Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie już powoli dochodzę do ładu z moją e90 318i z silnikiem n43

Od zakupu wymienione zostały

cewki

świece

uszczelki pod pokrywa zaworów.

Wymiana oleju i filtrów

czujniki wałka rozrządu x2

wyczyszczone elektrozawory vanos plus wymiana oringów

 

Paliwo od ostatnich powiedzmy 6 tankowań leje shell v power 95

 

Generalnie samochód doszedł do prawie pełnej sprawności ale mam jeden problem który nie występuje zawsze ale jednak mnie denerwuje i może ktoś miał podobnie.

 

Otóż jak samochód już się nagrzeje to lubi od czasu do czasu tak jak by delikatnie zadrzeć silnikiem co jest wyczuwalne na siedzeniu kierowcy nie jest to ciągle od czasu do czasu na jałowym tak zatrzęsie i głownie jak już samochód jest mocno rozgrzany.

 

Zauważyłem też ze jak już do tego dochodzi to jak by wtedy obroty trochę się obniżają tzn są delikatnie ponad 600 widzę ze strzałka obrotów jest delikatnie ponad 600(ale prawie się z nią styka) a tak generalnie obroty w większości czasu utrzymują się w granicach 660-700

I te zadrżenie silnikiem zauważyłem ze własnie występują jak te obroty są niższe ?

 

Czy ktoś miał podobny problem albo może doradzić co powinienem sprawdzić ?

Generalnie na inpie żadnych błędów nie ma bo sprawdzam na bieżąco

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Panowie czy ma ktoś jakieś pomysły ?

 

Bo czytałem gdzieś na innych forach że jak to kilka osób napisali ten typ tak ma..

I się zastanawiam bo nigdy wcześniej nie miałem takiego samochodu więc ciężko coś samemu ustalic

 

Moja inpa jest troche słaba ale starałem sie na włączonym rozgrzanym silniku włączyć live data może komuś coś to podpowie

 

https://drive.google.com/file/d/0B2CNCkP_mGgVbUdmem5ZYjJuZEE/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/0B2CNCkP_mGgVWXRTVUV2THVpODA/view?usp=sharing

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do sprawdzenia na już - korekty wtryskiwaczy na biegu jałowym i rozgrzanym silniku.

 

Jak końcówka wydechu? szybko robi się czarna?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z całym szacunkiem... coś tam klikasz, sam nie wiesz co, a inpa Ci sypie błędami.. masz przejściówkę USB OTG? Jak nie ogarniasz inpy sprawdź live data pod androidem/

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

program Piston ze sklepu Google Play - tam sprawdzisz korekty wtrysków

 

Deep OBD for BMW też pobierz - tam sczytasz wszystkie błędy

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

niestety nie działą mi to na tej przejściowce otg

 

Wgl wbiłem się w szok przed chwilą właczyłem inpe po 2 dniach, 2 dni temu miałem zapchanie katalizatora na poziomie 240 zrobiłem jakies 40km właczam dzisiaj i mam 3556mg jak to mozliwe ? samochód jezdzi ok nie muli..

 

i wyskoczył mi bład 30EA (jedyny innych błedów nie ma )

 

czy to jest możliwe zeby po 2 dniach i tak krotkim dystansie kat zapchał sie tak bardzo ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to błąd od zasiarczonego noxa. Spróbuj go wypalić. Dawaj te korekty wtryskiwaczy.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Dzisiaj musiałem przejechać około 140km na autostradzie i trochę go pogoniłem, miałem laptopa podłączonego i spoglądałem co chwile udało się wypalić do wartości 190 bład nie chciał zniknąć do wartości poniżej 500 tzn kasowałem i za chwile wracał, ale teraz już go nie ma

 

Zastanawiam się od czego w ciągu 2 dni tak bardo mi się zasiarczył kat ? leje cały czas wache na tej samej stacji shellu v power wczesniej zasiarczenie o 200-300 podskakiwało mi jak zrobiłem po miescie z 400 km ale nie w ciągu 2 dni i raptem 30-40km a to w sumie dzień wcześniej tankowałem, czy to może być ze ta benzna była jakaś lewa ?

No i tak jak pisałem już wcześniej nie mam i nie miałem żadnych innych błędów ostatnio oprócz tego 30EA

 

Dzisiaj zalałem na innej orlenie verve 98 (czy można swobodnie cały czas lać 98 do tych silników?)

 

Czy możesz mi powiedzieć gdzie w inpie mogę znaleźć ten podgląd na wtryski ? tzn jak wejść tam ?

