Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chce kupić nową przeplywke do auta, ta która jest aktualnie zamontowana BOSCHA posiada numer 0 281 002 713

Natomiast nowa BOSCHA ma taki numer 0 281 006 147, czy będzie pasować?

Auto BMW 535d 2006 rok 272 BHP

POZDRAWIAM

Opublikowano
Witam, chce kupić nową przeplywke do auta, ta która jest aktualnie zamontowana BOSCHA posiada numer 0 281 002 713
wycofany
Natomiast nowa BOSCHA ma taki numer 0 281 006 147, czy będzie pasować?
będzie, twój numer wg realoem to 13628509725
852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
Witam, chce kupić nową przeplywke do auta, ta która jest aktualnie zamontowana BOSCHA posiada numer 0 281 002 713
wycofany
Natomiast nowa BOSCHA ma taki numer 0 281 006 147, czy będzie pasować?
będzie, twój numer wg realoem to 13628509725

 

 

Ok, dzięki a moze kolego jeszcze podpowiedz czy wadliwa przeplywka moze generować błąd czujnika ciśnienia doładowania 41AB? Tak mi sugeruje znajomy, sprawdziliśmy układ wyglada wporzadku live data czujnika tez ale live data przeplywki pokazuje jakies dziwaczne odczyty

Opublikowano
... sprawdziliśmy układ wyglada wporzadku live data czujnika tez ale live data przeplywki pokazuje jakies dziwaczne odczyty

Jak sprawdziliście układ doładowania? Jak wyglądały odczyty live data czujnika? Ktoś, kto potrafi dobrze zdiagnozować układ doładowania w 535d nie miałby wątpliwości, czy wymieniać przepływomierz, czy nie. Masz błąd czujnika i tylko dlatego chcesz zmienić przepływomierz? Nie masz żadnych objawów i sam błąd Cię denerwuje? Myślę, że nie.

peace & love
Opublikowano

Auto mam rok czasu nie jeździłem nigdy wcześniej 535d wydawało mi sie ze jest wszystko wporzadku, ostatnio usunąłem w aucie EGR, DPF i klapy wirowe i udałem sie na hamowanie wykonać programowe usunięcie i chiptunning. Po zhamowaniu auta wyszedł wynik 215 koni i 486 Nm, diagnoza wykazała tylko błąd 41AB. Także odpuściliśmy chiptuning i został zrobiony tylko program do w/w elementów. Znajomy sugeruje przeplywke bo różnice w odczytach na przeplywce sięgają 80-90% miedzy wartością zadana a rzeczywista (tylko przykład wartość zadana na wolnych obrotach 200 g/s a rzeczywista 380 g/s) na wyższych obrotach różnice nawet większe. A na czujniku ciśnienia doładowania różnice mieszczą sie w tolerancji

Szukaliśmy nieszczelności układu i nic nie znaleźliśmy, wszystkie wężyki podciśnienia tez OK

Opublikowano
Wrzuć błąd czujnika z zamrożoną ramką. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy jest znaczna różnica w osiągach.
peace & love
Opublikowano

Odłączyłem przeplywke na kilka dni i poza lampką check engine żadnej różnicy. Poniżej zdjęcia parametrów od wolnych obrotów do 3 tys obrotów

 

e5b77de3e3d69343.jpg

 

98aa2af576d20766.jpg

 

b0ab2907658c9b0a.jpg

 

fe43fff74a148e08.jpg

Opublikowano
Pokaż szczegóły błędu DDE. Wygląda na padnięty czujnik MAP. To jak pokazałeś odczyt parametrów przy różnych obrotach może tylko wprowadzać w błąd. Jeżeli chcesz coś w ten sposób przekazać to zrób ten odczyt pod obciążeniem w czasie jazdy.
peace & love
Opublikowano

Pod obciążeniem różnice wyglądają podobnie, a na czujniku MAP roznica osiąga nawet 1000mbar pod obciążeniem (3 zdjecie na postoju wolne obroty)

 

cb9f451fa314289e.jpg

 

f9acfb5ca3bf1012.jpg

 

9df5c1ccd7c3427e.jpg

 

7634034a7b8144e2.jpg

Opublikowano
Moim zdaniem do wymiany masz czujnik temp. powietrza doładowanego nr 10 z link'a. Zrób jego test programem ISTA i się przekonasz.

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E60/Lim/BMW+535d/ECE/11_3789

 

Mozesz podpowiedzieć jak zrobić ten test w ISTA'cie diagnostyki własnego auta próbuje od niedawna i ISTA to dla mnie trochę czarna magia tymbardziej ze mam dziwną kopie angielsko-niemiecką, ekran wyboru jest po angielsku dalej wszystko po niemiecku.

 

Ten czujnik moze powodować taki ubytek mocy?

Opublikowano

Vehicle management, troubleshooting, function structure, digital diesel electronics, air mass system, charging pressure control, charge air temperature sensor.

