Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie mam problem z moim autem BMW e90 318i 2007r N43 przebieg 168tys (potwierdzony udokumentowany)

 

Po sprowadzeniu auta z Niemczech miałem trochę problemów..

Wymienione między innymi zostało:

Cewki (akcja serwisowa )

Sprawdzenie pompy Vacum (akcja serwisowa)

Świece

czujniki wałka rozrządu x2

Uszczelka pod pokrywą zaworów.

Termostat.

 

Samochód po odpaleniu z rana i przejechaniu około 100 m wyskakuje mi błąd czujnik wałka rozrządu wylotowy, zdarzyło się to kilka razy więc po przeczytaniu forum podjełem decyzje ze wymienię odrazu 2, mechanik zamówił firmy VDO wymienił oba. pojeździłem coś koło tygodnia zadowolony żadnych błędów, no i moje szczęście się skończyło błąd wrócił i znowu zaczyna się zapalać czasem kilka dni się nie zapala czasem zaapali się 2 dni pod rząd.

 

Ale zawsze i tylko zapala się z rana, jak odpalam samochód to zawsze chwile czekam aż samochód złapie początkową temperaturę zejdzie z ssania i dopiero wtedy ruszam spokojnie na pierwszym biegu i po około 100 czasem zapala się błąd, i dzieje się to tylko na zimnym z rana nigdy jak mam ten samochód powiedzmy 1,5 miesiąca owy błąd nie zapalił się już na rozgrzanym silniku.

 

Generalnie nie ma problemów z przyspieszaniem czy muleniem samochodu, czy jakimś poszarpywaniem przy jezdzie, jak miechanicy zmieniali mi uszczelkę pokrywy zaworów to prosiłem aby w miarę możliwości sprawdzili rozrzad czy go słychać czy wydobywają się jakieś podejrzane dźwięki to stwierdzili ze cicho i ładnie pracuje.

Ja też po odpaleniu z rana nie słyszę żadnych podejrzanych dźwięków wydobywających się z silnika

 

Auto oczywiście czy ciepłe czy zimny odpala od razu bez problemu..

 

Panowie liczę na waszą pomoc i doświadczenie bo ręce mi już powoli opadają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sciagnij pokrywe zaworow i pokrec walem korbowym -jesli podczas krecenia bedzie sie robil luz lancucha miedzy walkami to masz winowajce.

Trzeba wtedy sprawdzic czy walek nie stawia oporu a jesli nie stawia to pewnie szwankuje napinacz.

Jesli tu bedzie wszystko ok to kolo impulsowe do wymiany.

Opublikowano

Zastanawiam się jeszcze czy ten czujnik wałka rozrządu ma jakieś połączenia wiązką kabli z termostatem ?

Bo miałem ciągle błąd termostatu i wczoraj go wymieniłem nie wiem jeszcze czy będzie jakaś zmiana, ale zastanawiam sie czy ten bład elektryczny termostatu mógł mieć jakikolwiek wpływ na czujniki wałka rozrządu

Opublikowano
Zapytałem bo gdzieś tam na zagranicznych forach wyczytałem ze ktoś miał w innej bmw podobny problem i u niego przepalony termostat powodował problemy z napięciem i u niego wyskakiwał przez to błąd czujnika wałka rozrządu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sie jeszcze z takim przypadkiem nie spotkalem i moze faktycznie taki cud moze miec miejsce natomiast wiele razy sie spotkalem ze lancuch tworzyl luz miedzy walkami i jeden walek byl we wlasciwej pozycji a drugi jeszcze przed.
Opublikowano
haha :) ale nie sądzisz ze jak bym miał taki luz na łańcuchu to bym tego w żaden sposób nie słyszał albo nie miał bym innych objawów z brakiem mocy itp ?
Opublikowano

jednak wymiana termostatu nie pomogła tak jak mówiłeś :)

 

nie dawno odpaliłem samochód wszystko ładnie pięknie przejechałem 100 m i żółta kontrolka silnika, zatrzymałem się i czuć ze silnik po wystąpieniu tego błędu nie chodzi za równo czuć lekkie drgania i małe falowanie obrotów.