 

Bo próbowałem podłączyć ten kabel do telefonu po przejściówce otg ale tam chce samochód wykrywać albo po bluetotch albo wifi nie ma opcji kabla...

 

Wiem ze inpa nie jest moja najmocniejsza strona ale poskakłem troche po opcjach(chyba od wtrysków) i na wyłączonym silniku zrobiłem kilka zdjęc może to coś pomoże.

 

https://drive.google.com/open?id=0B2CNCkP_mGgVWXRtMHVQZm9GZnc

https://drive.google.com/open?id=0B2CNCkP_mGgVXzFickhpTlpROHc

https://drive.google.com/open?id=0B2CNCkP_mGgVZU05TmlBekVnN0U

https://drive.google.com/open?id=0B2CNCkP_mGgVeUNnb3J6bk9seDg

https://drive.google.com/open?id=0B2CNCkP_mGgVLUZPbzVpZW16aUE

https://drive.google.com/file/d/0B2CNCkP_mGgVb3FoUklVaDQzcFk/view

 

Dodam ze wczoraj po wypalaniu kata zszedłem do 192mg i zrobiłem od tego czasu około 15km po miescie spokojna jazdą dzisiaj przed chwila podłączyłem inpe i mam 202 mg czy to duży skok jak na 15 km po miescie ?

Opublikowano

Panowie co jeszcze zauważyłem to że jak już jest ciepły i na jalowym co jakis czas zatelepia silnikiem ale jak włączę klime to wtedy już tak telepie lekko cały czas dopkoki nie włączę klimy.

Ale obroty stoją w miejscu może delikatnie się unoszą i opadaja ale to zakres około 1mm

 

Błędów na kompie brak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no to niestety obawiam się, że to wtryski.. i to na dodatek lejące.. na klimie nie telepie, bo samochód wykorzystuje przelewające się z wtryskiwacza paliwo. Na zimnym nie telepie bo samochód jedzie na ssaniu, więc paliwo z lejących wtrysków również jest wykorzystane.

 

Korekty wtryskiwaczy potrzebne są na gwałt. Jak rura wydechowa? Szybko robi się czarna? wyczyść ją czymś i zobacz po jakim czasie robi się czarna (sucha sadza na końcówkach). Przyjrzyj się, czy samochód delikatnie nie kopci (nawet w gorący dzień powinno lekko przy lejących wtryskach kopcić, wręcz przezroczyste spaliny).

 

jaki przebieg?

 

 

PS: nie lej 98, szkoda hajsu :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

buda zatelepie jak już jest na maxa rozgrzany i stoję np na światłach to wyczuwam co jakiś czas kilka takich zatelepań.

A dzisiaj własnie stałem na światłach i tak co jakiś czas lekko mi drgał co jakiś czas i myślę sobie włączę klimę i sprawdzę czy ustanie, i ku mojemu zdziwieniu było jeszcze gorzej bo drgało cały czas i to bez przerwy widać było ze też lewarek biegów się rusza bardziej, wyłączyłem klime i się uspokoiło czyli zadrży co jakiś czas, ale tak jak pisałem już wyżej nigdy na zimnym jak jest zimny albo powiedzmy taki nagrzany do 80 stopni to nic nie czuć wgl dopiero jak już jest na maxa rozgrzany to co jakis czas zatelepie na jałowym

 

Koniówka wydechu wyczyściłem wczoraj i zrobiłem jakieś 60km i włąsnie sprawdzałem nie dawno i na pierwszy rzut oka jest czysta taka jak była wczoraj ale palec po przejechaniu byl lekko brudny.

 

A jeżeli chodzi o kopcenie to sprawdzałem to już i nie ma kompletnie żadnego dymu czy opar dymo podobnych

 

Generalnie samochód jezdzi płynnie nic nie trzęsie podczas jazdy wkręca się na wysokie obroty bez problem bez żadnego poszarpania czy przerywania.

 

Generalnie zauważyłem ze jak jadę np koło 50-60 km/h mam wyłaczone radio to słyszę jak by jakieś wyrobione łożysko hmm albo coś w tym stylu czy to może mieć coś wspólnego z tym wszystkim ?

