Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja mam w instrukcji tak- " Modele z czujnikami spalania stukowego są przystosowane do paliwa ROZ 95. Przy zastosowaniu paliwa ROZ 98 zmniejsza się spalanie o 1 % oraz wzrasta moc . Przy zastosowaniu paliwa ROZ 91 , wzrasta spalanie o 3 % oraz spada moc . "

 

Owszem, ale tak jak napisalem sa to przyrosty nieodczuwalne. Spadki za to odczuwalne sa, bo kiedy czujnik stukowy zasygnalizuje steorownikowi zaistnienie detonacji, cofa on poteznie zaplon zeby nie dopuscic do splyniecia tlokow do miski.

 

Vpowery sa lepsze niz "zwykle" plaiwa nie dlatego, ze urywaja pol sekundy do setki, ale dlatego ze po prostu trzymaja podawane parametry i nie sa zasmiecane rozpuszczalnikami i innym smieciem, ktorego dolewanie przez wyciskajacych kazdy grosz z klienta ajentow stacji jest powszechne... Dlatego jezeli kogos stac, to warto je tankowac. Ja tankuje tylko na Shellu albo BP, ale wciaz za mniej niz 2zl za litr ;)

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Moj pracownik 3 lata procowal na shellu. Do teraz sie smieje, jak slyszy o vpower. Sam mi mowil, w jaki sposob "robia" vpower. Jest to zwykla benzyna z dodanym recznie przez pracownika shella dodatkiem, do teraz nie wie co to bylo, a lali tego ile sie komu podobalo, czasem wogole nie dolewali jak zabraklo, a czesto tak lali, zeby na dlugo wystarczylo, taki zwykly uszlachetniacz. Ogolnie to odradzal mi tego paliwa, bo po co przeplacac. Gaz ma ponad 100 oktanow, i co jakis potezniejszy power na nim jest ? To nie oktany swiadcza o tym, ze paliwo da kopa silnikowi.

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano
Dziwne Frank, bo ja czytałem gdzieś oficjalne dane, że lanie 98 do silnika normalnego, nie odprężonego, nir turbo, o normalnym stopniu sprężania nie ma sensu.

98 ma większą odporność na detonacje.

I właśnie wlanie 98 zamiast zalecanej 95 obniża moc i osiągi.

Ja sprawdzałemkiedyś na A2, w Poznaniu wlałem 98 i z porotem pełene but. V max spadł o 10km/h.

to prawda, poszukajcie ogolnie na http://www.streetracing.pl/forum/search.php pod haslem 'oktanów', jest duzo tematow porownawczych benzyn itd, i czasem objasnienia

np.

> a co tej wartosci energetycznej to po co wiecej oktanowe paliwo

> (oprócz tego ze zapobiega spalaniu stukowemu) to w takim razie liczba > oktanów nic by nie dawała inego

 

Zadałeś pytanie i w zasadzie sobie odpowiedziałeś. Jeżeli w twoim silniku nie ma czujnika spalania stukowego i ECU jest ustawiony na określone, nie zmienione przez Ciebie parametry paliwa (kąt wyprzedzenia zapłonu) to lanie paliwa "super power V plus minus" powoduje jedynie szybszy odpływ gotówki. Jeżeli masz czujnik spalania stukowego to w przypadku stosowania paliwa o większej liczbie oktanowej, ECU na podstawie sygnałów z czujnika przyspiesza zapłon i w ten sposób zyskujesz nieco mocy.

 

 

u mnie akurat fabrycznie kaza 98, cale zycie byla do niej lana 98, jak zalalem kiedys 95 to myslalem ze zaraz mi sie zatrzyma bo ledwie jechala

Opublikowano
Dziwne Frank, bo ja czytałem gdzieś oficjalne dane, że lanie 98 do silnika normalnego, nie odprężonego, nir turbo, o normalnym stopniu sprężania nie ma sensu.

98 ma większą odporność na detonacje.

I właśnie wlanie 98 zamiast zalecanej 95 obniża moc i osiągi.

Ja sprawdzałemkiedyś na A2, w Poznaniu wlałem 98 i z porotem pełene but. V max spadł o 10km/h.

 

Boogie to było w Twojej 540 ? Nie wierze :wink: zdaje sie ,ze pisałes o tym kiedys i do było w Omedze....

