Skocz do zawartości

E39 535 Temperatura dochodzi do 113 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam taki problem.

Otóż postanowiłem w końcu zrobić klimatyzację w swojej E39 więc odstawiłem auto do szpeców.

Okazało się, że trzeba tam wymienić wszystko, włącznie z pompą klimy i tak też zrobili.

Odebrałem auto, przejechałem kilka km do siebie do domu i wskazówka wyszła na 3/4 skali (w testach po zgaszeniu po chwili 118 stopni).

Telefon do szpeców, okazało się, że ściągali chłodnicę do wymiany kompresora, więc pomyślałem, że może źle odpowietrzyli.

Odpowietrzyłem nieco, ostudziłem silnik i wróciłem do nich, jednak gdy temperatura doszła do 111 stopni na postoju zgasiłem silnik i oddałem w ich ręce

- okazało się, że jest zerwany korek spustowy od chłodnicy. Jako, że szybko potrzebowałem auto, próbowali załatwić korek - załatwili zły, podjechaliśmy do mnie do domu po starą chłodnicę od e36, jednak korek ten też nie pasuje...

Doraźnie wkręcili mi metalową śrubę na silikon, na czas znalezienia ori :duh:

Zamówiłem już ori śrubę u BMW i będzie dopiero na sobotę...

 

Przejechałem ok 30km z włączoną klimatyzacją i wygląda to teraz tak: na teście 7 podczas jazdy ok 108 stopni, na krótkim postoju dochodziła do ok 110 stopni, ale malała z powrotem do 107-108 stopni po ruszeniu. Gdy dojechałem do domu to postanowiłem stanąć na dłużej, żeby zobaczyć czy układ chłodzenia działa prawidłowo i temperatura doszła powoli do 113 stopni po czym spadła do 107 stopni i tak jak już trzymała przez cały postój (ok 10 min).

 

Czy taki zakres temperatur jest prawidłowy? Martwi mnie to dochodzenie do 113 stopni nim spadnie do prawidłowej wartości. Ok rok temu wymieniałem pompę wody i termostat i po tym zabiegu kojarzę, że temperatura wynosiła średnio 108 stopni :)

 

Pozdrawiam serdecznie i wielkie dzięki za pomoc!

 

P.s. Przepraszam za przypadkowe zdublowanie tematu, proszę moda o skasowanie jednego

Opublikowano
Termostat otwiera się w Twoim silniku przy 105 stopniach. Te 113 na postoju z włączoną klimą, to nie jest nic tragicznego aczkolwiek już trochę sporo. Co innego gdy wskazówka temperatury idzie Ci w prawo. Wentylator klimy Ci działa? Powinien się włączyć zaraz po włączeniu klimy jak jest ciepło. Odpowietrz dobrze układ jak znajdziesz wszystkie ori korki i sprawdź wtedy.
Opublikowano
Czy taki zakres temperatur jest prawidłowy? Martwi mnie to dochodzenie do 113 stopni nim spadnie do prawidłowej wartości. Ok rok temu wymieniałem pompę wody i termostat i po tym zabiegu kojarzę, że temperatura wynosiła średnio 108 stopni :)

 

 

 

Nie pamiętam już zakresów prawidłowej temperatury tego silnika silnika.

Ale jaki termostat tam włożyłeś ?

Zapewne dydykowany do silnika 3,5i V8.

A to błąd.

Po usunięciu ww usterek zmień termostat na taki z e31 840i, temperatura otwarcia 95'c

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano (edytowane)
Moze byc wisko ktore slabo zapina trzeba sprawdzic wiem ze termostat otwiera sie przy 105 stopni u mnie najwiecej widzialem okolo 108 stopni jak ruszam to spada.Jestem po wymianie pompy wody termostatu chlodnicy takze moze nie wzrasta wiecej.A z tym termostatem ktory otwiera sie szybciej to wystraczy zmienic tylko termostat czy obudowa razem z termostatem bo widzialem takie z M60 V8 ale one nie maja grzalki. Edytowane przez Kamil Jasinski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
temperatury które pokazuje Twoj silnik są prawidłowe, przy seryjnym termostacie w ok.105/108 po włączeniu klimy nieco wzrasta, jak przybrudzona chłodnica na dole albo wiskoza się spóźnia, to tak będzie. Zmień termostat ale na temperaturę otwarcia 85C (taki miały początkowe M60, były chyba 3 stopnie tych termostatów, jeden z nich miał 85C). Przy takim termostacie nie będziesz miał 85C na zegarach, tylko 90/92, po włączeniu klimy wzrośnie pod 97/98. Silnik będzie miał nieco chłodniej i spadnie troszkę ciśnienie w układzie. W tych silnikach problemy są dwa, właśnie termostat i zamknięty ukł. zbiorniczka wyrównawczego, jest on zamknięty, żeby przy wzroście temperatury ponad 100 i np."chudym" płynie w układzie, się nie gotował. Jak zbijesz temperaturę w ok. 90C, można przerobić ukł. zbiorniczka wyrównawczego na przelewowy i ciśnienie w wężach będzie niewielkie, skończą się wycieki, pękające zbiorniczki-krućce i w dziwny sposób zmaleją również zapocenia silnika olejem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie śruby na ori, odpowietrzeniu temperatura nie przekracza póki co 110 stopni na postoju, w trakcie jazdy ok 100-106 stopni (max 108), przy przyciśnięciu spada poniżej 100 stopni, więc wygląda na to, że jest ok :)

Podejrzewam, że jeśli wymieniłbym wisko to temp spadła by jeszcze nieco na postoju :)

Co do termostatu o niższej temperaturze to czytałem o tym nim zakupiłem oryginalny, ale w końcu nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi jaki termostat i co trzeba przerobić :/

 

Dziękuje bardzo wszystkim za odpowiedź! :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.