Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Spotkała mnie dziś przykra niespodzianka na drodze z Krakowa do Zakopanego. Po przejechaniu 50 km (100-120km/h) pojawiła się żółta ikonka silnika w połowie wypełniona. Po następnych 5 km auto zaczęło się dławić po czym mogłem dodawać gazu bieg był wrzucony, a samochód nie przyspieszał. Zgasiłem go, zapaliłem i znowu 2 km ponownie żółta kontrolka i tym razem zgasło. Skończyło się na holowaniu do Krakowa. Co ciekawe na luzie samochód chodzi bez problemu, odpala normalnie można przejechać krótki dystans. Z tego co wyczytałem kontrolka sygnalizuje błąd utraty mocy przez silnik. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jeśli tak to co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyn może być dużo, po podpięciu pod komputer sprawa rozjaśni się. Jaki przebieg? Coś było robione ostatnio?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przebieg 210 000, u mnie od 180 000, przebieg raczej nie kręcony, ostatnią rzeczą która była robiona to zmiana oleju i filtrów. Po tym samochód przejechał około 3 000, w tym 95% to trasy, 5% miasta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez podpięcia pod kompa nic się nie dowiesz. Tylko nie jakiś uniwersalny badziew w bosch car service tylko pod BMW czyli INPA lub coś nowszego. Przebieg 180tys km to od razu jest dla mnie podejrzany i kojarzy mi się z ogłoszeniami z allegro :D każde auto ma tam tyle bez względu na rok, gdyż bariera 200 tys nie jest przekroczona. My Polacy wolimy 180 niż prawdę :D

Napisz co ci na kompie pokazało.

Opublikowano

Jak auto było kupowane byłem prawie pewny że było kręcone, utwierdził mnie w tym przekonaniu pan z komisu, który wypisz wymaluj wpisywał się w kanon Mirka handlarza: "auto igła nie kręcone nie bite". Ale potem przez apke do sprawdzania historii serwisowej (3€ to chyba kosztuje) pojazdu sprawdziliśmy że 5 miesięcy przed zakupem miał duży serwis w Belgii , a wcześniejsze przebiegi przy serwisach w miarę się wszystko zgadzało. I przebieg był 165 tys przy tym ostatnim serwisie. Sąsiad pracuje w komisie,, gdzie sprzedaje

sprowadzane samochody i też robią jakieś naprawy i pranie wnętrza. Oddaliśmy mu do czyszczenia i mówił że robiony był fortel kierowcy, reszta raczej oryginał. Więc pewnie auto służyło do jazdy autostradowej.

Opublikowano
Jutro wrzucę kody błędów. Dwóch mechaników z którymi rozmawiałem uważa, że mogło być to lipne paliwo. Tankowanie na stacji MPO w Krakowie. Mnóstwo ludzi tam tankuje ON, nigdy nie słyszałem, żeby coś się komuś działo. Szczególnie, że oni sami tankują tam nowe auta ciężarowe, które spełniają już euro6, więc raczej, by nie lali tam syfu.
Opublikowano
Prawdopodobnie zdechła pompa CP4 nadaje się do regeneracji razem ze wtryskami koszt ponad 7-10 tyś w zależności od uszkodzeń i czy będziesz robić rozrząd. Silnik N47 prawda ?
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
Prawdopodobnie zdechła pompa CP4 nadaje się do regeneracji razem ze wtryskami koszt ponad 7-10 tyś w zależności od uszkodzeń i czy będziesz robić rozrząd. Silnik N47 prawda ?

Czyli wyjdzie koszt polowy wartosci auta :D ?

Opublikowano
Mam teraz na tapecie a4 z 2010 co ma prawdziwe 210 tys. co nagle zgasł na autostradzie w Niemczech...naprawę wycenili na 7tys €-powód paliwo prawdopodobnie biodiesel. Oczywiście do wymiany wszystko co ma kontakt z paliwem no i pompa wys. ciśnienia kaput plus wtryski których się nie naprawia (piezo). Także i w innych markach takie rzeczy się zdarzają. Na nowych czesciach wyjdzie ok 9tys plus robota i płukanie układu. Klient zalamany na własne ryzyko szuka używek...
Opublikowano

Po przyjechaniu na diagnozę było dużo błędów, jako, że dawno nie było to sprawdzane błędy zostały skasowane, po odpaleniu wyskoczyły 3 błędy:

 

41BB - czujnik ciśnienia wstecznego spalin przed DPF

4A74 - świece

4A79 - świece

 

Diagnosta powiedział, że mam pojeździć autem, a następnie przyjechać do niego zobaczyć jakie błędy wyrzuca przy pojawieniu się problemu.

Opublikowano
Tak tak, silnik n47. Samochód odpala, dziś przejechałem 3km do diagnosty, nic się nie działo, na postoju można gazować i też nic się nie dzieje, ani nie gaśnie ani się nie dławi. Hmm z tego co widzę to koszt pompy ok 1,5 -2,5. Czy trzeba przy tym od razu wtryski robić? Ile wytrzymuje pompa po wymianie?
Opublikowano

Po ponownej diagnozie pojawiają się następujące błędy:

 

4560- monitorowanie ciśnienia szyny,odchyłka zasilania

4D03-czyjnik wstecznego ciśnienia wydechu

4A79-świece

41BB-czujnik wstecznego ciśnienia wydechu

 

Znajomy diagnosta na początek zaproponował wymianę filtru paliwa, jak nie pomoże to będziemy wymieniać czujnik. Co myślicie?