Ten czujnik może powodować ten błąd. Jednak tak duży ubytek mocy to raczej inna sprawa. Załatw najpierw to.

peace & love
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ostatnim czasem temat troszkę ucichł, ale nie oznacza to ze temat został zamknięty problem rozwiązany. Dodatkowo od tego momentu wydarzyło sie dużo ano ze względu na wiek i przebiegł padła mała turbina :(

Wiec założyłem kompletnie nową małą turbinę, wymieniłem czujnik który zalecił kolega, przewody podciśnienia wymienione. Auto rzeczywiście nie rejestruje juz błędu 41AB, odczyty z czujnika temperatury powitrza doladowango w normie jednak jakiegoś wyraźnego przyrostu mocy nie czuje a wkoncu brakuje blisko 50koni i 100Nm

Porównywałem ostatnio kilka różnych BMW pod względem odczytów z przepływomierza i w tych autach wartość różnic miedzy zadanym a rzeczywistym nawet postoju to zaledwie kilka procent a u mnie jak na w/w zdjęciach cały czas

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli przepływomierza nie wymieniałeś? Pomiar wskazuje na niego, ale dobrze jakbyś jednak zrobił test podczas jazdy i najlepiej w inpa będzie to widać, ale w ista też może być. Miałem ostatnio auto, które miało podobnie zawyżone wskazanie masy powietrza i powodem był przepływomierz no name, auto nie kopci przy pełnym bucie? Skoro nie masz dpf to powinno przy takiej ilości powietrza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czyli przepływomierza nie wymieniałeś? Pomiar wskazuje na niego, ale dobrze jakbyś jednak zrobił test podczas jazdy i najlepiej w inpa będzie to widać, ale w ista też może być. Miałem ostatnio auto, które miało podobnie zawyżone wskazanie masy powietrza i powodem był przepływomierz no name, auto nie kopci przy pełnym bucie? Skoro nie masz dpf to powinno przy takiej ilości powietrza.

 

Kopci, jak hamowalismy zakopciło całe pomieszczenie :) nie wymieniałem jeszcze zgodnie zaleceniami kolegi wyżej skupiłem sie na rozwiązaniu jednego błędu a miedzy czasie jeszcze padło turbo. W trakcie jezdy różnice sięgają nawet 200-300%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma innej opcji, wymień przepływomierz. Jakbyś wtedy wrzucił film to na pewno też taka padłaby diagnoza :wink: po wymianie skasuj adaptację, bo będzie dalej lipa. W sumie to możesz spróbować skasować ją teraz przed wymianą, bo jeżeli już u poprzedniego właściciela był ten problem a wymienił przepływomierz i nie skasował adaptacji to nie będzie dobrze mierzył. Marne szanse ale zawsze jakieś są :8)

 

Układ dolotowy oczywiście musi być szczelny!

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie ma innej opcji, wymień przepływomierz. Jakbyś wtedy wrzucił film to na pewno też taka padłaby diagnoza :wink: po wymianie skasuj adaptację, bo będzie dalej lipa. W sumie to możesz spróbować skasować ją teraz przed wymianą, bo jeżeli już u poprzedniego właściciela był ten problem a wymienił przepływomierz i nie skasował adaptacji to nie będzie dobrze mierzył. Marne szanse ale zawsze jakieś są :8)

 

Układ dolotowy oczywiście musi być szczelny!

 

kasowałem adaptacje, to jest oryginalna przepływka z 2006 roku i ma aktualnie już 494 000km. Kupić koniecznie Bosch? Czy mogą być też innych renomowanych firm?

Układ szczelny, pomiary wykonane na postoju i podczas jazdy różnice w zadanym ciśnieniu doładowania a rzeczywistym to kilka procent. Jedynie to sporo zawyżone odczyty masy powietrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko Bosch jest pewny, to pokłon dla niej za wytrwałość.

 

Nie cytuj jak piszesz bezpośrednio pod postem, bo niepotrzebnie wydłuża się wątek :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

ok nie ma problemu z cytowaniem. Nie obyło się bez problemow i napraw osiągnąć taki przebieg. Silnik remontowany przy 430tys pękł łańcuch: nowy zestaw rozrządu, planowanie głowicy, wymiana i dotarcie zaworów, wymiana gniazd zaworowych, prostowanie wałków rozrządu, profilaktyczna regeneracja wtryskiwaczy w serwisie Boscha. Potem przy 450tys usunięcie DPF, EGR i klap wirowych w kolektorze. Auto wcześniej należało do znajomego sam wykonywałem mu naprawy mechaniczne, ponieważ znałem samochód odkupiłem go okazyjnie na początku zeszłego roku. Teraz dostała nową małą turbinę, duża sprawdzona organoleptycznie, wymieniłem też chłodnice klimatyzacji i czujniki parkowania przód. Moje pierwsze BMW w życiu i jestem bardzo z niego zadowolony.

Osobiście uważam, że nie liczy się rok czy przebieg a rzeczywisty stan techniczny, staram się dbać o babuszkę jak mogę, naprawiać i wymieniać wszystko na czas.

Żeby już nie zanudzać zamówię przepływkę, wymienię skasuje adaptacje i dam znać. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem na myśli konkretnie przepływomierz z roku produkcji auta, bo domyślam, że nie każde m57 kręci 500 tys. bez awarii :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam posiadam bmw f11 535d od jakiegoś czasu na zimnym silniku auto mi przerywa (gdy to sie dzieje wyskakuje blad naped pelna moc silnika niedostepna i po sekudzie znika)A gdy się rozgrzeje jest już wszystko w porządku co to może być? Błędy jakieś z ciśnieniem powietrza i jakiś błąd egr też był ale niewiem teraz dokładnie jutro podepne komputer i zrobię zdjęcie błędów.
  • 5 lat później...
Opublikowano
W dniu 10.09.2017 o 07:56, maniek21112 napisał(a):

Miałem na myśli konkretnie przepływomierz z roku produkcji auta, bo domyślam, że nie każde m57 kręci 500 tys. bez awarii :wink:

Witam. Kolego widzę że jesteś kumaty w tych sprawach. Jeśli możesz odezwij sie😉 Pozdrawiam. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.