Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałbym nabyć albo RedLine albo Amsoil. Oba 0w30. Jaką wartość LL mają te oleje? Ja potrzebuję LL-04. Znalazłem gdzieś, że RedLine ma LL-01. O Amsoil nigdzie tego parametru nie mogę znaleźć.
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I oczywiście 0W30

Wybierz 5W30. Dla silników turbodoładowanych jakie stosuje BMW w X1 w naszym klimacie jest to najbezpieczniejsza lepkość.

Jak pisałem wcześniej BMW zmieniło zalecaną specyfikację nie z uwagi na żywotność silnika lecz z uwagi na WLTP. Silnik B48 był projektowany z założeniem eksploatowania go na oleju 5W30 (przynajmniej w Europie).

Opublikowano
Ok, dzięki za radę. Ale dlaczego jak mi wymieniali aso to nalali 0w30? No i jak z tym ll w moim poprzednim poście?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z uwagi na WLTP.

Ułamek % mniejsze spalanie na oleju 0Wxx to ułamek % mniejsza emisja CO2 w aucie. Pomnożone przez skalę produkcji daje realne oszczędności w opłatach za emisję CO2…


Odnośnie LL pisałem w wątku na poprzedniej stronie:

BMW odgórnie zmieniło zalecenia oleju z LL-04 5W-30 na LL-12 0W-30.

Dlatego ze „nowy” olej szybciej się nagrzewa i w połączeniu z niższą lepkością zapewnia mniejsze zużycie paliwa (zwłaszcza w warunkach miejskich, gdzie auta robią krótsze dystanse).

Ale z analizy parametrów tych olejów (a zwłaszcza parametru HTHS - High temperature high shear) wynika, że lepszą ochronę silnika (a zwłaszcza turbosprężarki) zapewnia olej LL-04.

I pewnie dlatego samo BMW dla mocniejszych aut (a konkretnie z silnikami 25d, 35d, 40d oraz 50d) zaleca cały czas LL-04 a nie oleje z „nową” normą LL-12...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Albo coś z Ravenola wersja RUP lub RCS - trochę lepsze od tego Shela (bo PAO) - ale Shell też jak najbardziej OK :)

 

Ori BMW LL-04 (czy tam Shell) 5W30 to naprawdę spoko olej w technologi GTL (z gazu ziemnego), parametrami nie ma czego się wstydzić. Ravenol RUP to inna liga bo to 5W40, na dodatek z dodatkami uszlachetniającymi w postaci wolframu czy molibdenu (nota bene ja na nim jeżdżę), a RCS to już totalnie inna liga, ale RCS nie ma specyfikacji LL-04 (bo nie jest tzw. MID-SAPS) ale oba oleje na PAO. 0W30 można lać, ale byle w/g mnie z normą LL-04 bo jak z FE-12 to jest to olej o obniżonych właściwościach nazwijmy to "smarnych" kosztem mniejszego spalania i generowania mniejszej ilości CO2, ale też słabszej ochrony. BMW już nie leje 5W30 z tego co wiem tylko 0W30 nie wiem tylko czy LL-04 czy FE-12 (FE = Fuel Efficiency)

 

Jaki olej wiem, ale mam inne pytanie. Czy spotkaliście się w ASO z odmową wymiany oleju na własny olej (BMW Twin Power Turbo (butelki 1l), bo naruszy to warunki gwarancji. Wymiana nie jest w ramach pakietu BSI, tylko mój "kaprys". Wczoraj rozmawiałem z doradcą i powiedział OK, ale olej ma być oryginalny BMW, dzisiaj absolutnie nie, bo nie weźmiemy odpowiedzialności za usługę. W paru wątkach poczytałem i co leje ASO to wie tylko ASO.

