Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile płaciłeś za wtryski, a ile za robociznę? Pytam, bo ja kupiłem 6 sztuk i czekam na wymianę :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

500 za sztukę???? ja w ASO płaciłem za nówkę 789....

 

powiedz mi coś oprócz tego robiłeś? Czyszczenie układu paliwowego? baku? wymiana filtra paliwa? - oczywiście wiem, że sam filtr nie występuje tylko "zestaw naprawczy" za bagatela 5 stów.

 

Nie chciałbym, żeby po wymianie wtrysków za 5k zaraz mi miały paść bo jakiś syf zassało..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

ja też za nówkę ale nie w ASO :D

filtra nie wymieniałem i zbiornika też nie czyściłem nic więcej z układem paliwowym nie robiłem a jeszcze uszczelka pod pompe paliwa ale to przy okazji wymiany rozrzadu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odezwij się na PW :mrgreen:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie temat do zamknięcia, wymieniłem wszystkie 4 wtryski na nowe, wszystkie problemy ustąpiły samochód chodzi równiutko na ciepłym na zimnym bez różnicy,

oraz pozbyłem sie w końcu porannych drgań i falowań obrotów.

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja już wymieniłem

Świece zapłonowe

Cewkę

Czujnik NOX....

I dopiero dzisiaj zauważyłem ten wątek....

Te same objawy... Lekkie wibracje w korpusie samochodu i na gorącym silniku na biegu jałowym. Na zimnym bywa odpala dobrze... A dzisiaj odpalił się z falowaniem obrotów...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
temat przerabiany setkę razy ;-) korekty multiplikatywne, korekty długoterminowe offset i lambda integratory wrzuć

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
temat przerabiany setkę razy ;-) korekty multiplikatywne, korekty długoterminowe offset i lambda integratory wrzuć

 

Nic nie zrozumiałem. Można dokładniej? Co to jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bimmerprofs.com szukaj pod rough run ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
bimmerprofs.com szukaj pod rough run ;-)

Ale jakby wkrótce ,wtryskiwacz do wymiany? Czy można jeden wymienić?

Albo programowo coś poprawić?

Opublikowano
temat przerabiany setkę razy ;-) korekty multiplikatywne, korekty długoterminowe offset i lambda integratory wrzuć

 

Nic nie zrozumiałem. Można dokładniej? Co to jest?

W moim rozumieniu po prostu leje z 2 wtryskiwacza. Bo błędy zawsze na drugim cylindrze. Jak na zimnym silniku to po prostu paliwo nie wyrabia i coś się dzieje... A jak na dobrze gorącym silniku to się odbywa detonacja przez to że ściany cylindra są gorące. Prawidło myślę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

źle myślisz, nie zawsze błąd danego cylindra powoduje, że to on jest winny. Przykładowo. wtryskiwacz na Cylindrze x leje, ale to cylinder y wyrzuca błąd. dlaczego? sprawa jest prosta. ECU dąży do mieszanki homogenicznej na banku tj. lambda 1.0. Żeby to osiągnąć musi skompensować lejący cylinder umniejszając dawkę paliwową na Cylindrze, który jest obok, co powoduje, że ten sprawny dostaje mniej paliwa, a w konsekwencji mieszanka zbyt uboga nie zostaje zapalona. W konsekwencji sprawny cylinder wyrzuca błąd zapłonu! ciekawe, prawda? niestety tak się dzieje i to baaaaardzo często.


niestety te silniki są trudne w diagnozie dla 99 procent mechaników. Ja swój sam się nauczyłem diagnozować, lektura na bimmerprofs.com Ci w tym pomoże.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
źle myślisz, nie zawsze błąd danego cylindra powoduje, że to on jest winny. Przykładowo. wtryskiwacz na Cylindrze x leje, ale to cylinder y wyrzuca błąd. dlaczego? sprawa jest prosta. ECU dąży do mieszanki homogenicznej na banku tj. lambda 1.0. Żeby to osiągnąć musi skompensować lejący cylinder umniejszając dawkę paliwową na Cylindrze, który jest obok, co powoduje, że ten sprawny dostaje mniej paliwa, a w konsekwencji mieszanka zbyt uboga nie zostaje zapalona. W konsekwencji sprawny cylinder wyrzuca błąd zapłonu! ciekawe, prawda? niestety tak się dzieje i to baaaaardzo często.


niestety te silniki są trudne w diagnozie dla 99 procent mechaników. Ja swój sam się nauczyłem diagnozować, lektura na bimmerprofs.com Ci w tym pomoże.

Bardzo ciekawe. Prawda.Ja nie dam rady sam diagnostowac, bo to jest trudne dla mnie.

Już zapisałem się na dobry warsztat na środek września. Odpiszę tutaj o wynikach. Ale objawy identyczne jak u autora wątku.

Opublikowano
źle myślisz, nie zawsze błąd danego cylindra powoduje, że to on jest winny. Przykładowo. wtryskiwacz na Cylindrze x leje, ale to cylinder y wyrzuca błąd. dlaczego? sprawa jest prosta. ECU dąży do mieszanki homogenicznej na banku tj. lambda 1.0. Żeby to osiągnąć musi skompensować lejący cylinder umniejszając dawkę paliwową na Cylindrze, który jest obok, co powoduje, że ten sprawny dostaje mniej paliwa, a w konsekwencji mieszanka zbyt uboga nie zostaje zapalona. W konsekwencji sprawny cylinder wyrzuca błąd zapłonu! ciekawe, prawda? niestety tak się dzieje i to baaaaardzo często.


niestety te silniki są trudne w diagnozie dla 99 procent mechaników. Ja swój sam się nauczyłem diagnozować, lektura na bimmerprofs.com Ci w tym pomoże.

Dziękuję ci za tą stronę . Nie mogę się oderwać od niej. W pracy czytałem w domu czytam. Te silniki to naprawdę skomplikowane bardzo.

Teraz rozumiem że może u mnie nie działać na przykład tryb wtrysku stratyfikacji . I najpierw może zobaczyć czy wchodzi w ten tryb silnik. Kurcza, gdzie ja znajdę takiego diagnostyka.... ((((( Ten system nox jeszcze.... No też do sprawdzenia... Czy działa.... wymiana wtrysków może i nie pomoże... Ale jeździć tak raczej długo nie wolno... Dziękuję jeszcze raz. Może coś podpowiedź z czego zacząć?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniam 4 wtrysk. Został błąd płynności chodu 2 cylindra. Jutro odbieram samochód . Odpiszę tutaj.
Opublikowano

Wymieniony wtrysk numer 2.

Pomogło.

Drgania zostały tylko na luzie na obrotach małych, kiedy wyłączony klimat.

Opublikowano
czyli dalej zle..

Bez klimy wibracje (jak obroty na 600). Błędów nie ma.

Jak obroty 750 to jest ok . Wszystko opisuję na biegu jałowym.

Opublikowano
Leję archoli 6900. Dziś przyszedł 6400. 22 września jadę autostradą na Wawe. 120 jedną strona,zaleje 6400. Zobaczymy wyniki.
Opublikowano

Ale myślę że trzy zostałe wtryskiwacze też do wymiany. Niestety na razie mnie nie stać.

Jest sens regenerować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
regeneracja nie istnieje w tym przypadku. Tylko wymiana na nowe

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.