Skocz do zawartości

N42b18 Problem z odpalaniem + EML N42


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie,

potrzebne dobra rada i pomoc. Pacjentem N42B18. Z autkiem wszystko było ok niestety do czasu, ostatnio wymienione wszystkie filtry + olej na Valvoline Synpower 5w30 z LL01, do tego przegląd gazu (bez żadnych problemów). Pojeździłem może z tydzień i zaczęły się problemy. Zaczynając, odpalanie na zimnym. Rano idąc do auta średnio kręcę 2-3 razy, za każdym razem samochód odpala, lecz obroty strasznie falują w zakresie 400-600 (na oko) + 0 reakcji na gaz, samochód gaśnie sam. Jak już odpali i obroty stoją na prawidłowej wartości to czasem czuć jakby lekko trzęsło całą budą. Fura przełącza się na gaz, wszystko jest ładnie pięknie i tu kolejny problem - EML. Zapala się kiedy chce i standardowo odcina moc, zatrzymam się, odpalę silnik jeszcze raz i gaśnie, wszystko wraca do normy. Gdy silnik jest rozgrzany i odpalę go, to tak jakby obroty były zbyt niskie i szarpie furą (pokazane na filmie), dopiero gdy przełączy się na gaz obroty lekko skaczą do góry i jest ok(gaz załącza się przy 14 sekundzie filmu, widać podniesienie obrotów) . Do tego dziś jeszcze doszło do EML + check, które jak widać przy 1500-2000 obrotów się pojawia. Przy EML diody trakcji i hamulca migają, zaczynają dopiero świecić się na stałe po przekroczeniu 3000 obrotów. Niestety jedyny warsztat, który ogarnia sprawę terminy ma na sierpień, a nie mam ochoty jeździć do pseudo mechaników, którzy wymienią pół auta zanim znajdą przyczynę problemów. Filmik -

Dorzucam screeny z INPY z błędami silnika, o ile drosselklappenpoti to błędy przepustnicy, to tych z kodem 2799 oraz 2781 za cholerę nie mogę rozczytać.

234cced92fce5.jpg

9cb71254ed219.jpg

0506e358fc8ca.jpg

418188b173c94.jpg

cd51c25b95e32.jpg

 

Czy wszystkie problemy są związane tylko i wyłącznie z przepustnicą i starczy jej wymiana, czy szukać również gdzieś dalej?

#edit oczywiście błąd 2781 rozumiem, że jest związany z wałkiem rozrządu ssącym, zgadza się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, błąd 2781 dotyczy czujnika wałka rozrządu wlotowego. Zamień go z wylotowym (są takie same) i zobacz czy błąd przejdzie. Coś wraca zaraz po skasowaniu? Objawy i pozostałe błędy pasują do przepustnicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam , u mnie jest tak czasem

auto stoi ze 2 bądz 4 godziny przy odpaleniu nie zawsze obroty są tak z 500 i gaśnie , właśnie brak reakcji na pedał gazu , po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy . Od czego zacząć

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od diagnostyki komputerowej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dokładnie, błąd 2781 dotyczy czujnika wałka rozrządu wlotowego. Zamień go z wylotowym (są takie same) i zobacz czy błąd przejdzie. Coś wraca zaraz po skasowaniu? Objawy i pozostałe błędy pasują do przepustnicy.

 

Czujniki podmienione, auto odpalało niestety znów z problemami, w mieście było okej, na trasie wyrzuciło EML i powróciły te same błędy. Zamówiłem używkę przepustnicy i czujnik, jak dojdą zamienimy i sprawdzimy, dam znać w przyszłym tygu bo wątpię by jutro doszły części.

Opublikowano
Jak zamieniłeś czujniki miejscami i błąd nie przeszedł na czujnik wylotowy to można domniemać że czujniki są dobre. Jak zamówiłeś zamiennik czujnika to się może okazać że wyjmiesz dobry a wsadzisz wielkie g...

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujniki podmienione

Sprawdziłeś czy błąd przeszedł z czujnikiem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak zamieniłeś czujniki miejscami i błąd nie przeszedł na czujnik wylotowy to można domniemać że czujniki są dobre. Jak zamówiłeś zamiennik czujnika to się może okazać że wyjmiesz dobry a wsadzisz wielkie g...

 

Błąd ciągle ten sam po podmiance czujnika wydechowego z ssącym, 2781 także nie wiem czemu tak jest, czyżby oba były walnięte czy jak?

Spokojnie, kiedyś już przejechałem się na świetnych "zamiennikach" także zamówiłem oryginalny z gwarancją rozruchową, zobaczymy co to da.

 

#edit zauważyłem, że jeszcze doszedł jeden błąd, lub już był nawet wczoraj od DSC, kod 5E19- CAN DME/DDE, Motormoment nicht einstellbar

Opublikowano

Czas zdać małą relację :)

Przepustnica wraz z czujnikiem zostały wymienione dziś, niestety przepustnica jeszcze bez adaptacji. Pierwsza poprawa, która widoczna była od razu to brak jakichkolwiek falowań auta, tak jak wcześniej na wrzuconym przeze mnie filmiku póki nie załączył się gaz autko szalało, teraz równiutko stoi na obrotach. W drodze do domu na szczęście zero śladów EML, auto w miarę płynnie przyśpiesza i co najważniejsze nawet przy 5tyś obrotów bo ostatnio każda próba kończyła się trybem awaryjnym. Choć za pierwszym razem auto jednak zachowywało się po staremu, czyli siedziało na 400-600 obrotów i zgasło to kolejna próba już normalnie. Wróciłem do domu, skasowałem błędy i poczekam do wieczora, aż silnik ostygnie by sprawdzić czy będzie lepiej. Dziwi mnie tylko jeszcze jedna rzecz, niestety zapomniałem zrobić screena, ale pożyczę obrazek z internetu. W silniku przy wartościach "chwilowych" w analog4 przy crankshaft 1 wartość była okej, na poziomie około 124, lecz przy banku 2 wartość jak w obrazku - 0. To normalne, że bank2 wynosi tyle, czy szykować się również na wymianę czujnika wału?

Poglądowe zdjęcie: http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/4a.jpg

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.