Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś podsunie mi pomysł na usunięcie jednej usterki w E60 530dA, seryjnie bez DPF.

Raz na kilka tygodni auto potrafi nagle zgasnąć w czasie postoju, przewaznie stojąc w korku na rozgrzanym silniku. Obroty nie falują, po zgaśnieciu odpala bez problemu. Zauważyłem również, że czasem delikatnie się przydławi, obroty spadną do około 500 ale nic dalej się dziwnego nie dzieje.

W INPA wyskakuje błąd " 4203 Gluehsteuergeraet " - czyli sterownik świec i rzadziej błąd " 3FF0 3263 Luftmassenmesser " - przepływomierz.

Rano brak tzw chmurki po odpaleniu, brak nierównej pracy silnika. Jeździ i przyśpiesza normalnie.

Spalanie wg mnie prawidłowe, około 10,00 l jeżdżąc tylko w Warszawie i w sporych korkach (automat). Obecnie w okresie wakacyjnym w mniejszych korkach spadło nawet poniżej 10l.

Widziałem tu tematy o błędzie świec z dokładnym wskazaniem które świece generują błędy, u mnie w INPA tego nie ma.

Czy sterownik świec może powodować takie nagłe gaśniecie silnika raz na kilka tygodni ? Przepływkę mogę wymienić na nową ale czy jest sens ?

Czujnik wału ? Ale w tym przypadku bląd w INPA byłby widoczny jak w poprzednich moich beemkach...

Gdzie jeszcze szukać przyczyny ?

Opublikowano

Wielkie dzięki za podpowiedź i link do tematu. Natomiast u mnie na pokładowym komputerze nie pojawia się informacja "ignition switched on" , auto ma pełną moc i zawsze idealnie odpala, a wiem że przy uszkodzonym czujniku wału silnik traci moc i są problemy z odpalaniem do czasu ostygnięcia silnika. E60 jest tak nafaszerowane elektroniką, że błąd czujnika wału raczej musi wyskoczyć w teście przeprowadzonym przy pomocy interface i programu np INPA , Delphi itd

Doczytałem u Ciebie problem ze świecami, u mnie wyskakuje tylko błąd sterownika świec, którego jeszcze nie wymieniłem, ale czy on może powodować przerwę i gaśniecie silnika ?

Opublikowano
Jak samochód Ci zgaśnie otworz drzwi i wtedy zobaczysz ten komunikat na komputerze pokładowym ;) Co do braku mocy to była to wina zapchanego wydechu, zawalonego DPFu, natomiast bezpośrednio za gaśnięcie odpowiedzialny był czujnik położenia wału. Też miałem błąd sterownika świec żarowych, po wymianie częstotliwość gaśnięcia trochę zmalała, ale to nie było to. Tak, że ten sterownik na pewno nie powoduje gaśnięcia. U mnie dopiero wymiana tego czujnika rozwiązała problem.
Opublikowano

Dzisiaj w czasie jazdy do pracy silnik zadławił się 2x , w drodze powrotnej 1x ale nie zgasł. Zdławienie wyglądało tak jakby obroty na biegu jałowym z przysłowiowych 650 spadły na ułamek sekundy do 500, ale całe szczęście silnik nie gasł. Podpiąłem pod domem interfejs INPA i kolejny Delphi, wyskoczył nowy błąd w obu interfejsach "3EC0 Nockenwellengeber" czyli czujnik wałka rozrządu (a nie czujnik wału korbowego - Cramshaft sensor).

Wymieniać ten czujnik wałka rozrządu, czy ma to coś wspólnego z błędem przepływki ? Coś takiego też wyczytałem, obie rzeczy mogą powodować podobne błędy.

 

Edit:

 

Wyczytałem na forum, że czasami kod błędu 3EC0 to jednak Cramshaft sensor - czujnik wału korbowego.

Jak to rozróżnić ?

Opublikowano

I jak ? Nikt nic nie podpowie ? Jakieś pomysły ?

Dzisiaj wymieniłem czujnik wałka rozrządu na nowy, tak jak informował interface Delphi.Błąd nadal wyskakuje tylko od sterownika świec. On będzie kolejny do wymiany w przyszłym tygodniu.

