ze obroty ida w gore w ramach tego falowania (komputer koryguje zbyt niskie obroty), pytanie dlaczego spadaja do tak niskiego poziomu....
Opublikowano
Obejrzyj wszystkie przewody powietrza pod maską. Podejrzewam że jest coś nieszczelne. W dobrym autku jak odkręcisz korek wlewu oleju to będzie się tak zachowywał. Przewody, podciśnienia, odma. Jak to jest dobrze to wtedy szukać dalej - przepływka, korekcje wtryskiwaczy, świece. A dalej to ciśnienia na cylindrach. Jeśli diagnoza nic nie pokazuje. Zawsze zacząć od najprostszych spraw.
Opublikowano

Dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem dolot zdjalem wszystkie elementy sprawdziłem krokowca wszystko niby ok. Jak wszystko skręcalem zrobiłem to bardzo starannie i co? Mistrzostwo świata. Brak falowan. Może coś było na rzeczy nie wiem. Teraz inne auto nie boję się go puścić na sprzęgle bez gazu żeby podjechać metr do przodu.

Odpukac jak nie powróci objaw to super. Nie wiem jakie to mogło mieć znaczenie ale wydaje mi się ze obejmy były dosyć słabo dokręcone te na łączącej rurze między filtrem a krokowym. Chociaż tam jakiegoś ciśnienia nie ma.

 

Jeszcze raz dziękuję.

 

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. W moim e90 318i silnik n43 160tys km skacza mi wolne obroty tak na oko z obrotomierza miedzy 600 a 1300. Jedyny blad jaki mam to blad czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym. Kolaktor przejrzalem i wszystkie polaczenia wygladaja na szczelne. Czujnik kosztuje ponad 200zl i zastanawiam sie czy on ma wine czy moze jak wyczytalem na forum problemem moze byc ktoras swieca lub cewka przez co ten czujnik wskazuje blad??
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zobacz jak wygląda przepustnica i ewentualnie wyczyść, ja od tego bym zaczął przy takich objawach.

U mnie błędu nie było, i zakres falowania ciut mniejszy.

 

Dawno temu filtr powietrza wymieniałeś? Chociaż wątpię, że aż tak by był zasyfiony, żeby powodować błąd niskiego ciśnienia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazłem trochę czasu i w końcu spędziłem go w garażu przy moim problemie. Faktycznie postanowiłem zacząć od sprawdzenia filtra powietrza i wyczyszczenia przepustnicy - jak się okazało były bez większego zabrudzenia... Już byłem myślami przy kupnie nowego czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym aż... przeglądając kolektor centymetr po centymetrze jednak ukazało się małe odbicie obudowy z dziurką dosłownie 5mmx5mm. Poxipol poszedł w ruch a na to czarny spray w macie i zaklejone :) Obroty wróciły do normy a po przejechaniu ok 200km - pomarańczowa kontrolka check sama zgasła :) Od 2 dni mam spokój aczkolwiek miałem 2 sytuacje (jeszcze zanim check zgasł) gdzie obroty podskoczyły...

-----------

No i problem załatwiony myślę definitywnie - kolejny dzień błąd już nie wraca a obroty nie falują - no i pełną moc bumka odzyskała!

 

Pozdr.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
...mam podobny problem , ale tylko jak jest zimna...potem problem znika ,,,, jak było u Ciebie ...tylko przy zimnym czy zawsze ?

 

możesz nagrać jakiś filnik

mogą to by stare świecie, ale to byś podczas ruszania w korku czuł jak by miał zgasnąć

mogą to być wtryski

sprawdź czy masz błędy na kompie i od tego zaczniemy diagnozę

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam....

 

...i już po ponad miesiącu udało mi się dojechać do mojego mechanika na tester...

 

miał jakiegoś BOSCHa do OBD

 

wywaliło 7 błędów ...ale pierwszy i po pierwszym skasowaniu reszty, tylko on wybił za pierwszym razem ....bo potem juz nie...brak błędów....był --->

 

BLĄD :" pompa paliwa elektryczna" ??? -dzisiaj zaraz po powrocie próbowałem określić koszt ale nie moge zlokalizować w necie .... może ktoś pomoże ;)

 

 

tyle z diagnozy...do wcześniejszych obserwacji dopisuję jn;

 

- auto garażowane - w 80% poranków odpala delikatnie falujących obrotach co trwa do ok 5 min - potem igła

 

- auto po przestoju ok min 8h, 1x na"100 odpaleń" ma kłopot , rozrusznik kręci pełną siła aku - czuc moć , ale konieczne jest wciśnięcie przycisku STOP , i START po raz drugi i jest igła - ZAZNACZAM ŻE CZASEM PO KILKU DNIACH NIE ODPALANIA WSZYSTKO JEST OK , ALBO DELIKATNIE FALUJĄ OBROTY - tzn brak reguły

 

