Skocz do zawartości

Oczyszczanie chłodnicy 750 v12 - wykończe sie na bank :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam po długiej przerwie..

 

Nie bede sie za bardzo rozpisywał, ze kłopoty z chłodzeniem, ble, ble.. Obydwie uszczelki pod głowicami ok na 100%,nowy termostat, nowe visko, pompa sprawdzona, układ odpowietrzony (ale na wodzie destylowanej), z tego co wyszukałaem na forum jest to bez znaczenia do testów tym bardziej. Temp poza środkiem, jak stoje w korku to temp zbliża sie do kreski pomiędzy środkową a czerwoną. Jak jade na trasie jest :prawie ok ale jak tylko "depnę" wzrasta doscy sporo, a po jakimś czasie znowu spada.Zostaje mi jeszcze tylko drożność chłodnicy.Chce ją zdemontować i oczyścić. Znacie jakiś "złoty środek" na odkamienienie chłodnicy?? Jest nietypowa i cieżką taką znaleźć i dla tego chce ją wyczyścić jeśli jest taka opcja.

Z góry dzieki

 

 

 

P.S. Jeśli temat był na forum to bede wdzięczny za link (i prosze wywalić mój wątek) niestety mnie nie udało sie namierzyć...

Edytowane przez Edos

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
dziwna sprawa ale ja bym mimo wszystko wymienił bo nigdy do końca nie bedziesz pewien czy dobże wyczyściłeś jak będzie dalej to samo a taką chłodnice powinieneś dostać za max 300zł
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Kurde.. juz jedną kupiłem (rok temu) i są efekty. Moja poprzednia przeciekała. Boje sie kupić znowu "wynalazek używany" a nowa - ehh.. wole nie myśleć.. Ponoć są jakieś niezłe specyfiki do takich operacji ale może macie z tym jeskieś doświadczenie??

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Środek do odkamieniania czajników, wszystkie części w chłodnicy są odporne na jego działanie. I jeszcze jedno jeżeli kiedykolwiek myłeś samochód myjką ciśnieniową zobacz czy jest prześwit pomiędzy lamelkami. A visko nawet jeżeli nowe ze sklepu to wcale nie znaczy że sprawne, miałem podobny problem z nowym. Panowie w firmach spedycyjnych mają w .... gdzieś oznakowania kartonów. Jeżeli troszkę poleżało nie tak to nie będzie działać prawidłowo.

pawel

Opublikowano
Środek do odkamieniania czajników, wszystkie części w chłodnicy są odporne na jego działanie. I jeszcze jedno jeżeli kiedykolwiek myłeś samochód myjką ciśnieniową zobacz czy jest prześwit pomiędzy lamelkami. A visko nawet jeżeli nowe ze sklepu to wcale nie znaczy że sprawne, miałem podobny problem z nowym. Panowie w firmach spedycyjnych mają w .... gdzieś oznakowania kartonów. Jeżeli troszkę poleżało nie tak to nie będzie działać prawidłowo.

pawel

 

hymm.. ale jak go zastosować? W czajniku sie go chyba gotuje jakiś czas.. wsypać i "polatać" Ile go wsypać? Jaki konkretnie? Jak zastosować? :)

Płynu o ile pamiętam w układ wchodzi albo 11l albo ... oj, nie pamitam 14 l?

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
najlepij zrób tak wymontuj połóż isprawdź ile wejdzie do niej wody jeżeli jakaś mała ilość to lipa prubuj plukać ajeżeli z 3 litry to jest git i szukaj coś innego a srodki do czyszczenia kupisz w motoryzacyjnym albo ludwik do garów szlałf z wodą bieżącą i heja
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Tylko że sprawdzenie samej pojemności jeszcze o niczym nie świadczy. Obieg wody przez chłdnicę może być zbyt mały i niekoniecznie musi być zapchana na amen. A co do odkamieniaczy trzeba sprawdzić na opakowaniu. A jak się boisz to woda z octem bez gotowania łyżka stołowa na litr. W ten sposób czyściłem zakamienione grzalki w ogrz. do wody.
Opublikowano

a czy o chłodnice oleju skrzyni biegów nie musze sie martwić? Jest wmontowana w chłodnice cieczy chłodzącej..

 

 

 

 

 

]

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Do czyszczenia chłodnicy całkiem niezłe środki ma STP. Chłodnicy nie wyjmuje się, tylko czyści w samochodzie (razem z całym układem).