 

Skoro Bmw nabazgrało to co przetłumaczyłem, to chyba cos w tym jest i nie bede sie w tym wzgledzie sugerował streetracing.pl , cokolwiek by tam nie było napisane :roll:

Opublikowano
Panowie, nie ma o co kruszyc kopii. Zaplon jest rzeczywiscie nieco przyspieszany, jest wiecej mocy, ale sa to wartosci neiodczuwalne, w granicach bledu pomiarowego.
Opublikowano

hym, przez chwilę się nawet zastanawiałem się czy aby nie wydać 45 zeta więcej na bak tego lepszego paliwa, zeby sparawdzić czy to działa,

 

takie posty są jednak nacjągajace na straty :)

Opublikowano
A powiedzcie w takim razie jak to jest, że np. Piotrek Dobrowolski ( osoba znana z TVN turbo, czy choćby tuning show) pisze o swojej Toyocie Suprze w jednym z magazynów tuningowych że na 115 oktanowym ma ona 1250 KM a na zwykłym 98 "tylko" 940 KM i zależy to w tym wypadku tylko od ilości oktanów.....
Opublikowano
Zgadza się, to nie jest seryjny silnik ale jakoś ciężko mi uwierzyć że silnik seryjny chodzi porównywalnie na każdym paliwie ( a nawet ktoś zasugerował że na 95 był mocniejszy niż na 98 :duh: ), a silnik który nie jest seryjny od razu wykazuje takie różnice w mocy..... Że już nie wspomne że z elementarnych zasad fizyki (wtryskiwacze raczej nie rozróżniają jakie paliwo jest w baku i podają taką samą dawkę czy to 95 czy to 98 a skoro podajemy taką samą dawkę paliwa o wyższej wartości energetycznej uwalnianej w procesie spalania to chyba wszystko jest jasne samo przez się) wynika że wyższa liczba oktanowa musi za sobą pociągnąć przyrost mocy....
Opublikowano

Należy pamiętać jak jest sterowany silnik seryjny, że posiada ograniczenia np. wspomniany czujnik spalania stukowego, sonda lambda, korekcje paliwowe i wiele innych. To nie jest tak, że se naleje 110 oktan i latam, istnieje jeszcze coś takiego jak ochrona środowiska :D ze wszystkimi konsekwencjami :duh:

Ktoś napisał, że "był słabszy" na 98 bardzo możliwe zanim sterownik wprowadził odpowiednie korekty. Można powiedzieć, że to jest ukł. zamknięty - dostaje więcej oktan ok robie korekte, sprawdzam skład spalin. W takich warunkach przyrost mocy rzeczywiście jest w granicy błędu pomiarowego.

Zaryzykuje stwierdzenie, że we wszystkich silnikach po '01 roku nie za wiele uzyska się mocy bez poważniejszych przeróbek a lanie większej ilości oktan wpływa bardziej na czystość spalin i "spokojniejszą" prace silnika.

Najlepiej to chyba sprawdzić na gaźnikach zmieniając tylko paliwo 95-98-VPower.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Zgadza się, to nie jest seryjny silnik ale jakoś ciężko mi uwierzyć że silnik seryjny chodzi porównywalnie na każdym paliwie ( a nawet ktoś zasugerował że na 95 był mocniejszy niż na 98 :duh: ), a silnik który nie jest seryjny od razu wykazuje takie różnice w mocy..... Że już nie wspomne że z elementarnych zasad fizyki (wtryskiwacze raczej nie rozróżniają jakie paliwo jest w baku i podają taką samą dawkę czy to 95 czy to 98 a skoro podajemy taką samą dawkę paliwa o wyższej wartości energetycznej uwalnianej w procesie spalania to chyba wszystko jest jasne samo przez się) wynika że wyższa liczba oktanowa musi za sobą pociągnąć przyrost mocy....

 

poczytaj

http://www.capri.pl/forum/101267

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=21046&start=0

http://www.ostrowiec.forumer.pl/viewtopic.php?p=1257&sid=391b4e8451dcd476303205d19b1836a0

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5901

i wiele wiele innych...

Opublikowano

Wojtek, zanim cos napisze to wypada sie pouczyc, bo tu nie przedszkole :

 

sie unioslem, ale Ci wyłoże, i innym:

 

W aucie gdzie wyprzedzenie zapłonu jest ustalone dla paliwa mającego mniejszą odporność na detonacje - czyli dla 95 oktanow ( to nie jest [BAD] moc plynaca z paliwa !!!! ) wlanie paliwa 98 spowoduje spadek mocy !!!