- ciekawostka z przedwczoraj - po odpaleniu na dotyk , auto wystartowało , obroty delikatna fala,,,,,allleee moja córka krzyczy że u mamy w aucie jest jej zeszyt - także zanim ruszyłem i wprowadziłem ją na wyższe obroty , stało na biegu jałowym , po powrocie po ok 30-60s auto miało zapaloną pomarańczową kontrolkę "silniczka" - w astrze 10 lat temu stale mi się to paliło i było ok :)....tu jednak palił jakby na 3 gary...ale do przedszkola blisko więc tata pojechał w nerwach ;)///// córka odprowadzona ...powrót do auta...chwila niepewności .....i wszystko ok...stat na dotyk, brak falowania , brak błędu - itd

 

właśnie po tym zdarzeniu postanowiłem odwiedzić kolege mechanika z testerem co opisałem już wyżej

 

nie lubie napraw gdy nie wiadomo o co chodzi bo pewnie każdy z mechaników będzie mądrzejszy ale moim kosztem...wolałbym chyba juz przypier. w słup i wiedzieć co konkretnie mam do naprawy -- to tak półżartem

 

może ktoś z was miał podobne objawy i problem i pomoże

 

ogólnie jestem pedantyczny i wqu.....a mnie to falowanie ,,,,całe szczęscie że nie uniemozliwia jazdy ....aleeeee....kto wie jak długo

Opublikowano

powiem, że taki KTS Boscha to za dużo nie powie.. trzeba by podłączyć pod program BMW i mieć więcej danych

sam widzisz, że pokazało jakieś błędy a nawet nie wiemy jakie, trzeba było je spisać, jaki to kod błędu

co to w ogóle za mechanik, który skasował błędy i sprawdził co powróciło, tak się robi z błędami stałymi, a nie z takimi, które się pojawiają czasem i wywalają właśnie check czy powodują wypadanie zapłonu

wiadomo, że konkretny błąd pojawi się w podczas danego zachowania samochodu/awarii

teraz musisz pojeździć i jak znów się pojawi dziwne zachowanie to podjechać do kogoś na diagnozę

jak pisałem mogą lać wtryski, może to być jakiś czujnik albo lewe powietrze gdzieś łapie

zacznij od diagnozy na programach BMW, sprawdzenie konkretnych elementów, jak wtryski, vanos, lambda, nox, przepływka, dde

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam ... pozwoliłem sobie założyć nowy temat bo wbrew pozorom nie znalazłem takiego tematu a siedzę juz od tygodnia i czytam wszystkie po kolei ale takiego przypadku nie znalazłem. Jesli sie myle to prosze kasować

 

Po wymianie w warsztacie świec, oleju i reszty płynów wraz z filtrami zauważyłem falowanie obrotów ale tylko po rozgrzaniu silnika i przy dłuższym staniu np na światłach... silnik ma cos w rodzaju czkawki z 650obr na 500 i się równa... i tak od czasu do czasu co kilkanaście sekund ... Do tego doszły błędy Nox , czujnika różnicy ciśnienia na kolektorze ssącym oraz czujnika ciśnienia paliwa ... ten ostatni wymieniony bo nie chciał sie skasować.(po wymianie sie juz nie wyświetla)

Czujnik powietrza po podmianie z działającego auta dalej wyskakuje ...i noxy tez ...dodam ze przed wymianami świec i plynów

nie było błędów

Pytanie brzmi czy ktos z was miał podobnie i może cos doradzić?

Czy problem może tkwić w nowych świecach ? (chociaż komp nie pokazuje wypadania zaplonu)

Czy może szukac nieszczelności na dolocie itp? Ale czy to tez noxa dotyczy?

 

Z góry dziekuje za pomoc

Opublikowano

Ostatnio ktoś miał problem z błędem czujnika ciśnienia. Czujnik wymienił, błąd pozostał, po jakimś czasie pojawił się błąd NOX.

A rozwiązaniem okazała się wymiana wtryskiwacza, więc warto sprawdzić np korekty.

Oprócz tego w INPIe możesz wymusić spalanie jednorodne - gdzie NOX nie wpływa na dawkę paliwa.

Opublikowano

Dzieki za podpięcie do podobnych tematów bo na nie nie trafiłem

 

...tylko ze jest to dla mnie za duzy zbieg okoliczność żeby przed wymianami było ok i bez błędów i nie czepiał bym sie gdyby te błędy i falowanie był przed ... a wtrysk by sie nie popsuł chyba w ciagu kilkunastu minut (bo tyle trwało przejechanie do najbliższy świateł i zaobserwowanie falowania)

 

wiec najpierw pojade sprawdzić dolot ... choc obstawiałem świece bezpośrednio wpływającego na jakies problemy z silniem nie bylo wymieniane ...ale czy możliwe ze jak by wypadał zapłon to komputer by tego nie odkrył?

