Skocz do zawartości

Rozrzad - naprawa


Kurdek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rozpiętość cenowa jest spora...Ale 6500 k brutto to lekkie przegięcie skoro same części kosztują koło 2k o ile się nie mylę.

Ale każdy inaczej wycenia swoją pracę wiadomo skoro ASO bierze 9k

Są serwisy które robią na org częściach za maksymalnie 4 k brutto.

Są też i inne które w tej samej cenie robią na mieszanych częściach org plus zamiennik.

Ja w f21 robiłem mieszaną opcję za 2500 brutto i podobną cenę ma jakiś zachwalany na forum serwis z Wrocławia.

Co do wytrzymałości podobno nie ma znaczenia dlatego się zdecydowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem u mechanika MC serwis w Zielonej Górze. Pojechałem z polecenia kilku znajomych polecało podnadto wyczytałem na forum że jest to dobry specjalista od BMW.

Kolega którego to warsztat - Michał - sympatyczny i rzetelny. Jak będzie wyglądała naprawa i jak ona pójdzie zobaczymy. Aczkolwiek koszt naprawy całkowity rozrządu z napędem pompy około 3400 zł brutto. Więc chyba 6500 zł to duża przesada. Umówiony jestem na wrzesień wiec po naprawie napewno coś naskrobie i opowiem jak się sprawa skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie przymierzam sie do wymiany rozrzadu w f31 318d czy ktos ma sprawdzony i polecany warsztat na slasku z gory dziekuje za odpowiedz.

 

Witam czy ty nie jesteś czasem tym Danielem Ortegą trenerem personalnym który wrzuca filmiki na youtubie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co 208tkm przebiegu i rozrządu nie słychać. Choć komplet FAI-a na półce już leży i czeka.

Mech, który ogarnia BMW stwierdził, że skoro nie słychać- nie ruszać. Sam nie wiem co o tym już myśleć wszystkim... Czy przypadkiem z tymi silnikami nie jest jak z Czarną Wołgą, która za komuny porywała dzieci? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam umnie rozrząd tylko słychać jak wlasnie odpale zimny samochod i przez 3 sekundy tak chodzby się nieumial pozbierać łańcuch zaszura i później już zero nic słychać zdaje mi się ze juz pada szyna napinajaca.

 

u mnie przez około do 30 sekund po odpaleniu silnika głośno chodzi jak traktor - ale czytałem ze to w tych silnikach normalne. Więc to nie rozrząd. Problem jest przy obrotach 1500-2000 tzn nie ma problemu ale słychać wyraźny gwizd - świst spod maski. Jade wymienie wszystko i bede miał spokój a z drugiej strony jakbym miał 208 tysięcy przebiegu to po co ryzykować zerwanie. Potem kolego będziesz miał wieksze wydatki lepiej wymienic i spać spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem u mechanika MC serwis w Zielonej Górze. Pojechałem z polecenia kilku znajomych polecało podnadto wyczytałem na forum że jest to dobry specjalista od BMW.

Kolega którego to warsztat - Michał - sympatyczny i rzetelny. Jak będzie wyglądała naprawa i jak ona pójdzie zobaczymy. Aczkolwiek koszt naprawy całkowity rozrządu z napędem pompy około 3400 zł brutto. Więc chyba 6500 zł to duża przesada. Umówiony jestem na wrzesień wiec po naprawie napewno coś naskrobie i opowiem jak się sprawa skończyła.

 

Ja u Michała zrobiłem już kilka rzeczy w swojej F30 N20, w tym właśnie rozrząd z napędem pompy oleju za te same pieniądze. Po wymianie pokazał mi w jakim stanie był łańcuch i ślizgi, a były w stanie agonalnym przy przebiegu 70k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam umnie rozrząd tylko słychać jak wlasnie odpale zimny samochod i przez 3 sekundy tak chodzby się nieumial pozbierać łańcuch zaszura i później już zero nic słychać zdaje mi się ze juz pada szyna napinajaca.

