Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem BMW 525d touring 2001r. w Niemczech.

Zawieszenie z tyłu jest bardzo twarde i tłucze się na dziurach (nie stuka typowo jak zawieszenie, tylko wali aż sie cała buda trzęsie, jakby nie było amortyzacji), "siedzi" trochę niżej niż przód.

 

Mam wersje bez NIVO (vin i fotka miejsca koła zapasowego poniżej)!

 

Jak chcę pobujać tyłem to jest bardzo ciężko i coś skrzypi, coś tam się ruszy ale ciężko.

Nadal jestem w niemczech i nie mam tu dostepu do niczego, nie mam nawet śrubokręta xd

Dodam że samochód w zakrętach prowadzi sie bardzo miło.

 

W jaki sposób zawieszenie to może być uszkodzone?

Czy to mogą być objawy wykończonych tulei belki?

 

Rozkoddowany VIN: http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/OXw68-4iGznU.png?v=2

 

Zdjęcia: http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/kdeQM-Kog5Rk.jpg?v=2

http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/kdeQM-MuoXM1.jpg?v=2

 

http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/DZm8O-un242P.jpg?v=2

 

Jak widać auto nie jest zbyt dużo niższe niż powinno.

 

Pozdrawiam i dziękuję każdemu kto napisze tu coś mądrego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak skrzypi to tyleje pływające na 100% do wymiany z łącznikami wahacza.

Tuleje musisz sprawdzić na stacji, albo naocznie sprawdzić w jakim są stanie jak się furę podniesie.

Dodatkowo - inpa i ustawienie tyłu na odpowiednią wysokość.

 

Sprawdź jeszcze czy masz aku po prawej i cała resztę sprzętu audio po lewej poprawnie przykręconą. Też potrafiło mi tłuc.

 

A ogólnie mając wcześniej touringa z nivo, obecnie ze sprężynami (oba zestawy fabryczne) mogę śmiało stwierdzić, że na sprężynach fura o wiele lepiej się zachowuje i tłumi. Jedyny minus to siadanie d... pod większym obciążeniem, choć z tym też dramaty nie ma.

Opublikowano

Kolega pisze że ma wersję bez nivo.

 

U mnie jest dokładnie taki sam objaw- tłucze i wali z tyłu, zero luzów (sprawdzane brechą), sporo rzeczy wymieniałem już w tym tuleje główne i nadal jest strasznie twardy tył. Sprawność amorków po 70%. Zostały chyba jeszcze sprężyny.

 

Sedan znajomego pod tym względem jest bez porównania... mięciutko na najgorszych dziurach, a prowadzenie w zasadzie takie same.

Opublikowano
Kolega pisze że ma wersję bez nivo.

 

U mnie jest dokładnie taki sam objaw- tłucze i wali z tyłu, zero luzów (sprawdzane brechą)

 

Musi być jakaś przyczyna, niemożliwe żeby tak to było skonstruowane, ja myślałem że to mogą być właśnie główne tuleje belki, albo amortyzatory.

Za 2 tygodnie w drodze do PL w okolicach Wrocławia umówiłem się z warsztatem który naprawia samochody BMW, mam nadzieję że będą mi w stanie powiedzieć coś więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Racja, czytałem na szybko ;)

 

Może w takim razie jakiś sprężyny założone inne niż powinny być. Amortyzatory jak są skończone to poza bujaniem masakrycznym żadnego stukania nie powinno być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.