Skocz do zawartości

E39 535 BC abstrakcyjne spalanie, nie działa zegarek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

W końcu zabrałem się za pierdółki, które od dawna męczyły mnie w moim e39 :)

Posiadam zegary z dużym wyświetlaczem i dwoma przyciskami, manetka BC, radio ori kaseciak bez przycisku BC, za to z przyciskami: zegarek, +/- oraz set.

Wygląda to tak, że przycisk BC przełącza normalnie funkcje, jednak w miejscu cons1 i cons2 pokazuje się abstrakcyjna liczba typu 39,5l - po resecie zegarów zeruje się i powoli rośnie znów do tej wartości. W miejscu zegarka "--:--" no i data też nieprawidłowa. Po duszeniu przycisków na radiu nic kompletnie się nie dzieje.

Spalanie w testach 4 i 5 pokazuje prawidłowe, więc skąd BC pobiera sobie dane? Samo radio ma jako taką komunikację z zegarami, bo wyświetla stacje radiowe itp.

Gdzie szukać problemów?

Może to być fizyczny problem z komunikacją, czy może kwestia kodowania?

Dysponuję NCS Expertem i Inpą.

Pozdrawiam!

 

Edit: Mała poprawka, po wczorajszym resecie cons1 i cons2 mam 28,9l, wg testu 5 jest to 18,6l

 

Edit2: Połączyłem sie z modułem IKE i przeglądając plik fsw_psw natknąłem się na parametr ZYLINDER_ZAHL 6_zylinder. Zmieniłem na 8_cylinder, przejechałem się i spalanie chyba pokazuje jak trzeba (po 5km ok 16l/100km).

Pozostaje kwestia zegarka, może trzeba go gdzieś też aktywować?

Opublikowano

Dokładnie tak, z tym, że wcześniej, to spalanie stało cały czas na 39,5 l/100km odkąd mam ten samochód, nawet po wielu resetach i tak dochodziło do tej wartości.

Po zmianie w IKE z 6 na 8 cylindrów jest tak jak być powinno, spalanie zeszło do ok 18 litrów i tak sie utrzymuje na razie na krótkich przejazdach :) Ekonomizer zaczął pokazywać realne wartości, bo wcześniej nie mogłem zejść na nim poniżej 14 litrów przy równej jeździe :)

 

Zacząłem drążyć temat w NCS dlaczego było ustawione te 6 cylindrów i doszedłem do tego, że licznik był wymieniany. Był przy tym zakodowany, ale nie do końca dobrze, bo zostało kilka baboli: To co już zmieniłem, czyli liczba cylindrów, Vin w liczniku zgadza sie tylko 7 ostatnich znaków, po vinie jest literka H (w EWS literka A, tak powinno być?), przebieg różni sie o 10km pomiędzy EWS, a IKE, nr SA na szczęście zgodny.

 

Zauważyłem też, że stacje i nr cd pokazują się na liczniku tylko przy zmianie z kierownicy, gdy zmieniam na panelu radia to na liczniku pustka - chyba tak nie powinno być?

 

W dodatku nie mogę skasować spalania i średniej prędkości przez przyciśnięcie BC na manetce, tylko przez menu testów.

Poza tym nie działa reszta opcji dist, time, data, stop itp.

 

Czy dobrze myślę, że powinienem w liczniku zakodować radio i/lub zakodować radio?

Wie ktoś za co odpowiada parametr BC_CODE_AKTIV (u mnie jest na nicht, a nie chce bezmyślnie, na pałe dawać aktiv gdzie sie da, żeby nie było potem płaczu :) )?

 

W tym tyg mam zamiar nabyć PA Soft

Opublikowano

Problem z zegarkiem również został rozwiązany :)

Wystarczyło zmienić w IKE tryb komunikacji z resztą systemów, na integracje z radiem i na radiu pojawił się zegarek :D

Równocześnie w menu BC zostały tylko opcje: cons, range i speed :)

Brakuje mi trochę dwóch niezależnych wskazań średniego zużycia paliwa :( Ale wcześniej i tak nie mogłem ich kasować inaczej, niż przez reset zegarów :)

Jutro w trasie sprawdzę, czy teraz działa kasowanie przy pomocy przycisku BC :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.