 

Dzieki jeszcze raz za zainteresowanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy nowe świece są właściwe dla tego silnika? Jeśli tak, to wykręć i sprawdź ich stan. Po kolorze i ewentualnym okopceniu będziesz mógł ocenić który cylinder nie pracuje prawidłowo. A wtedy śą dwie możliwości - albo cewka, albo wtryskiwacz. Metodą zamiany próbuj znaleźć przyczynę (zamiana wtryskiwaczy wymaga zakodowania ich parametrów i dobrze by było wymienić uszczelki teflonowe). Zakładam, że jak jest opisane kilka wpisów wyżej sprawdzono pod kątem "lewego" powietrza i braku błędów.
Opublikowano

Świece dobrał po nr Vin warsztat(specjalizujący sie tylko w bmw)

nie są ze znaczkiem bmw ale ponoc takie jak mają być (Boscha)

 

A czy jest możliwe ze jesli jest wadliwa któraś ze świec lub cewka to komp tego nie pokaze ?

 

Dokladne sprawdzanie dolotu jeszcze przede mną ale w tym tygodniu napewno (w warsztacie)

Jeśli to nie pomoże to wymienie świece na oryginalne choc warsztat sugeruje ze to napewno nie ich wina.

...a wiem ze sie znają.

Zobaczę czy cos znajdą jak nie to dalej bede sie głowił

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się, że oryginalne świece są od NGK - ale może Bosch też ma zamiennik? Jeśli wypadałyby zapłony to powinien być błąd w komputerze. A co sugeruje warsztat?
Opublikowano

...żeby najpierw sprawdzić czy gdzies nie ma jakiejś nieszczelności

 

Dam znac czy cos sie znalazło ...tak czy inaczej nie odpuszczę ... zamierzam śmigać tym silnikiem do 300 000 ;)

(aktualnie mam 104000)

 

Zastanawia mnie tylko ten Nox czy przez nieszczelność mogą wyskakiwać związane z nim błedy

przed wymianami nie było i nie szarpało :(

Opublikowano
Wydaje mi się, że oryginalne świece są od NGK - ale może Bosch też ma zamiennik? Jeśli wypadałyby zapłony to powinien być błąd w komputerze. A co sugeruje warsztat?

Tylko i wyłącznie NGK nawet w oryginalnym opakowaniu BMW jest NGK i nic innego. :nienie:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Krótki czas po zakupie denerwuje mnie jeden problem. Sam nie wiem czy to moje urojenie doprowadzenie auta do perfekcji czy problem z jakąś częścią.

 

Delikatne falowanie na obrotach:

Gdy dojeżdżam do świateł czasem obroty spadną o ok 100-200 i wracają po chwili do normy.

Podczas ruszania trzęsie całym autem jakbym za wolno puszczał sprzęgło (słychać jak cały wydech się trzęsie) co zmusza mnie do ruszania z większym ''impetem''

Dzieje się to sporadycznie zatem nie wiem czy to moja wina, czy auta. Mam je dopiero dwa miesiące i często jeżdżę po mieście dlatego jest to bardzo denerwujące.

Skrzynię teoretycznie można wykluczyć z uwagi na problemy z obrotami, ale pewności nie mam.

Czytałem, że podobne problemy są przy wypalonych gniazdach, ale to głównie problem przy falujących obrotach, a nie problemami przy ruszaniu.

Dzięki za każdą pomocną odpowiedź.

Opublikowano

Co do falowania to może być bardzo wiele czynników. Sprawdź czy nie masz lewego powietrza, potem drożność odmy i do tego uszczelki na elektrozaworach vanosa. Jak świece stare też może falować. Wg mnie najlepsze Boscha platynowe bądź irydowe z przerwą 1,0mm (NGK ma przerwę 1,1mm i u mnie gorzej silnik na nich pracował). A te elektrozawory należy przemyć najlepiej w nafcie albo ropie. Po czyszczeniu potrząsaj nimi i musisz wtedy usłyszeć jak wewnątrz stuka tłoczek.

Co do trzęsienia przy ruszaniu to witaj w klubie. Robię różne rzeczy i trzęsienie znika na dwa tygodnie i powraca. Ostatnio nawet wywaliłem wbudowany filtr paliwa i zastąpiłem go takim przewodowym. Teraz się rusza idealnie ale nie wiadomo jak długo tak będzie. Jak znowu zacznie szarpać to będę podmieniać sondy bo ewidentnie to wina złej mieszanki.

Opublikowano

A nie sądzisz, że jest to wina sprzęgła ?

U mnie też potrafi czasami zatrząść podczas ruszania, zwłaszcza gdy silnik jest bardzo gorący, lub zaraz po odpaleniu zimnego silnika i pierwszym ruszeniu, ale jestem na 99% pewien, że to wina słabego już sprzęgła.

Identyczne objawy miałem w 2 poprzednich BMW i po wymianie sprzęgła wszelkie szarpanie ustępowało.

Tarcza sprzęgła jest już cienka, podatna na odkształcenia i stąd problemy.

Ja mam przebieg 240 tkm potwierdzony i sprzęgło jeszcze oryginalne.

Dwumas też już pewnie jest słaby, bo potrafi lewarek biegów wpadać w wibracje od czasu do czasu.

 

A falowanie obrotów i ich spadek po zatrzymaniu, to faktycznie mogą być elektrozawory i ich oringi.

Miałem to samo i po ich czyszczeniu i wymianie oringów, jak ręka odjął. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.