Skocz do zawartości

F10 520d xDrive - pakiet BRI na trzeci rok - czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

po dłuższej przerwie wróciłem do marki i kupiłem (jak w tytule) F10 520d xDrive rok 2015 automat w ramach programu 'premium selection'. Aktualny przebieg 30 tys km. Auto ma uruchomiony pakiet naprawczy BRI do 06/2019 czyli jeszcze 2 lata. Mam możliwość wydłużenia pakiety o dodatkowy rok (do 06/2020) za ~4,5 pln netto.

 

Średnio rocznie robię ~25k km zatem najprawdopodobniej dobiłbym do 100k przebiegu w okresie 'ochronnym' (jeśli nie rozszerzę to dojadę max do 80k).

 

Będę wdzięczny za Wasze opinie i sugestie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dziwne że masz możliwość wydłużenia pakietu. Przecież ostatnio było głośno że można przedłużać maksymalnie do 31.03.2017r. Jeżeli ktoś nie przedłużył do tej pory to w serwisach twierdzili że po 31 marca 2017 nie będzie już można przedłużyć gwarancji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalnie napisałbym, że warto wykupić bez mrugnięcia okiem, bo F10 to dosyć skomplikowane auta i zwłaszcza w egzemplarzach lepiej wyposażonych - po prostu ma się co psuć :twisted:

Ale od końca zeszłego roku, kiedy BMW zaczęło majstrować przy BRI - pakiety dla F10/F11 bardzo podrożały i już teraz przedłużenie gwarancji takim oczywistym jak dawniej nie jest...

Zwłaszcza 5-ty i 6-ty rok BRI jest teraz bardzo drogi.

 

Ja mam aktualnie wykupione BRI na 5 lat - i pomimo tego, że rozszerzenie do 5-tego roku dokupowałem w marcu br. już po podwyżce - to w moim wypadku inwestycja zwróciła się w naprawach gwarancyjnych.

Cóż, chyba każdy musi sobie przekalkulować czy w takim wypadku jak u Ciebie lepiej zapłacić 4500 zł za święty spokój, czy też może zakładać że awarii nie będzie, a jak będzie - to naprawa poza ASO zamknie się w tych "zaoszczędzonych" 4500 zł...

 

@unky,

BMW sprzedaż auta z PS traktuje jako sprzedaż auta nowego - dlatego jest możliwość wykupienia BRI, tak jak przy nowym aucie.

Opublikowano

@Pe.te dzięki za info. Mógłbyś przybliżyć z czym konkretnie miałem problemy oraz +/- przy jakim przebiegu?

 

Nurtuje mnie na ile ryzykowany jest ten prognozowany odcinek ~75-100k km, który prawdopodobnie byłby objęty trzecim trzecim rokiem pakietu. Czy z doświadczeń użytkowników tego modelu stosunkowo często zdarzają się usterki przy tym stanie licznika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z dużych wymian (ok. 65.000km) miałem wymieniane wszystkie wtryskiwacze + komputer sterujący + komplet okablowania wtrysków.

Samo to przekroczyło zapłaconą przeze mnie kwotę BRI :wink:

Oczywiście gdybym nie robił tego w ASO to pewnie kosztowałoby ponad połowę mniej.

 

Poza tym to dużo drobnych, uprzykrzających życie rzeczy, z którymi pewnie bez gwarancji dałoby się jeździć, ale byłyby denerwujące.

A to wibracje przenoszące się na nadwozie (wymiana na gwarancji wszystkich poduszek silnika).

A to niedziałajacy automatyczny obieg wewnętrzny (wymiana czujnika, żaluzji zamykających obieg, sam sterownik klimy chyba został ten sam, tylko przeprogramowany).

A to same z siebie "rozjechały" się światła inteligentne (chodzi o Selective Beam, czyli maskowanie wiązek świateł drogowych) - tu konieczna była kalibracja za pomocą specjalnej "maszyny" (montuje się dodatkową kamerę na rozpórkach na silniku i za pomocą specjalnej tablicy kontrolnej kalibruje się system). Problem w tym, że tych "maszyn" w Polsce podobno jest tylko kilka i ASO pożyczają je sobie między sobą - więc ciekaw jestem ile poza gwarancją taka usługa kosztuje :wink:

A to szwankowały mi fotele komfortowe - coś w nich trzeszczało i zgrzytało (tu pomogła tylko regulacja i smarowanie, ale trzeba było rozebrać fotele).

A to skropliła mi się woda w kierunkowskazie w lusterku (wymiana).

Poza tym kilkukrotne przeprogramowywanie auta (najczęściej przy okazji przeglądów) z uwagi na różne drobne dolegliwości (choć pogorszenie płynności zmiany biegów skrzyni już takim drobiazgiem nie było; po upgrade softu i wyzerowaniu adaptacji skrzynia zaczęła pracować dużo lepiej)

Trochę się tego przez 4 lata uzbierało, wszystkiego nie wymieniłem bo już nawet nie pamiętam...

 

Ale - wbrew pozorom - jestem bardzo zadowolony z tego auta. I muszę przyznać, że wszystkie awarie były przez ASO usuwane naprawdę szybko i właściwie za pierwszym podejściem.

Choć bez gwarancji moje zadowolenie byłoby na pewno mniejsze :mrgreen:

 

Ja generalnie kupuję dobrze wyposażone auta, więc też i ryzyko awarii jest większe.

Po poprzednich autach nauczyłem się już, że w takim wypadku brak gwarancji potrafi mocno zaboleć. Dlatego "od kilku aut" mam zasadę że wykupuję gwarancję na tyle ile chcę danym autem jeździć i 2-3 miesiące przed upływem gwarancji sprzedaję auto. Ma to dodatkową zaletę, że auto na gwarancji dużo łatwiej jest sprzedać i ponadto ma się z głowy ewentualne problemy natury technicznej, które wynajdzie kupujący...

Opublikowano
Dzięki za szczegóły. Konsultowałem temat jeszcze w zaprzyjaźnionym serwisie i opinia jest jednogłośna -> brać. Tak więc biorę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sumie to i tak dobre auto trafiłeś, które ma wykupiony BRI do 4 roku, bo zaoszczędziłeś sporo.

To w autach PS raczej rzadko się zdarza.

 

Ja przez moment zastanawiałem się nawet nad wykupieniem BRI na 6 rok (głównie z uwagi na fakt, że w przyszłym roku kiedy planuję wymienić auto - nie bardzo mam na co zmienić).

Ale cena prawie 8000 zł za 6-ty rok gwarancji trochę mnie ostudziła :mrgreen:

To już jest poziom cenowy gwarancji w Porsche...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.