Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie, niedawno kupiłem swoje pierwsze BMW, E90 325i 2005. Auto rozgrzane, dość mocno dymi przy ok 4000 obrotów i powyżej. Poniżej nie dymi wcale. Dym ma kolor niebieskawy. Niestety nie mam porównania i nie wiem czy ma odpowiednią moc jak na 218KM, ale powyżej 3000 obrotow raczej dobrze się zbiera. Silnik odpala dobrze, pracuje równo, wkręca się na obroty bardzo dobrze. Komputer nie wykazał żadnych błędów na silniku.

 

Czy po tych objawach da się stwierdzić mniej więcej co może się dziać? Czy to zużycie tłoków i cylindrów, czy może to być coś innego? Ile może kosztować ewentualny remont takiego silnika? Czy mogę go w takim stanie użytkować?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

 

Przejechałem się trochę dalej, trasa ok 150 km, rozpędziłem się do 210 km/h, więcej nie chciał (jak na 200 koni to on słabo jedzie jednak, trochę muli) i zapaliła się pomarańczowa kontrolka od układu wydechowego (albo katalizatora?), samochód zaczął trochę szarpać jak bym jechał po nierównościach, takich jak czasami są pod światłami na drodze. Zwolniłem zatrzymałem się na 15 min i dalej było ok, ale już oczywiście jechałem wolniej. Na drugi dzień po trasie ok 10 km zapaliła się kontrolka od poziomu oleju, dolałem pół litra 5W40, potem znowu trasa 150 km (jazda spokojna, czasem na chwile do 140 km/h) i po niej znowu kontrolka od oleju.

Dodam jeszcze, że po nawet niedługiej (10km), spokojnej trasie z pod otwartego korka oleju trochę się dymi.

W silniku wymieniana była niedawno odma.

Dziś lub jutro jadę na wymianę oleju, ale nie wiem czy jest teraz sens, czy od razu jakiś remont.

 

To już wygląda nieciekawie, czeka mnie poważniejszy remont niż uszczelniacze?

Opublikowano
Mam podobnie w 320i. Auto zaczęło dymić po wymianie oleju. Zalałem syntetyk Valvoline 5w40, wcześniej też jeździł na syntetyku ale to była pierwsza wymiana oleju za mojej kadencji tego samochodu. Jedyne co zauważyłem to ten Valvoline nie spełnia normy BMW LL-01 i LL-04. Nie wiem czy to może mieć wpływ na to dymienie? Ktoś może doradzić? Teraz chce wymienić na syntetyk spełniający te normy i wcześniej zrobić płukanke silnika.
Opublikowano

Po prostu wcześniej w samochodzie miałeś użytego motodoktora czy innego tego typu specyfiku. Po wymianie oleju wyszły wszystkie mankamenty..

W obu przypadkach prawdopodobnie uszczelniacze do roboty, a czy coś więcej to ciężko określić.

Niestety ale do tanich napraw to nie będzie należeć.

Opublikowano
Ja stwierdziłem, że zamiast od razu rozbierać silnik wleję specyfik Liqui Moly na uszczelniacze, bo lepiej wydać 40zł niż 2k, niestety to nie pomogło.. Zrobię jeszcze tą płukankę i wymienię na odpowiedni olej ze wskazaną specyfikacją i wtedy podejmę dycyzję co dalej.
Opublikowano
Dowiadywałem się o cenę remontu silnika w serwisie Auto Mot w Warszawie na ul. Grochowskiej, będzie to prawdopodobnie 5 do 7 tysięcy. Chyba się zdecyduję, licznikowo mam przebieg 250.000 km, auto już słabo ciągnie.
Opublikowano
To jakaś 1/5 wartość całego samochodu - przynajmniej w moim przypadku, na pewno nie szarpnę się na taki wydatek. Jeżeli zdecydujesz się na naprawę to daj znać co było faktyczną przyczyną problemu.
Opublikowano

Jeśli silnik osłabł, kopci od pewnych obrotów, czyli pod obciążeniem, to znak, że jest coś nie tak z pierścieniami a nie z uszczleniacami.

