Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio zaczęły mi się problemy z czujnikami ABS tylnej osi. Objawy: żółta "trójca" + czerwony airbag, czasami jeszcze żółte ciśnienie opon i czerwony ręczny. Zdarzyło się także wariowanie prędkościomierza (prędkość na maxa). Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika na minutkę lub dwie wszystko wraca do normy. Czasami "trójca" gaśnie po przejechaniu kilku metrów, a airbag po dłuższej chwili. Mam wrażenie, że kłopoty zaczęły się po wymianie tarcz hamulcowych na tylnej osi. Podczas wymiany przedmuchałem kompresorem hamulce ręczne (szczęki i całą resztę) i teraz moje pytanie: czy jest możliwe, że syf z ręcznych dostał się do tarczek bądź czujników ABS i teraz robi problemy? Czy wystarczy wyjąć czujniki i przedmuchać "w drugą stronę" i będzie OK?

 

Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano

Aha i jeszcze jedna istotna informacja. Diagnozowałem DIS-em i wyskoczyły błędy:

5E5A DSC Wheel speed general

5E34 DSC Wheel speed, air gap, rear left

5E43 DSC Wheel speed, plausibility rear right

wszystkie błędy aktualnie nieobecne.

Opublikowano
Do czujnika nie ma się jak dostać kolego.To raczej czujnik jest do wymiany lub coś na kostkach kabli
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Dzisiaj zaczął mi wariować prędkościomierz - dziwnie skacze prędkość, często pokazuje 250km/h, również na postoju. Wyłączanie zapłonu nic nie dawało - po godzinie postoju włączam zapłon i od razu auto "jedzie". Próbowałem odłączenia akumulatora - też bez skutku. Potem dodatkowo wyskoczył mi check engine. Podpiąłem DIS-a i wywaliło mnóstwo błędów, część związanych z odłączeniem aku. Po skasowaniu pozostały mi błędy DSC 5E5A i 5E34, DDE 4A74, 4A79, 41E2 i AIRBAG - nieprawidłowy sygnał z DSC (wczoraj błędów DDE nie było). Zacząłem głębiej grzebać i podczas testu czujników ABS w czasie jazdy na początku było wszystko OK, ale przy zawracaniu poczułem "spięcie" napędów i okazało się, że czujnik lewy tylny zaczął wskazywać dziwne wartości - przypadkowe od kilku do kilkuset km/h, nawet jak auto stało. Czyli raczej czujnik do wymiany. Teraz pytanie dot. błędów DDE: mają coś wspólnego z tym czujnikiem czy akurat teraz coś jeszcze wysiadło.

Kiedyś miałem podobne problemy z prędkościomierzem w Golfie i winna była masa sterownika - może i tutaj problem jest podobny?

I pytanie z innej beczki: czy INPĄ można diagnozować DSC? Nie mogę znaleźć tej opcji.

Opublikowano

Wymień czujnik kolego i wszystko zniknie.

Pozostałe błędy to już pochodna tych początkowych.Tak zawsze dzieje się

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Pojechałem na kanał odłączyć wtyczkę od skrzynki rozdzielczej, bo "spinanie' napędu na zakrętach nie robi jej dobrze. Przy okazji odłączyłem też czujnik ABS lewego tylnego koła i przestał działać prędkościomierz. Sądziłem, że sterownik DSC wylicza średnią prędkość obu tylnych kół i podaje na prędkościomierz, a okazało się, że w BMW poszli na łatwiznę i prędkość mierzona jest na tylnym lewym kole. Czekam na nowy czujnik, jak założę to jeszcze napiszę czy wszystko OK.
Opublikowano

Wymieniłem czujnik i sukces połowiczny. Prędkościomierz działa, ale reszta niekoniecznie. Trójca świeci i pojawił się nowy błąd DSC 5E49 Wheel speed, wheel bearing, rear right. Wheel bearing = łożysko koła. Czyżby DSC wykrył luz na łożysku? Błędy DDE też zostały.