Opublikowano

Podnieś obroty pedalem gazu do tej samej wartości co z klimatyzacją jak będzie tak samo trzęslo to pewnie wtryski przerabiałem to jak wiesz. U mnie jeszcze trzeslo bez klimy na jalowym w granicach pomiędzy 1800 - 2000 obr. Musisz powolutku podnosić obroty wtedy wyczujesz wibracje (oby nie :D )

Jak nie to może nie wyważony wentylator ja miałem tak w lagunie był wylamany kawałek łopatki wentylatora

Opublikowano

Panowie samochód stał 2 dni w autoryzowanym serwisie bmw, po pierwszym dniu dostałem telefon ze z autem jest wszystko ok nie ma żadnych błędów itp i jest to ciężki przypadek , powiedzieli mi ze muszą zaczerpnąć informacji od serwisu w Niemczech, pod koniec wczorajszego dnia dostałem drugi telefon ze prawdopodobnie moje objawy sa od uszkodzonych wtrysków.

 

Dzisiaj przyjechałęm po auto i pokazał mi wydrukowane kartki na których na końcu testu było napisane wymień 4 wtryski ?!

Pytałem czy to możliwe ze wszystkie są uszkodzone to dostałem odpowiedz ze tego nie wiedza ale producent zaleca wymianę 4 krzyknęli mi niezła kwotę...

Wiem ze jeden wtrysk był na pewno wymieniany przez poprzedniego właściciela bo jak mechanik wymieniał mi uszczelkę pokrywy zaworów to widziałem ze ten ostatni wtrysk koło podszybia miał szara obudowę a reszta miała czarną.

 

Czy to jest możliwe ze te drgania na jałowym co jakiś czas ale tylko i wyłącznie na mega ciepłym silniku które występują, i po włączeniu klimy już są ciągłe ale nie jakieś mega mocne są własnie od wtrysków ?

Zauważyłem też ze dość szybko zapycha mi sie katalizator nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ?

 

Mam też zawsze na zimnym silniku przez pierwsze 20 sekund lekkie falowanie obrotów.

 

Zastanawiam się czy to możliwe ze mam padnięte 4 wtryski, samochód tak jak pisałem wcześniej jeździ dobrze przyspiesza bez problemu

 

Sam już nie wiem co robić.

 

Z góry dzięki za wasze doradztwo !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak najbardziej mogą to być wtryskiwacze, w przypadku tego silnika często dopiero wymiana wszystkich rozwiązuje problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chłopie, od tygodnia piszę Ci, że masz wtryski do wymiany prawdopodobnie, a Ty słuchasz jakichś baranów, wstawiasz auto do ASO itp... :) niestety, ale wymiana kompletu rozwiązuje problem, pociesz się tym, że ja mam do wymiany 6 :lol:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

No tak ale skąd pewność że na 100% wszystkie są trafne ?

Dzisiaj dzwoniłem do innego autoryzowanego serwisu bmw żeby zapytać o ceny wtryskow i za 750 po rabacie za jeden za wymiane wszystkich 300 zł więc tragedii nie ma

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety jestem najlepszym przypadkiem, że wtryski wymienia się kompletami... miałem 2 lejące, wymieniłem te 2 i po 400kilometrach rozregulowały się następne 4... na chwilę obecną czeka mnie wymiana wszystkich

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja wziałem 2 od znajomego z rozbitka przy 80tys się rozbił, u niego korekty były si, niestety u mnie 2 "nowe-używane" wtryski spowodowały rozregulowanie reszty... także mnie czeka wymiana kompletu 6 nowych + robocizna.. 5k nie moje :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Panowie wstawiłem do znajomego mechanika samochód na wymianę wszystkich wtrysków nowych jutro popołudniu auto powinno być do odbioru.,

 

Ale nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie czy te moje lekkie drgania na rozgrzanym silniku a już jednostajne po włączeniu klimy mogły by być również od np wyciągniętego rozrządu ?

Czy raczej nie takie są objawy od rozrządu ?

Opublikowano
Podnieś obroty pedalem gazu do tej samej wartości co z klimatyzacją jak będzie tak samo trzęslo to pewnie wtryski przerabiałem to jak wiesz. U mnie jeszcze trzeslo bez klimy na jalowym w granicach pomiędzy 1800 - 2000 obr. Musisz powolutku podnosić obroty wtedy wyczujesz wibracje (oby nie :D )

Jak nie to może nie wyważony wentylator ja miałem tak w lagunie był wylamany kawałek łopatki wentylatora

sorki za OT, ale miałeś huśtanie/trzęsienie silnika przy 1800-2000 które spowodowane było przez wtryski? tzn wymiana pomogła?

Opublikowano
Tak, najpierw świece, cewki, czujniki wałków rozrządu, sonda NOX a na końcu wtryskiwacze . Powinny być na samym początku wymienione może kilka stówek by zostało w kieszeni :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.