 

Ja się z tym zderzyłem ot choćby w Inchcape Warszawa - dlatego do nich nie jeżdzę (dziwne, bo woziłem do nich MOTULa od 2015-2020, mnie F10 535xd bardzo źle pracowała na tym ich Shellu i na dodatego go paliła i nigdy nie było problemu z wymianą na mój olej nawet podczas wizyt Service Inclusive rezygnowałem z tego oleju, a w 2021 już z nowym autem problem jest kosmiczny). Są dealerzy, którzy mają to gdzieś, a ten którego lubie najbardziej mówi : "Nie ma sprawy, tylko nie wlejemy otwartego już oleju - ma być fabrycznie "zalakowany" i najlepiej rachunek mieć z hurtowni a nie jakiegoś allegro i oczywiście spełniać normy" - ja to szanuje a oni mają ode mnie kaskę. A to co zostanie z tej butelki 1L to zawsze potem zmienie poza ASO i sobie wleje. Mnie to irytuje, że BMW tak podchodzi a potem bierze 100zł/1L tego Shella ... W/g mnie to UOKiK jest...

Opublikowano
Jako, że nigdzie nie mogę znaleźć specyfikacji LL dla olejów Amsoil i RedLine, wybór padł na RAVENOL ALS SAE 0W-30 USVO lub BMW TWIN POWER TURBO LL-04 0W30. Jak radzicie - który?
Opublikowano

Proszę :


LL-04 :

Amsoil European Car Formula 5W40

Amsoil LS European Motor 5W30


Red Line Oil 5W30 EURO-SERIES


Słabo szukasz :D


Jak Ravenola bierzesz to tylko tego z tym USVO a najlepiej tego RACING USVO, ale do 2.0i to ... byle by zmieniać olej częściej niż 30tys km interwałów i jakikolwiek. Lepiej tanszy olej zmieniać 2 razy niż 1 droższy 1 raz. Po co ładujesz się w 0W30 low-saps arctic? Bo BMW zaczęło lać z powodów norm CO2 0W30?

Opublikowano

0w30 jest lepsze od 5w30 bo ma niższą temperaturę płynięcia ziemnego oleju i szybciej smaruje górę silnika nawet w lato (tak dla laika; jest rzadszy ja jest zimny i tak samo gesty jak jest ciepły/gorący aby nie zrywać filmu olejowego).

RedLine 0w40 (nie wersja europejska zubożona) Amsoil Signature Series 0w40 (nie wersja europejska zubożona) to obecnie jeden z najlepszych olei świata to są oleje na bazie estrów o klasę wyżej od pao - Czym się różni wersja "Europejska" RedlLine i Amsoila od oryginalnej "USA" a no jest bardziej ekologiczna zgodnie z normami EU, ale przez to pozbawiona kilku dodatków przez co już nieco gorzej smaruje i dba o silnika. Bo w EU ma być ekologicznie a dopiero później dobrze dla silnika a w USA jest na odwrót najpierw silnik później ekologia.


RedLine:


Amsoil:



Ravenol RCS to tez perełka z połączeniem PAO i ESTRÓW, ale chyba nie ma oficjalnej aprobaty BMW przez normy ekologiczne a nie jakościowe które w kilku przypadka przekracza znacznie.

Z bardzo dobrych olei z AP BMW LL04 to można śmiało polecić tego ravenola:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
0w30 jest lepsze od 5w30 bo ma niższą temperaturę płynięcia ziemnego oleju i szybciej smaruje górę silnika nawet w lato

W europejskich warunkach nie ma to absolutnie żadnego znaczenia, jedyną „korzyścią” jest jego minimalnie większa energooszczędność - i to jest główny powód przechodzenia producentów na niskie klasy lepkości z uwagi na coraz bardziej wyśrubowane normy emisji CO2. Temu samemu służy powstanie nowych norm niskolepkich olejów jak 0W16, 0W12 a ostatnio nawet 0W8 (!)


Paradoksalnie zbyt niska lepkość oleju jest bardziej niebezpieczna niż zbyt wysoka, olej wówczas łatwo ścieka i może nie wytwarzać wystarczającego ciśnienia. Ponadto olej o zbyt niskiej lep­ko­ści cechu­je się sła­bszą odpor­no­ścią fil­mu ole­jo­we­go na obcią­że­nia i dużą łatwo­ścią zerwa­nia tegoż fil­mu pod, rela­tyw­nie, nie­wiel­ki­mi obcią­że­nia­mi (zwłaszcza gdy olej nie ma już nominalnej lepkości, o czym później). Dlatego stosowanie olejów o ultra niskiej lepkości w warunkach gdzie nie ma takiego uzasadnienia i potrzeby wcale nie jest korzystne.


