Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Póki tylko nie przeszkadza to innym - idź na pumologię onkologiczną i powiedz tym ludziom że właśnie przez takie osoby co wycinają filtry oni nie przeżyją dłużej jak 2 lata...

 

Sent with handy.

Edytowane przez kicaj
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na diagnostyce komputerowej korekty były w normie. Co jest kolejnym sprawdzeniem, test przelewowy, oddanie wtrysków do serwisu? Czy piezoelektryczne wtryski się regeneruje?

Może jeszcze przepływka szwankować, EGR być zalepiony, kanały przytkane, czujniki brudne, lewe powietrze...

 

Sent with handy.

Opublikowano

Zastanów sie teraz:

Co było przyczyną zatkania już drugiego DPF ( poprzedni właściciel już go wymienił)

Ogólnie to kupiłeś auto nawet miesiąc nie minął a już masz problemy...... Tak to jest jak na siłę chcę się miec LCI......

Opublikowano

Poprzedni właściciel wymienil DPF na jakiś dziwny zamiennik który jak się okazało miał wymieniony wkład. Ja nie chciałem na siłę LCI nie wiem skąd info. Poza tym auto było sprawdzone, przez kolegę z forum i wiedziałem że moze być problem akurat z filtrem - liczyłem na to że czyszczenie wystarczy. Chyba jesteś smutny że nie kupiłem auta od Ciebie.

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Czyli, jak widzisz, miałem rację. Kopcić będzie, to dizel. Tego nie uratujesz regeneracją wtrysków, czy nową przepływką. Oczywiście możesz kupić nową, wtryski zregenerować, wyczyścić kolektor dolotowy, egr i dodatkowo intercooler, pewnie trochę to poprawi sytuację, ale nie wyeliminuje. DPF zatrzymuje właśnie te śmierdzące, brudne opary, jak go nie ma, to jesteś skazany na czarną chmurę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cały w tym ambaras że nie on a osoby za nim jadące albo idące chodnikiem.

 

Zacznij od wyczyszczenia kanałów i EGR. to możesz sam zrobić

 

Sent with handy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

kolego ZBICHU

po przejechaniu 450 km nastapiła pierwsza regeneracja filtra dpf

nie wiem czy to przypadek czy nie zobaczylem czy wczesniej sie wypalal

pojezdze zobacze i napisze

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja również pośpieszyłem się z wycięciem DPF. Dopiero później doszedłem, że głównym winowajcą jego zapychania był cały syf (olej, sadza, woda) w dolocie który dostawał się przez odmę i niesprawny EGR do silnika. Nie każdy zdaje sobie sprawę jakie znaczenie dla DPF ma to co dostarczane jest do komory spalania.

Warto zwrócić uwagę na ilość oleju w dolocie który w dosyć dużych ilościach może dostawać się przez niesprawną odmę/separator oleju (którą powinno się wymieniać przynajmniej raz na 2 lata), ja wymieniłem ten element i dołożyłem do środka mały filterek (wcześniej nie było tego filterka filcowego) który teraz wymieniam przy okazji wymiany filtra powietrza (po dodaniu tego filterka trzeba o nim pamiętać). Dodatkowo niesprawny zawór EGR który przepuszczał spaliny podczas jazdy (a powinien tylko na wolnych obrotach) powodował dymienie podczas jazdy lub przy gwałtowniejszym ruszeniu ze świateł. Ja zamiast kupować nowy EGR lub bawić się w jego czyszczenie postanowiłem zaślepić doprowadzanie spalin jeszcze przed chłodniczką EGR - moim zdaniem w dłuższej perspektywie te drogie nierozbieralne ustrojstwo przyczyniło się do generowania podczas życia auta większego zanieczyszczania niż jego założenie o czystszych spalinach.

 

Niesprawny EGR (czyli taki który przepuszcza spaliny podczas jazdy) jest także przyczyną częstszych awarii termostatu EGR który nie wytrzymuje wyższych temperatur generowanych przez spaliny lecące przez chłodniczkę podczas jazdy na wyższych obrotach.

 

Po powyższych zmianach i wyczyszczeniu dolotu dymienie ustąpiło jak także gryzący zapach spalin na wolnych obrotach (dobrze wiem jak to potrafiło śmierdzieć zwłaszcza w garażu po wjeździe lub po odpaleniu i porannym wyjeździe).

Opublikowano

Mi tez wypalal sie co kilkadziesiat kilometrow. Szlag mnie trafial bo nikt nie potrafil dojsc dlaczego, temat jest dosc powszechny rowniez na zagranicznych forach. Problem udalo sie ogarnac w sumie przypadkiem podczas jednej wizyty u mechanika zwrocil mi on uwage, ze zdaza sie że zawor sterujacy EGRem sie przycina. Objawialo sie to charakterystycznum dzwiekiem pracy EGR (takie pufanie puf...puff...puff :wink: ). Ostatecznie zaworek zostal wymieniony na nowy, koszt ok 350pln +robota. Teraz dpf wypala sie normalnie co ok 500+ km. Po za tym delikatnie spadlo spalanie.

Tak jak kolega nizej pisal to co trafia do komory spalanie ma cholernie duze przelozenie na zywotnosc i czestotliwosc wypalania dpf. Niestety nieprawidlowosci do sprawdzenia moze byc duzo...

 

W chwili obecnej jedyne co moze mnie zwrocic w strone wyciecia to fakt ze tak naprawde ciezko w codziennej jezdzie zrobic wypalanie od poczatku do konca. W trojmiescie jest niby obwodnica itd, ale nawet przy trasie 20-30 km nie da sie tego zrobic do konca, a niestety nie mam czasu na debilna jazde w te i we te zeby wypalic smroda(debilizm jakis). Wyobrazacie sobie ze gosc kupuje nowe auto za 300k i popierdziela w kolko zeby wypaloc dpf? To przypomina troche rozpalanie ogniska pod traktorem zeby odpalil na mrozie. :mad2:

Opublikowano
Zastanawiam kiedy u mnie było wypalanie dpf autem zrobiłem około 2000km i nie zaobserwowalem jakiegoś buczenia wydechu itp. Jak to było w moim poprzednim samochodzie. Auto się dogrzewa nie ma problemów z temperaturą i co najdziwniejsze nawet przy mocniejszym depnieciu nie pojawia się ani trochę dymu z wydechu. 525d 2005r
Opublikowano
Zastanawiam kiedy u mnie było wypalanie dpf autem zrobiłem około 2000km i nie zaobserwowalem jakiegoś buczenia wydechu itp.

 

Jeśli masz automat to widać po obrotomierzu. U mnie przynajmniej to widzę. Jak wypala, zmienia biegi około 2000 i nie spada poniżej 1600 na żadnym biegu. Jak nie wypala, biegi zmienia około 1600 i schodzi przy spokojniej jeździe poniżej 1500.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem zakręcony w temacie DPFu ale w B47 jeszcze nie zaobserwowałem wypalania, a przejechałem już 20kkm
Opublikowano
Witam,u mnie wypalanie objawia sie delikatnymi szarpnięciami auta ,coś ala kopnięcie w tył,po zakonczeniu wszystko wraca do normy a ikonomizer w tym czasie nie spada na na zero jest w delikatnym wychyleniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.