 

Po podłączeniu do kompa błąd :

https://drive.google.com/file/d/0B2CNCkP_mGgVNjhJWWlTZ2pnUUE/view?usp=sharing

Opublikowano

Weź zmień mechanika i kolegi kotin44 z jego egzotycznymi pomysłami też nie radzę słuchać.

 

Zastanów się, jakby się silnik przegrzewał to zacząłbyś od wymiany czujnika temperatury, bo wskaźnik pokazuje jakąś wysoką temperaturę?

 

Czujnik to z reguły prosta i niezawodna rzecz, za to system zmiennych faz rozrządu jest bardziej skomplikowany i podatny na awarię.

 

Jako że najłatwiej zacząć od najprostszych rzeczy, to proponuję zamienić miejscami elektrozawory Vanos i zobaczyć czy błąd nie przeniesie się na drugi wałek. Możesz je przy okazji wyczyścić. Wymiana zajmuje 5 minut.

Opublikowano

Dzięki przyjacielu ! własnie byłem przy aucie i zamieniłem je miejscami zobaczymy czy coś się zmieni..

 

 

Weź zmień mechanika i kolegi kotin44 z jego egzotycznymi pomysłami też nie radzę słuchać.

 

Zastanów się, jakby się silnik przegrzewał to zacząłbyś od wymiany czujnika temperatury, bo wskaźnik pokazuje jakąś wysoką temperaturę?

 

Czujnik to z reguły prosta i niezawodna rzecz, za to system zmiennych faz rozrządu jest bardziej skomplikowany i podatny na awarię.

 

Jako że najłatwiej zacząć od najprostszych rzeczy, to proponuję zamienić miejscami elektrozawory Vanos i zobaczyć czy błąd nie przeniesie się na drugi wałek. Możesz je przy okazji wyczyścić. Wymiana zajmuje 5 minut.

Opublikowano

Zmartwię Cię - zamiana elektrozaworów miejscami na 99% nic nie da.

Jest najprawdopodobniej tak jak kotin44 napisał - masz rozciągnięty łańcuch, bo to jest przyczyna błędu który masz ("korelacja wałków"), a nie masz dodatkowo błędów "mechanicznego zablokowania", które oznaczają że elektrozawory nie pracują tak jak powinny (bo są np brudne)

Proponuję zdjąć plastikową osłonę z silnika i się przejechać. Jeśli usłyszysz niepokojące dźwięki to na 100% rozrząd do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Rozrządu wgl nie słychać. Jak był na wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów to mechanicy sprawdzali i też mówili że nic nie słychać. Z rana jak odpalam czy zimny czy ciepły czy go piluje czy nie jest cisza nie słychać tego specyficznego dla rozrządu dźwięku.

Wiem że to jest mało miarodajne Ale próbowałem ruszać rozrzadem pod korkiem oleju i też sztywno siedzi.

 

Dodatkowo przy odpalonym silniku odkrecalem korek oleju co prawa samochód zaczął jak by przygasac Ale łańcuszka też nie było słychać

 

 

29E0 taki błąd mi też nie dawno raz wyskoczył i gdzieś a zagranicznych forach wyczytałem że to jest zbyt bogata mieszkanka ? I że niby to też przy niepoprawnych vanos wyskakuje

 

 

No i kolejna sprawa z rana jak odpalam go i jest zimny to po zejsciu z ssania lubi przez około 30 sekund pofalować obrotami co też jest podobno dość popularne przy niesprawnych vanosach ?

 

 

Dzwoniłem dzisiaj do mechanika którego ogłoszenie znalazłem w internecie na codzień pracuje w autoryzowanym serwisie bmw jak mu powiedziałem cała historie i ze podejrzewam rozrzad to powiedział ze on to na 99 % wyklucza bo jak by był rozrząd rozciągnięty to by na przemian wyskakiwały błedy tego czujnika wałka rozrządu wylotowy z dolotowym a u mnie ciągle jest ten sam czyli wylotowy

Edytowane przez mario2017
Opublikowano

Te sprawdzanie łańcucha pod korkiem to jest mit tego forum - niestety sam też w to wierzyłem i nie wymieniałem rozrządu przez długi czas, ale to jest totalna bzdura.

U mnie pod korkiem sztywno, nawet nie drgnął. A po zdjęciu osłony i przejechaniu 50 metrów wiedziałem na 100% że rozrząd powinien być dawno temu wymieniony, bo napier... jak ruski karabin.

