Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W tamtym tygodniu naprawiałem łączenie pompy wspomagania z gumowym wężem, które podobno często w tym modelu cieknie. Przyciąłem wężyk, założyłem nowy oryginalny klips, całą pompę wyczyściłem z zewnątrz porządnie. Alternator wyciągnąłem i również wyczyściłem z wierzchu bo był uwalony olejem z pompy. W trakcie demontażu rozpadł mi się eletrozawór ciśnienia od EGR. Kiedyś był rozebrany i czyszczony. Poprostu opaska się ześlizgnęła i elektrozawór został w dwóch częściach. Wyczyściłem jeszcze raz (choć był czysty) założyłem, poskładałem do kupy i auto odpaliło a po 2 sekundach zgasło. Dodatkowo z okolic kolektora wydechowego pojawiał się lekki dym. Tak się działo za każdym razem. Po odłączeniu wężyka od EGR auto przestało gasnąć. Po podłączeniu spowrotem momentalnie gasł. Pomyślałem, że pewnie elektrozawór, więc rozebrałem i złożyłem spowrotem. Auto nie gasło i odpalało bez problemu. Niestety przy pierwszym ruszeniu pojawił się problem. Auto straciło całą moc. Gaz, 2000obr a on powoli się wlecze. Z czasem się rozpędzi i jakoś idzie. Przy 2000-3000obr słychać chyba turbinę, przy odpuszczeniu gazu jakby chwilowe syczenie (odcięcie). Poczytałem żeby odłączyć przepływkę i sprawdzić czy straci moc gdyż wtedy oznaczało by to jej awarię. Trochę mało logiczne w mojej sytuacji by stracił moc jeszcze bardziej ale nic mi nie zostało. Po odpięciu wtyczki auto odżyło. Ma moc i chyba nie kopci tak bardzo po mocniejszym dodaniu gazu. Dodam, że samą przepływkę wyczyściłem specjalnym do tego środkiem jakiś czas temu gdy auto jeszcze jeździło prawidłowo.

 

Dodatkowo 2 tygodnie wcześniej wymieniałem pompę wody (straszne luzy były i ciekła). Po skręceniu wszystkiego był zapach spalin w kabinie i okopcone okolice turbiny w górę. Względnie wzrokowo widać było, że jakoś ucieka z okolic górnej śrubki łączenia chłodnicy egr z kolektorem wydechowym. Wykręciłem i okazało się że gwint jest lekko zjechany na końcu śruby. Skręciłem spowrotem mając pewność że rura chłodnicy egr dobrze weszła w kolektor. Od tego czasu zapach spalin znikł i nie widać już żadnych dymków. Prawdopodobnie po wymianie pompy wody zacząłem troszkę bardziej słyszeć jakby turbine przy 2000-2500obr. Znaczy dźwięk ten był bardziej słyszalny niż wcześniej. Podczas wymiany pompy wody sprawdzałem luz na turbo i jest leciutki lewo-prawo ale żadnego wzdłóżnego. Przy wymianie pompy wymieniłem oba paski gdyż ten od kompresora był popękany a oba miały kontakt z płynem chłodniczym uciekającym z pompy wody.

 

Żeby było ciekawiej miesiąc temu auto nie chciało wogóle odpalać. Na początku wystarczyło drugi raz zakręcić i odpalił. Po czasie przestał kompletnie. Kręcił ale nie odpalał. Na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Błędy były dwa: 4332 - rail pressure valve, 4B90 - rail pressure monitoring at engine-start. Wymieniłem pompę paliwa progową bo jej nie słyszałem już. Auto odpaliło więc starą wywaliłem. Dwa dni później auto znów nie odpalało i znów pompki nie było słychać. Stara zdaje się, że nie była oryginalna i tak a nowa (oryginalna używka) chodziła ciszej zaraz po wymianie. Pomagał jedynie Easy Start (chyba plakiem to w PL nazywacie). Psikałem go we wlocie powietrza tuż przed filtrem powietrza (mam nadzieję, że to tam się go docelowo wpsikuje). Czy możliwe, że to filtr powietrza byłby do wymiany teraz? Po głębszym przeszukaniu forum postawiłem na regulator ciśnienia paliwa a później na czujnik położenia wału korbowego gdyż był on zaolejony również wewnątrz wtyczki. Po wymianie samego czujnika auto odpaliło. Okazało się w dodatku, że któryś z poprzednich właścicieli zamontował czujnik z innym numerem i innego modelu. Ponadto silnik był mokry w okolicach turbo i kompresora klimatyzacji. W samej turbinie ciut oleju ale to norma. Nie widziałem, żeby uciekał on przez turbine od frontu. Po głębszy oględzinach wygląda jakby od spodu pompki podciśnienia lub korka wlewu oleju. Okolice korka miałem lekko mokre od dłuższego czasu już a nie widziałem żeby olej z tamtąd jakoś szedł w dół do pompki. Dziwiła mnie więc ilość oleju nad turbo, w tylnej jego połowie i kompresorze klimatyzacji a także całym spodzie silnika. Wymieniłem więc odmę mimo że miała separator zamiast filterka ale na taką samą.