Poza tym każdy kij ma dwa końce - pamiętajmy że w silnikach turbodoładowanych turbosprężarka ma łożysko ślizgowe, smarowane i chłodzone olejem (w większości przypadków, bo są też silniki z chłodzeniem turbo cieczą). Jest to jedno z tych newralgicznych miejsc, którym silniki gubią olej, a zbyt niska lepkość temu sprzyja. I nie chodzi tu tylko o ubytek oleju, ale także o fakt iż olej który dostaje się do turbosprężarki przyczynia się do powstawania szlamu/nagaru zapiekającego z czasem kierownice powietrza w sprężarkach o zmiennej geometrii.


I druga kwestia, o której kiedyś już pisałem - rozrzedzanie oleju przez procesy wypalania DPF (GPF). Każda niedokończona procedura wypalania powoduje dostanie się pewnej ilości paliwa do oleju, a to z kolei zmniejsza jego lepkość. Jak stosujemy olej o ultra niskiej lepkości, użytkujemy auto na krótkich dystansach (kiedy wzrasta ilość niedokończonych procedur wypalania filtra cząstek stałych), to ryzyko niewystarczającego filmu olejowego na elementach smarowanych rośnie…


Reasumując - nie twierdzę, że olej 0W30 jest zły. Uważam po prostu, że w naszych warunkach 5W30 jest lepszy i bezpieczniejszy dla silnika. A nade wszystko - abstrahując od stosowanej lepkości - wymieniajcie olej częściej niż pokazuje komputer, zwłaszcza jeśli eksploatujecie auto głównie na krótkich dystansach.

Opublikowano
tylko że tzw "energooszczędność" to jest wskaźnik po literce W (niska lepkość po rozgrzaniu i minimalnie mniejsze zużycie paliwa) wskaźnik przed literka W mówi o niskiej lepkości przed rozgrzaniem silnika - czyli jak szybko przy rozruchu jest rozprowadzany olej na zimnym silniku. Reasumując 0w30 lepiej dba o silnik zimny przy rozruchu i tak samo dobrze dba o ciepły silnik jak 5w30. Natomiast sam indeks 0w30 5w30 0w40 5w40 i tak nie mówi o jakości oleju i jego parametrach pod obciążeniem. To jak z oponami 245/35/19 mówi tylko że taka opona może być stosowana, ale czy kupimy dobre firmowe czy chińskie bebeluchy to już nasz wybór. Minimum to schel chelix ultra na gtl, lepszy to już ravenol usvo na pao a perełki to np RedLine na estrach gdzie ich właściwości zapewniają aktualnie najlepsze warunki pracy silnika.
Opublikowano
Kup tańszy ale zmieniaj go częściej jak Cię nie stać... Marka oleju obecnie to bardziej marketing w/g mnie. Jedni wolą Amsa inni Ravenola inni wciąż wierni Motulowi ... Natomiast "brand" ma to dość małe znaczenie gdy olej zmieniasz co 7-10tys km... i żadne znaczenie gdy idziesz na interwał 30tys km.
Opublikowano
Kup tańszy ale zmieniaj go częściej jak Cię nie stać... Marka oleju obecnie to bardziej marketing w/g mnie. Jedni wolą Amsa inni Ravenola inni wciąż wierni Motulowi ... Natomiast "brand" ma to dość małe znaczenie gdy olej zmieniasz co 7-10tys km... i żadne znaczenie gdy idziesz na interwał 30tys km.

