Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przeszukałem różne fora, także zagraniczne. Na temat wypadania zapłonu, nierównej pracy silników V8 jest wiele napisane. Mój przypadek wydaje się być jednak nieco inny, a mechanicy w okolicy niewiele są w stanie powiedzieć. Zalecają wymianę różnych podzespołów na zasadzie "a może to jest to". Silnik M62B35TU, LPG Prins. Poranne odpalenie nie wzbudza podejrzeń, jedynie delikatne wibracje. Nic szczególnego. Czasem pojawiało się wypadanie zapłonu, ale po osiągnięciu temperatury 40 stopni i przełączeniu na LPG wszystko się normuje. Kasowałem wielokrotnie adaptacje, jeździłem wyłącznie na samej benzynie i nic nie pomaga. I co ciekawe, nawet przy jeździe na samym Pb po porannym odpaleniu nic złego się nie dzieje. Dopiero, gdy zgaszę silnik (mocno rozgrzany) i po jakimś czasie znowu odpalę po chwili silnik zaczyna wariować. Nie pali na wszystkie gary, trzęsie się itd. Korekcja wtrysków na wszystkich cylindrach bardzo mocno się wychyla, a na ósmym wychodzi daleko poza zakres. Czy możliwe, aby jeden uszkodzony ósmy wtryskiwacz powodował wysypanie się pozostałych? Świece mają jakieś 30kkm, przepustnica wyczyszczona, nowa przepływka oryginał Bosch. Jeśli cały czas jeżdżę na LPG, to po krótkich postojach i odpaleniu na Pb czuć, że buja budą, ale po przejściu na LPG wraca do normy i generalnie na LPG problemu nie ma - pracuje cicho i równo. Zakładam, że problem dotyczy układu wtryskowego Pb, ale od czego zacząć? Czy ktoś z szanownego grona ma jakiś trop?
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
często pada pompa paliwa, tzn. coś tam pompuje, ale jej sprawność spada, objawy są takie że ciężko uruchomić samochód (startuje z zauważalnym opóźnieniem) i nie jest to tak równa praca jak powinna być. Wpiąć manometr i sprawdzić
Opublikowano

A czasy wtrysków LPG są dobre? Ja odkąd kupiłem e39 535 to walczę z nierówną pracą na niskich obrotach... Raz chodzi dobrze, a raz buja, czy to lpg, czy pb :/

W pierwszej kolejności sprawdź czy nie łapie Ci lewego powietrza: Nieszczelność na dolocie, odma, uszczelki pod kolektorem.

30 tyś dla świec przy silniku z LPG to trochę dużo, wszyscy mi mówią, żeby zmieniać co 10-20tys.

Spróbuj też zamienić cewkę z 8 cylindra na jakiś inny i zobacz czy problem z korektą przeniesie sie wraz ze zmianą cewki.

U mnie jest tak, ze połowa silnika ma idealnie równe korekty, a połowa się rozjeżdża, najmocniej 1 cylinder i każdy kolejny coraz słabiej.

Może być też tak, że LPG rozjeżdża mapy, musiałbyś skasować adaptację i pojeździć na samym pb :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję za zainteresowanie. Byłem na urlopie, nie dałem rady szybciej napisać.

 

często pada pompa paliwa, tzn. coś tam pompuje, ale jej sprawność spada

Chodzi o pompę w zbiorniku? Nigdy do niej nie zaglądałem, nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia np. za pomocą Inpa. Wymieniłem natomiast filtr paliwa z regulatorem ciśnienia. Bez zmian. Czy jest coś jeszcze co odpowiada za właściwe ciśnienie paliwa?

 

A czasy wtrysków LPG są dobre?

Tak, jakieś 3.4ms, podobnie jak na Pb.

 

Nieszczelność na dolocie, odma, uszczelki pod kolektorem.

To mam wszystko sprawdzone, nowe uszczelki.

 

30 tyś dla świec przy silniku z LPG to trochę dużo, wszyscy mi mówią, żeby zmieniać co 10-20tys.

Spróbuj też zamienić cewkę z 8 cylindra na jakiś inny i zobacz czy problem z korektą przeniesie sie wraz ze zmianą cewki.

Świece wymienię, faktycznie mogą być "zmęczone". Ponoć warto zainwestować w świece irydowe. Test z cewką wykonam.

 

Może być też tak, że LPG rozjeżdża mapy, musiałbyś skasować adaptację i pojeździć na samym pb

To już niestety kilkakrotnie przerabiałem. Kasowanie adaptacji, jazda na samym paliwie. Niestety i tak problem się pojawia.

Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Opublikowano
W wolnej chwili obadam pompę oraz cewki. Dam znać jak uda mi się rozwiązać temat.
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany - okazało się, że dwa wtryski "leją" na zimnym i to nie zawsze, stąd utrudniona diagnoza. Objawy mogły wskazywać na rozregulowanie mapy silnika przez LPG. Może komuś się przyda.
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.