Jest opcja, że pierścienie są zapiecze w rowkach albo silnik jest już na wykończeniu np. po przegrzaniu. Tak czy inaczej trzeba go rozebrać żeby określić stopień zużycia. Kompresja była chociaż mierzona?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest opcja, że pierścienie są zapiecze w rowkach

Jeli tak jest to plukanka rozwiaze ten problem a nastepnie olejowa pruba kompresji i juz wiadomo czy piercionki sa ok.

Opublikowano
Dowiadywałem się o cenę remontu silnika w serwisie Auto Mot w Warszawie na ul. Grochowskiej, będzie to prawdopodobnie 5 do 7 tysięcy. Chyba się zdecyduję, licznikowo mam przebieg 250.000 km, auto już słabo ciągnie.

 

1. Chyba masz na myśli najgorszy przypadek? Bo nie da się wycenić remontu bez porządnej diagnostyki a najpewniej bez rozebrania silnika.

 

2. Pojedź lepiej do warsztatu specjalizującego się w BMW bo to jednak nie jest maluch. No chyba że twoim hobby jest jeżdżenie po mechanikach i wracanie na poprawki :D

Opublikowano

Jak pierścienie stoją zapieczone w rowkach to płukanka ich nie ruszy. Za prosto by było :oops:

Pomiar kompresji nie jest do końca miarodajny, bo mogą być pierścienie olejowe/zgarniające trafione a nie kompresyjne.

Tak czy inaczej, ja bym sprawdził na początek jaka jest kompresja.

Opublikowano
Ja stwierdziłem, że zamiast od razu rozbierać silnik wleję specyfik Liqui Moly na uszczelniacze, bo lepiej wydać 40zł niż 2k, niestety to nie pomogło.. Zrobię jeszcze tą płukankę i wymienię na odpowiedni olej ze wskazaną specyfikacją i wtedy podejmę dycyzję co dalej.

 

 

Uszczelniacze 2k? Miałem taki sam problem i zrobilem za 700zl bez ściagania glowicy, szkoda czasu, nerwow i pieniedzy, samo przeciez nie przejdzie, wiec lepiej brac sie za zrobienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba masz na myśli najgorszy przypadek? Bo nie da się wycenić remontu bez porządnej diagnostyki a najpewniej bez rozebrania silnika.

Da sie.Przy remoncie jest staly schemat-jesli znasz ceny uslug i czesci wyliczysz przed przystapieniem do pracy z duza dokladnoscia.

Dowiadywałem się o cenę remontu silnika w serwisie Auto Mot w Warszawie na ul. Grochowskiej, będzie to prawdopodobnie 5 do 7 tysięcy.

To jeszcze raz zapytaj ile kosztuje taka robota z czesciami bo to cena za robocizne.

Jak pierścienie stoją zapieczone w rowkach to płukanka ich nie ruszy. Za prosto by było

Powinno ruszyc a koszt plukanki nie jest tragiczny wiec lepiej od niej zaczac

Pomiar kompresji nie jest do końca miarodajny, bo mogą być pierścienie olejowe/zgarniające trafione a nie kompresyjne

Dlatego pisze o olejowej prubie kompresji-jest to jedyne badanie ktore powie czy dol silnika kwalifikuje sie do remontu

Opublikowano
Uszczelniacze 2k? Miałem taki sam problem i zrobilem za 700zl bez ściagania glowicy, szkoda czasu, nerwow i pieniedzy, samo przeciez nie przejdzie, wiec lepiej brac sie za zrobienie.

 

Tylko może się okazać, że to pierścienie i też kasa w plecy.. Jak znasz serwis w okolicach Poznania, który robi to w takich pieniądzach to poproszę o namiary ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko może się okazać, że to pierścienie i też kasa w plecy.

Dlatego trzeba przeprowadzic pomiar o ktorym pisalem zeby nie wydawac kasy bez sensu

Opublikowano
Oddałem auto na wymianę oleju + płukanka Liqui Moly Pro Line i pomiar ciśnienia. Przed płukanką było 12 barów na jednym cylindrze i 14 na pozostałych. Po płukance 13 na jednym i 14 na pozostałych. Jakieś sugestie? Uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną spadku mocy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną spadku mocy?

Nie.

Kazdy kto ma pojecie o mechanice nic Ci nie zasugeruje na podstawie pomiaru kompresji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.