 

To taki zbiór rzeczy, które działy się z autem na przestrzeni ostatniego miesiaca. Wierzcie mi lub nie ale staram się o niego dbać jak najlepiej. Nie cierpię jak coś gdzieś cieknie czy jest brudne i staram sie wszystkiemu zapobiegać wcześniej. Niestety im bardziej o niego dbam ostatnio tym gorzej mi sie odpłaca. Mechanik jeszcze poradził wymianę elektrozaworku ale to nic nie dało. Zamiana jednego z drugim również. Egr działa normalnie. Na inpie chyba wszystko wygląda w miare normalnie choć do końca nie wiem jak ją odczytywać. Mogę coś odczytać jak potrzeba konkretnego do zlokalizowania problemu. Z błędów natomiast tylko ten od MAF sensor (przepływka).

 

Dziękuję z góry za wskazówki bo już nie wiem co jeszcze sprawdzić

 

BMW E46 320d M47N (M47TU?) automat 2002r, anglik. Usunięte klapki zawirowań kolektora 3 lata temu. Co roku w październiku zaraz przed przeglądem wymiana wszystkich filtrów MANN i oleju Mobil 1 0W-40.

Opublikowano

nie czytalem calego tematu bo przesadziles z nadmiarem informacji.

ale jak nie ma mocy a jezdzi normalnie i odpala normalnie to problem lezy w powietrzu.

albo w jego ilosci albo w jego kalkulacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz błąd przepływomierza, po odpięciu czujesz poprawę, więc przyczyna znaleziona. Dla potwierdzenia wejdź w zakładkę nominal/actual i nagraj test z pedałem gazu w podłodze na 4 lub nawet 5 biegu od 2000 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tutaj filmik, który nagrałem wczoraj przed Twoim pytaniem ale już mi się wydaje, że przepływka mierzy mniej. Czy to oznacza awarię przepływki, czy może być zabrudzona bo jednak mierzy, czy w jakiś sposób dostaje mało powietrza mimo wszystko. Pewnie postawicie na przepływkę ale w jaki sposób ona mogła paść bez dotykania jej i nie odpalania auta w ciągu dwóch dni? Bardziej stawiałbym na coś co było ruszane w tym czasie. Jeszcze obstawiam rure intercooler-egr bo ją przesuwałem w lewo by mieć dostęp do alternatora. Nie wykręcałem jej całkowicie ale może się dziura zrobiła. Może ten easy start zapchać filtr powietrza albo zabrudzić przepływkę?

 

 

Ten film był nagrany wczoraj na odcinku ok.300-400m w tę i spowrotem z maks. 3500-4000obr. (progi zwalniające więc gaz, hamulec, gaz, hamulec.)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź tą rurę i nagraj film jak napisałem, bo na tym niewiele widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

 

Rury sprawdzone i wyglądają ok. Podejrzewam jeszcze intercooler bo się pocił i choć jakiś czas temu był czyszczony to wiedziałem, że nowy wkrótce musi iść bo nie wyglądał za ciekawie a teraz widzę, że leciutko znów się poci. Przepływka używana jutro ma być to zobaczymy. Z filmu wnioskuję, że turbo jak najbardziej sprawne tylko przepływka za mało mierzy. Problem zawsze z mocą jest od dołu przy ruszaniu, po załączeniu się turbiny już idzie lepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby wykluczyć zawór egr możesz odpiąć od niego przewód podciśnienia i zaślepić go śrubką.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zaślepiałem egr wczoraj i to nic nie zmieniło a podciśnienie było.

 

Dziś przyszła przepływka i po wymianie odzyskało moc :mrgreen:

 

Pytanie mi tylko pozostaje jedno: wszyscy twierdzą, że ślady oleju w turbo i intercoolerze to norma. Pytanie ile tego oleju to norma a ile to za dużo? Czy jak skapnie troche to ok a jak się leje to dużo? Poza tym czy ślady oleju w tej rurce pod filtrem powietrza co idzie również do turbo są akceptowalne? Odma wymieniona a i poprzednia raczej sprawna była a tam nadal po przejechaniu palcem mokro.