 

u mnie przez około do 30 sekund po odpaleniu silnika głośno chodzi jak traktor - ale czytałem ze to w tych silnikach normalne. Więc to nie rozrząd. Problem jest przy obrotach 1500-2000 tzn nie ma problemu ale słychać wyraźny gwizd - świst spod maski. Jade wymienie wszystko i bede miał spokój a z drugiej strony jakbym miał 208 tysięcy przebiegu to po co ryzykować zerwanie. Potem kolego będziesz miał wieksze wydatki lepiej wymienic i spać spokojnie

 

Wiem, wiem. Dlatego też zestaw już kupiony i niebawem będzie zmiana. Choć spieszył się nie będę, bo od Lutego, czyli jak go srowadziłem zrobiłem...3700km. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomóżcie co zrobić.

Dwa tygodnie temu kupiłem BMW 320D F31 2013 rok przebieg 165 tyś.

Olej w silniku i w skrzyni już wymieniłem. Ale pytanie mam co do rozrządu bo zdania są podzielone. Mój mechanik twierdzi że rozrząd w tych modelach wymienia się wtedy kiedy słychać metalowe dźwięki lub cykanie, i tak samo stwierdził to kolega kolegi który 15 lat pracuje w BMW jako mechanik. Obydwoje nie widzą żadnych objawów żeby teraz wymienić rozrząd.

Na różnych forach pieszą żeby wymienić i sam już teraz nie wiem co zrobić. Macie zdanie na ten temat? Pracy jakim przebiegu wymienić? Czy faktyczne można jeździć aż będzie słychać zużycie łańcucha?

Mieszkam w Niemczech i tu tak nie słychać żeby wymianę rozrządu robili przed zużyciem się rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twoi koledzy twierdzą, że w N47 wymienia się rozrząd po tym jak zacznie dzwonić to nie pytaj ich więcej o zdanie. Było bardzo dużo przypadków zerwania łańcucha pomimo tego, że nie dzwoniły. Może być tak, że pojeździsz jeszcze 100 000 tys., a możesz jutro sprzed domu nie wyjechać. U mnie mechanicy rozrządu nie słyszeli, bo czekali aż zadzwoni - tak jak u Ciebie, a ja słyszałem szum w przedziale 1500-2000rpm i zdecydowałem się na wymianę. Dobrze, że to zrobiłem, bo górny napinacz nie pracował.


Ja wymieniałem przy 139 000, a słyszałem szum już kilkanaście tys. wcześniej. Zwlekałem, bo słuchałem mechaników, którzy mają spore doświadczenie, a jeden również pracuje w ASO BMW.


A w Niemczech nie słychać o "dmuchaniu na zimne" i w sumie się nie dziwię, bo tam wymiana rozrządu chłonie kilka tysięcy euro. Wolą znaleźć jelenia na samochód i sprzedać najlepiej na export. Niech się następny martwi. Z drugiej strony Niemcy jeżdżą samochodami do końca gwarancji. Jak zaczyna coś dzwonić przed jej upływem to naprawiają na koszt producenta.

BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byly przypadki zerwania lancucha przy przebiegach 165-170k km w F30 z N47.


Tak sobie mysle - kupiles "nowe" auto - chcesz nim pewnie troche pojezdzic z przyjemnoscia.

Warto wydac te 3-4k PLN (w Polsce), zeby po prostu w miare spokojnie sobie tym autem pojezdzic, a nie myslec, czy to juz czy moze jeszcze poczekac. Znajomy mechanik wymienia w okolo 3 dni (na Slasku), sa tacy, co wymieniaja w 1 dzien (Dolny Slask). Mysle, ze warto.


Mialem E90 LCI z 2010 roku z N47, wiem, co mowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego powodu że mam już przejechane 165 tyś to do końca roku planuje wymianę rozrządu, czy możecie polecić lub macie dobrych mechaników z okolic Szczecina którzy dobrze i sprawnie wymienią rozrząd w BMW 320D F31 N47T 2013 2.0 Diesel.

