Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zapaliła mi się kontrolka DPF - auto to e61 2007 235km. Przebieg to 290kkm, poprzedni właściciel wymienił filtr na regenerowany 3 miesiące temu. Dziś w warsztacie odradzono mi jakiekolwiek czyszczenia tylko wycięcie, co o tym sądzicie? Mechanik po jeździe testowej stwierdził że auto nie idzie tak jak powinno.
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedz mechanikowi niech jaja sobie wytnie

Jakie ciśnienie spalin przed filtrem ?

Fairy i ciepła woda dobrze myją te filtry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy tego nie wycinaj, to zostaw sobie na koniec. Ja wyciąłem, nawet się z tego cieszyłem, a teraz strasznie żałuję.

Jeśli jest możliwość uratowania DPF'a, to go ratuj. Tu masz namiary na moich tłumikarzy, okolice Legionowa. Mi akurat wycinali, a nie czyścili. Od wielu lat są na rynku i znają się na tłumikach:

http://mapa.targeo.pl/tlumiki-autohaust-wojciech-kwasniewski~5385489/warsztat-naprawy-samochodow/adres

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Sprawdź i znajdź przyczynę zapychania się filtra dpf a nie wycinaj od razu. Termostaty, sprawdź czy ci się dogrzewa silnik bo bez dogrzanego silnika nie załącza się wypalanie i filtr się zapycha, diagnostyka i ciśnienie przed dpf.
Opublikowano
silnik był dogrzany. Mechanik stwierdził że jak pojawia się komunikat DPF to oznacza już stan agonalny i nie ma sensu go regenerować. Powiedzcie czy mogę jeżdzić teraz autem czy lepiej je odstawić?
Opublikowano
Krzysiek, widzę że jesteś z okolic, czy możesz polecić jakiegoś dobrego mechanika, okolice Legionowa? Mam jeszcze brzęczący mechanizm klapek dolotu, podobno są zaślepione ale chciałem żeby ktoś rzucił na to okiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadzwoń do mnie, będę wolny jutro od rana, to pogadamy. 880 307 370

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
wskazania jakie miał przy pomiarze dochodziły bo 1 bara.

Gwarantuję Tobie że przy 1000 mbar auto udusiłoby się własnymi odchodami . albo koleś robi cię w h... albo nie wie co mówi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wskazania jakie miał przy pomiarze dochodziły bo 1 bara.

Gwarantuję Tobie że przy 1000 mbar auto udusiłoby się własnymi odchodami . albo koleś robi cię w h... albo nie wie co mówi.

)))) :cool2:

Opublikowano

Gdzie nie pytam to każą wycinać, mówią że czyszczenie pomoże na chwilę. Pytanie czy po dobrze zrobionym wycięciu i zaprogramowaniu auto będzie dymilo?

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Jak dobrze będzie program zrobiony to może delikatnie z rana i przy mocnym bucie reszta powinna być ok. Jak już chcesz usunąć to zostaw katalizator niech tylko dpf usuną, bo smród spalin będzie gryzący jak ze starego golfa :)
Opublikowano
Gdzie nie pytam to każą wycinać, mówią że czyszczenie pomoże na chwilę.
prawda, najlepiej wymienić na nowy
Pytanie czy po dobrze zrobionym wycięciu i zaprogramowaniu auto będzie dymilo?
po wycięciu będziesz miał okopconą rurę, więc odpowiedź już znasz, tylko niektóre kopcą mniej lub więcej wszystko zależy od stanu wtrysków, przepływki itp. Mi mocniej zakopci jak po dłuższej jeździe (kilka dni) wyjadę z miasta i trochę przycisnę, np. przy wyprzedzaniu ale później już jest spoko nic nie widać. Przepływkę mam nową, na starej była tragedia :duh: Jest dużo wątków na ten temat na forum :search:
852c2d3fdc685c61m.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
traktor w mieście dyr-dyr-dyr, my za pracę , my za myr
:mrgreen:

Umyj go i jedź od czasu do czasu na autobahn

Opublikowano
Chętnie go umyje :) ale powiedźcie mi gdzie w okolicach Warszawy mi to zrobią. Na razie wszędzie gdzie byłem to krzyczą wycinać i nie bardzo chcą się podjąć czyszczenia.
Opublikowano
witam :) ja wyciąłem dpf i wkoncu mam spokój :) robiłem krótkie trasy i zaczeły dziać sie cuda, zaczeło przybywać oleju w silniku. po usunieciu uspokoiło sie :) nie musze zastanawiac sie, wypala sie a moze nie wypala a moze go przegonic itp... fakt wolał bym go zostawić, ale wydaje mi sie ze to było dobre rozwiazanie
Opublikowano

ja czyscilem dpf specjalnym srodkiem LIQUI MOlY

depf lezal zalany ze 2 dni po czyszczeeniu tym magicznym srodkiem jest jak bylo dpf wypala mi sie co okolo 70 km

czyli w moim przypadku nic nie po,oglo czyszczenie

zastanawiam sie tez nad wycieciem dpf

zona robi krotkie odcinki po 10 km do pracy

szukam dobrego mechanika z okolic y Warszawy co zajol by mie sie moja bunia

termostaty mam nowe turbina nowa uszczelki calego dolotu wymienione

Opublikowano

Ja twierdze ze nic mi ten srodek nie pomógl

przed czyszczeniem dpf wypala sie co 70 km po czyszczeniu tez co 70 czyli zadnej roznicy

Opublikowano
Żeby stwierdzić czy jest różnica, czy nie należy sprawdzić ciśnienie zwrotne. Po czyszczeniu reset ustawień dpf.
peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
max w tym modelu to 200 mbar pedal w podloge

możliwe, ale ja nie sądzę tak, różnica w 100mbar, nie jest to powód dla kastracji auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.