Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako, że jest to mój pierwszy post to witam wszystkich!

 

Ostatnie kilka dni wertowałem podobne tematy i znalazłem podobne problemy ale ciągle nie mam rozwiązania a jako, że nie chce "reaktywować" tematu sprzed kilku lat zdecydowałem się założyć nowy dlatego proszę o nie atakowanie mnie słowami o wyszukiwarce ;)

 

Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją e46 320i 150km 1998. Samochód łapał dużo lewego powietrza więc wymieniona została odma i wyeliminowane inne nieszczelności w całej instalacji. W ostatnim czasie wymieniałem też świece i fajki. Od kilku dni mam takie oto problemy:

-samochód początkowo wpadał w wibracje na wolnych obrotach, czuć było drżenie silnika przenoszone na karoserię, a zwłaszcza lewą stronę (otwartymi drzwiami od strony kierowcy zwyczajnie telepało)

-wibracje nie pojawiały się zawsze, jednak z czasem coraz częściej i oprócz nich zaczęły falować obroty aż do gaśnięcia silnika

-za radą kolegi zresetowałem kompa poprzez zwarcie klem i przez 5 km beta jeździła normalnie, jednak po pokonaniu tej odległości problemy wróciły a dodatkowo zapaliła się kontrolka EML i auto przeszło w tryb awaryjny (po paru minutach kontrolka zgasła ale problemy wibracji i falowania nie ustały)

 

Piszę tutaj jako, że mam już dość pseudomechaników, którzy wymieniają wszystko co wskoczy na kompie i zdzierają po kieszeni ile wlezie. Dzisiaj udało mi się podłączyć auto pod inpe i wyskoczyło mi 10 błędów. Nie miałem pomysłu jak je skopiować więc wrzuciłem skany do albumu google -> https://goo.gl/photos/dPS36ZNTtWY5pvpN7

 

Moje pytanie brzmi czy takie objawy może dawać uszkodzona przepustnica czy to raczej niemożliwe? Ewentualnie ma ktoś pomysł w czym może być problem? Z góry dziękuję za każdą odpowiedź :)

Opublikowano

Masz wypadanie zapłonu cylinder 4 ,5 i 6 ,oraz błąd czujnik wałka rozrządu,to te o większych priorytetach.

Wyobraź sobie kolego,że nikomu nie jest łatwo znaleźć przyczynę,jeśli samochód,ma świece po np 30 kkm,nieszczelności w dolocie,

odmie,popękane fajki itp,oraz 10 błędów

W pierwszej kolejności trzeba to naprawić,a jeśli to nie pomoże to dopiero szukać przyczyny.

 

Wracając do pytania,przepustnica nie będzie dawać takich objawów.

Nie masz ładowanie ,napięcie akumulatora 11,8V na wolnych obrotach

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź!

Problem w tym, że tych błędów nie było przed wymianą świec (niecały miesiąc temu) ani tuż po. Czujnik wałka rozrządu wymieniany był ze 3 miesiące temu przy okazji remontu dolotu. Mam w sobie dużo zrozumienia dla mechaników ale sam jestem zupełnym laikiem i chwilami wydaje mi się, że lepiej zacząć samemu trochę ogarniać, żeby mniej więcej wiedzieć czy nie jest się oszukiwanym. Dlatego poprosiłem was o opinie ;)

 

Dobrze myślę, że brak ładowania na wolnych obrotach może wynikać z awarii regulatora napięcia czy szerzej alternatora i może mieć to wpływ na te falujące obroty?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Tak czy inaczej to zrób porządek z ładowaniem. Przyczyn może być kilka , np. regulator napięcia, szczotki, komutator, okablowanie itd. Przy okazji sprawdzić klemy i masę.

Przy wymianie czujników należy się wystrzegać zamienników.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.