Skocz do zawartości

Olej silnikowy do F48


aropi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Przede wszystkim olej o lepkości 5w30, spełniający normę LL-04.

 

Ja Ci polecam Shell Helix Ultra, który uważam za doskonały olej, a jeździłem na wielu olejach (z Motulem i Millersem włącznie).

Trzeba tylko uważać na podróbki (bo Shell jest niestety często podrabiany, tak samo jak Mobil1) i kupować z zaufanych źródeł.

 

Do silnika B48 (2.0i) wchodzi według różnych źródeł podobno pomiędzy 4.9 a 5,2 litra.

Piszę "podobno", bo jeszcze nie wymieniałem - moje auto się dopiero produkuje :mrgreen:

Myślę, że śmiało możesz kupić opakowanie 5l (pomiędzy mix a max z reguły jest ok. 1 litra, więc najwyżej będziesz miał tuż poniżej max; potam zawsze można dolać).

 

P.S.

I nie daj się skusić reklamom na oleje 0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To daj znać ile oleju Ci weszło :)

 

Bardzo dobrze robisz z 2x częstszymi wymianami.

Ja też pomimo tego, że mam Service Inclusive (gdzie wymiany przypadają co ok. 30.000 km*) i gwarancję, to i tak w połowie tego dystansu wymieniam poza ASO.

Kupuję tylko oryginalny filtr oleju, żeby panowie z ASO później przy wymianie nie zachodzili w głowę "o co kaman" :mrgreen:

Choć tak naprawdę "oryginalny" filtr to i tak w większości modeli BMW jest Mann (rzadziej Mahle), no ale ma dodatkowo nadruk BMW.

 

*)

U mnie te "30.000 km" z reguły wychodzi jakieś 20.000-22.000 km, bo nie lubię pająków w wydechu :wink:

Ale żona w swoim bolidzie wykręciła kiedyś... 34.000 km :shock: (oczywiście w połowie tego dystansu miała dodatkową wymianę, poza ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Najlepiej stosować pełny syntetyk 5W30 (PAO) nie mylić z 5W30 (HC) nazywane w Polsce bo tak prawo dopuszcza FULL SYNTETIC + filtr oleju MANN + filtr powietrza/ u nas mimo iż mamy nakaz wymiany co 30 000km / wszystkie auta firmowe wymieniane oleje co 15 000km / jedynie w TIR-ach nakaz wymiany jest co 100 000km to wymieniamy co 60 000km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Może przy okazji warto wspomnieć, że w obudowie filtra oleju znajduje się dodatkowy korek (oprócz tego w misce) do spuszczenia resztek oleju z obudowy filtra przed wymianą wkładu.

Chodzi o to, że obudowa filtra oleju znajduje się pod silnikiem. Rozkręcając obudowę, aby dostać się do wkładu, gwarantujemy sobie zalanie olejem „po łokcie” (wylewającym się pod wpływem grawitacji z samej obudowy oraz z kanałów olejowych).


BMW rozwiązało to w ten sposób, że na spodzie obudowy filtra oleju (na tej części obudowy, którą się odkręca aby uzyskać dostęp do wkładu) przewidziało miejsce na korek. W fabrycznie nowym aucie zamiast korka jest zaślepka sklejona z obudową i przy pierwszej wymianie trzeba ją zerwać. Przez powstały otwór wyleje się całość oleju z obudowy/przewodów i wtedy można bez obaw rozkręcić obudowę aby wymienić wkład.

Natomiast w oryginalnym zestawie filtra oleju w komplecie znajduje się korek, który wkręca się w miejsce po zerwanej zaślepce.


Wspomniana zaślepka - to ten mniejszy sześciokąt, wewnątrz większego.


image24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam to znowu ja

Pomóżcie mi w wyborze oleju bo się nigdy nie zdecyduje

PMO 5w30 C3 czy

shell helix ultra 5w30

Albo BMW TwinPower Turbo 5W30 Longlife-04

Które ma więcej PAO w składzie bo nigdzie to nie pisze i który wy polecacie nie chodzi o pieniądze tylko o jakość

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co w tym dziwnego.

Hhaha widzę że jesteś najmądrzejszy. POZDRO

Pytam ponieważ nw czy auto było płukane

A wiem jak jest z nowymi silnikami

Opiłki są w oleju

Co w tym dziwnego że wolę się zapytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Twoje auto ma 50.000km, wiec jeśli były jakieś opiłki to zostały usunięte z olejem przy poprzednich wymianach.

Odpuść sobie płukanie, wlej dobry olej (polecane masz w tym wątku), użyj dobrego filtra (Mann, Knecht, etc.) i ciesz się jazdą. Aby cieszyć się dłużej polecam dodatkową wymianę oleju (z filtrem) w połowie interwału wskazywanego przez komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jaki olej wiem, ale mam inne pytanie. Czy spotkaliście się w ASO z odmową wymiany oleju na własny olej (BMW Twin Power Turbo (butelki 1l), bo naruszy to warunki gwarancji. Wymiana nie jest w ramach pakietu BSI, tylko mój "kaprys". Wczoraj rozmawiałem z doradcą i powiedział OK, ale olej ma być oryginalny BMW, dzisiaj absolutnie nie, bo nie weźmiemy odpowiedzialności za usługę. W paru wątkach poczytałem i co leje ASO to wie tylko ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć!


Mam 18i. Chcę zmienić olej po 15.000 km, mimo, że komp nie sugeruje tego. Chcę zrobić to w serwisie.

W instrukcji mam olej BMW Longlife-04.

Niby ma wejść 4,25 litra.


Czy ten zakup będzie dobry? Źródło sprawdzone?

https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5552-5x-BMW-TwinPower-Turbo-5W30-Longlife-04.html


Gdzie dostanę oryginalny filtr oleju z nadrukiem BMW? Jakoś nie mogę znaleźć w necie...

Wiem, że ma być BMW OEM 11 42 8 593 186.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kupowałem kilkukrotnie oleje we wskazanym miejscu - jest OK.


Co do filtra, wpisz w Google BMW + podany nr filtra, na pierwszym miejscu będziesz miał jeden ze sklepów oferujących części BMW OEM (tak naprawdę jest to ASO sprzedające w sieci części z rabatem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam małe pytanko

Czym różni się olej o specyfikacji bmw ll-01 A bmw ll-04

Ponieważ ostatnio rozmawiałem z gościem z serwisu bmw

I zalecił że do mojego silnika lepiej wlać olej o specyfikacji ll-01 A nie ll-04


Silnik benzynowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

LL-04 to nowsza norma.

Co istotne jest kompatybilna w dół (tzn. oleje LL-04 można stosować w silnikach wymagających LL-01).


Generalnie główna zmiana w nowej normie LL-04 dotyczy niższej zawartości popiołów, co powinno przełożyć się na większą trwałość układów wydechowych wyposażonych w reaktory katalityczne i filtry cząstek stałych.

Ponadto BMW twierdzi, że stosując oleje LL-04 uzyskujemy mniejszą skłonność do tworzenia się osadów, większą czystość elementów silnika i mniejsze jego zużycie (w stosunku do olejów LL-01).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.