Katy wyprzedzen nie wykorzystaja mozliwosci paliwa, nie zapewnia jego calkowitego spalenia.

Pb98 jest w autach gdzie jest mocno przypieszony zaplon, stad potrzeba wysokiej odpornosci na detonacje paliwa.

Wlejesz 95 do auta z turbo, czy wysokim stopniem sprezania, to pojawi sie spalanie stukowe.

 

A poza tym Wojtuś - to co piszesz dalej to sranie w banie - możesz sobie lać i ciekły wodór do komór, a najwyżej rozpuścisz silnik, a nie dostaniesz więcej mocy.

Żeby paliwo optymalnie spalić, trzeba je w odpowiednim czasie zapalić, tak by uzyskać odpowiednią siłe, w odpowednim położeniu tłoka, tak w skrócie.

A każde paliwo inaczej się spala.

 

Znam tylko jedno auto na świecie, ktore robi test paliwa i ustawia samoczynnie kąt wyprzedzenia zapłonu, przy zastosowaniu jakichś tam czynności - Nissan Skyline.

Opublikowano
Bardzo to ciekawe i pouczające tyle że to czysta teoria.... a tak się składa że nie dalej jak 2 tygodnie temu miałem w rękach wykresy z hamowni kolegi jeżdżącego Hondą CRX 16i VTi 160KM i ciekawa sprawa bo na paliwie 95 wykazało mu 153.6 KM a na power racing 165.2 KM a to jest różnica prawie 12 KM.... i tu już mam do czynienia z praktyką, a silnik ma całkowicie seryjny. Nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać ani wszczynać nie potrzebnego zamieszania na forum ale jak żyję nie spotkałem się z taką teorią.... po za tym jeżeli by było tak jak piszecie to już dawno koncerny paliwowe odpowiadałyby za świadome wprowadzanie ludzi w błąd ( czytaliście chyba ulotki choćby orlenu o verwie ), jednak jak do tej pory nie słyszałem by jakakolwiek instytucja, bądź osoba zakwestionowała publicznie reklamowany tam przyrost mocy...
Opublikowano

mowiac ze 'to nie byl seryjny' mialem na mysli, ze podajesz za przyklad samochod ktory byl extremalnie przerabiany na 1000koni; nie ze nie ma seryjnego ktory powinien lepiej jezdzic na wiekszej ilosci oktanow... przeczytaj dokladnie wszystko co napisane wyzej..

 

tu poczytaj o paliwie w vtec

http://www.hondapl.org/fan-klub/faq/faq.html

przewin do watku

"V-Power i inne cuda. (GrzesP)

Poczytalem troche o tych paliwach bo widze, ze wielu z Was interesuje ile i czego daje V-power i jeszcze jakies inne cuda oferowane na stacjach benzynowych. Mam nadzieje, ze to wam przyblizy troche teorie a paliwach V-power."

Opublikowano
Piszecie o zwykłych silnikach a silniki M-Power są przystosowane wyłącznie do paliwa ROZ98. Nie pracują na benzynie o mniejszej liczbie oktanowej. Więc skoro polskie paliwo 98Pb nie ma tylu oktanów to może właśnie V-Power Racing pozwolił wykorzystać drzemiącą w tym silniku moc :D

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Opublikowano

Witam,

jedyne spostrzeżenia związane z różnicami pomiedzy 95 a 98 to miejsze spalanie na 98 co pewnie było związane z samą jakością paliwa. Pomiędzy 95 ze stacji Amber a 98 Ultimate z BP miałem około jednego litra różnicy w spalaniu w ruchu wyłącznie miejskim. Kopliwość była na podobnym poziomie.

Opublikowano
A powiedzcie w takim razie jak to jest, że np. Piotrek Dobrowolski ( osoba znana z TVN turbo, czy choćby tuning show) pisze o swojej Toyocie Suprze w jednym z magazynów tuningowych że na 115 oktanowym ma ona 1250 KM a na zwykłym 98 "tylko" 940 KM i zależy to w tym wypadku tylko od ilości oktanów.....

