Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymiana oleju po 15000 xDrive 20d w ASO z moim

olejem BMW TwinPower Turbo 5W30 Longlife-04 370 pln.

Żadnych problemów weszło 5.5 litra

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A jak zapatrujecie się na zmianę lepkości przez BMW. Umówiony jestem w ASO na czwartek i teraz leją Shella ale 0w30. Dać im to lać czy upierać się przy 5w30?
Opublikowano

Mam przejechane 98 000 km.

Do tej pory używałem Shell Helix Ultra C3 jak mnie pamięć nie myli o lepkości 0W-30.

Jest to lepkość dla aut z zimniejszych klimatów.

W Canadzie w rejonie Alaski nakaz jest nawet 0W-20.

Dla Naszego rejonu BMW oraz Shell rekomenduje 5W-30 a w silnikach mocno obciążonych 5W-40.


Natomiast z Shell aby spełniało normę LL-04 to masz olej Shell Helix Ultra Profesional 5W-30 AM-L.


Ja lałem 98 000 km 0W-30.

Od 100 000 przechodzę na 5W-30.


Według mnie w naszym klimacie 0W-30 jest zbyteczne chyba że ostra zima.



Ps. Wymieniałem w swoim aucie kiedyś tłok bo fabryczny się przepalił i dostały mi się drobinki tłoka w olej.

Powymieniałem 10 razy olej Shellem właśnie po 5 km i obecnie olej jest zawsze czysty jak trzeba Ale fakt że bardzo dobrze czyści z nagaru bo wystarczy wymienić po 5000 km aby był czarnawy.


Kupujcie Shell ze strony sklepu Shell to macie pewność oryginału.



Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasadniczo w silnikach turbodoładowanych raczej unika się oleju o lepkości 0W-xx (czy to 0W-30 czy tak niegdyś reklamowanego przez Mobil oleju Mobil1 0W-40).

To wynika z kwestii ułożyskowania turbosprężarki, której łożysko ślizgowe smarowane jest właśnie przez olej silnikowy. Zbyt rzadki olej (o oleje 0W-xx są bardzo rzadkie) może być przyczyną zwiększonego ubywania oleju właśnie przez turbosprężarkę. Dodatkowym efektem ubocznym może być zwiększone ryzyko powstawania nagaru na elementach zmiennej geometrii turbosprężarki i tzw. zapiekanie kierownic.

To oczywiście teoria, ale ciekawi mnie dlaczego serwisy zaczęły stosować 0W-30...? Czyżby znowu efekt uboczny norm WLTP...? (minimalnie niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2 na takim oleju)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć. Chciałbym odświeżyć temat.

Będę wymieniał olej w moim F48 xDrive 20 d, w połowie interwału (80000km).

Nie wiem jaki do tej pory lało ASO (0W czy 5W) ale teraz postanowiłem troszku poczytać i się zainteresować.


Bazując na oficjalnym sklepie Shella (na aledrogo) to 4 spełniają BMW LL-04 (ceny z dzisiaj za 5l):

Shell Helix Ultra ECT 0W-30 (158zł)

Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 (149zł)

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 (130zł)

Shell Helix HX 8 ECT C3 5W-30 (130zł)


Bazując na powyższych postach przejdę już na 5W-30 (zimy chyba już nie będzie :) ).

Pytanie tylko czy ufać sklepowi (oficjalna strona mnie tam skierowała) i czy Professional czy któryś tańszy?



Czy ktoś już kupował filtry od Manna? Strona pokazuje mi dwie opcje:

HU 6015 z KIT - ->08/17 - Obudowa MAHLE

HU 6012 z KIT - 09/17-> - Obudowa MANN+HUMMEL

Nie bardzo wiem czym się kierować...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W F48 stosuję Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, natomiast w F11 i F20 stosowałem

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30.

Oba produkty to doskonałe oleje, śmiało możesz stosować tańszy z nich.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ma ktoś może wiedze na temat zamienników filtrów? Jaki olej do skrzyni biegów na wymianę itd? Jest gdzieś to po opisywane w pigułce, co polecane itd?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie pod spodem maski są różne wklejki z różnymi parametrami płynów eksploatacyjnych i m.in. jest oznaczenie oleju silnikowego - 0W20.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam

F48 2.8ixdrive usa 75tys przebiegu wymieniłem olej na orginalny 0w20 koszt 998zl bez filtra auto po wymianie oleju przy pierwszym uruchomieniu dymi na lekko niebieski po przejechaniu 1.5tys stan oleju Max. Przed wymianą nie dymił ale nie wiem co było tam wlane

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I właśnie dlatego olej 0W-xx nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem do silników turbodoładowanych.