 

Dzięki maniek21112 za pomoc :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest tak jak opisałeś, dopóki nie wylewa się olej z dolotu to jest ok, śladowe ilości czy kilka kropel to norma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, pacient e46 320d 150km

Być może ktoś zerknie na filmik i powie cokolwiek?

Też mam problem z mocą a czarnym dymem. auto bardziej się muli na 1-ym i 2-im biegu w obrotach 2500-3500

i w tym przedziale puszcza czarny dym,pożniej jedzie normalnie. na 3-iem biegu przy 2000 i butem w podłogę

rozpędza sie równo, czuć moc. Przepływkę odpinałem nie za bardzo czuję różnicę.

https://youtu.be/c6VT9a0dxB4

 

Z góry dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbina przeładowuje i to konkretnie 0,7 bar :o długo ona tego nie wytrzyma, masz sterowaną podciśnieniowo czy elektronicznie? Egr zaślepiony?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Turbina przeładowuje i to konkretnie 0,7 bar :o długo ona tego nie wytrzyma, masz sterowaną podciśnieniowo czy elektronicznie? Egr zaślepiony?

 

 

Też tak zauważyłem ale nie jestem profi z INPA, węc zapytałem.

EGR zaślepiony, turbo od podciśnienia. Pytanie jak to mogło stać?

Przez 3 lata jeżdżę tym samochodem i było git. Zakupiłem

Od pierwszego właściciela z niemiec, poprzedni właściciel wymieniał

turbo na nowe Garret koszt 1150€ i tak jeżdżę od końca 2014 a tu nagłe przez miesiąc brak mocy.

Proszę o pomóc, co z tym zrobić, sztangę sterowania regulować? Czy może być to spowodowanę elektroniką? czyjnikami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Egr masz zaślepiony to spokojnie możesz zamienić przetworniki ciśnienia i zobacz jak będzie na drugim, jak tak samo to zostaje turbina.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ok, spróbuję, jeżeli nie pomoże, to dźwignią gruszki do regulacji? Czy może być problem ze zmienną geometrią lub jeszcze coś?
Opublikowano
Narazie nic nie ruszaj i zamień zaworki tak jak maniek radzi później zobaczymy efekty i będziemy dumac co dalej jak nie będzie zmian.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
hejka sorry ze tutaj ale nie bede fora zasmiecał takie pytanko tarcze i klocki TRW dobre są? klocki tej firmy są miekkie czy twrade i szybciej zuzywaja sie tarcze czy klocek ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie teraz zaśmiecasz ten temat :8) klocki trw są dość miękkie, więc mocno pylą, jak chcesz twarde i czystą felgę to np. ate ceramic. Sprawdzony zwykły zestaw na moim przykładzie to tarcze jurid i klocki texar.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdzałes kompresję?

 

 

Narazie nie. Na tą chwile wiadomo że przeładowuje turbo, przynajmniej z INPA.

Dalej zobaczymy. Jutro zamienię przetworniki i zobaczę. Jakbym pompowało w przedziale a nie było mocy, to bym grzebał gdzie indziej. Przecież silnik jeszcze młody jak na te lata produkcji 312000 i wierze w to że oryginalny przebieg.

Opublikowano

Podmieniłem zaworki ( przetworniki ciśnienia ) i autko odrazu Podmieniłem zaworki ( przetworniki ciśnienia ) i autko odrazu odzyskało moc, nie sprawdzałem czy dymi ale tak mnie już podoba :))).

Tak było wczesniej https://youtu.be/c6VT9a0dxB4, po wymianie przetwornika już jest inaczej https://youtu.be/QQQpjwjiwt0

Ale i tak chyba trochę przeładowuję ??? Być może wymienić przetwornik na nowy i będzie jeszcze lepiej ?

Dzięki za poradę ale temat jeszcze nie zamykam, po śmiga kilka dni, zobacze jak będzie dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez porównania, zdecydowanie lepiej :cool2: takie przeładowanie nie jet już tak groźne, mimo wszystko warto kupić jeden nowy, z tym, że ja osobiście nie wierzę w oryginalność pierburgów z alledrogo za ok 130,- a co za tym idzie ich poprawną pracę (w hurtowni koszt x2).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.