Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie zastanawiam się nad zakupem x3 z silnikem 3.0d , 150kw z 2004 roku i zdaje się że jest tam gorszy automat GM. Auto ma 270tyś. Czy mocno się bać tej skrzyni? Czy skrzynie ZF to tylko od 2006 roku szły?
Opublikowano

W trzynastoletnim aucie z przebiegiem 270tkm różnie to może być. Może być tak że zaliczysz wtopę i zrazisz się do marki BMW i skrzyń automatycznych.

 

Najlepiej weź manuala skrzynia jest pancerna w najgorszym wypadku będzie dwumas i sprzęgło do wymiany a w automacie może być wszystko razem.

 

Ja wziąłem specjalnie manuala aby uniknąć kłopotów ze skrzynią jeden problem z głowy a jak wiadomo w starym x3 może być ich naprawdę dużo.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Tak ZF po FL mniej więcej od 2007 to lepsze skrzynie ale drogie w serwisie. Wątpię że przy przebiegu 270tys nikt z twoją skrzynią nic nie robił GM tyle nie wytrzyma, przynajmniej konwerter musiał być regenerowany.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Wiadomo, że automat jest wygodny ale przedmówcy mówią dobrze. Ja stwierdziłem, że w automat pójdę dopiero wtedy jak będzie mnie stać na samochód max 2-letni. Szkoda władować się na koszty rzędu kilku tysięcy i zrazić się już na starcie do samochodu. Bierz manual
Opublikowano
Są plusy i minusy jak zawsze, napewno E83 z manualem w 3.0 nie występowały często przeważają automaty. W manualu kompletne sprzęgło dwumasowe, które będziesz musiał zrobić to tez koszty w tysiącach. Jazda manualem ze sporą mocą wymaga wyczucia i wyobraźni by skrzynia i silnik nie ucierpiały po latach, więc nie wiesz co kupisz.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Dziękuję wam za opinie. Autko kupiłem i mam nadzieję że trochę pojeżdżę . Kilometry pewne 270 tyś motor zdrowy, nie ma szarpnięć , redaktora nie słychać nic niepokojącego oby było dobrze. Może w Niemczech ktoś robił tą skrzynie jednak adnotacji w książce serwisowej nie ma.

 

Jeszcze podpowiedzcie robić wymianę oleju w skrzyni czy nie ruszać jak jest ok

Opublikowano
Jeśli nigdy nikt oleju nie wymieniał, to jeśli teraz wymienisz przy takim przebiegu pierwszy raz, skrzynia zacznie szarpać i się rozleci.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Może w Niemczech ktoś robił tą skrzynie jednak adnotacji w książce serwisowej nie ma.

 

 

No to teraz taki OFF TOP odnośnie Chelmutów skrzyni biegów i wymiany oleju w skrzyni

 

Jakieś 1,5 roku temu zakupiłem dla żonki Megane 1.4 16v 2000r z niemiec

auto w idealnym stanie dwóch właścicieli z czego pierwszym był sam właściciel serwisu Renault z którego go brałem

wszystko robione na czas pełen serwis itp itd.

 

28e2b20eff96d348med.jpg

70ba83559bf4d459med.jpg

9e410748eddb0dbcmed.jpg

de17d456ae029ae3med.jpg

 

a tu nagle przestały działać światła wsteczne , po sprawdzeniu wszystkiego diagnoza uwalony czujnik biegu wstecznego

zakupiłem nowy i zabrałem się za wymianę sposobem takim samym jak to robią mechanicy w warsztacie czyli;

 

wykręcasz stary i szybko wkręcasz nowy tak aby za dużo oleju ze skrzyni nie wyleciało , przecież jest tam go dużo wiec ubytek rzędu 100-200ml to prawie nic

lecz nie dało tak rady olej w skrzyni był rzadki jak woda a kolor miał tak czarny jak smoła.

 

widząc to zlitowałem się nad skrzynią i wymieniłem olej na nowy , głupie Megane a weszło 4l oleju

skrzynia przed chodziła pięknie i nadal tak chodzi, ale to inna bajka bo to manual

 

niby serwis i wszystko na czas a tu taki zonk , podejrzewam że olej miał 16lat i przebieg 120tkm

 

więc kolego podejrzewam że raczej nikt tej skrzyni w X3 nie robił.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Panowie sorki za zamieszanie ale autko jednak nie zostało kupione A zaliczka została mi zwrócona bez problemu. Dlaczego? Już tłumacze.

