Skocz do zawartości

E39 523 Problem ze strumieniem przelewu, wysoka temperatura.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie. Jak na ciepłe dni przystało czas na problemy z układem chłodzenia :) a tak na poważnie prośba o dorzucenie komentarzy aby pomóc mi w podjęciu decyzji. Auto z posiadaniu od roku, technicznie wg mnie igła. W zimie (styczeń) z racji na pocenie się chłodnicy cieczy wymieniłem na...najtańsza z all..ro . Generalnie problemu później żadnego nie było aż do teraz kiedy jest upał. Odkąd posiadam auto jeździłem i dalej jeżdżę często w trasy i nie interesuje mnie jazda ekonomiczna- zauważyłem pewnego dnia że wskaźnik temp zaczął mi się podnosić poza środek. Zatrzymałem auto, poczekałem i ruszyłem włączając test 7. Zauważyłem że przy niskich prędkościach temp nie schodzi poniżej 100 stopni a przy DUŻYCH prędkościach po malutku sobie gdzie w górę stopień po stopniu do 115stopni. Na postoju sprawdziłem wisko- sprawne. Po powrocie do domu i ostudzeniu silnika sprawdziłem czy nie był zapowietrzony-tu wszystko ok. Następnie uruchomiłem i zwróciłem uwagę czy nie wali ciśnienie w układ i na strumień z przelewu zbiornika wyrównawczego- i tu zauważyłem że strumień jest słaby a po dodaniu gazu jest bardziej widoczny ale słaby nadal- porównuje to z dostępnymi w sieci nagraniami.Nie znając wcześniejszej historii wymian elementów układu chłodzenia a z racji na to że auto na siebie zarabia i robi kupę kilometrów zamówiłem i wymieniłem dokładnie wczoraj pompę wody i termostat. Po wieczornym teście dokładnie to samo. Strumień jakby go praktycznie nie było. Jest stały, ciągły, ale słaby. Na postoju auto utrzymuje temp ok 98- 100 a przy obrotach powoli rośnie. Odpowietrzony doskonale. Pytanie teraz takie- czy winna może być kiepskiej jakości chłodnica z all..ro? Kiedy było zimno być może nie było problemu mimo kiepskiej przepuszczalności a teraz nie oddaje właściwie ciepła? Nie ma dobrego przepływu? Ktoś miał może podobnie? Uszczelke pod głowicą śmiało jestem w stanie odrzucić. Płynu nie wyrzuca, silnik pracuje doskonale, ciśnienie w układzie jest właściwe. Korek chłodnicy wymieniony i dobry. Ogrzewanie w środku działa prawidłowo.. Nie mam za bardzo czasu na testy wolę wymienić i mieć spokój. Dziś właśnie mam w planie wymienić chłodnice na jakąś markową . Czy popieracie decyzję? Ewentualnie jeszcze jeden możliwy kierunek- auto na kilkumiesięczną instalację gazową . Czy taki opór mógłby stawiać np reduktor gazu? Słyszałem jeszcze ze pompka elektryczna może sprawić podobne problemy jeżeli jest niesprawna. Czy ona pracuje przy uruchomionym silniku czy tylko przy włączonej funkcji rest?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie podobnie właśnie zaczął robić, przy 140km/h w normie, jak rozpędzam na 4 i kontynuuję przy 170 to temp zaczyna się podnosić.

 

Z tym, że u mnie wali błąd podgrzewania termostatu od początku. Więc to pierwsze wymieniam, chłodnicę muszę jeszcze obadać, zakładam, że jeszcze fabryka i może być już w nienajlepszej kondycji.

 

Sprawdź parownik, czy nie ma wycieków, czy nie puszcza.

 

JAk wszystko ok, to chłodnica z d.. polecam nissens - miałem w poprzednim e39 podobne problemy też zniknęły (z tym, że poprzednia pociła się).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.