A lepkość 0W-20 to już w ogóle :wink:


Ja mam teorię, że przechodzenie przez producentów na takie oleje ma związek z WLTP i emisją CO2.

Kilka choćby ułamków % mniejszego zużycia paliwa to ileś tam zaoszczędzonych gram CO2... co w skali całej produkcji daje już znaczącą liczbę, przekładającą się na konkretne zaoszczędzone kwoty za emisję CO2.

Opublikowano

Olej, który polecam każdemu. Dziś wymiana była, polecany przez kogoś z forum i później tez przez czescidobmw.pl;


RAVENOL VMP SAE 5W-30 CLEANSYNTO 5L

Opublikowano
Jako ze stalem sie szczesliwym (to sie okaze :D ) posiadaczem F48 118d (B48 150cv/110KW) to pierwszy dylemat przed wymiana oleju,mam w posiadaniu dobry olej 5w30 o specyfikacji LL-04,do tej pory byl zalewany w ASO zalecany niby bardziej 0w30 o specyfikacji LL-12 FE,czy moge lac spokojnie ten co mam czy lepiej zaopatrzyc sie w ten LL-12 FE :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW odgórnie zmieniło zalecenia oleju z LL-04 5W-30 na LL-12 0W-30.

Dlatego ze „nowy” olej szybciej się nagrzewa i w połączeniu z niższą lepkością zapewnia mniejsze zużycie paliwa (zwłaszcza w warunkach miejskich, gdzie auta robią krótsze dystanse).

Ale z analizy parametrów tych olejów (a zwłaszcza parametru HTHS - High temperature high shear) wynika, że lepszą ochronę silnika (a zwłaszcza turbosprężarki) zapewnia olej LL-04.

I pewnie dlatego samo BMW dla mocniejszych aut (a konkretnie z silnikami 25d, 35d, 40d oraz 50d) zaleca cały czas LL-04 a nie oleje z „nową” normą LL-12...


Po raz kolejny twierdzę, że w zmianie oleju chodzi o WLTP i emisję CO2, a nie o jak najlepsze zadbanie o silnik... :wink:

Opublikowano
BMW odgórnie zmieniło zalecenia oleju z LL-04 5W-30 na LL-12 0W-30.

Dlatego ze „nowy” olej szybciej się nagrzewa i w połączeniu z niższą lepkością zapewnia mniejsze zużycie paliwa (zwłaszcza w warunkach miejskich, gdzie auta robią krótsze dystanse).

Ale z analizy parametrów tych olejów (a zwłaszcza parametru HTHS - High temperature high shear) wynika, że lepszą ochronę silnika (a zwłaszcza turbosprężarki) zapewnia olej LL-04.

I pewnie dlatego samo BMW dla mocniejszych aut (a konkretnie z silnikami 25d, 35d, 40d oraz 50d) zaleca cały czas LL-04 a nie oleje z „nową” normą LL-12...


Po raz kolejny twierdzę, że w zmianie oleju chodzi o WLTP i emisję CO2, a nie o jak najlepsze zadbanie o silnik... :wink:

Dzieki :wink: Bardzo konkretna odpowiedz wiec pozostaje przy swoim 5w30 LL-04

Opublikowano

Witam. Jestem użytkownikiem BMW xdrive18d. ASO BMW zalało mi olej 0W30LL04. Chciałbym kolejną wymianę zrobić we własnym zakresie. Myślałem o oleju Shell'a. Który będzie odpowiedni

Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 czy Shell Helix Ultra ECT 0W-30?

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Shell Ultra Helix 5W-30 w naszym klimacie.

Na stronie Shella wyszukujesz model itp i bardzo łatwo znajdziesz właściwy olej do modelu :)

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Chciałbym zalać RedLine albo Amsoil LL04, ale nie wiem który spełnia tę normę. I oczywiście 0W30. Pomocy w wyborze.
Opublikowano
Chciałbym zalać RedLine albo Amsoil LL04, ale nie wiem który spełnia tę normę. I oczywiście 0W30. Pomocy w wyborze.

 

Amsoil Signature Series lub RedLine to obecnie jedne z najlepszych olei na świecie.

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.