Opublikowano
Robiąc filtr i sprawdzając czujnik to Pompe możesz wyeliminować odkręcając z niej zawór ciśnienia. Pompa jest z prawej strony pod kolektorem dolotowy. Jeżeli na zaworze będą opiłki metalu. To pompa. A jeżeli będą opiłki to się zastanów co z wtryskami się dzieje.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
Mam teraz na tapecie a4 z 2010 co ma prawdziwe 210 tys. co nagle zgasł na autostradzie w Niemczech...naprawę wycenili na 7tys €-powód paliwo prawdopodobnie biodiesel. Oczywiście do wymiany wszystko co ma kontakt z paliwem no i pompa wys. ciśnienia kaput plus wtryski których się nie naprawia (piezo). Także i w innych markach takie rzeczy się zdarzają. Na nowych czesciach wyjdzie ok 9tys plus robota i płukanie układu. Klient zalamany na własne ryzyko szuka używek...

 

Piezowrtryskiwacze się regeneruje już . regenerowałem w swojej 600 zł za sztukę o ile stos piezo jest nie uszkodzony.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
szczerze wolałbym dopłacić tą stówkę i mieć nówkę, ale jak kto woli. Ja np. teraz poszedłem w używki z rozbitka z bardzo niskim przebiegiem i indeksem 11 do benzynki :mrgreen:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Piezowrtryskiwacze się regeneruje już . regenerowałem w swojej 600 zł za sztukę o ile stos piezo jest nie uszkodzony.

 

W jakim aucie masz wtryski piezo? Bo N47 143KM ma, ale dopiero w późniejszych rocznikach.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No dokumenty z naprawy mam w księgowości więc się tam pociąć nie dam ze to piezo ale na 95% w moim n47 są piezo. A czy się regeneruje wystarczy poczytać i nawet jeśli mój to elektromagnetyczne to i tak piezo można regenerować.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

masz jakiś dokument na to ? zaciekawiłeś mnie tym. A nie jest tak że bmw zmieniło w okolicy 2010 roku piezo wtryski na selenoidowe ?

edit:

rzeczywiście piezo wyglądają inaczej niż te w moim 118d

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
Mam teraz na tapecie a4 z 2010 co ma prawdziwe 210 tys. co nagle zgasł na autostradzie w Niemczech...naprawę wycenili na 7tys €-powód paliwo prawdopodobnie biodiesel. Oczywiście do wymiany wszystko co ma kontakt z paliwem no i pompa wys. ciśnienia kaput plus wtryski których się nie naprawia (piezo). Także i w innych markach takie rzeczy się zdarzają. Na nowych czesciach wyjdzie ok 9tys plus robota i płukanie układu. Klient zalamany na własne ryzyko szuka używek...

 

Piezowrtryskiwacze się regeneruje już . regenerowałem w swojej 600 zł za sztukę o ile stos piezo jest nie uszkodzony.

 

 

Kolego w grudniu wszyscy chcieli mi w ciemno regenerowac wtrysku piezo nawet ich nie sprawdzając. . W autoryzowanej stacji Bosch Pawlik zaczęli się śmiać ibpowiedzieli ze te wtryskiwacze regeneruje tylko producent a cena jest niewiele niższa niż nowych.. wtryski mi wyczyszcili i zmierzyli .. pomiary wykazały że są jak nowe

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Podobno niektóre Piezo da się regenerować, ale w mojej ocenie jeśli regeneracja to tylko przez producenta; tj stary korpus i nowa reszta w środku...no i cena wtedy prawie jak za nowy wtryskiwacz...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czujnik został wymieniony na nowy. Od tej pory błąd się nie pojawił. Samochód "przetestowano" na obwodnicy i pomimo dużego obciążenia nic się nie działo. Normalnie samochód wykorzystywany jest tylko na trasy, ale pojeździ się z tydzień po mieście, bo jak ma się zepsuć to lepiej blisko ;). Dzięki za pomoc, mam nadzieję, że problem nie wróci.
Opublikowano
A przy okazji zapytam, żeby nie spamować nowymi tematami. Jak wcześniej nadmieniłem samochód jest sprowadzony i był serwisowany w ASO praktycznie do końca posiadania przez poprzedniego właściciela. W komisie powiedzieli mi, że samochód miał już wymieniany rozrząd. Czy wiadomo wam po ilu latach/po jakim przebiegu w ASO wymieniają rozrząd? Ewentualnie czy jest możliwość sprawdzenia dzwoniąc do jakiegoś ASO BMW, żeby sprawdzili w bazie danych odnośnie konkretnych serwisów? Aplikacja wypluwa tylko datę wizyty czas jaki auto spędziło w ASO i przebieg przy którym było oddane. Nie wypisuje co dokładnie było robione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.