Za tydzień mam jechać do Chorwacji a tu takie kwiatki :-(

Opublikowano

Jako, że na temat błędu 5E49 w necie znalazłem bardzo niewiele, a w zasadzie nic konkretnego zacząłem działać. Zacząłem od podniesienia samochodu i sprawdzenie luzu na łożyskach - jak się spodziewałem nic. No to zdjąłem koło i wymontowałem czujnik ABS i okazało się, że na czole ma otarcie od pierścienia ABS. Pierścień w zasadzie cały był pokryty rdzą za wyjątkiem około 1 cm który ocierał. Wyczyściłem pierścień szczotką drucianą na Dremelu, podłożyłem pod czujnik podkładkę (odsunąłem czujnik od pierścienia około 1 mm), poskładałem, przejażdżka i skasowanie zapamiętanych błędów i na razie OK.

Pozostał jeszcze błąd EGR a w zasadzie klapy albo sterowania klapą chłodnicy spalin i błąd komunikacji ze sterownikiem świec żarowych. Trochę dziwne, bo w poniedziałek ich nie było - pojawiły się we wtorek po odłączeniu na chwilę akumulatora.

Opublikowano
Tak jak pisałem czujnik ABS do wymiany.Jeśli chodzi o to co masz ze świecami to niestety po odcięciu aku dzieją się różne historie i tak naprawdę ciężko stwierdzić ,czy Twój sterownik działa czy nie.Tak jak i Egr.
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja tam kupuje tylko zamienniki i NIGDY problemów niemialem

 

Coś mi się wydaje, że gdybyś NIGDY nie miał problemów z czujnikami to nie musiałbyś kupować kolejnych zamienników.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dopadła mnie ta sama bolączką 4 ikonki świecą jak choinka. Podłożyłem podkładkę pod czujnik,to po przejechaniu 100 metrów wróciły stare i doszła nowa - ciśnienie w oponach. Jutro kupuję nowy czujnik,ale mam pytanie. Skoro przytarło delikatnie stary ,to czy nie przytrze nowy? I co mogło być przyczyną ,że go przytarlo? Czy trzeba coś resetować po założeniu nowego? Wielkie dzięki za podpowiedź.
Opublikowano

Przytarło bo czujnik spuchł a koronka zardzewiała przez co styka się.

Nowy przytrze się ale za 8lat a jak dołożysz podkładkę to za 10lat. :D

Nic nie resetujesz, zakładasz i jeździsz.

Wymiana to 15min roboty.

 

Próbowałem różne, ale najlepiej działa używany oryginał.

 

Ja próbowałem tylko jednego nowego febi i działa też najlepiej . Na pewno nie założyłbym starego, używanego z 9lat lub więcej 16 bo to ori szrot Bmw.


Ale każdy robi jak uważa. :D

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Przytarło bo czujnik spuchł a koronka zardzewiała przez co styka się.

To nie czujniki puchną, tylko materiał pod pierścieniem abs.

Rdza podnosi koronkę a ta ociera o czujnik.

Wymiana samego czujnika pomaga na chwilę, to samo z podkładką.

Wymienia się półoś na wolną od rdzy, albo zbija się koronkę, czyści się materiał pod nią, i nabija nową koronkę.

Ten sam problem jest w np. E90

Opublikowano
:twisted: No i przedwczesna radość. Panowie co jest grane ,po założeniu nowego czujnika ABS w lewy tył i po przejechaniu 1 km wszystko było ok. Dzisiaj wyjechałem do roboty i po 200m choinka wróciła. :mad2: Czy trzeba po założeniu nowego czujnika kasować błędy?
Opublikowano
:twisted: No i przedwczesna radość. Panowie co jest grane ,po założeniu nowego czujnika ABS w lewy tył i po przejechaniu 1 km wszystko było ok. Dzisiaj wyjechałem do roboty i po 200m choinka wróciła. :mad2: Czy trzeba po założeniu nowego czujnika kasować błędy?

 

Piotrek, skasuj błędy i przetestuj, a dopiero potem panikuj :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.