Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

dzisiaj po odpaleniu autka i przejechaniu 1km zaczął pikać sygnał braku gazu w zbiorniku. Pomyślałem, że dojadę do końca i zatankuję po drodze do pracy.

W międzyczasie autko wywaliło błąd silnika na wyświetlaczu głównym i ikonkę pomarańczowego wykrzyknika w okręgu+wykrzyknik w trójkącie ze strzałką i weszło w tryb awaryjny. Maksymalna prędkość jakieś 20 na godzinę.

Zatrzymałem się na parkingu i nagrałem film jak wygląda sytuacja. Obroty skaczą jak na filmie. Nie da się wejść na wyższe obroty niż jakieś 1700 obrotów Na filmie nie widać wykrzyknika w okręgu i ikonki wykrzyknika w trójącie.

 

https://drive.google.com/file/d/0B3SYQDnyoZCXc2ZkM3NnQ2JSMFk/view?usp=sharing

 

Przepraszam za poprzedni link na youtube był z atrybutem private :/

Oprócz tego co widać na filmiku pod czas jazdy świeci się ikonka żółtego wykrzyknika w okręgu oraz ikonka trójkąta z wykrzyknikiem i strzałką wokół.

Odstawiłem auto do mechanika, zobaczymy co powie. Tymczasem będę wdzięczny za Wasze propozycje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przełączyłeś w ogóle na benzynę?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pojeźdź na benzynie i zobacz czy ustąpi, w międzyczasie odczytaj błędy z samochodu to dużo powie.

 

Tak z opisu wnioskuje że uboga mieszanka na LPG i auto w końcu się zbuntowało bo korekty poszły w kosmos.

Opublikowano

Jak zaczęło pikać od gazu, że mało to przełączyłem na benzynę i po chwili znowu na gaz i znowu zaczęło pikać więc chciałem sobie dać spokój i dojechać na beznynie do stacji... i się zaczęło to co powyżej.

Odstawiłem auto do mechanika dojeżdżając tam z prędkością 10 km na godzinę :/

Na drugi dzień przychodzę po auto a gościu mówi, że wykasowali błąd i ... autem wróciłem normalnie do domu. Nie był w stanie powiedzieć jaki błąd spowodował to zamieszanie poza tym, że wspomniał coś o czujniku wałka rozrządu.

 

W międzyczasie udało mi się zainstalować INPE na komputerze i podpiąłem kabel.

W error memory był na dzień dobry błąd:

2A61 CDKDVLRN - VVT-Lernfunktion Anschlag

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Co ciekawe, skasowałem błąd i podłączyłem komputer raz jeszcze bez uruchamiania silnika i identyczny błąd albo się nie wykasował albo pojawił się na nowo :/

I co tu dalej począć?

Opublikowano
Jeżeli masz tylko taki błąd to wychodzi, że VVT nie jest w stanie wykonać samoadaptacji, coś się mu powaliło. Na początek skasuj adaptacje VVT i potem powinna się zrobić samoadaptacja, może to pomoże, możliwe że od gazu złapał jakiś złe wartości. Jak nie to trzeba pojeździć na samej benzynie żeby wykluczyć rozjechane mapy (Od tego też może wariować VVT). Jak to nie pomoże to coś w układzie VVT musi być walnięte, w sumie są dwie opcje (Silniczek i czujnik) więc nie jest tak źle ale drogawo może być ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.