Skrzynia biegów to budzi moje obawy. Zmienia biegi płynnie nie szarpie ale podczas postoju gdy przełączam z PRND słychać lekkie stuki a najbardziej z P na R i odwrotnie tu jest metaliczny dźwięk dochodzi ze skrzyni i lekkie szarpinięcie. W dodatku ciężko ustawić dźwignię w pozycji N muszę delikatnie poruszać przód tył i wskoczy. Czy w automatach wybierak też się wyrabia jak w manualu? Spalanie W jeździe po wioskach ok 12.2.Auto wygląda na pewne 270tyś przebiegu.

Opublikowano

Moja ma 240 tys i właśnie odebrałem ją, po wymianie oleju w skrzyni i regeneracji konwertera oraz zaworu lock up. Całość 2.5kzl. Konwerter regenerowany już drugi raz, pierwszy przy 100tys km, skrzynia chodziła bez problemu tylko na V biegu były spore wahania, falowanie obrotów teraz po regeneracji konwertera jest ok.

 

Ja też mam czasem wrażenie że między N a D jest cienka granica między przełączaniem. Nigdy nie miałem szarpmniec między przełożeniami PRND, zawsze płynnie jak by silnik wogle nie pracował.

 

Nie powinno tak być, remont takiej skrzynki to około 5kzl więc następnym razem sprawdź dobrze, czy trzyma obroty na "lekkiej" nodze na każdym biegu, czy po puszczaniu hamulca się toczy czy stoi na D i R, czy szarpie czy nie przeciąga

 

Choć trudno się spodziewać by skrzynia GM była w super stanie w 12-13 letniej E83 jeśli nikt jej jeszcze nie naprawial czy regenerował, GM tyle bez "dotykania" nie wytrzyma.

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
U mnie jest stała wyczuwalny przeskok między wszystkim przełożeniami, mam tylko wrażenie że z N najszybciej gaśnie podświetlanie litery już po przesunięciu kilku mm w jedną lub druga stronę.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Dokładnie o to mi chodzi. Ciężko ustawić idealnie żeby światełko świeciło ale tylko na N a reszta ok. Ciekawe czy tam są jakieś ciegna do regulacji ?
Opublikowano
Wiadomo, że automat jest wygodny ale przedmówcy mówią dobrze. Ja stwierdziłem, że w automat pójdę dopiero wtedy jak będzie mnie stać na samochód max 2-letni. Szkoda władować się na koszty rzędu kilku tysięcy i zrazić się już na starcie do samochodu. Bierz manual

 

 

może nie aż tak rygorystycznie , ale taki 6-7 latek z przebiegiem do 140tkm byłby już ok z automatem

 

może po E83 taki MB GLK 350 bo w F25 to lipa bo podtlenku gazu nie da rady wrzucić

tu już jest 7G-TRONIC

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-glk-mercedes-glk-350-4-matic-272-km-ID6yY2aJ.html

 

a może zaryzykować:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-4-8-355-km-4x4-m-pakiet-xenon-skora-oplacony-gwarancja-ID6yXcfz.html

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 3 lata później...
Opublikowano

mam E83 3.0 D 2004r przebieg 240 tys, niedawno wymieniałem olej w skrzyni biegów, bo zaczęły się dziwne podszarpywania przy ostrym przyspieszaniu, a nawet wejście skrzyni w tryb awaryjny po 20 min jazdy stałej po autostradzie 180km/h..... :cry: poprzednia wymiana miała miejsce jeszcze w Reichu przy przebiegu 125 tys.... zrobiłem zwykłą wymianę statyczną, bo moim zdaniem i zdaniem mojego mechanika który siedzi w BMW 20 lat wymiana dynamiczna to wyrzucanie kasy w błoto.... konwerter jest u mnie jeszcze oryginalny.... po tej wymianie w samóchód jakby drugie życie wstąpiło, wszystkie problemy zniknęły :D

jakieś dzbany popisały po forach że w tych automatach oleju się nie wymienia, trochę ludzi uwierzyło i skrzynie się posypały :(

obowiązkowo co 100 - 120 tys km olej w skrzyni należy wymienić !!!!! 1000 PLN raz na paaaaarę lat to nie majątek :D

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie Mam pytanie odnośnie skrzyni GM. Jadąc autem odczuwam zmianę biegów i takie jakby bujniecia przy zmianie biegów, czasami jakby takie zwalenie biegu czy coś w tym stylu. No i wydaje mi się że trochę przeciąga. Olej wymieniony i bez poprawy. Czy one tak mają czy mam się obawiać jakiejś Usterki??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.