Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

Po wielu wielu godzinach czytania forum oraz innych pseudonaukowych poradników, jestem zmuszony aby powielić temat bicia kierownicy podczas hamowania.

Nowe opony, felgi proste-wszystko dobrze wyważone. Tydzień temu wymienione całe drążki kierownicze. Zmierzone tarcze przednie PP-0,05mm PL-0,07mm. Nie ma luzów w zawieszeniu a bicie nadal występuje.

Bicie o którym mowa jest tym mocniejsze im mniej nacisnę pedał hamulca, gdy wcisnę mocniej bicie praktycznie ustępuje, a najgorzej jest w okolicach 100km/h. Podczas jazdy bardzo bardzo bardzo minimalnie wibruje a nie bije.

Proszę o pomoc panowie bo oszaleje z tym samochodem.

Opublikowano

sprawdz wywazenie kół

czy kola maja srednice centrujaca 72.6 czy inna ?? jesli inna to zakup pierscienie centrujace ze stali nierdzewnej a nie plastikowe. sprawdz maszyna czy na biezniku opony nie ma znieksztalcen. mialem przypadek ze byla górka wysokosci 3.5mm (wg lasera ) http://images78.fotosik.pl/430/8eb3cfbe5981dba0gen.jpg

i trzeslo....

co do bicia to dopuszczalne jest chyba w okolicy 0.04 i to juz jest odczuwalne na kierownicy...

takze masz pare tropów milej zabawy

Opublikowano
Kolego bicie przy hamowaniu = tarcze do wymiany zaciski do regeneracji sprawdzenie piasty. Montaż nowych tarczy bez żadnego smarowania piasty smarem!!!! tylko musi być wyczyszczona bardzo starannie. Osadzenie klocków tez się przyłożyć do porządnego czyszczenia, gumki na tłoczku i osłony do wymiany. Kup sobie zestaw do regeneracji zacisku hamulcowego. Po takim zabiegu będzie hamowało bez bicia, nie raz przerabiałem takie zabiegi :cool2: Tarcze polecam Ate lub trw wraz z klockami.Ja osobiście śmigam w e60 na ate i jest ok, ale trw mam w e36 i tez się sprawują dobrze, co nie znaczy ze masz takie kupić, unikaj tylko tanich tarcz z allegro bo to jest lipa.
Opublikowano

Jestes pewny tego 0,04? Gdzie mozna znalezc dokumentacje która potwierdza te normy?

Na prawde smar moze miec tak duze znaczenie? Brzmi to dosc absurdalnie...

Opublikowano
Jestes pewny tego 0,04? Gdzie mozna znalezc dokumentacje która potwierdza te normy?

Na prawde smar moze miec tak duze znaczenie? Brzmi to dosc absurdalnie...

 

ebc np dopuszcza 0.02 ochylke tarczy.. tarcze jak kolega pisał tylko na sucho. dodatkowo polecam do oczyszczenia powierzchni uzyc wlosy murzyna. powierzchnie odtłuscic i zakładac tarcze sruby dokrecac kluczem na gwiazdke.. sprawe zacisku masz wyjasnioną... u mnie ate sie wykreciły ponizej 0.08 i uspokoilo sie dopiero po przetoczeniu. i jest juz spokoj prawie 20kkm :) dokladnie sprawdz wywazenie kół to czy felgi proste bo to tutaj moze lezec glówny problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy wymieniajc drazki kierownicze wymieniles ich laczniki?

Tam mogles zostawic luz ktory teraz sie msci...

Opublikowano

Hey

Miałem podobne objawy i winowajcą okazała sie w końcu felga - niby wszystko wyważone itd. a okazało sie że felga sama w sobie miała jakieś wady w materiale i mimo wyważenia na wyważarce kierownica drżała między 80 a 100km/h i podczas lekkiego hamowania trzęsło. W innym z kolei przypadku otwory centrujące felgi miały luz w stosunku do piasty ok. 0,5mm i też była masakra.

 

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
Zmierzyłem dziś nowe tarcze TRW i wyszło 0,05mm czyli tyle samo ile na moich Boscha. Niestety kupiłem złe klocki, jutro wymienię i dam znać. Najbardziej nie daje mi spokoju fakt że pierwsze 3-4 razy nie bije. Potem jak tarcza dostanie ciepła to jest tragedia, na dodatek nie wygląda na spaloną (fiolet)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak tarcze bija to czuc to w pedale i przy kazdej predkosci...Rozpedz auto do 40 km/h i zobacz czy pedal pulsuje -jesli nie to szukaj przyczyny w ukladzie kierowniczym.

Autko z 2004 roku i jak znam zycie laczniki drazka kierowniczego sa od nowosci a tam tez jest przegob kulowy ktory tez sie zuzywa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drazki ok.

Ja mowie o laczniku drazka.

Miedzy przekladnia kierownicza a drazkiem masz gume zacisnieta opaskami na przekladni oraz przed drazkiem kierowniczym.

Musisz zdemontowac ta gume i ujrzysz lacznik drazka.

Opublikowano
Hey

Miałem podobne objawy i winowajcą okazała sie w końcu felga - niby wszystko wyważone itd. a okazało sie że felga sama w sobie miała jakieś wady w materiale i mimo wyważenia na wyważarce kierownica drżała między 80 a 100km/h i podczas lekkiego hamowania trzęsło. W innym z kolei przypadku otwory centrujące felgi miały luz w stosunku do piasty ok. 0,5mm i też była masakra.

 

Pozdrawiam!

Tez mialem ten przypadek u sb luz mialem kolo 1mm i musialem rozwiercac felgi na otwor 74.1 aby zalozyc pierscienie, potem objaw dragn kierownicy ustapil jak reka odjal.

Opublikowano
To jabłko o którym piszecie to drążek kierowniczy, jest to monolit czyli "patyk" i "jabłko". Nowe tarcze i klocki. Bicie nie ustąpiło, choć przeniosło się wyżej czyli od 130 w dół.
Opublikowano
sprawdz kola tak jak pisalem wyzej na dobrej maszynie sprawdz czy nie ma uszkodzen czy kola proste, czy pasowanie koło piasta jest poprawne!
Opublikowano
Wpadłem na pomysł dzięki wam, spróbuję metody na "druciarza" i owinę piasty izolacją aby zminimalizować luzy, zobaczymy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.