Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie mam problem, raz się pojawia a raz nie

 

Przy przyspieszaniu auto strasznie klekocze (jak stare diesle) przeważnie na zimnym silniku, na ciepłym przechodzi. Klekot najbardziej słychac między 1000 a 2000 obrotów. Silnik też zdecydowanie głośniej pracuje na wyższych obrotach.

 

Na biegu jałowym jak i P. Problem nie występuje.

 

Jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Wtryski

2. Pompa Vacum

3. Koło główne pasowe (tłumik drgań)

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź

 

1 Wtryski były sprawdzane na stole - jeszcze są ok

2 Pompy nie ruszałem

3 Koło pasowe chyba najbardziej prawdopodobne

 

ad3: jak jade tak do 50km/h i dźwięk ma się od czego odbić to słysze jak by świst, więc chyba pada na koło pasowe. Dodatkowo ostatnio nivo wywali błąd, że acu słabe ale po skasowaniu przeszło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło pasowe dla wielu użytkowników zabrało kilka lat życia przez nerwy, że to pewnie silnik pada..a dźwięki mogą być bardzo różne. Złap je ręką, oczywiście przy zgaszonym silniku :wink: i poruszaj, jeśli siedzi sztywno, prawie nie drgnie, to jest OK, ale jeśli uda Ci się bez problemu poruszać nim do przodu i do tyłu, to od razu wymieniaj.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

koło pasowa sprawdzałem :( ani drgnie..

 

mechanik popatrzył powiedział też ze ok, ale pokazał mi że jest luz na kole pasowym od sprężarki klimatyzacji całe lata na boki jak sie nim rusza...

 

Myślicie, że to to tak hałasuje ? jak klima jest wyłączona to też daje takie oznaki tylko jak by ciszej

Opublikowano

Niestety

 

wymiana koła pasowego od klimy i głównego koła pasowego nic nie zmieniła. Dźwięk słychać tylko pod obciążeniem :( na P lub N nie słychać

 

najbardziej słyszalne między 1500 a 2000 obrotów

Opublikowano

Mechanik rozłożył ręce. Posprawdzal wszystko co mogl na nowych czesciach nic sie nie zmieniło.

 

Nowy objaw który zauważyłem to jak by wypadający zaplon ale to diesel ...

Jak dodaje gazu na P powoli to obroty wzrastaja raz szybciej za chwile wolniej i znowu szybciej.

 

Na postoju do 2tys obrotow telepie buda

Podczas jazdy do 2 tys slychac klekot

 

Wtryski nie ma tragedii

 

Czy jakieś parametry z inpy pomogą? Mam mogę powklejać

Opublikowano
Masz DPF? Przepływomierz za dużo mierzy. Sprawdź czy masz podciśnienie! Przede wszystkim na EGR, a ptem na głównej szynie. Skrzynia nie przeciąga biegów, nie szarpie?
Opublikowano
Konwerter, podjedz do magika od skrzyń, ale objawy zaczynają się od drgań buda na p w przedziale 1000- 2000 obrotów.
Opublikowano

DPF - wycięty - w sofcie i fizycznie

EGR - wycięty - w sofcie i fizycznie

 

Konwerter był regenerowany - czasem trochę przyszarpie ale ogólnie jest ok (drgań/falujących obrotów nie ma) - błędów też nie ma

 

Już nie mam pomysłu skąd ten głośny klekot się bierze ;/ nic tylko jeździć aż coś sie uwali do końca ;/ - ale nie lubię takich metod

 

Może ten jeden wtrysk co jest słaby głośno pracuje? Były na stole bosha i ponoć są ok

Opublikowano
Nagraj ten klekot. Z parametrów, które zamieściłeś niewiele można wywnioskować. Musiałbyś zlogować auto pod obciążeniem. Silnik był zimny podczas odczytu, ale czy było tak chłodno na dworze wtedy? Temp. zasysanego powietrza to 5 st.C i spada do prawie zera. Jak usuwano egr elektronicznie może błędnie wprowadzano korekty map kąta wtrysku, ale mało który tuner się w to bawi. Natomiast przy usuwaniu dpf też mógł ktoś namieszać i w określonych warunkach nie dochodzi do przedwtrysku co powoduje głośniejszą pracę motoru. Przede wszystkim nie słyszymy klekotu i ciężko coś wywnioskować.
peace & love
Opublikowano

nie w żadnym wypadku test robilem teraz w PL bylo z 20c która wartość pokazuje 5c? bo nie widze tego, A dobra już widzę - wydaje mi się ze tłumaczenie inpy stanowi problem? Bo z tego co pamiętam temperatury są jak by w c mimo iż napisane jest f

 

za parę godzin wrzuce na yt filmik z tym klekotem ale obawiam się że nie będzie tego słychać na nagraniu.

 

ok nagranie zrobiłem - teraz akurat było to słychać ale mniej (nieraz jest głośniej) jak się wsłuchacie w nagranie to może usłyszycie jak nie to postaram się nagrać lepsze jak silnik ostygnie

 

https://youtu.be/9cImSdRKels

Opublikowano

Gdyby to było wisko to byłby fenomen :D

 

Jak dla mnie to jest całkiem ok oprócz wyjącej pompy/układu wspomagania (do zrobienia za parenaście zł (83290434684 nr kat).

 

U mnie jest głośniej :P Patrz link z podpisu.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

nie slyszycie tak myslalem :( Postaram sie nagrać lepszy, dźwięk jest taki ze jak zaczyna sie wkrecac na obroty od 1000 do 2000 to jak by klekotaly stare wtryski.

 

Ps z podpisu to Twoja idzie wysmienicie :D i nie klekocze

 

co do kierownicy to skrzypienie to przy kolumnie kierownicy gdzies slychac zaraz za manetkami, mowisz ze ten preparat to rozwiąże :D?

 

visco: hmm poczytalem i jedyny test na sprawdzenie visca to dodac gazu i sprawdzic czy wentylator sie zalacza? i ma się załączac? Moj glownie stoi wlacza się tylko jak jest 98c na silniku

Opublikowano

kurde w tym modelu nie ma wiska (visco; sprzęgło wiskotyczne jak kto woli) !! :D

 

Co do skrzypienia z kierownicy to albo gumowa przelotka w grodzi albo to co wyżej pisałem.... No ciezko z filmu wywnioskować ;)

 

 

Na filmie tak jak pisałeś... ciezko wyodrębnić ten klekot o którym piszesz.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
To nie visco. Myślałem, że wczesne e60 miały jeszcze wentylatory na sprzęgle wiskotycznym. My bad :duh: Turbinę jednak słychać.
peace & love
Opublikowano
turbo nowe 6mcy tak mialo od nowsoci :P chyba ze zepsułem ... co za przypadek ;/ jak byscie wsiedli od razu byscie slyszeli ... jutro jak bedzie zimny to postaram sie nagrac ten dzwiek
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.