 

Edit:

 

Zrobiłem dzisiaj około 100km po Warszawie, silnik nie zadławił się ani razu. Równa praca przy każdym postoju na światłach. Po powrocie do domu sprawdziłem błędy w INPA i jedynie wyskoczył sterownik świec żarowych. Błąd wyskakuje nawet 3-5 sek po skasowaniu błędów...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego przechodziłem przez to, krew mnie już zalewała, winowajcą był czujnik położenia wału. U mnie też komputer nie pokazywał błędu, a mimo to tam tkwił problem...

Ok, kupiłem jednak ten nowy czujnik wału korbowego BOSCH, bo wyskoczył mi 2x błąd 3E90 Kurbelwellengeber , czyli teraz to ten właśnie czujnik. Dziwne tylko, że błąd jednak nie wyskakuje codziennie. Na dniach go wymienię i dam innym znać. Zdarza się, że raz na 2-3 dni zgaśnie na światłach przy w pełni rozgrzanym silniku, ale natychmiast da się odpalić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziwna akcja, odstawiłem auto do pobliskiego warsztatu na wymianę sterownika świec żarowych i czujnika wału. Sterownik wymienili, czujnika wału nie, bo nie mogli odkrecić tej małej śrubki (otwór w niej był podobno wyrobiony lub ...sami go spartaczyli i się nie przyznali). Mineły 2 tygodnie i zero błędów w INPA. Obrotów nie gubi, silnik nie gaśnie.

Czujnik wożę w schowku, jak tylko pojawi się o nim błąd lub zaczną się awarie z gaśnięciem to wstawiam bete do innego warsztatu.

Nie wiem też, czy to nie przypadkiem słebe paliwo nie przyczyniało się do tych gaśnięć, po wyjeździe z warsztatu zatankowałem pierwszy raz na Shellu "V-Power Diesla" i chyba lepiej się jeździ...

Opublikowano
Ja też podczas borykania się z problemem gaśnięcia wymieniałem sterownik świec żarowych. Po jego wymianie u mnie też częstotliwość gaśnięcia znacząco zmalała. Po tym zabiegu auto gasło może 1-2 razy na miesiąc. U mnie wymiana sterownika świec pomogła ale nie rozwiązała problemu, tak, że nie zdziwię się, jak u Ciebie będzie podobnie, chociaż nie chcę źle wróżyć :) Tak czy inaczej dobrze, że masz już czujnik położenia wału, w razie czego pozostanie tylko kwestia wymiany. Trzymam kciuki za rozwiązanie problemu.
Opublikowano
Sterownik świec i tak musiałem wymienić bo błąd pojawiał się codziennie i to mnie irytowało. Błąd czujnika wałka rozrządu pojawił się raz i natychmiast go wymieniłem bo łatwy jest dostęp, błąd czujnika wału pojawił się 1-2 razy i ze względu na dostęp nie daliśmy rady z kolegą. Ale na chwilę obecną nastała cisza w błędach w INPA...
Opublikowano

Problem chyba wrócił...

Czy ktoś borykał się modułem zasilania tzw IVM mieszczącym się pod filtrem kabinowym ? Trochę tematów znalazłem na forach z USA, też pojawiały się błędy czujnika Wału, akumulatora, gaśniecie auta itd...

Opublikowano
Black_530d dlaczego nie wymienisz tego czujnika położenia wału? Tym bardziej, że nawet go masz. U mnie i u wielu innych osób ten zabieg wyeliminował problem.
Opublikowano
Już wyżej pisałem, próbowałem sam i próbowali w warsztacie, ale nie mogli odkrecić tej małej śrubki (otwór w niej był podobno wyrobiony lub ...sami go spartaczyli i się nie przyznali) :mad2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Black_530d dlaczego nie wymienisz tego czujnika położenia wału? Tym bardziej, że nawet go masz. U mnie i u wielu innych osób ten zabieg wyeliminował problem.

Zwracam honor. Ehhhh !

Tydzień było ok, czasem silnik się zdusił, czasem zgasł ale odpalał idealnie ...do dzisiaj. Myślałem że to lejący 4 wtrysk który na rozgrzanym silniku dochodzi do 2.20, filtr paliwa też chodził mi po głowie bo nie był wymieniany minimum rok.

Niestety dzisiaj na stacji benz po zgaszeniu już nie chciał odpalić. Kilka prób i nic.Rozrusznik kręci i nic. Miałem lapka z INPA i jeden błąd - czujnika wału korbowego. Skasowanie błędu nic nie pomogło, dopiero skasowanie błędu w module i udało się odpalić. Na wtorek umówiona wizyta w serwisie i wymiana tego badziewia :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.