Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem w swoim samochodzie tj. BMW e46 m43/tu 1.9 rocznik 2000. Podczas jazdy zaczął bardzo dziwnie chodzić i cały się trzęsie. Jeden mechanik stwierdził, że może to być problem z wariatorem albo łańcuchem rozrządu lub coś z układem zapłonowym. Drugi mechanik powiedział, że to uszczelka pod głowicą albo pęknięty wał. Stwierdził to sprawdzając ciśnienie na cylindrach. Na yt na kanale Miłośnicy 4 kółek słyszałem, że to nie zawsze oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Samochód nie ma mocy. Obroty falują oraz czuć niespaloną benzynę. W płynie chłodniczym nie ma żadnej mazi. Na korku od oleju również nic nie ma. Macie jakieś pomysły co to może być? Czy to może być uszczelka pod głowicą? To stało się nagle podczas jazdy. Podaję link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=uajlKUpGxns

 

Na komputerze wyskoczyły również takie błędy:

160- informacja o spalaniu stukowym z układu zapłonowego zarejestrowana w kilku cylindrach.

140- regulacja spalania stukowego- cylinder 2

156- informacja o spalaniu stukowym z układu zapłonowego.

Opublikowano

fajnie chodzi :D jak motopompa :D

 

no i widzisz już że do obu tych mechaników nie warto jechać bo jeden z drugim jest idiotą :) powiedział z wariatorem ale czego ? gdzie tam wariator jakiś :D ale co z łancuchem ? że przeskoczył? zerwał się ? rozciągnał ? to są takie diagnozy żeby powiedzieć coś madrego i poważnego i drogiego a nic takiego się nie dzieje. Drugiej diagnozy szkoda komentować, co ma wspólnego kulejący silnik z uszczelką pod głowicą. Na walniętej uszczelce jeździ zazwyczaj normalnie.

 

poczytaj dlaczego wystepuje spalanie stukowe i kiedy. Powinno Cie to naprowadzić co trzeba sprawdzić. Raczej bym się przyjrzał swiecom, cewkom, przewodom, potem wtryskiwaczom paliwa. Na gazie i benzynie tak samo kuleje ?

 

nie wiem czy na wszystkie cylindry pracuje, według mnie nie chodzi któryś cylinder dlatego tak klepie.

szukam
Opublikowano
Mam ten sam silnik i miałem podobną sytuację też dziwnie i nie równo mi pracował. Ale, że ja starszej daty (jak motorynka nie paliła to pierw drucianką czyściłem świecę i patrzyłem czy ma iskrę) to o kompach nie myślę na początku. Zacząłem wykręcać po kolei świece, kolega kręcił kluczykiem i jedna nie dawała iskry. Myślę świece, ale dla pewności podmieniłem inną i znów brak iskry, myślę przewód zamieniłem inny i znów brak iskry więc została cewka, zamówiłem przełożyłem i już tak śmiga z ósmy rok. Szybko bez mechaników, kompów itd. Ale wcale nie powiedziane, że u Ciebie jest to samo. Też bym szukał na początku w zapłonie dolocie paliwa
Opublikowano

brawo Ty :) mało takich ludzi co cokolwiek potrafią zrobić. Logiczne myślenie plus odrobina wiedzy i można samemu ogarnąć temat.

 

to tak samo jak cię boli cokolwiek i poczytasz w interncie i za kazdym razem wychodzi że trzeba kupić trumne już bo tygodnia nie przeżyjesz, a potem się okazuje że przeziębienie albo biegunka :P

szukam
Opublikowano
Miałem podobnie i okazało się że jest przetarta wiązka na jednym wtryskiwaczu (zwierało do masy) i zalewało cylinder.
Opublikowano
Na benzynie i na gazie jest to samo. Sprawdzałem z tym pierwszym mechanikiem czy chodzi na wszystkie cylindry i okazało się że tak. Więc nie wiem co jest grane. Powiem szczerze że nie znam się na tych sprawach. Muszę jeszcze jakoś sprawdzić te rzeczy o których piszecie bo na 4 lipca mam termin do "tych od uszczelki". Od początku coś mi nie pasowało w ich diagnozie.
Opublikowano
Najczęściej uszczelka się przepala między cylindrami więc kompresja powinna być słaba na dwóch ewentualnie może się przepalić do kanału wodnego w takim przypadku najlepiej sprawdzić obecność CO2 w układzie chłodzenia
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.