 

Co do octu, to płukałem nim kiedyś chłodnicę w Polonezie i działał bardzo skutecznie. Tak skutecznie, że od jego oparów zeszła mi farba z chłodnicy, ale ja wlewałem nie kilka łyżek octu, tylko kilka BUTELEK octu na cały układ.

 

Nie odważyłbym się jednak zastosować tego patentu w BMW.

 

Jeżeli miałeś kiedyś jakieś przecieki z ukł chłodzenia i wlałeś "cudowne uszczelniacze" ze stacji benzynowych (nie istotne jakiej firmy), to możesz już szukać nowej chłodnicy, bo tego syfu nie wypłucze nawet 100% roztwór octu.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Cieżko mi powiedzieć czy były tam jakieś specyfiki (ja nie używam takich tematów)

Zaopatrzyłem sie w cos takiego

 

http://www.upromex.com.pl/catalog/index.html?ownerID=14&catID=33#

 

I oni tu piszą tak:

 

1. Spuścić płyn z chłodnicy, przepłukać i napełnić do połowy wodą,Wlać zawartość butelki i dopełnić do normalnego poziomu

- ja mam naczynko a nie wlew płynu bezpośrednio do chłodnicy

 

2. Pozostawić Speedflush w układzie na 35-50 km. jazdy lub rozgrzać silnik i pozostawić na podwyższonych obrotach przez ok. 10 min.

 

3. Po ochłodzeniu spuścic płyn z chłodnicy, przepłukać i napełnić ponownie

 

4. W pojazdach gdzie nie można spuścic płynu z grzejnika ????? ( nie wiem o co loto?? radzimy napełnić ponownie wodą, włączyć silnik z grzejnikiem na "gorące", aż do zagrzania się silnika, spuścić płyn a następnie dodać nowy

 

Czy ja moge u siebie spuścić płyn z grzejnikia?? czy to chodzi o nagrzewnice??

 

Co o tym sądzicie?

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Oczywiście że możesz spuścić płyn z nagrzewnicy, ustawiasz temp. na full i po sprawie. Co do środków czyszczących układ chłodzenia polecam co następuje:

 

Radiator flush z Valvoline, CRC10330110 z CRC, AS 107 z Prestone.

Wszystkie do nabycia w Inter Carsie. Ja osobiście używam tego pierwszego, przed każdą wymianą płynu chłodzącego ( ostrozności nigdy za wiele :mrgreen: ).

 

Ewentualnie tu masz używaną chłodnicę za 110 zł: http://www.allegro.pl/item115494082_chlodnica_bmw_e32_730_735_750_oryginal.html

Opublikowano

Uuu.. właśnie napisałem do gościa od chłodnicy :)

 

Czyli:

odłączam wąż dolny, zlewam troche płynu, dolewam specyfik, uzupełniam wodą i jazda 40 km. Zlewam całość jak ostygnie, zalewam płynem i po ptokach, si??

 

Czy syf bedzie widoczny?? Bede widział czy sie oczyściła czy to sie tak rozpuści,ze nie bedzie widoczny kamień?

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano (edytowane)
Po pierwsze nic nie odczepiasz, bo chłodnica w E32 ma korek spustowy ( na spodzie chłodnicy po lewej stronie - od strony kierowcy, taki plastikowy na klucz nr 13, wkręcany pod kątem 45 stopni), po drugie wiem że piszą na opakowaniach żeby zlać trochę płynu dolac specyfik i uzupełnić wodą ale ja preferuję całkowite spuszczenie płynu i napełnienie wodą destylowaną ze specyfikiem ( ponieważ woda jest przeźroczysta w odróżnieniu od płynu i po operacji mam podgląd po kolorze wody co za syfy były w układzie). A stary płyn tak i tak musiałbyś wylać więc żadnej straty nie ma. A cały rozpuszczony syf jak najbardziej będzie widoczny. Edytowane przez Wojtek750
Opublikowano

tak tez uczynie :)

 

Dzieki Wielkie :)

Zobaczymy co z tego wyjdzie

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witaj

 

Po całym zabiegu - może się okazać , że chłodnica się tak dobrze oczyści , że będzie cieknąć .

 

Kamień który dotąd był wrogie czasami jest sprzymierzeńcem i zatyka drobne nieczczelności .