 

Częstsze zmiany co 10 max15 tys. to prawda i wymagane aby zadbać o silnik, natomiast dobry olej to dobry olej, jak poczytasz na ten temat to nie będziesz mówił, że wszystkie oleje takie same. To jak napisać wszystkie auta takie same, wiec kupmy najtańsze i wymieniajmy co 3 lata :mrgreen: "tani" olej klasy HC3 wytrzyma w parametrach pierwotnych jakieś 7-8 tys. dobry olej grupy 4/5 wytrzyma bez problemu do 15 tys. (mówimy o parametrach wyjściowych oleju).


Testu (analizy) nowego i przepracowanego oleju można poczytać tutaj:

NOWY: https://www.oilclub.pl/index.php?forums/oleje-świeże.44/

PRZEPRACOWANY: https://www.oilclub.pl/index.php?forums/oleje-przepracowane.69/


Dobre (najlepsze) polecane oleje w 100% syntetyki macie tutaj:

0w40:


5w40:

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy zna ktoś dokładną ilość oleju w X1 F48 2.0i silnik B48 ?


Wczoraj wymieniałem olej - pierwszy raz od nowości, przebieg 2300 km i wlałem zgodnie z parametrami w instrukcji, Internecie: 4,8l aby nie przelać. (teoretycznie ma być to 5l) więc powinno być jakieś 3/4 stanu.

Sprawdziłem w komputerze po rozgrzaniu, pokazuje maksymalny poziom.


Teraz jednak przelałem z wiadra stary olej - ten co był zalany fabrycznie i okazuje się, że w silniku było 5,6 litra.

Przed wymianą też robiłem kontrolę stanu poprzez komputer i również pokazywało max.


Ile faktycznie powinienem wlać oleju? Gdyby był bagnet to nie miałbym pytań...

Opublikowano
Czy zna ktoś dokładną ilość oleju w X1 F48 2.0i silnik B48 ?


Wczoraj wymieniałem olej - pierwszy raz od nowości, przebieg 2300 km i wlałem zgodnie z parametrami w instrukcji, Internecie: 4,8l aby nie przelać. (teoretycznie ma być to 5l) więc powinno być jakieś 3/4 stanu.

Sprawdziłem w komputerze po rozgrzaniu, pokazuje maksymalny poziom.


Teraz jednak przelałem z wiadra stary olej - ten co był zalany fabrycznie i okazuje się, że w silniku było 5,6 litra.

Przed wymianą też robiłem kontrolę stanu poprzez komputer i również pokazywało max.


Ile faktycznie powinienem wlać oleju? Gdyby był bagnet to nie miałbym pytań...

 

W teorii 5.25L - w realu jak ostatnio spuszczałem do wiaderka wyszło równo 5.00L i tyle samo wlałem i było MAX. Te elektroniczne bagnety mają dość sporą (w/g mnie) tolerację na przelanie. Wlejesz 0.5L ponad max i elektroniczny bagnet i tak pokaże max.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto kupione 3 miesiące temu oczywiście jako nowe (pod zamówienie )

Specjalnie zlałem olej do wiadra, żeby zobaczyć ile go wchodzi i taka niespodzianką z bardzo dużą ilością oleju który musiał być zalany w fabryce.

Opublikowano

@maciekszz


Czyli potwierdzasz moją teorię, że elektroniczne bagnety są dość mocno odczulone na "przelanie" oleju ponad "elektroniczny" max? Ile Ci wyszło tego oleju tak z ciekawości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka uwaga ogólna - pamiętajcie, że jeśli użytkujecie diesla na krótkich dystansach/w mieście to poziom oleju będzie rósł z uwagi na powtarzające się, nieudane procedury wypalania DPF. Stąd i ilość spuszczonego przy wymianie oleju (a właściwie oleju rozrzedzonego paliwem) może być większa niż powinna.

W silnikach benzynowych z GPF problem jest dużo mniejszy (raz że wypalanie GPF następuje przy zubożonej a nie wzbogaconej mieszance, a dwa że jest szybsze niż w DPF, więc powinno przebiegać poprawnie nawet w warunkach miejskiej eksploatacji).