Słychać u mnie podczas jazdy też nic nie było - jedyny objaw jaki miałem to półsekundowe szarpnięcie w przedziale 2-3k rpm przy mocniejszym wciśnięciu gazu, a występowało to przez kilka miesięcy, z częstotliwością raz na tydzień-dwa.

Także na pewno nie zaszkodzi sprawdzić ;)

 

A co do delikatnego falowania obrotów po odpaleniu, to chyba to już jest standard w tych silnikach. Mi nie udało się tego wyeliminować w 100%, a wymieniłem... oj wiele wymieniłem.

Opublikowano

ale błędów czujnika wałka rozrządu nie miałeś ?

 

Mówie u mnie pokrywa była sciagnieta i nie było słychać rozrządu

 

Przeczytałeś końcówkę mojego ostatniego wpisu a tej rozmowie z mechanikiem ? co o tym sądzisz ?

Opublikowano
dzidek25 rozsądnym chyba jest zacząć sprawdzanie od tańszych rzeczy i prostszych sposobów, a nie od razu zdejmować pokrywę zaworów. Czyszczenie zaworów samo w sobie może naprawić usterkę ze zmiennymi fazami rozrządu (ale w to wątpię), zamiana zaworów pomaga zidentyfikować czy to właśnie nie zawór. Dodatkowo są w układzie jakieś siteczka stanowiące zawory jednokierunkowe (check valve), to też można spróbować wyczyścić. Jakby nie było rezultatów, to warto obejrzeć live data z pracy Vanosa w trakcie jazdy i występowania błędów. Dopiero potem myślałbym o zdejmowaniu pokrywy zaworów.
Opublikowano

A jak pokrywę miałeś zdjętą to słuchaliście silnika na postoju czy podczas jazdy?

@mg123 Czytaj dokładnie - mi chodzi o plastikową osłonę silnika, nie myl tego z pokrywą zaworów.

 

Problem w tym, że właśnie nie miałem jakichkolwiek błędów, nawet raz przez 3 lata nie pojawił się u mnie błąd vanosów/czujników.

Kolejna ciekawostka - oba czujniki położenia wałków też wymieniałem (również zero błędów), bo po odpaleniu obroty mi wariowały w przedziale 600-1000.

Byłem z tym wcześniej w aso, wymienili świece, cewki, sondę NOX - zero poprawy !

Chcieli wymienić potem wtryskiwacze, na co się nie zgodziłem, bo na pytanie "dlaczego chcecie je wymienić?" dostałem odpowiedź "bo tak jest w ich procedurze".

Także moja historia z ASO była bardzo krótka, a opinia pozostała bardzo negatywna.

Chciałem mieć zrobione "raz a dobrze", niestety nie diagnozuje się tam usterek, tylko wymienia części po kolei wg procedury aż się trafi na to co jest popsute.

 

A co do tego co powiedział Ci ten facet z ASO - mój przypadek zupełnie temu zaprzecza. Ale zawsze jest jakaś szansa, że to prawda.

Masz 4 rzeczy, które mogą powodować ten błąd:

- przeskoczył ci łańcuch (lub został źle założony o ile był kiedykolwiek wymieniany)

- masz rozciągnięty łańcuch

- źle pracuje elektrozawór - popsuty/brudny/za niskie ciśnienie oleju

- popsute koło regulacyjne

 

Jak kolega mg123 wcześniej słusznie napisał - rozsądnie jest zaczynać od najtańszych rzeczy, i z tym się zgadzam.

Zdjęcie osłony z silnika kosztuje 20 min roboty, dokładnie tyle co wyjęcie/wyczyszczenie/zamiana zaworów miejscami :)

Opublikowano

Tak mieliśmy ściągniętą ta czarną pokrywę nawet wczoraj jak wymieniali mi termostat i byliśmy się przejechać bez nie zeby sprawdzić czy się dobrze nagrzewa, i żadnych niepokojących dźwięków mimo wysokich obrotów nie słyszałem.