Zanim rozpoczniesz akcję - znajdź sobie warsztat gdzie łatają chłodnice albo najlepiej niech całą akcję oni Ci przeprowadzą .

 

 

Pozdro

Mario

Opublikowano

No to jestem lekko załatwiony. - zgłupiałem

 

Z układu wyleciał jakiś lekko brązowy syf ale czy to kaaamień??

Wiec:

 

- Uszczelki pod głowicami ok (zero oleju w wodzie, zero wody w opleju,

wody nie ubywa, auto chodzi elegancko,ciśnienia na tłokach ok)

 

- Pompa wodna nowa, termostat nowy, układ odpowietrzony (chyba ze 2

godziny odpowietrzalem- dla pewności)

 

- Układ drożny, chłodnica wymyta i wypłukana,

 

- Visko jeszcze ostatecznie podpada mi lekko ale wyjue jak F-16 wiec chyba

dziala ale po wyłaczeniu silnika sie nie jest zblokowane (wiem,ze nie

powinno bvyć na 100% zablokowane ale nie za ciasno chodzi)

 

A temp. jak wariowała tak wariuje. Nie jest to wina wskaźnika bo jak gasze auto to pod maske sie nie zbliżać(wszystko gotowe to rozsadzenia). Korki- to samo, i jazda na trasie to samo, przy przyspieszeniu albo przy jeździe pod góre temp rośnie.. Luudzie pomocy!! :(

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Układ cały gorący, chłodnica i wszystkie węże.. Przewalone całe forum, wszystkie porady wykonane i nic :(

 

Do "robertbmw" czytałem Twoje porady i tylko jedno mnie martwi. Z tego małego otworka w korku wlewu nie leci płyn - ale ja nie mam wlewu przy chłodnicy, mam naczynko - ale to na bank wiesz..

 

CO robic dalej??

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Cały czas stawiam na te elementy,które są nowe. Nowe wcale nie znaczy idealne. Najpierw visco a potem termostat. Już raz wymieniałem fabrycznie nowe visco ze sklepu. W moim przypadku z reklamacją żadnych problemów nie było.

Powodzenia

Opublikowano

Napisałeś że z małego otworka pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego nie leci płyn chłodzący i być może tu jest właśnie przyczyna; sprawdź drożność przewodu odpowietrzającego chłodnicę, to taki cienki gumowy prowadzi od chłodnicy lewym błotnikiem do zbiorniczka wyrównawczego.

Po za tym zobacz jeszcze jak wygląda radiator w tej Twojej chłodnicy; czy nie jest zapchany jakimiś śmieciami, owadami itp, lub pogięty, wykruszone żebra i takie tam.

Opublikowano
Sprawdzalem radiator. Czysty. Węzyk to samo.. przepływ elegancki

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Napisałeś, że po nagrzaniu się silnika bardzo wzrasta Ci ciśnienie w układzie chłodzenia "Nie jest to wina wskaźnika bo jak gasze auto to pod maske sie nie zbliżać(wszystko gotowe to rozsadzenia)".

 

Napisałeś też, że "Uszczelki pod głowicami ok (zero oleju w wodzie, zero wody w opleju, wody nie ubywa, auto chodzi elegancko,ciśnienia na tłokach ok)".

 

To, że nie ubywa wody z układu, nie miesza się ona z olejem, olej z wodą, nie znaczy wcale, że głowica/uszczelka pod głowicą jest O.K.

 

Nie brałeś pod uwagę sytuacji, kiedy po prostu kompresja idzie Ci do wody i tworzy korki powietrzne? Wymienione przez Ciebie objawy nie wykluczają takiej sytuacji.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Wiem Buba ale nie dzieje sie nic złego z wodą to znaczy nie bombluje jak korek odkręce itp. Dziś po wczorajszysz eksperymentach chyba powoli zaczyna być git. W upale z klimą mam wskazówke lekko poza połową lekko- minimalnie tyle,ze długo nie jechałem.. Ehh... moze wreszcie..

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
Zapata i jak dobrze jest ? - miałeś ostre boje :|

Idealnie nie jest. Coraz bardziej obstaje,ze to jestnak visko. Temp. sobie "lata" między środkiem a 3/4 .. Ehh.. chyba juz jestem skazany na kłopoty z chłodzeniem .. ale i tak kocham to auto.. :)

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.