Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam e90 318i 129km, podobno w moim aucie nie ma czujnika cisnienia powietrza w oponach, jednak ostatnio podczas jazdy zapalila sie czerwona kontrolka. okazalo sie ze w jednym laczku mam za malo powietrza. skoro nie mam czujniow cisnienia to skad ta kontrolka? zczytuje jakos z abs czy jak? a moze mam kontrolke i wulkanizator tylko mi tak sciemnia, zebym nie kupowal run flatow? wiem ze wulkanizatorzy nie lubia tego typu opon

Opublikowano

Występują dwa systemy jakie informują kierowcę o spadku ciśnienia w kole.

1. Nowy. W każdym kole przy wentylu jest czujnik elektroniczny który przesyła dane do komputera i informuje o odchyleniach.

2. Starszy. Oparty o czujniki ESP/ABS. Komputer "widzi" koło z mniejszym ciśnieniem gdy jego spadek sprawi zmniejszenie średnicy okręgu i zmianę prędkości obrotowej danego koła względem pozostałych. Stan normalny systemu wcale nie oznacza, że we wszystkich kołach jest ciśnienie takie samo. Możesz sobie na przód nabić 2 atmosfery a na tył 3 i dopiero zresetować.

 

Ty masz pewnie ten 2 system.

Opublikowano

dzieki za odpowiedz. auto jest z 2006 i kupiem je na kolach z m pakietu. podejrzewam ze mam ten starszy system

musze zmienic opony, czy w zwiazku z tym jest sens brania run flat czy zwykle opony beda w moim przypadku lepszym wyborem? zapasu w bagazniku i tak nie ma wiec chodzi mi po prostu o lepsza jazde /przyczepnosc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz odczyt z czujników abs. Jak założysz zwykłe opony to odczujesz pogorszenie prowadzenia auta, zawieszenie jest dopasowane do opon run flat, za to komfort wzrośnie. Najlepiej jakbyś przejechał się najpierw na takich oponach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

ja na lato w tym roku założyłem zwykłem opony, zimówki mam runflaty i na prawdę komfort się podnosi. Znacznie lepiej tłumią małe nierówności i jakoś tak przyjemniej się jedzie, co do prowadzenie to nie odczułem pogorszenia ale ja jeżdżę spokojnie więc może nie osiągnąłem takich warunków gdzie bym to odczuł :D

 

A ciśnienie w oponach oczywiście, jak kolega pisał wyżej, jest odczytywane z ABS-u, w zasadzie nie ciśnienie, a różnica prędkości obrotowej kół.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.