U mnie przy wymianie oleju wraz z filtrem wchodzi dokładnie 5 litrów (silnik B48, 2.0i).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@maciekszz


Czyli potwierdzasz moją teorię, że elektroniczne bagnety są dość mocno odczulone na "przelanie" oleju ponad "elektroniczny" max? Ile Ci wyszło tego oleju tak z ciekawości?

 

Potwierdzam.

W fabrycznie nowym aucie, olej zlany po 2300km (80%trasa) i było go 5,6 litra.

B48 2.0i czyli taki jak ma Pe.te.

Przed wymianą pokazywało max. Po wymianie wlałem 4,8l też pokazało max, dolalem do 5,2l i też max.

Strasznie słabe te bagnety elektroniczne

Opublikowano
Jak zmieniałem olej w ASO to skasowali mnie na 5.25l ... Jakoś wylałem go jakieś 4000km później (moje widzi mi się) i już z wiaderkiem co do kropli wyszło równo 5.00l (a więc oszukali mnie w ASO na tym 0.25l) - u mnie B48 ale ten z M235i silnik - ale miska ta sama. Jak pojadę na przegląd w ASO za jakiś czas, to dam im tylko 5L i powiem, że tyle mają wlać i w żadne ćwiarki się nie bawimy. W/g mnie to odczulenie elektronicznego bagnetu na ponad max, ma na celu nie wywoływanie paniki na rozrzedzenie oleju paliwem (raczej głównie chodzi tu o diesle). Nie wiem jak w tych bagnetach w B48, ale ja miałem w 2015 też bagnet elektroniczny nawet w F10 (i zwykły też był do tego). To tam położenie szło ćwiartkami - a więc było tylko 5 położeń e-bagnetu : 0, 1/4, 1/2, 3/4, 4/4.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,


A co myslicie o olejach z ponizszej trojki? Zastanawiam sie na ktory zmienic przy kolejnym serwisie:

LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W-40

Millers EE Performance C3 5W40 5L

Motul X-clean C3 5W40 5L


Obecnie mam LM 4200 (5w-30) ale nastepny chcialbym wlac 5w40 poniewaz pojdzie mod silnika stage 1 i skrzyni biegow xhp w moim F36 430i.

Wymianieam olej co 10-12k km co ok 10mc wiec szukam tez oleju ktory pozniej niestalby otwarty. Idealnie jakas banka 5l lub 4+1litra.

Za revanola RUP wyjdzie ok 450zl i zastanawiam sie czy warto tyle placic czy szukac czegos w przedziale 200-300 PLN.


Jestem otwarty na wasze komentarze i propozycje.


Znalzlem goscia ktory testuje oleje i ich tarcie - taka ciekawostka - MA kanal na YT a tutaj excel z wynikami - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

  • 5 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Na przyszłość, oleje z instrukcji F48 dopuszczone do stosowania i na dolewki:

"Odpowiednie rodzaje olejów

silnikowych

Wolno dolewać oleje silnikowe o podanej poniżej

specyfikacji.

Silnik benzynowy

BMW Longlife-04.

BMW Longlife-12 FE.

BMW Longlife-17 FE+.

Silnik Diesla

BMW Longlife-04.

BMW Longlife-12 FE.

Specyfikacje oleju BMW Longlife-12 FE nie są

kompatybilne z silnikami wysokoprężnymi 35d,

40d i 50d.

Alternatywne rodzaje olejów

silnikowych

Jeżeli odpowiednie oleje nie byłyby dostępne,

wówczas można dolać maks. 1 litr oleju silniko‐

wego wyszczególnionego w poniższej specyfika‐

cji:

Silnik benzynowy

ACEA C2.

ACEA C3.

Silnik Diesla

ACEA C2.

ACEA C3.

Klasy lepkości

Przy doborze oleju silnikowego należy zwrócić

uwagę, czy dany rodzaj oleju silnikowego posiada

jedną z następujących klas lepkości:

Klasy lepkości

SAE 0W-20.

SAE 5W-20.

SAE 0W-30.

SAE 5W-30.

SAE 0W-40.

SAE 5W-40."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.