 

Odpowiedz jest bardzo prosta. AEM Twinturbo ma kilka map na kilka roznych paliw i mocy. Kiedy zaleja go z beczki elfem turbo boost, moga pojechac z doladowaniem 2bar i moca 1200km. Na zwyklej vpower jest te 900, a do jazdy zima ma pewnie ze 600 zeby moc ruszyc spod swiatel, chociaz nie wiem czy on jeszcze jezdzi tym zima w ogole (nie sadze).

 

Ten samochod W OGOLE nie uzywa seryjnego komputera toyoty - cale sterowanie silnikiem jest napisane od nowa dla AEMa.

 

>a tak się składa że nie dalej jak 2 tygodnie temu miałem w rękach

>wykresy z hamowni kolegi jeżdżącego Hondą CRX 16i VTi 160KM i

>ciekawa sprawa bo na paliwie 95 wykazało mu 153.6 KM a na power

>racing 165.2 KM a to jest różnica prawie 12 KM

 

Albo kolege ktos zrobil w balona, albo kolega ciebie, bo w vtecach (a szczegolnie B16) 12KM to sie uzyskuje wymieniajac walki i piszac pod nie nowy program, a nie nalewajac paliwa o kilku oktanach wiecej :D

Opublikowano

No, argumentacja kolegi dyfra odnośnie Supry do mnie przemawia, skoro faktycznie ma różne mapy do różnych paliw to ani słowa.

 

 

Natomiast co do Hondy to wałków na pewno nie wymieniał, bo co prawda chodziło mu po głowie założenie HKS'ów 272 ale go cena zmiotła z nóg. Nie wiem czy go ktoś zrobił w balona czy nie, piszę tylko to co widziałem.

Opublikowano

Krismax, pewnie że Mpower je tylko 98, ale spójrz na stopień sprężania tych silników....

 

A Ty dalej Wojtek swoje.

Producenci paliw, a raczej sprzedawcy bzdecą jak im się podoba, bo nie ma możliwości sprawdzić czy mają rację.

Błąd pomiarowy na hamowni wynosi ok. 3-5% w najlepszym wypadku, na ogół ok 6-8%, więc to wszytsko się ociera o błędy pomiarowe.

Stąd wynik tego civica.

Opublikowano
No, argumentacja kolegi dyfra odnośnie Supry do mnie przemawia, skoro faktycznie ma różne mapy do różnych paliw to ani słowa.

 

 

Natomiast co do Hondy to wałków na pewno nie wymieniał, bo co prawda chodziło mu po głowie założenie HKS'ów 272 ale go cena zmiotła z nóg. Nie wiem czy go ktoś zrobił w balona czy nie, piszę tylko to co widziałem.

Napewno dokładnie przyjrzałeś się tym wynikom? Pomiar robi się bez normy potem można nałożyć różne normy na wynik np. DIN. Kolega ostatnio robił pomiar i wyszło 144KM bez normy a w DIN 149KM i też mógł powiedzieć, że to był drugi pomiar na 110 oktan :D

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jestem w posiadaniu bumki 318i od stycznia tego roku.auto mi sie podobało ale czułem że cos jest nie tak tankowałem 98 werwa na ORLEN.dowiedziałem sie ov-pover i od marca jeżdże na v-pover racing różnica według mnie kolosalna a od kilku dni jeżdzę na sekwencji i troche mi tęskno za tą mocą ale ekonomia bierze góre. zawsze moge przełączyć na pb . :D
Opublikowano
jestem w posiadaniu bumki 318i od stycznia tego roku.auto mi sie podobało ale czułem że cos jest nie tak tankowałem 98 werwa na ORLEN.dowiedziałem sie ov-pover i od marca jeżdże na v-pover racing różnica według mnie kolosalna a od kilku dni jeżdzę na sekwencji i troche mi tęskno za tą mocą ale ekonomia bierze góre. zawsze moge przełączyć na pb . :D
Opublikowano
Ja nie poczułem róznicy,aczkolwiek nie myślę że przedmówcy zmyślali - być może w ich autach dało sie ją zauważyć
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

testowałem już kiedyś v powera na swoim autku - mniejsze spalanie i płynniejsza praca silnika, nic ponadto!

A kolega Krismax....jak sie całe życie tankuje w marketach Auchan(strach pomyśleć co tam leją), to potem każde normalne paliwo daje kopa.Gdybyś zalał bene po zachodniej stronie granicy to pewnie z rozpędu przeskoczyłbyś Polsze :jawdrop:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.