Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

N52B30A, 130.000

 

Na trasie pojawiła się żółta kontrolka silnika, szybko zwolniłem obawiając się za chwilę kontrolki czerwonej oznaczającej padającą pompę wody (mam jeszcze oryginał).

Sprawdziłem temperaturę oleju, jednak ta była w normie 105 st C. Dojechałem normalnie do domu, podłączyłem pod INPE i wczytałem kody błędów :

 

http://imgie.pl/uploads/B%C5%82%C4%99dye90.jpg

 

Błędy wskazują na problem, gdzieś przed katalizatorem czy po prostu sondy przed katem do wymiany?

Po skasowaniu błędów póki co, się jeszcze nie powtórzyły.

 

Sprawdziłem live-data:

 

http://imgie.pl/uploads/pomiary-lamda-e90.jpg

 

Może, ktoś mógłby sprawdzić INPĄ u siebie żeby porównać te wartości.

Znalazłem wątek na forum Z4, gdzie ktoś wrzucił swoje wyniki http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=78775

 

Na dodatek jeszcze w trakcie czytania błędów silnika, auto wywaliło mi błąd żarówki, okazało się, że Mtec V3 od lewego ringa zaczął mrugać :duh:

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak macie 2V to jest to duzo za dozo.

Nie pamietam na 100% ale chyba przy prawidlowej mieszance ma byc 0.6 -0.8 V

Proponuje wam wizyte u elektryka i dokladny pomiar z wypieciem wtyczki

Opublikowano
Jak macie 2V to jest to duzo za dozo.

Nie pamietam na 100% ale chyba przy prawidlowej mieszance ma byc 0.6 -0.8 V

Proponuje wam wizyte u elektryka i dokladny pomiar z wypieciem wtyczki

przecież to sonda szerokopasmowa... tu tak ma być
Opublikowano

Byłem u elektromechanika i sondy są ok. Mierzą złe wartości mieszanki najprawdopodobniej przez cewkę, która powoli pada.

Cewkę podejrzewam bo do tych błędów doszły jeszcze misfire na 4 i 5 cylindrze, nierówna praca silnika oraz to że wszystkie objawy potrafią zniknąć po ponownym uruchomieniu silnika.

Elektromechanik też żadnych przyczyn dla błędów nie mógł znaleźć, zatem zakładam że cewka pada ale jeszcze nie do końca i dopiero po jakimś czasie podaje nieprawidłowe parametry.

 

Teraz po kilku dniach znowu kontrolka silnika znikła i wszystko wróciło do normy, ale wiem że wystarczy go przegonić chwilę po autostradzie aby błąd znowu wyskoczył.

 

Które cewki zapłonowe kupić? wg real.oem są dwa rodzaje cewek BOSCH 12137594936 albo DELPHI 12138616153, z tego co wyczytałem na e90 post była jakaś zmiana tych cewek i nowe wersje pasują tylko z nowymi świecami.

Świece wymieniałem 40tkm więc jeszcze bym ich nie chciał wymieniać.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamien cewki i zobacz czy blad sie przeniesie.

Skoro jest pewne ze sonda jest sprawna i mierzy zle wartosci mieszanki to ja bym sie skupil na ta wlasnie mieszanka

Opublikowano
Ja mam takie cewki https://e-katalog.intercars.com.pl/?lang_id=PL&search=1#/produkty/3132173430130-0_221_504_465-O18451-cewka-zaplonowa.html z tym że one maja pin z boku (musisz sprawdzić gdzie jest u Ciebie). Działają super. Auto odżyło (oryginały tez Bosch ale z przelotem 175k). Co do świec to jakiś cholerny urban legend - miałem te nowe BMW/NGK PLZFR... i jest to shit jakich mało - auto chodziło nierówno, paliło jak głupie, strzelało w wydech. Założyłem Bosche - takie na jakich wyszło https://e-katalog.intercars.com.pl/?lang_id=PL&search=1#/produkty/3021342121340-0_242_236_510-O18451-swieca-zaplonowa.html FR7NPP322 czy jakoś tak i auto na nich i tych cewkach chodzi jak powinno.
Opublikowano

No i póki co autko śmiga, ale będę jeszcze sprawdzał czy błąd się nie powtórzy.

Wymieniłem 3 cewki na których pojawiał się misfire na bosch'e i póki co jest ok.

Przy okazji poszedłem po całości bo wymieniłem odmę, pompę wody z termostatem i małą disę dla świętego spokoju.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Opublikowano

Też tak myślę i też tak zrobię :cool2:

 

marcinmarcin masz jeszcze oryginalną pompę? u mnie po zmianie na Pierburga i termostatu na Mahle wzrosły temperatury oleju i cieczy chłodzącej.

Wcześniej temperatura czynnika nie przekraczała 100st C, a oleju silnika 105st C. Po zmianie mam do 110 st czynnika i do 116st temperaturę oleju :?

 

Jak tylko wystygnie przeprowadzę jeszcze raz procedurę usuwania powietrza z układu, może nie do końca się odpowietrzył.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Opublikowano
mam wszystko jeszcze w oryginale, pompa jest tak zaleziona i termostat że na pewno nie były wymieniane - trzyma do 107 płyn, oleju nie monitoruje tak dokładnie ale pamiętam z Inpa że miał koło 105 jak sprawdzałem
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
To napięcie sond przed katem około 2 v, a za katem okolo 0.8 v sa prawidłowe ? Nie powinna byc sinusoida ? U mnie praktycznie wartosci sie nie zmieniają.....
Opublikowano
To wychodzi że sondy żyje u mnie. Słuchajcie mam problem auto poszarpuje na ciepłym. Trzymam noge na gazie jadę około 50 km i chciałbym przyspieszyć i jest szarpniecie. Na zimnym nie ma nic. Praktycznie od 70 C i sie nasila. Wymieniłem świece,cewki, 2 czujniki wałka i czujnik wału. Dalej to samo. Przepływki nie posiadam tylko czujnik zasysanego powietrza i pokazuje ok. Pomysły ?
Opublikowano
Ciągle gdy robie adaptacje ogolna wraca błąd 2f67 i wyświetla komunikat na desce blad DBC. Sprawdzalem ten blad, oznacza przelacznik sprzęgła. Ja posiadam automat, po skasowaniu błąd nie wraca, do momentu kolejnej adaptacji.... może być powodem szarpniecia przy przyspieszeniu z niskich obrotów ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli błąd nie wraca no to raczej nie. Jaki przebieg? To szarpnięcie jest ze skrzyni czy z silnika? Automaty w N52 nie są najmocniejsze..
Opublikowano
Przebieg około 220 tyś. Szarpniecia jeszcze nie zlokalizowane są. Skrzynia no nie wiem, biegi ładnie zmienia. Na to moje cis od silnika, błędów zero.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć mam podobny błąd, otóż przy hamowaniu silnikiem jedna sonda za katem pokazuje wartości 0.05V.

Silnik N52B25, skrzynia automatyczna, wywala mi co jakiś czas błąd sondy lambda za katem, teraz pytanie czy to katalizator siadł czy sonda pada?

Sondy przed sondami pokazują okolice 2V, druga sonda za katem 0.7-0.8V.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i pewnie żre olej :) standard w n52b25, jeśli trafiłem, to kat już najpewniej wyzionął ducha :cool2:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najpierw zajmij się poborem, katy zawsze warto ogarnąć

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.