Chyba że ktoś zna dobrego specjalistę z innego miasta to też wezmę to pod uwagę.

Jakie mogą być koszta i jak długo trwa taka wymiana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił. I też wymienię narazie jestem umówiony na 3 września i zajmie to około 4 dni. A mam przebieg 170 tysięcy i mechanik mówi że chodzi spoko nic nie słychać. Jednak wymieniam bo gwiżdże napęd pompy a przy okazji wymienie też rozrząd. Nie zastanawiaj się i zrób i masz spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie.


Nie chcę tworzyć nowych wątków, więc podpinam się tutaj. Świeżo kupione BMW f31, 318D z 2013 roku. Przebieg 125k. Słychać takie oto dźwięki (zwróćcie uwagę w szczególności na 7-11 sekundę). Wstępna ocena - rozrząd lub pompa. Czy te silniki miały w ogóle problemu z pompami? Co to, waszym zdaniem, może być?


Link do pliku dźwiękowego na dysku google.

https://drive.google.com/file/d/1UdroN69uV2xq-6XVRgoH5SpsPRj5tLXG/view?usp=sharing


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

przymierzam się do wymiany rozrządu i tak zastanawiam się skąd te ceny ?

BMWStore

1. koło zębate wałka rozrządu - numer OE:11318509926 144,14

2. łańcuch rozrządu - numer OE:11318570649 475,00

3. napinacz łańcucha rozrządu - numer OE:11318586699 250,44

4. ślizg łańcucha rozrządu - numer OE:11317797899 138,86

5. ślizg łańcucha rozrządu - numer OE:11317797898 93,99

6. koło zębate pośrednie, pompy wtryskowej - numer OE:13527797906 208,92

7. dysza olejowa - numer OE:13527797909 41,29

8. łańcuch rozrządu - numer OE:13528589971 217,68

9. napinacz łańcucha rozrządu - numer OE:13527797909 41,29

10. ślizg łańcucha rozrządu - numer OE:13528573159 93,99

11. ślizg łańcucha rozrządu - numer OE:13528573158 138,86

12. łańcuch pompy oleju - numer OE:11417797896 180,00

SUMA 1834,00

Mechanik z ASO na fuszkę powiedział mi 800zł za wymianę. Rozrząd więc wychodzi koło 2600zł


Przeglądając oferty znalazłem kompletny rozrząd firmy FAI, ktoś to montował ? cena spoko.

https://allegro.pl/oferta/lancuch-rozrzad-bmw-x3-e83-e90-f20-f30-2-0d-n47d20-7760273006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nigdy nie słyszałem o tej firmie ale może dlatego że nie jestem mechanikiem :) ale patrząc na różnicę w cenie to ja bym chyba tego nie zamontował Ty chyba też nie skoro robisz dłuższe trasy np do Cro :norty:

Ja będę się umawiał właśnie na wymianę rozrządu plus olej w skrzyni więc zapytam się co to za firma no i co on montuje w autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raczej wezmę oryginał ale dla mnie to FAI też jest totalną egzotyką a okazuję się że to nie taka mała firemka.

https://www.faiauto.com/contact/

faktycznie Anglia




FAI AutoParts to czołowy brytyjski dystrybutor samochodowych części zamiennych. Ponad czterdziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że firma stała się gigantem na rynku motoryzacyjnym, specjalizującym się w produkcji i dystrybucji części FAI AutoParts przeznaczonych do samochodów europejskich, japońskich, koreańskich i vanów. Swoje produkty dostarcza do ponad 50 krajów na świecie.