 

Generalnie nawet 4 dni temu byłem wypalać kata bo miałem zasiarczenie już na poziomie 500 i cisnąłem go po obwodnicy ponad 4 tys obrotów udało się wypalić prawie do końca i również nie czułem żadnych spadków mocy czy dziwnych odgłosów z silnika

 

 

Elektrozawory vanos godzinę temu zamieniłem miejscami brudne nie były może troszkę ten dolny miał grudki na tym sitku ale wydmuchałem wytarłem bo były w oleju ale zabrudzeń stricte nie widziałem, chciałem to w jakiejś benzynie wymoczyć ale niestety nie miałem nic pod ręką

 

 

Mówie dziwne jest to ze ten błąd wałka rozrządu potrafi kilka dni nie wyskakiwać z moich obserwacji zauważyłem ze w takie dni jak dzisiaj chłodne i deszczowe zapala się praktycznie zawsze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Weź zmień mechanika i kolegi kotin44 z jego egzotycznymi pomysłami też nie radzę słuchać.
Czujnik to z reguły prosta i niezawodna rzecz, za to system zmiennych faz rozrządu jest bardziej skomplikowany i podatny na awarię.

 

Jako że najłatwiej zacząć od najprostszych rzeczy, to proponuję zamienić miejscami elektrozawory Vanos i zobaczyć czy błąd nie przeniesie się na drugi wałek. Możesz je przy okazji wyczyścić. Wymiana zajmuje 5 minut.

Za to widze ze twoje rady sa bezcenne.

Przy bledzie walka proponujesz mu grzebac w vanosach... :duh:

haha ale nie sądzisz ze jak bym miał taki luz na łańcuchu to bym tego w żaden sposób nie słyszał albo nie miał bym innych objawów z brakiem mocy itp ?

Moze byc znikoma utrata albo wcale moze jej nie byc ale na zimnym silniku nie korzystasz z niej na takim poziomie aby to wylapac.

Jesli zwis lancucha bedzie sie tworzyl miedzy walkiem rozrzadu a walem korbowym to bedziesz slyszal natomiest jesli bedzie miedzy walkami to nie uslyszysz a bedzie niewlasciwa korelacja tak jak napisal kolega Dzidek25 .

Jesli po sciagnieciu korka widac lancuch to pokrec walem i bedziesz widzial czy tworzy sie luz.Jesli natomiast trzeba bedzie dekiel zrzucic to sa jeszcze inne opcje do sprawdzenia ale po tym co opisujesz obstawiam iz u Ciebie problem tkwi w napinaczu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Same koła Vanosów się chyba zbyt często nie psują więc pozostają dwie możliwe przyczyny moim zdaniem:

 

- jakiś problem ze sterowaniem Vanosa - elektrozawór lub wytarty wałek (jeżeli się to zdarza w N43, bo w N52 tak)

:nienie: :nienie: :nienie: :nienie: :nienie: :nienie: :nienie:

- coś nie tak z rozrządem

:cool2: :cool2: :cool2: -tylko czemu tak bez podparcia od strony technicznej?

Opublikowano

Panowie dzisiaj samochód pierwszy raz odpalony od wczorajszej zmiany miejscami vanosów i nie wiem czy mam zwidy ale te moje poranne falowanie obrotów jak by było mniejsze albo prawe wgl ich nie było nie wiem czy to zbieg okoliczności czy też nie. Błędów dotyczących czujników wała rozrządu też nie miałem ale tak jak pisałem wcześniej czasem potrafi przez kilka dni nie wyskakiwać więc nie chce jeszcze oceniać.

Wydaje mi się ze samochód też płynniej przyspiesza, ale cz zamiana miejscami i wytarcie od oleju vanosów mogło w jakikolwiek sposób wpłynąć na samochód ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w tej sytuacji można wymienić sam napinacz aby problem znikł czy raczej wymienia się cały zestaw ?

Jesli lancucha nie slychac mozesz sam napinacz natomiast czy go kupic w zestawie czy osobno to juz musisz porownac ceny co sie bardziej oplaca.

Twoj problem w chlodniejsze dni bedzie bardziej odczowalny.

Masz blad walka-komputer nie zarejestrowal niepoprawnej pracy zmmiennej fazy rozrzadu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli jest goraco to olej jest rzadszy gdy odpalasz auto i latwiej wplywa do napinacza przez otworek o srednicy ok 1 mm i tu roznica temp. oleju rzedu kilkunastu stopni na starcie silnika ma znaczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.