W ofercie części firmy FAI AutoParts znajdziemy części z 22 linii produkcyjnych, w skład których wchodzi aż 35.000 pozycji, pasujących do pojazdów aż 65 producentów. FAI AutoParts to części wysokiej jakości, charakteryzujące się dobrym stosunkiem jakości do ceny. Wśród produktów FAI AutoParts znajdziemy wysokiej jakości paski i zestawy rozrządu, paski klinowe, zestawy i napinacze, świece, elementy silnika, uszczelki, elementy układu kierowniczego i zawieszenia, pompy wody, kable, sprężyny, zawory, termostaty, wtryskiwacze oraz pompy. Wszystkie części samochodowe FAI są trwałe i odporne na uszkodzenia. Wytwarzane są z trwałych materiałów użytych w procesie produkcji, pozwalających na wydłużenie okresu między kolejnymi przeglądami i ich wymianą. Części FAI stosowane są również w nowoczesnych i wysoce zaawansowanych silnikach, co świadczy o ich jakości i stopniu bezpieczeństwa. Nie ryzykuj, wybierz części sprawdzonych producentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do firmy Fai i ich rozrządów, to wielu znajomych to zakłada (wszystkie rozrządy w bmw - w rodzinie mamy na częściach Fai) i nigdy (odpukać) nie było z nimi problemów.

Oryginalne rozrządy - nawet te z ostatnich lat produkcji 2014/2015 w N47, często się zrywają w okolicach + - 200 tyś przebiegu.

Czy oryginalne rozrządy Iwis są lepsze od Fai ??? Może to Fai jest lepsze niż Iwis...Jedyne co możemy zrobić, to częściej wymieniać olej, bo on ma wpływ na zużycie rozrządu i silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy


Wymieniałem rozrząd u siebie w samochodzie.

Zamówiłem kompletny tzw. duży zestaw FAI

Do tego z ASO wziąłem oryginalne śruby i uszczelki zalecane przy wymianie (na polosie (xdrive), kola zamachowego, kol zebatych na rozrzadzie itd.)


11147797490 Pierścień

11437794698 O- RIng @PAK (do bagnetu w miske)

11128511814 Zestaw uszczelek głowicy

8x 11227797966 śruba @PAK (koło zamachowe)

3x 24407561393 śruba @PAK (kolo zamachowe)

13527800395 Sruba @PAK (trzyma zebatke)

2x 13527800396 śruba asa bolt

3x 11317797516 śruba koła wałka rozrządu

2x 11317797900 sworzeń lozyskowy

11417807350 śruba @PAK (zębatka koła napedu pompy oleju)

11667807990 O-RIng (przewod pompy prozniowej)

2x 31508743675 Uszczelka z pierscieniem zabezpieczajacym (polosie xdrive)

2x 31206795249 Śruba @PAK (zabezpieczenie polosi)


Za wyżej wymienione pierdoły w ASO zapłaciłem 640zl.


W intercarsie zamówiłem ponad to jeszcze zębatkę pompy oleju i uszczelke dpf, do tego podkładki pod wtryskiwacze 4 sztuki miedziane, wszystko było tańsze niż w ASO


Rozrząd fai wyglądał w porządku, zostawiłem oryginalną dysze oleju bo wyglądała lepiej niż ta z faia i założyłem oryginalny pierścien uszczelniający w pokrywie zamiast tego z faia, też jakoś nie miałem zaufania. Mam nadzieje ze kolejne 200kkm z głowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj dostałem wycenę pod Vin auta

b8914484052bd502med.jpg

Części rozrządu dostarcza dla BMW firma Iwis. W zestawach rozrządów Febi oraz Swag również są oferowane podzespoły Iwis. Części rozrządu OE BMW posiadają na sobie podpis producenta Iwis, logo BMW oraz numer katalogowy BMW. Części w zestawach Febi oraz Swag to dokładnie te same części z widocznym podpisem Iwis oraz śladami po usunięciu logo BMW i numeru katalogowego BMW. W związku z tym zdecydowanie polecamy wybór dwóch zestawów rozrządu Febi lub Swag oraz dodatkowych części Oryginalnych BMW.


8516a0552f7b16famed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.